» Off-"Flitsservice" » Auto's » Dashcam info   

Pagina 1 van 1  [ 24 berichten ]
dls
Die hard
 Bericht 

Binnenkort mag ik mijn bedrijfsauto op gaan halen en daar wil ik ook weer een dashcam in gaan verwerken. Om niet gelijk de aansteker aan te gaan passen, wil ik eigenlijk een 3 verdeelblokje rechtstreeks op een (geschakelde) zekering maken.

Iemand ervaring om een zekering te vervangen voor een dubbele en daar de dashcam op te zetten? Ik zag al wel een setje waarmee je de zekering kan verdubbelen dus volgens mij ligt daar de basis. Dan de andere kant (min) aansluiten op een bout op het carrosserie in de buurt van de zekering kast.
Afbeelding

WimLex
Master
 Bericht 
Dat gaat niet zomaar in een CANbus auto, ga je de meest rare storingen door krijgen ...

Dennis
FS medewerker
 Bericht 
In de caddy van mijn ex-werkgever zaten zo de zwaai-/flits-lampen gezekerd. Nooit geen storing van gehad.
Ook in toenmalige privé-auto (skoda fabia) soortgelijk gehad ook geen problemen

Scaniafan
Master
 Bericht 
Zoek eerst eens na / vraag eens na bij de stealer of er niet een loze geschakelde zekering (of positie) is aangelegd in de zekeringkast. Er zijn auto's waar bijvoorbeeld 2 rijen zekeringen in de kast zitten, bovenste permanent, onderste geschakeld. Vaak zit daar aan één kant op alle plekken al de connector.

Dan is het een kwestie van kabeltje met juiste connector aan de andere kant erin prikken en zekering erin steken. Zonder dat je rare CAN-verbruikproblemen krijgt.

Superkoe
Master
 Bericht 
En als je de zekering van de sigarettenaansteker pakt? Die zal toch niet op de canbus zitten?

dls
Die hard
 Bericht 

Eigenlijk even testen dus. Vind het geen gezicht om de reguliere aansluiting te gebruiken voor de dashcam. Dan zit daar altijd wat in.

Rens
Master
 Bericht 

Heb zo een behoorlijke tijd een wekker aangesloten in de auto, werkte prima!

Kwibus
Master
 Bericht 
Ik heb er ook geen last van. Heb zo'n multiding in de grootte van een koffiebeker in de bekerhouder gemikt en dat hangt allemaal (tomtom, camera, 2 telefoons) aan de aanstekeraansluitng. Prima. Nou heb ik niet echt een auto waar de mooiigheid vanaf straalt, dat scheelt 8)

KanarieVW
Master
 Bericht 
Er zijn altijd wel een aantal vrije geschakelde plussen te vinden in je zekeringenkastje. Zekering en platte schuif connector op je kabel en je prikt hem er zo in. Werkt perfect.

dls
Die hard
 Bericht 

Wordt dus even testen als hij binnen is. In ieder geval wat input

Verstuurd vanaf mijn D5803 met Tapatalk

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
Heb zo een 12v splitters aangesloten in een Seat met 2 dashcams erin. Nooit problemen mee.

Even een geschakelde zekering zoeken en klaar

dls
Die hard
 Bericht 

Misschien een idee om een dashcam via usb te laten werken? Ik heb wel 2 usb poorten over.

Archiebald
Master
 Bericht 
Wat voor auto gaat het om? In onze Bora zaten heel mooi 3 bouten achter de zekeringkast. +, geschakelde + en massa. Daar de moertjes van los gehaald en heel netjes met oogjes en een zekering een nieuwe aansteker op aangesloten. Die verstopt achter het dashboard en klaar. Werkt al een dik jaar perfect!

dls
Die hard
 Bericht 

Een Astra K. Inmiddels rijd ik erin. De usb is wel contact geschakeld maar kan het nu even niet testen ivm geen mini usb kabel in de buurt.

dabeetle
Master
 Bericht 
dls schreef:
Een Astra K. Inmiddels rijd ik erin. De usb is wel contact geschakeld maar kan het nu even niet testen ivm geen mini usb kabel in de buurt.

Welke USB aansluitingen wil je gebruiken dan? Die 2 voor de achter passagiers? Wordt een flinke kabel als je die netjes wil wegwerken naar de cam.
Als je een mooie oplossing hebt hoor ik het graag natuurlijk :)

Als je de PowerFlex adapter hebt, daar komt ook stroom uit. Wellicht kan je daar nog iets op verzinnen.

dabeetle
Master
 Bericht 
Wat ik me trouwens af vraag:

Kijk ik naar het zekeringschema is er een aparte zekering voor het zonnedak.

Als je geen zonnedak hebt, zou je deze toch elders voor kunnen gebruiken? En, is er dan niet ook ergens een "loze leiding" naar het bedieningspaneel in het dak die je kan gebruiken om de kabel voor de dashcam weg te werken (of ligt er gewoon niet een ongebruikte kabel die je af kan tappen?)

Scaniafan
Master
 Bericht 
Eerste vraag is waarschijnlijk ja. Dan moet je wel even hierop letten:

KanarieVW schreef:
Er zijn altijd wel een aantal vrije geschakelde plussen te vinden in je zekeringenkastje. Zekering en platte schuif connector op je kabel en je prikt hem er zo in. Werkt perfect.

Tweede vraag is nee, in auto's is het over het algemeen zo dat er kabelbomen gebruikt worden al dan niet met standaard stekkers op plaatsen voor accessoires. Voor bepaalde accessoires wordt extra bekabeling toegevoegd aan de kabelboom, andere zijn standaard voorzien

De kabelboom voor binnenverlichting en knoppen / sensoren etc. in het dak loopt o.a. door de a-stijl. Daar kan je waarschijnlijk met een trekveer wel een extra kabel langs leggen, maar hou rekening dat dat kan gaan trillen.

dls
Die hard
 Bericht 

Ik heb er ook een dakraam inzitten dus die is in gebruik. Het gaat me inderdaad om de usb van de achterbank. Een 5mtr kabel is nog wel te vinden.

Monkey_See
Nieuwkomer
 Bericht 
Ik heb in mijn auto een 3 poorts verdeler ingesoldeerd in de 10 Ampere kabelboom van de sigarettenaansteker. Daar zitten 4 dingen op:
1: dashcam voor
2: dashcam achter
3: standkachel aansturing (gsm)
4: 1A usb-poort

De twee cams zitten middels een aan/uit wipschakelaar in het dashboard geschakeld zodat ik kan kiezen wanneer ik ze uitzet. De gsm heeft zijn eigen zekering en de hele constructie is afgezekerd via de 10A in de zekeringenkast. De zekering in de stekker zoals in het plaatje hieronder is er niet meer, want de stekker is afgeknipt.

voorbeeld: webshop
Afbeelding
Afbeelding

dls
Die hard
 Bericht 

Even getest en de usb poort is sterk genoeg om de camera aan te zetten en te voeden. Nu alleen nog een 5mtr kabel en klaar.

Ow en een nieuwe dashcam ivm formaat van de kap voor de sensoren in de ruit.

JBHC
Master
 Bericht 

dls schreef:

Wat leuk :x

WimLex
Master
 Bericht 
D-5803 is trainings F-104 :kniktja:
Afbeelding