» Off-"Flitsservice" » Auto's » Dashcam info   

Postingstijd interval gedetecteerd van 184.4 dagen. Deze pagina bevat dus deels relatief oude berichten.

Pagina 2 van 2  [ 80 berichten ]
Fpsdoug
Master
 Bericht 
Nou, de cam zit niet in de weg voor de toeren. Ik kijk er overheen voor het grootste gedeelte.

Vandaag lekker gereden en filmpjes gemaakt in het licht, schemering en donker. Gefilmd op 1080p30fps zodat ik de hele dag kon filmen. Hij kan 2160p aan en ook 1080p60fps, maar daar zal het beeld niet perse mooier van worden. 1440p30fps is wellicht nog wel te proberen.
Filmpjes zijn niet spectaculair, heb er even wat willekeurig uitgepikt waarop andere auto's en kentekens voorbij komen.

Mijn schermpje verprutst het beeld nogal, de cam zit achter een bolling, dus echt scherp wordt het niet. Als ik 'm laat zitten waar ie zit dan is het een leuk speeltje, en meer ook niet. Het geluid vind ik overigens wel goed.

Link

Link

Link

Pietert
Master
 Bericht 
1080p60fps wordt je beeld niet perse mooier van, maar op hogere snelheden zijn details beter zichtbaar. (En de slo-mo's zijn mooier) Als je cam dat aan kan, zou ik hem daar op zetten.

Fpsdoug
Master
 Bericht 
Die GitUp heb ik ondertussen verkocht. Achter mijn voorschermpje krijg je geen mooi beeld.

Dus denk dat een helmcameraatje wel handiger is. Heeft iemand een leuke tip? Uiteraard een beetje fatsoenlijk beeld. Tot €150 als dat redelijk is.

Wegens woon-werkverkeer zou het handig zijn als ie een uurtje op zou kunnen nemen voor ie aan de lader moet.

Pietert
Master
 Bericht 
Ik was altijd erg te spreken over Contour camera's, vooral ook vanwege de vorm-factor. Maar dat merk is zo te zien op sterven na dood. Op marktplaats ook niet te vinden (De Roam+2 of Roam 3 moet je hebben. Alle modellen daarvoor niet aan beginnen)

Het beste wat je kan krijgen nu is een Hero Session (4 ipv 5 als je nog wat geld wil besparen) in combinatie met de Low Profile helmet mount:
http://shop.gopro.com/EMEA/mounts/low-p ... M-001.html

De Session 4 kom ik hier en daar voor ca 200,- tegen.

Afbeelding

Fpsdoug
Master
 Bericht 
Bedankt voor het meedenken.
Zo'n Contour, of soortgelijk model qua uiterlijk, is eigenlijk wat ik zoek.
Een GoPro is vast beter qua kwaliteit en zo, maar zo'n blok aan de zijkant van mijn helm zie ik niet zo zitten. Iets onopvallenders en beter gevormd naar de helm lijkt me beter.

CasB
Master
 Bericht 
Als het goed is komt Drift binnenkort met de Ghost 4K. Zal wel wat prijziger zijn dan 150 euro. Anders kijken of je een Ghost S kan vinden.

Fpsdoug
Master
 Bericht 
Dat is mooi spul, zo'n Ghost S.
Slecht leverbaar zo te zien. De enige die ik kan vinden zijn €269,- en de rest is "niet meer leverbaar". Marktplaats misschien in de gaten houden.

Pietert
Master
 Bericht 
Fpsdoug schreef:
maar zo'n blok aan de zijkant van mijn helm zie ik niet zo zitten.

Dat blok is bij de session camera's een stuk kleiner dan de normale gopro's. Dit meet maar 3.8 cm bij 3.8 cm. Ik ben wel met je eens dat de contour nog wat smaller is en er dus beter uit ziet :)

Maar de session is zeker niet meer zo lomp als de normale GoPro's. Dat is ECHT geen gezicht op je helm.

Afbeelding

Fpsdoug
Master
 Bericht 
Ik zie dat er ook een kleine Ghost beschikbaar is voor €112 op het moment, met ook ~3 uur opnametijd:
http://www.motorcycle-usa.com/2015/12/a ... ra-review/

Nadeel is dat deze alleen spatwaterdicht is en niet volledig waterdicht. Al staat er op bovenstaande review dat hij "shower proof is", dus dan zou ie wel wat moeten kunnen hebben.

Als het goed is komen er plakkers bij waardoor ie vrij simpel op de helm gemonteerd kan worden:
Citaat:
Fitting it is simple, as it comes with three brackets: one flat bottom adhesive base, one curved bottom and a helmet strap.

Zie zo snel niet enorme nadelen, behalve dat de opnamekwaliteit niet geweldig is. Maar ik vermoed wel prima genoeg voor mijn woon-werkverkeerfilmpjes.
Link

Fpsdoug
Master
 Bericht 
Heb 'm maar besteld om te proberen :kniktja:

Fpsdoug
Master
 Bericht 
Lag al een hele poos te wachten op montage. Wat uiteindelijk een paar minuten duurde.
Nu wachten tot de vorst / het zout weg is.
Afbeelding

Pietert
Master
 Bericht 
Nu is wel altijd je horizon scheef :)

Fpsdoug
Master
 Bericht 
Nee, dat is het mooie. De lens is draaibaar. Je kunt dan via een app op je telefoon live meekijken. Dus heb 'm in de badkamerspiegel netjes recht gezet.

Nog even kijken hoe de videokwaliteit is. Hopen dat dit het laatste stukje vriezen is deze week :woop:

Pietert
Master
 Bericht 
Fpsdoug schreef:
Hopen dat dit het laatste stukje vriezen is deze week :woop:

Gun ook nog wat regenbuitjes voor de pekel ;) van de week was het nog steeds pet qua opspattend zout.

Masterdam
Master
 Bericht 
Fpsdoug schreef:
Dus heb 'm in de badkamerspiegel netjes recht gezet.

Weet je zeker dat die wel recht hangt?

Scaniafan
Master
 Bericht 
Masterdam schreef:
Weet je zeker dat die wel recht hangt?

Volgens mij de camera zelf niet, maar de lens kan draaien O:)

Fpsdoug
Master
 Bericht 
Ik ben nog even een beetje aan het spelen met de instellingen, ook vanwege de accuduur. Heb nu 720p / 30 fps. Kwaliteit kan dus nog een stukje omhoog.

Op zich wel aardig tevreden.

Overdag:
Link

Schemer en lampjes:
Link

Donker. Hier laat ie steken vallen. Ook wat gekkigheid met de kleuren. Op zich zie je niet veel minder dan in het echt op de motor, namelijk bijna niks.
Link

Pietert
Master
 Bericht 
Zoek het gaatje van je microfoon en plak daar een paar laagjes plakband overheen. Voor iedereen (ook voor je mic) veel prettiger ;)

rve123
Master
 Bericht 
Duidelijke beelden vooral overdag :thumb:
GoPro pakt vooral in het donker iets duidelijker beeld, maar of dat een directe meerwaarde is? Ook hier valt een eventueel voorval prima uit te halen.

Drift zit overigens wel een stukje netter dan de GoPro Session bij mij. Al merk ik van de Session op deze manier een stuk minder dan de TomTom Bandit welke ik voorheen had. Deze zat wel strak langs de helm, maar was qua gewicht gewoon waardeloos..
Heb jij overigens nog iets van een zekeringskoord aan de camera hangen?

Afbeelding

Fpsdoug
Master
 Bericht 
Goede tip van de microfoon. Zal er eens naar zoeken. Hij staat nu op 'medium', kan nog lager.

Een zekeringskoortje heb ik niet aan gedacht, ook een goede tip.

Heb woensdag en donderdag met 1080p opgenomen, zal het volgende week even terugkijken en uploaden.

Pietert
Master
 Bericht 
Fpsdoug schreef:
Een zekeringskoortje

Had ik bij de vorige. En toen flikkerde de hele houder inclusief koortje van de helm. Gelukkig wel op vakantie, dus reisverzekering ;)

CasB
Master
 Bericht 
Ik zou bij je beeldinstellingen kijken en hem dan op 'Vivid' zetten. Daar worden de kleuren wat meer levendig van.

Pietert
Master
 Bericht 
rve123 schreef:
dan de GoPro Session bij mij.

Is dat de flat helmet mount? Zo ja: de mount open flippen en verder naar achteren plakken op de helm. Wordt ie een stuk platter van ;)

Fpsdoug
Master
 Bericht 
Heb 'm op Full HD gezet. Beeld wordt er niet veel beter van.
Plakkertje moet ik nog even doen. Of de mic sens iets lager zetten.

Link

rve123
Master
 Bericht 
Pietert schreef:
Is dat de flat helmet mount? Zo ja: de mount open flippen en verder naar achteren plakken op de helm. Wordt ie een stuk platter van ;)

Deze even gemist, maar veel beter als dit kreeg ik 'm er destijds niet op.
Exact weet ik het niet meer maar het kwam er ongeveer op neer dat de draaiing van het kogeltje enigszins beperkt is en ik daardoor of met een scheve horizon zat of met een camera die overdreven naar links keek.
Plakker welke op mijn helm zit zou eigenlijk precies op de zijkant van mijn vizier (dan wel de rand vizier/helm) moeten zitten voor de juiste montage van die mount. Achja, ik merk er met rijden niks van :thumb:

Fpsdoug, die voetganger kon je hebben hoor :[

Fpsdoug
Master
 Bericht 
rve123 schreef:
Fpsdoug, die voetganger kon je hebben hoor :[

Vraag me af wie er gewonnen had 8)

Ducantoni
Master
 Bericht 
Pietert schreef:
normale GoPro's

Ik werd door iemand getipt eens te kijken bij GoPro in de zoektocht naar een camera met mogelijkheid tot lang opnemen en batterijduur.
Nu ben ik benieuwd naar het verschil tussen de HERO3 Silver Edition en de "gewone" Hero, voor zover er verschil bestaat tussen die twee. Ik zag dat bij eerstgenoemde een USB-aansluiting achterop de batterij aanwezig is, zodat je die daarnaast zou kunnen laden met een externe voeding.
Als capaciteit wordt o.a. aangegeven: 1080-30: 9h 30m
Zou dat voldoende zijn bij fietsen, in plaats van op de motor?

Fpsdoug
Master
 Bericht 
Ligt eraan of je langer dan 9,5 uur wil opnemen.
Geloof trouwens niets van die capaciteit.

Ducantoni
Master
 Bericht 
Ik verwacht aan 7 tot max. 8 uur genoeg te hebben, maar het is inderdaad wel de vraag of de beloofde capaciteit waargemaakt kan worden.

Fpsdoug
Master
 Bericht 
Lijkt me sterk, maar dat staat vast in de reviews als je die even leest.

Pagina 2 van 2 [ 80 berichten ]