» Off-"Flitsservice" » Auto's » Dashcam info   

Pagina 60 van 61  [ 3003 berichten ]
JazzySOB
Respect
 Bericht 
Vroeger zat het standaard in Windows,

Haha, nou in XP zat Moviemaker volgens mij standaard en sinds Windows 7 is dat niet meer het geval en zit het in het Windows Essentials pakket wat je gratis kan downloaden wanneer jij bijv. Windows Live mail client nodig hebt.

Maar ja, wat is vroegâh? :wink:

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
Je hebt gelijk. Ik had live movie maker en heb zelf movie maker erop gezet :x

Maar ik gebruik nu Magix :kniktja:

JazzySOB
Respect
 Bericht 
Die CR65W is inderdaad een lekker compakt en helder cammetje. Alleen jammer dat er geen GPS op zit.
Wat ik toch wel een beetje een bezwaar vind bij die DOD cams is die erg lompe zuignapmount.
Je kan ze eigelijk niet onopvallend monteren zoals de Blackvue. Als die van mij echt stuk mocht gaan denk ik toch aan een Blackvue DR500GW-HD met WiFi. lijkt me echt handig i.p.v. steeds het SD-kaartje er uit te peuteren. En de nieuwe Blackvues hebben allemaal een supercap aan boord i.p.v. een accu om de zaak netjes af te sluiten, dus het probleem van defecte accu's heb je ook niet meer.

Wat voor accu's zitten er eigenlijk in de DOD's?

Autodelta
Pro
 Bericht 

Wifi is leuk om in de auto terug te kunnen kijken en de app te bedienen, maar om er nu 32 GB met Wifi te kopieren wordt je ook niet vrolijk van.

JazzySOB
Respect
 Bericht 
Het is volgens mij ook niet de bedoeling om die hele 32GB via WiFi te kopieren, maar is het meer bedoeld om snel even een situatie terug te kijken. En mocht je een situatie willen opslaan zal het volgens mij toch best mogelijk zijn om alleen dat ene fragmentje te downloaden/kopieren.

Ik heb bij m'n huidige DR400G HD-II bovendien nog nooit de gehele 32GB overgezet, maar altijd alleen het stukje film wat ik nodig had.

Rene Demmers
Die hard
 Bericht 
JazzySOB schreef:
erg lompe zuignapmount.

Das waar, maar er zit ook een plakmount bij, die is aanzienlijk kleiner. Overigens, is het makkelijk de camera met het wisselen van auto of meenemen op vakantie in je huurauto om even de zuignap te gebruiken. Blackvue is uiteraard een mooie camera, maar de prijs is er ook naar. Niet iedereen heeft er zoveel geld voorover. Een filmpje overzetten met wifi naar je telefoon gaat niet in de kwaliteit waarmee het is opgenomen. Dus wil je een mooi filmpje bijvoorbeeld op Flitsservice zetten, dat zul je ook het kaartje eruit moeten halen.
Wat de DOD batterij betreft, dat is een Lithium-polymeer accu. DOD geeft net als Blackvue 2 jaar garantie!

Vanavond nog even wat video's gemaakt met de zes cams. Hierbij ter vergelijk een screenshot van een filmpje op een donkere buitenweg met koplampen als enige verlichting. Er zijn vragen gesteld of de LS300w beter in het donker is dan de LS430w, vooralsnog blijkt dat niet uit deze screenshots. Er volgen er nog meer

Afbeelding

Deze laat ook nauwelijks verschil zien met de 300 en 430, overall lijkt de 430 iets scherper vaak. Het nummerbord op de foto's zegt nog niets over de camera, de plaats voor de ruit is medebepalend of je toevallig meer of minder reflectie hebt!

Afbeelding

JazzySOB
Respect
 Bericht 
@Rene,

Dank je voor je heldere uiteenzetting!
Ik wist niet dat een gekopieerd filmpje met de BV via WiFi van mindere kwaliteit is.
Ik snap wel dat de kwaliteit minder is bij weergave via een smartphone vanwege streaming, maar bij kopieren zou het toch niks uit moeten maken.. :schudnee:

Jammer dat de DOD Lipo's gebruikt i.p.v. supercaps. Dat is toch wat betrouwbaarder en bij Lipo is er nog altijd kans op brandgevaar. Ik heb bij mijn Blackvue de Lipo ook al een keer vervangen. Omdat ik niet zo gauw een type kon vinden die er in paste heb ik voor een iets grotere Lipo gekozen (iets van 200 mA i.p.v. 70 mA) en deze aan de buitenkant (boven op) van de Blackvue geplakt en werkt sindsdien prima. Maar Blackvue heeft denk ik toch niet voor niets besloten om supercaps te gaan gebruiken i.p.v. Lipo of Li-Ion accu's.

Maar voorlopig werkt mijn DR400G-HDII weer als nieuw na de laatste schoonmaakbeurt van de lens en sensor binnenin.

WJM
Master
 Bericht 

Feitelijk schreef:
Fpsdoug schreef:
Blijf het raar vinden dat de 300W het beter doet dan de 430W in het donker.

Ik ook, daar zou toch geen verschil in moeten zitten?

Waarom is de CR65W met F1.8 lichter dan de F1.6 300/430?

Pas met ruis- & contrast-analyse weet je zeker dat het niet via ISO of contrastverhoging opgepoetst is.

Sowieso is het F-getal slechts een rekenkundige waarde....a) houdt dat geen rekening met eventuele coating-verschillen (weet niet of dat bij nacht meer of minder verschil op zou moeten leveren), of zelfs verschillen in glas-lichtdoorlating, en b) is dat ook de reden dat er voor professionele video-toepassingen een T-getal op de lens staat (daadwerkelijke transmissiewaarde (zulke lenzen zijn dan ook onderling te verwisselen, bij exact gelijke belichting)).

Overigens, wat in de hele vergelijking ook nog ontbreekt als criterium/indicatie: hadden alle WDR (aan staan)?
En ook dat is geen zuiver rekenkundig proces, dus mogelijk verschillend tussen fabrikanten.

Masterdam
Master
 Bericht 
Ik had er vandaag ook twee draaien. Zowel de 300W als de 430W. Ik was in de overtuiging dat de 430W slechter was. Bij dezen mijn shots.

NB: ik heb alles op 720p gedraaid, het formaat waar ik altijd mee werk.

Screenshot 1 - 300WAfbeelding

Screenshot 1 - 430WAfbeelding

Screenshot 2 - 300WAfbeelding

Screenshot 2 - 430WAfbeelding

Screenshot 3 - 300WAfbeelding

Screenshot 3 - 430WAfbeelding

Screenshot 4 - 300WAfbeelding

Screenshot 4 - 430WAfbeelding

Ik kom dus terug op mijn vermoedens: 's nachts kan ik geen noemenswaardig verschil ontdekken. Overdag is de camera beter. De opslagruimte is hetzelfde.

Als ik dan een nadeel moet noemen: het SD-kaartje is er moeilijker uit te halen. Maar als dat alles is... Prima camera dus!! :thumb:

WJM
Master
 Bericht 

Wat doet zo'n dashcam trouwens als je daar, bij nachte, een handmatige flits bovenop prakt, cq handmatig bedienbaar naast zet?
Heb je dan zo'n nummerbord wel goed op beeld staan, of slaat dat ding helemaal op tilt, als overbelichting?
(geen idee of een IR-flits het beter zou doen, in het bijzonder bij kentekenplaten, als je het ongezien wilt kunnen doen)

JazzySOB
Respect
 Bericht 
@ Masterdam,

Mooie vergelijking!

Inderdaad heeft de onderste foto net even een fractie meer detail. Dit kun je o.a. zien aan het asfalt en bij het boompje uiterst rechts (in het midden) op de foto. Ook bij de auto's en de vrachtwaggel in de verte is er nét even meer detail.

Raymond
Master
 Bericht 
Is dat niet alleen een kwestie van de belichting 1 punt omhoog schroeven?

Rene Demmers
Die hard
 Bericht 
Raymond schreef:
Is dat niet alleen een kwestie van de belichting 1 punt omhoog schroeven?

Met de ene camera een fractie meer "sky" filmen en het verschil is al zichtbaar, scheelt zomaar 1 punt.

JazzySOB
Respect
 Bericht 
Ik snap sowieso niet waarom die camera's bij de belichting niet de nadruk leggen op de onderste helft van het beeld of dat je dat eventueel zelf via de software kan instellen.

Nu moet ik mijn Blackvue zodanig naar beneden richten dat 'ie naar mijn mening te veel weg (eigenlijk teveel dashboard en motorkap) en te weinig lucht laat zien. Daardoor is er grote vertekening zichtbaar . Wanneer ik de helft weg en de helft lucht zou nemen, is de horizon tenminste recht. En meer lucht is altijd leuk voor onweer en eventuele meteorieten of andere luchtverschijnselen (ben een wolken/weer liefhebber). Maar als ik mijn Blackvue half/half richt wordt het beeld veel te donker.

WJM
Master
 Bericht 

Split-ND filter toevoegen....:))

plankie
Master
 Bericht 
Of een stukje rook-plexiglas precies half over de lens schuiven ;-)

Lieuwe2410
Master
 Bericht 
Ik heb gisteren mijn NB LS300W opengeklikt, want er zat een nogal luid en irritant rateltje in.
Bleek dat de batterij er eigenlijk los in hing en de hele tijd zat te ratelen. Even vastgezet met wat hot-glue en nu is hij weer lekker stil :D

Rene Demmers
Die hard
 Bericht 
JazzySOB schreef:
Ik snap sowieso niet waarom die camera's bij de belichting niet de nadruk leggen op de onderste helft van het beeld of dat je dat eventueel zelf via de software kan instellen.

Tja, dat heb ik mij ook wel eens afgevraagd, zo moeilijk kan dat toch niet zijn? Mee eens....!

WJM
Master
 Bericht 

Btw, voor wie nog zit te dubben over wel of geen rear-cam, kwam onlangs dit overtuigende filmpje tegen....:))

Link

Konjin
Die hard
 Bericht 

Als ongeveer eind deze maand mijn mooie nieuwe auto (volveuv40) eraan komt denk ik hard aan om ook eens een mooie cam aan te schaffen voor in de auto.. met de 50k + km per jaar kom je toch wel wat leuke dingen tegen.

Voorwaarden:

Max 150 € en niet te groot, en ook nog eens een mooie kwaliteit :)

Wat is een goeie aanrader?/

LoverD
FS Meldingen
 Bericht 
DOD LS300 (f)
Of mini 0801 goedkoper en met GPS :D

JeffreyM
Master
 Bericht 
Kijk anders eens bij Rene op zijn site ;)

LoverD
FS Meldingen
 Bericht 
Heb ik ook gedaan voor mijn advies.
Maar reclame mag niet he :wink:

Autodelta
Pro
 Bericht 

Als je een kleine dashcam wilt met GPS moet je even wachten tot dat de firmware van de mini 0803 stabiel is.
Deze is net als de Mini 0801 nagenoeg onopvallend achter de achteruikijkspiegel te monteren.

Beeld van de Mini 0801 is uitstekend overdag maar minder in het donker vergeleken andere cams.
De Mini 0803 heeft mooier beeld overdag en in de nacht.

Ik kan nog wel een extra cam gebruiken, vanmiddag op de motor een paarden*** die de afslag mist en gewoon de handel in zijn achteruit zet zonder te kijken.
Rij dan even door en neem dan de juiste afslag

Archiebald
Master
 Bericht 
Rene! Welke NB heb je nog op voorraad? Nu de Golf gejat is is mn dierbare ls300w ook weg! :(

Als ik straks een vervanger heb wil ik daar ook wel weer een camera in!

Rene Demmers
Die hard
 Bericht 
Archiebald schreef:
Rene! Welke NB heb je nog op voorraad? Nu de Golf gejat is is mn dierbare ls300w ook weg!

Als ik straks een vervanger heb wil ik daar ook wel weer een camera in!

Archiebald....."moeder" van dit topic.....samen met Loverd eerste NonBrand gebruiker/tester.....ik heb nog een beperkte "kostbare" NB reserves....dat je Golf gejat is, is ernstig, maar de NonBrand erbij???....das een misdaad....! De NB is vervangbaar maar je Golf? Zwaar k... Archiebald.
Ik heb straks in ieder geval nog een NB voor je! (f)

Archiebald
Master
 Bericht 
:thumb: Hou die maar even apart dan... Zijn nu aan het kijken wat we gaan doen qua auto('s) ;(

Raymond
Master
 Bericht 
Hyundai Excel kopen. Die gappen ze niet.

Griffin
Master
 Bericht 
Dat is wat ik ook al eerder suggereerde in het help-me-zoeken-topic, maar ArchieFluiter lijkt daar niet aan te willen :[ . Wel flink lullig dat die golf net nu gejat wordt zeg! 't Zou absoluut niet mijn keuze zijn om zo'n oud golfje "op te leuken", maar het verraadt wel dat Archie er z'n hobby van gemaakt heeft en hart heeft voor 't ding.

Anyway, ik heb de 0801 nu een paar weken in de wagen zitten. De scherpte van dat ding is redelijk maar niet echt goed. Dat ligt niet aan de resolutie, maar aan het (plastic?) lensje. Denk ik. Wat is de afstand waarop de 300 nog een kenteken kan onderscheiden? Ik schat dat dat in de 0801 met 20 meter echt op is (en dat is nog best dicht bij).

Pietert
Master
 Bericht 
Archiebald schreef:
Hou die maar even apart dan... Zijn nu aan het kijken wat we gaan doen qua auto('s)

Kijken of we in bulk een paar 335 Tourings te pakken kunnen krijgen in Duitsland? ;)

Archiebald
Master
 Bericht 
:woop: ja wil ik wel!

LoverD
FS Meldingen
 Bericht 
Pietert schreef:
335 Tourings

Niet te koop bij Rene? :wink:

Masterdam
Master
 Bericht 
De Quintezz voor een paar knaken: http://www.ibood.com/extra-nl/nl/

Rene Demmers
Die hard
 Bericht 
LoverD schreef:
Niet te koop bij Rene?

Als er genoeg liefhebbers zijn?.... :lol:

Masterdam schreef:

Is geen eerlijk site, op het moment dat je een minder goede reactie over een artikel schrijft, is het er binnen een kwartier weer af. Kunnen dus niet tegen kritiek.... :/

Archiebald schreef:
Rene! Welke NB heb je nog op voorraad? Nu de Golf gejat is is mn dierbare ls300w ook weg!

Hoe ben je verzekerd? All-risk? Ik zal de nota nog even sturen van toen, je had een van de eerste, waren knetterduur met een 64GB kaartje, weet je nog? Hopen dat je dat vergoed krijgt.... (f)

Masterdam
Master
 Bericht 
Rene Demmers schreef:
Is geen eerlijk site
Rene Demmers schreef:
je had een van de eerste, waren knetterduur met een 64GB kaartje, weet je nog?

:lol: :thumb:

Archiebald
Master
 Bericht 
:lol: Ik heb mn declaratie al ingevuld, naar waarheid.... O:)

Rene Demmers
Die hard
 Bericht 
Masterdam schreef:

Jij ontdekte een "contradictio in terminis" enigszins in mijn uitspraken? :lol:

-Rick
Respect
 Bericht 

Rene Demmers schreef:
Masterdam schreef:
Is geen eerlijk site, op het moment dat je een minder goede reactie over een artikel schrijft, is het er binnen een kwartier weer af. Kunnen dus niet tegen kritiek....

Klopt. Krijg er iedere ochtend een mailtje van, echter zit er ALTIJD een adder onder het gras bij die site.

Masterdam
Master
 Bericht 
Rene Demmers schreef:
Jij ontdekte een "contradictio in terminis" enigszins in mijn uitspraken?

Ik zou niet durven, daar ik het niet op feiten kan stoelen. O:)

Rene Demmers
Die hard
 Bericht 
Ik erger me aan webshops zonder telefoonnummer, alleen te bereiken via email. Autoblog verkoopt ook DOD cams (wel van officiele import, dat dan weer wel..). ik zocht hun telefoonnummer om te melden dat er onwaarheden staan in hun advertentie voor de DOD430w......1080p met 60 frames per seconden, 8 x ditale zoom...ik noem maar wat...Als je een vraag hebt over datgene wat je gekocht hebt, moet je kunnen bellen!!! Het wordt steeds erger, steeds meer bedrijven verschuilen zich achter email, en zijn telefonisch niet bereikbaar, waarom? Ben ik nou gek of gewoon ouderwets? :(
Update...."zal wel beide zijn" :lol:
Afbeelding

WJM
Master
 Bericht 

Rene Demmers schreef:
Als ik ergens een hekel aan heb, is het wel aan webshops zonder telefoonnummer. alleen te bereiken via email. Autoblog verkoopt ook DOD cams, ik zocht hun telefoonnummer om te melden dat er onwaarheden staan in hun advertentie voor de DOD430w......1080p met 60 frames per seconden, 8 x ditale zoom...ik noem maar wat...Als je een vraag hebt over datgene wat je gekocht hebt, moet je kunnen bellen!!! Of ben ik nou een zeikerd?

Jij wilt zeker ook een faxnummer bij bestuursorganen?....:))

djidee
Master
 Bericht 
Op twitter los gaan...

@autoblog , en anders @wouterkarssen

Archiebald
Master
 Bericht 
djidee schreef:
twitter

:thumb: Socialmedia werken perfect daarvoor! Hij heeft trouwens ook Facebook!

Rene Demmers
Die hard
 Bericht 
Ik had 10 raamplakkers besteld, de plakmounts dus...Ik kreeg deze opgestuurd. Dat was niet de bedoeling.
Toch bij nader inzien geen onhandige accessoire, het is gemaakt om op je ruit te plakken daar waar een zuignap geen
houvast heeft op de bekende zwarte bolletjes boven aan je ruit. De zuignap kan dus worden bevestigd op dit zwarte plaatje.
Ik betaalde er rond de 6 euro voor, als iemand er een wil dan stuur ik het voor 7,50 incl. verzending. Misschien niet goedkoop,
maar wel handig om de cam hoger te kunnen hangen als je de zuignap gebruikt! (f)

Afbeelding

Fpsdoug
Master
 Bericht 
Best handig inderdaad :thumb:
Heb het zelf niet nodig in deze auto, maar er zijn zat mensen die het kunnen gebruiken denk ik.

accoord
Pro
 Bericht 

Rene Demmers
Die hard
 Bericht 
Vaak wordt mij de vraag gesteld: " Ik ga op vakantie en hoe krijg ik de beelden van mijn dashcam elke dag ergens op een harde schijf". Vaak heeft men geen zin om een laptop mee te slepen!
Ook het geheugen van een Ipad, zelfs met 64 GB is vaak nog met lange ritten veel te klein. Veel kaartje kopen is ook maar een dure oplossing. Ik ben nu zelf op vakantie en heb een LaCie FUEL bij me, past 1TB op, en is 115x115x23 mm groot.
Laad je videobestanden van je reis en/of foto's op je Ipad en zet ze vervolgens over op de LaCie. Ook kun je alle bestanden vanaf de laCie via WiFi weer afspelen op je IPad of IPhone. Dus je kunt hem ook gebruiken als een mediabibliotheek. Erg handig dus voor op reis. Speelt 10 uur op de interne batterij en op te laden in de auto.

Afbeelding

WJM
Master
 Bericht 

Als je een 'ImageTank/PhotoTank' achtig apparaat aanschaft dan heb je die laptop niet meer nodig, en ook geen verdere handelingen over wat/waar/onder-welke-naam op te slaan.
Soortement luxe externe harddisk, met slots voor SD/CF kaarten, automatische file-transfer, en vaak een kleine monitor om beelden terug te kijken (vroeger enkel TIFF/JPEG, momenteel mogelijk ook video?).
Niet goedkoop, wel foolproof.

Fpsdoug
Master
 Bericht 
Goede tip Rene.
Als je geen iPad hebt, dan kun je natuurlijk ook je micro-sd met camerabeelden in je telefoon doen en die aansluiten op de hdd / fuel / imagetank.

Ch1nnY
Master
 Bericht 
@rene,
Is de Mini 0801 GPS op stock?
Lijkt me wel een kek dingetje.

Pagina 60 van 61 [ 3003 berichten ]