» Off-"Flitsservice" » Auto's » Dashcam info   

Pagina 1 van 61  [ 3003 berichten ]
Archiebald
Master
 Bericht 
Tijdens m'n zoektocht naar een geschikte dashboard camera kom ik dagelijk diverse camera's tegen, maar ook op het forum zie ik regelmatig vragen voor (nieuwe) gebruikers langs komen welke camera geschikt is voor GPS, de beste "Waar voor geld" is of welke nu juist erg goed werkt in het donker..

Ik ga hier een overzicht(je) proberen te plaatsen van alle door mij gevonden (Unieke) camera's, er zijn heel veel merkloze chinese producten die er vaak zo goed als hetzelfde uitzien, en dat onderhuids dus ook gewoon zijn, daarnaast zijn er diverse high-end camera's die gewoon erg duur zijn.

Onderstaande lijst heb ik gesorteerd op prijs, kwaliteit, GPS mogelijkheid, opslag e.d zul je zelf uit de lijst moeten halen. Ik heb erover gedacht ze op beeldkwaliteit te sorteren, maar dat leek me te persoonlijk :) Ik hoop dat jullie hier wat aan hebben!

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------

2.5" TFT LCD AUTO Car Color Monitor Camera HD DVR RC (uit het topic van SandeCam)

Link

@ Ebay voor $37.05,-

Specs
Weight:365g
Video format:AVI
Color:black
Video Resolution:VGA/QVGA/D1/HD
Size:10cm*6cm*2.5cm
HD 720P Portable DVR with 2.0"TFT Colorful Screen
Mode: Video Recorder / Camera
Image sensor: 1/4 color CMOS WXGA HD Sensor
Bright LED Light perfect work at night
Lens:Wide-agnle les 120'
The HD Lens 180' whirl and 2.0" LCD Screen can be 720' whirl
Recording resolution: 6320*240/40*480/720*480/1280*720 pixels
Support Micro SD Cards:Up to 32GB(TF card not include)
Support Real Time and Date display on video
Recording Automatically After the Power Up
High speed recording and quick light respond
Interface:USB 2.0
Microphone:Include
Built-in Li-ion battery
Repeat storage by section
Cycled recording
Power :DC 5V
Power Supplied by car charger
Recording time:select 2/5/10/15 minute to decide how many time will be storage per one section
Two Power options:
a)Use built-in Li-ion battery:DVR can be activated after it has been placed on the vehicle by pressing the power swith ON/OFF and turn off by pressing it again
b)Connect with car charger
DVR will record automatically when the car starts,turn off and save the last file after the car stop 15 seconds!

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------

FULL HD 1080P Portable Car Camcorder DVR Cam Recorder
Link

@ Ebay voor $57.99,-

Specs:
140 Degree Lens
180 Degree ging for front lens
270 Degree rotating screen
1080P Full HD Resolution Video
1080P : 1440*1080 15@fps
720P : 1280*720 30@fps
480P : 720*480 30@fps
Smaller Size
1/3.2’ CMOS,Low Illumination
2.0” LTPS TFT LCD
Swith between Day and Night working status
Night Vision Function
Li-ion Battery Built-in
Recording Video while Recharging
Support TF Card from 512M to 32GB
Anti-shaking Function
Auto-recording
HDMI Out
Preview Function

Kodak ZX5

Link

@ Ebay voor $85.95,-

Specs
Recording System: NTSC
Optical Zoom: None
Digital Zoom: 4x
Media Type: Flash card
Resolution: 5.0 MP
Screen Size: 2"
Weight: 4.41 Oz.

Memory / Storage
Integrated Memory size 128 MB
Supported Flash Memory SD Memory Card, SDHC Memory Card

Display Type: LCD
Display Rotation: Built-in

Underwater Use: Yes
High Definition Video Support: 1080p
Widescreen Video Capture: Yes

CarCamOne HD

Link

@ Tankcam.nl voor 116.10,- euro

Specs
beeldsensor: 5 MP CMOS
4 x digitale zoom
beeldscherm: 2,54mm OLED
ingebouwde microfoon
automatische witbalans
aansluitingen: USB, video-uitgang, HDMI, autolader
Geheugen: micro-SD (max. 32 Gb) (minstens class 4) (niet bijgeleverd)
videoformaat: MPEG4
bedrijfstemp. -10° - 50° C
Max. opnametijd: 12 uur (met 32GB SD-card)

DOD GS600, uit het topic van LoverD

Link

@ Ebay voor $189,-

Specs
1920 x 1080@30FPS FULL HD video resolution
Loop recording
USB data reader mode
Wide vision angle 120 degree
Support to 64GB Micro SD card
Vehicle engine started, video recording starts automatically.
AV OUT or HDMI output, USB data reader mode available.
GPS logger in GPS Google earth map
Collision Data protection : when encounter heavy hit, the device will automatically protect the earliest and latest 3 files so they can't be deleted.
Re-play video data via IR remote controller
Infrared Laser proofread : for checking the view angle
Quick data deletion hole operation
Stop voice recording function: press pause button of voice recording( 1 minutes) it will stop voice record. After 1 minutes, start voice record again.
Vehicle speed and time & Date on video.

VisionDrive 3000

Link

@ Ebay voor $279,-

Specs
1280x960 (HD) High Quality Video Recording
* Built in 2.4" Full Color TFT LCD Monitor
* Built in 3-G Sensor, Auto / Manual Recording
* GPS module and Google Map Tracking
* Mass Storage Memory Card Support

Naast deze camera's zijn er natuurlijk nog 1000 & 1 andere opties om voor te kiezen, ik weet b.v niet precies welke camera ZX-driver gebruikt, ik heb zelf een tijdje rond gereden met een Sleutelhanger camera om zo maar door te gaan.

Mochten er mensen zijn die nog een goeie aanvulling hebben voor dit topic, voel je vrij om deze te delen! Ik hoop dat iemand hier wat aan heeft :)

Archiebald
Master
 Bericht 
Ik vergeet nog 3 alternatieve opties...

1: De optie om je mobiele telefoon als dash-cam te gebruiken, voor Android systemen kun je Dailyroads Voyager downloaden, deze app is gratis en werkt op de Samsung Galaxy S1 op HD kwaliteit.. Voor de Iphone is er ook een Dash-cam app te downloaden voor 1.59,-. Het gebruik van DailyRoads Voyager is te zien is in het topic van MegaPaul. Voordeel van deze app is dat je snelheid en GPS info hebt.

2: Als je een telefoon hebt die DRV niet ondersteund in HD formaat (640x480 werkt op de SGS2 wel) kun je uiteraard ook gewoon de camera optie van de telefoon zelf gebruiken, zoals je kunt zien in de video's van mijzelf. Gefilmd op 1280x720p met een Samsung Galaxy S2. Nadeel hiervan ten opzichte van de DRV app is dat je dus geen GPS info hebt.

3: Een laatste alternatieve optie die ik wil delen is die van Geelhoed... Misschien niet de meest makkelijke en voor de handliggende, maar hij werkt goed en de kwaliteit is (sinds z'n nieuwe camera) uitstekend.

Aanhanger
Master
 Bericht 
Dat eerste ding van Sandeman heb ik ook, en dat is zeker geen HD.
Groot voordeel vind ik dat deze geen aparte voedingspoort/kabel heeft maar oplaadt via USB.

Archiebald
Master
 Bericht 
Aanhanger schreef:
Dat eerste ding van Sandeman heb ik ook, en dat is zeker geen HD.

I know, dit zijn ook maar de namen en de specificaties die ik uit de advertenties heb gehaald, op deze manier zou een eventuele koper makkelijker moeten kunnen zoeken op Ebay/Youtube :) Dan ziet diegene snel genoeg dat het geen HD is :P

Sander
FS medewerker
 Bericht 
Ik heb zelfs mijn twijfels bij het verschil tussen vga en 720p.. Heb hem nu op vga staan, kijken of er veel verschil is (vnl in het stotteren)..

Aanhanger
Master
 Bericht 
Ik heb gister even een testje gedaan:
VGA 12 mb/10sec
QVGA 4,5 mb/10sec
SXGA 16,5 bm/10sec

Tussen VGA en SXGA kan ik kwalitatief geen enkel verschil ontdekken.
QVGA is wel minder.

Conclusie: gewoon default op VGA laten staan.
Alleen als je lang op zou willen nemen en je kaartje is niet groot genoeg is QVGA een overweging.

okkiwokki
Master
 Bericht 
Archiebald schreef:
1: De optie om je mobiele telefoon als dash-cam te gebruiken, voor Android systemen kun je Dailyroads Voyager downloaden, deze app is gratis en werkt op de Samsung Galaxy S1 op HD kwaliteit.. Zoals te zien is in het topic van MegaPaul. Voordeel van deze app is dat je snelheid en GPS info hebt.

Voor IOS is een vergelijkbare app verkrijgbaar voor 0,79 oid. Misschien even handig om er bij te zetten dat op een s2 de HDfucntie niet werkt.

Goed topic :thumb:

Archiebald
Master
 Bericht 
okkiwokki schreef:
Voor IOS is een vergelijkbare app verkrijgbaar voor 0,79 oid. Misschien even handig om er bij te zetten dat op een s2 de HDfucntie niet werkt.

Heb het aan post 2 toegevoegd :)

Sander
FS medewerker
 Bericht 
Aanhanger schreef:
Ik heb gister even een testje gedaan:
VGA 12 mb/10sec
QVGA 4,5 mb/10sec
SXGA 16,5 bm/10sec

Confirmed, geen enkel verschil tussen vga en sxga. Ik heb wel het gevoel dat het iets soepeler loopt, maar ik mis geen pixels hoor (f)

Aanhanger
Master
 Bericht 
Welke loopt volgens jou dan soepeler?

Sander
FS medewerker
 Bericht 
VGA

Mark640
Die hard
 Bericht 
Sandeman schreef:
Confirmed, geen enkel verschil tussen vga en sxga. Ik heb wel het gevoel dat het iets soepeler loopt, maar ik mis geen pixels hoor

Die conclusie had ik ook al getrokken :)

Bij VGA loopt het beeld wel soepel, terwijl dat bij SXGA niet zo is....

CasB
Master
 Bericht 
Ik heb deze: http://www.dealextreme.com/p/720p-5mp-w ... lcd-101991

Link

De zuipnap die erbij zit is waardeloos en neemt te veel ruimte in. De duurdere versie van deze (die wel goed 1080p kan opnemen) heeft wel een goede mount.

Bramdaman
Master
 Bericht 
Bedankt voor dit topic, ik zit momenteel in de uitzoek fase en dit helpt. :kniktja:

Aanhanger
Master
 Bericht 
Even een berichtje voor Sandeman, Mark640 en Wellproc en misschien voor wie dezelfde camera ook nog heeft gekocht.

Ik heb dit weekend gefilmd met een nieuw kaartje en ik raak vrijwel niets kwijt tussen 2 bestanden. :D
Handmatig geteld ontbreken ongeveer 8 frames, dat is zo'n 0,25 sec.

wellproc
Master
 Bericht 
Aanhanger schreef:
Ik heb dit weekend gefilmd met een nieuw kaartje en ik raak vrijwel niets kwijt tussen 2 bestanden. :D
Handmatig geteld ontbreken ongeveer 8 frames, dat is zo'n 0,25 sec.

Ha, handig! Welk kaartje heb je?

Via Ebay had ik een kaartje gekocht, maar dat was zulke troep dat ik het teruggestuurd heb voor refund (had 3 dagen geen beelden, omdat de bestanden onleesbaar waren...). :thumb_d:

Aanhanger
Master
 Bericht 
Ik heb nu meerdere bestanden vergeleken en de tijd die wegvalt varieert wat, maar het blijft altijd onder de seconde.

Kaartje is deze, klasse 10 dus. Ik durf niet te zeggen of dat nu de bepalende factor is in hoeveel beeld je kwijtraakt, misschien dat anderen ook eens kunnen kijken wat er bij hen gebeurt met welk kaartje.

Sander
FS medewerker
 Bericht 
Ik heb ook een class 10, heb eigenlijk nog niet echt gekeken hoeveel ik mis tussen bestanden... Mijn gevoel is trouwens dat ik meer mis wanneer de kaart vol is en hij dus een bestand moet wissen om ruimte te maken...

Afbeelding

Ducantoni
Master
 Bericht 
Even voor de duidelijkheid: bij de meeste van die camera's is alles als één geheel gebouwd, dus geen externe opslag?

Aanhanger
Master
 Bericht 
Sandeman schreef:
Mijn gevoel is trouwens dat ik meer mis wanneer de kaart vol is en hij dus een bestand moet wissen om ruimte te maken.

Interessante these, mijn kaartje is nog niet vol maar ik zal het in de gaten houden.

Edit:
These bevestigd, kaartje is nu vol en er mist nu ook steeds 5 seconden. :duh:

plop
Master
 Bericht 
Ducantoni schreef:
bij de meeste van die camera's is alles als één geheel gebouwd, dus geen externe opslag?

andersom, geheugen kost geld dus stoppen ze er een slotje in voor sd/cf kaartjes.
alleen die kodak heeft intern geheugen volgens de specs die Archiebald poste.

die DOD dingen hadden toch dat speciale bestands formaat, of was dat visiondrive?
dit voor de mac en linux gebruikers. :wink:

plop
Master
 Bericht 
Sandeman schreef:
Mijn gevoel is trouwens dat ik meer mis wanneer de kaart vol is en hij dus een bestand moet wissen om ruimte te maken...

schrijf, schrijf, schrijf, schrijf, schrijf, schrijf, schrijf, schrijf, schrijf, schrijf, schrijf, schrijf, schrijf, schrijf, schrijf, delete, schrijf, delete, schrijf, delete, schrijf, delete, schrijf, delete, schrijf, delete, schrijf, delete, schrijf, delete.
duidelijk? :D

Aanhanger schreef:
Kaartje is deze, klasse 10 dus. Ik durf niet te zeggen of dat nu de bepalende factor is in hoeveel beeld je kwijtraakt, misschien dat anderen ook eens kunnen kijken wat er bij hen gebeurt met welk kaartje.

de klasse doelt alleen maar op een snelheids catagory, onderling verschilt de snelheid per merk.
schrijven gaat altijd langzamer dan lezen, en volgens mij word de klasse alleen maar de lees snelheid aangegeven.
dat je tijd kwijt raakt tussen de bestanden lijkt er op dat de camera geen buffer heeft maar een realtime stream op slaat.
tijdens het sluiten, openen en deleten van een bestand verdwijnt alles dus in de bit bucket. :(

Aanhanger
Master
 Bericht 
Er wordt toch niet gedelete maar alleen overschreven?
Al zal ie wel even moeten kijken wat/waar er dan overschreven moet worden, wat bij een halflege kaart natuurlijk niet hoeft.

plop
Master
 Bericht 
Aanhanger schreef:
Er wordt toch niet gedelete maar alleen overschreven?
Al zal ie wel even moeten kijken wat/waar er dan overschreven moet worden, wat bij een halflege kaart natuurlijk niet hoeft.

ik vergelijk het altijd met een boek.
de bestanden zijn de hoofdstukken en die vind je door te kijken naar de inhouds opgave. :D
wil hij een hoofdstuk over-schrijven dan zal hij de inhouds opgave moeten veranderen, aka even gummen.

Tweebel
Master
 Bericht 
Aanhanger schreef:

In geval van een goede controller, cachemem icm een SD-kaart die snel genoeg is, zou het tussentijds wissen van bestanden geen probleem moeten zijn. Ben bang dat de controllers gewoon niet goed genoeg zijn.

Aanhanger
Master
 Bericht 
Volgens mij gaat lezen en schrijven tegelijk sowieso niet, dus dan moet ie wel een buffer hebben om data tijdelijk elders op te slaan tijdens een leesactie.

Piet_Piraat
Master
 Bericht 
Goed topic dit, wil er binnenkort ook wel eentje aanschaffen dus dit helpt!

LoverD
FS Meldingen
 Bericht 
Feitelijk
Master
 Bericht 
Dat lijkt me vrij duur! :roll:

LoverD
FS Meldingen
 Bericht 
Kan je vast goedkoper krijgen de DOD hebben ze voor 300 terwijl ik hem laatst voor 160 heb gezien

plop
Master
 Bericht 
Aanhanger schreef:
Volgens mij gaat lezen en schrijven tegelijk sowieso niet, dus dan moet mag ie wel een buffer hebben om data tijdelijk elders op te slaan tijdens een leesactie.

het moet niet maar mag wel en dat doen de betere controllers zoals Tweebel al melde.

Archiebald
Master
 Bericht 
LoverD schreef:
Iemand ervaring met deze?

Wat wil je weten?

Youtube is your friend :lol: Bij gebrek aan een fatsoenlijke naam maar het S6000 deel bij Joubuis ingevoerd met DVR erachter en dan krijg je 19 resultaten waarvan er een aantal bij zitten waarbij je de camera uit je link duidelijk ziet :)

Unboxing the S6000 (Skip naar 9:45, maar denk om je ogen, 360p)
Link

Link

okkiwokki
Master
 Bericht 
Als het goed is ligt mijn
Archiebald schreef:
FULL HD 1080P Portable Car Camcorder DVR Cam Recorder
thuis. Mocht ook wel na zo'n 25 dagen.

Archiebald
Master
 Bericht 
okkiwokki schreef:
na zo'n 25 dagen

Meteen een bericht posten met je bevindingen als dat zo is! :P Ik wil deze ook kopen namelijk :)

Feitelijk
Master
 Bericht 
Dat lijkt me er weer een met teveel pixels en te weinig glas.

Archiebald
Master
 Bericht 
Ach, 't beeld uit m'n youtube voorbeeld liegt er niet om, kwaliteit is prima :)

Feitelijk
Master
 Bericht 
Vind je?
Het zal wel aan mij liggen dan. Maar die groothoeklenzen verkloten toch een boel hoor., in die 1080p DVR zit nog een berg ruis ook.

Ik vind het beeld van de carcamone bijvoorbeeld ook beter dan dat van de GS600.

Aanhanger
Master
 Bericht 
Hallo, dit is maar een dingetje van minder dan 25 euro.....

Archiebald
Master
 Bericht 
geelhoed schreef:
Vind je?

Ja, maar ik denk dat dat ook persoonlijk is. Ik hou wel van die groothoek, vind het ook wel een beetje bij een dashcam horen.

Het beeld van de "CarCamOne" vind ik zelf weer teveel contrast hebben, de "GS600" vind ik ook een mooie camera, maar niet als je prijs/kwaliteit vergelijkt met de "Full HD 1080 xxxx" :wink:

Feitelijk
Master
 Bericht 
Vandaar.

Piet_Piraat
Master
 Bericht 
Aanhanger schreef:
Hallo, dit is maar een dingetje van minder dan 25 euro.....

Nee, deze zit op iets meer dan veertig euro. Nog niet veel geld overigens.

Aanhanger
Master
 Bericht 
Ik ben abuis, het gaat inderdaad over de 3e van boven in de eerste post.
Maar ook niet veel geld nee.

Ik vind de meeste carcams trouwens ronduit duur in vergelijking met normale portable cams, in aanmerking genomen dat zoom, (auto)focus en andere functies er niet op (hoeven) zitten.

CasB
Master
 Bericht 
Volgens mij is die 3e van boven dezelfde als ik heb, maar dan in een andere behuizing.

okkiwokki
Master
 Bericht 
Archiebald schreef:
Meteen een bericht posten met je bevindingen als dat zo is! :P Ik wil deze ook kopen namelijk :)

Ik heb 'm nog maar net, maar ik ben tot nu toe erg tevreden. In mijn topic heb ik nog wat foto's staan en een testfilmpje.

Deze twee zijn ongeveer het zelfde
- In Car 2IR Night Vision 720P Dashboard Video CAMERA Cam Accident Recorder HD DVR
- FULL HD 1080P Portable Car Camcorder DVR Cam Recorder

Er zit 10* verschil in lenshoek en de ene kan op 1080p filmen, maar dat is maar met 15fps. Uiteindelijke prijs is bijna het zelfde omdat er bij de goedkope nog $18 verzendkosten bij komt.
Het apparaat voelt best solide aan, zuignap is stevig. Display openklappen voelt wat fragieler aan, maar zolang je er niet te lomp aan gaat trekken zal het allemaal wel meevallen. Ook zit er nog een hdmi kabel bij zodat je beelden op je tv af kan spelen. Met een microSD kaartje van 4gb kan ongeveer 70minuten opgenomen worden op 720p.

Ik denk dat het van de budgetcams wel de betere is, ik ben van mening dat je beter E25 meer uit kan geven voor de hogere resolutie. Maar uiteindelijk is het natuurlijk maar net hoeveel je bereid bent uit te geven.

Bramdaman
Master
 Bericht 
Heeft iemand die DOD G600 gekocht via de ebay link?

Feitelijk
Master
 Bericht 
Bramdaman schreef:
Heeft iemand die DOD G600 gekocht via de ebay link?

Dave volgens mij. :kniktja:

robkorver
Nieuwkomer
 Bericht 
't zal geen topper zijn maar ik kwam deze Chinese dualcam tegen met GPS bij chinavasion.com:

http://www.chinavasion.com/car-dvr/dual ... d-gsensor/

inclusief shipping kost 't ding 72 Euro, ik d'r 'ns 1 laten komen.

Broadie
Master
 Bericht 
Nadeel van deze vind ik dat de rear camera maar 0.3 Mpixel heeft. Terwijl ik toch echt iets met rear view zou willen.

Eventjes googlen levert niet veel soeps op.
Het liefst heb ik iets was ik er snel uit kan halen en in een ander voertuig kan hangen. Desnoods met vaste voorgemonteerde houder of zo.
Het mooiste zou zijn dat de rear camera achter op de hoedenplank of zo zou komen te zitten. En dan een dun touwtje naar voren. Liever niet onnodig draadloos.

Iemand suggesties?

Archiebald
Master
 Bericht 
Twee goedkope losse camera's kopen?

viffer
Master
 Bericht 
Ik ben ook aan het denken over een camera achter, alleen wil ik nog iets simpels verzinnen om dat ding aan en uit te zetten

Pagina 1 van 61 [ 3003 berichten ]