» Off-"Flitsservice" » Auto's » Dashcam info   

Postingstijd interval gedetecteerd van 513.4 dagen. Deze pagina bevat dus deels relatief oude berichten.

Pagina 1 van 2  [ 76 berichten ]
Trece
Eendagsvlieg
 Bericht 

Hallo allemaal,

Ik ben een zeer gelukkige Yamaha BT1100 rijder. Zo genoemd, elfhonderd kubieke centimeters rauw en opstandig tweecilindergeweld, haha 8) .
Mijn vrouw en ik (of vrienden en ik) gaan er regelmatig tussenuit op de motor, en gaan ook met de tweewieler op vakantie.
Nu wilde ik graag een dashcam voor op de motor aanschaffen, maar hier zijn er zo ongelofelijk veel van dat ik er niet meer uit kom.
Het liefste wilde ik hem op het stuur monteren, maar kan dit wel ivm trillingen. Optie zou ook nog kunnen zijn om hem op de helm te plakken, maar dit heeft niet mijn voorkeur. Mijn fiets is natuurlijk de naked variant, dus heb je dan wel erg veel windruis en beweging van mijn hoofd.

Zijn er mensen die ervaring hebben met deze camera's? Ik laat mij graag door jullie informeren.
Alvast hartelijk dank hiervoor.

Oh ja... ik heb uiteraard maar een bescheiden budget... :wink:

bruintje beer
Master
 Bericht 
Hé, mooie blauwe letters, die wil ik ook!

LucF
Die hard
 Bericht 
Ik lees even mee voor de opties. :)
Zelf ook al een tijd naar aan het kijken. Gopro en andere vierkante modellen vind ik niets.

zadkine
Master
 Bericht 
Op een motor furum zijn er ongetwijfeld ook mensen die van die camera's hebben.
Ik heb wel Gopro sportcamera's op motoren gezien, maar verder kan ik niets vergelijken.

cmx45
Die hard
 Bericht 

Go-Pro met een RAM mount? . . . . .waarschijnlijk alleen niet passend bij een bescheiden budget :-)

Sjaak
Pro
 Bericht 
Misschien zit er hier wat tussen
http://www.motor-video.nl/motorproducten.htm

GerbiE
Die hard
 Bericht 
Vraag is: wil je een ActionCam om de fraaie ritten op te nemen en te monteren tot leuke filmpjes, of een DashCam voor het vastleggen van verkeerssituaties en vergaren van bewijsmateriaal ivm een eventuele aanrijding.

Het verschil zit 'em vooral in de loop-recording en locken van opnames, iets dat de meeste actioncams volgens mij niet kunnen. Die filmen tot het geheugen vol is en stoppen dan. Ook kunnen de meeste lastig op een voeding worden aangesloten zonder de waterdichtheid te verliezen.
Een GoPro (of betaalbare variant) is altijd wel op één of andere manier aan een fiets te bevestigen, al dan niet met RAM-mounts.

keokiracer
Master
 Bericht 
LucF schreef:
Gopro en andere vierkante modellen vind ik niets.
Dit wat?
Afbeelding
ION Air Pro Plus

bruintje beer
Master
 Bericht 
Zuipschuit :lol:

keokiracer
Master
 Bericht 
bruintje beer schreef:
Zuipschuit

Kijk, nu zijn mensen tenminste wel snel :thumb:
(foto is genomen 3 dagen voor de verjaardag van mijn pa waar veel van zn collega's langskwamen :lol:)

GerbenT
Master
 Bericht 
keokiracer schreef:
ION Air Pro Plus

Heb ik ook op mijn scooter

https://www.youtube.com/user/GerbenTi/featured

Afbeelding

dls
Die hard
 Bericht 

Ik heb een sj4000 onder mijn koplamp op de kuip geplakt. Dan heb je het voordeel van de vering en een goed zicht. Op mijn helm vind ik nog niet wat.

Qua helm cam zou ik voor een Sony of ghost gaan ivm de afmetingen.

Vroeg op
Master
 Bericht 
Gopro Hero 4 heeft image stabilizing.
Overigens zijn er een hele berg (goedkope) actioncams te krijgen die op dezelfde mounts passen als een Gopro.
Gopro levert van die klemdingen met 3M tape/stickers. Nadeel/voordeel van die plakkerdingen is dat je ze echt niet zomaar los krijgt.
Moef je geen dure zuignap aan de schaffen.

Afbeelding
Gebogen en vlakke mounts.

en verder zijn er nog tal van andere mounts te krijgen.

GerbenT
Master
 Bericht 
Heb nog een zuignap voor een gopro liggen...ze hadden het verkeerde gestuurd :wink:

Joël D.
Master
 Bericht 
bruintje beer schreef:
Zuipschuit :lol:

Amstel. :loco:

GerbenT
Master
 Bericht 
Joël D. schreef:
Amstel. :loco:

Als je maar genoeg zuipt krijg je vanzelf koppijn O:) O:)

keokiracer
Master
 Bericht 
GerbenT schreef:
Heb nog een zuignap voor een gopro liggen...ze hadden het verkeerde gestuurd

Ik heb hier 2 extra volle setjes (behalve de camera zelf Afbeelding) voor de ION liggen :lol:

Pietert
Master
 Bericht 
Ik gebruik een Contour:
Afbeelding

Veel fijnere formfactor dan de GoPro. 180,- nieuw. ( Voorbeeld: http://www.v-nix.nl/contourroam-2 )

In combinatie met een GPS loggertje op je telefoon kan je wel leuke dingen doen:
Link

En hier nog wat footage met de vorige contour (die ik diezelfde vakantie heb laten vallen :roll: )
Link

Zoals je ziet geeft het nieuwere type wel beter beeld.

Op je stuur is ook wel een mogelijkheid. Een vriend van me heeft het op z'n BMW K1100. Trilt redelijk op lage snelheden.

Feitelijk
Master
 Bericht 
Pietert schreef:
In combinatie met een GPS loggertje op je telefoon kan je wel leuke dingen doen:

Zo'n kaartje, ik heb erover gedacht, maar het voegt niet zoveel toe wel?

Pietert
Master
 Bericht 
Nope. Maar hij doet het vanzelf, dus soit. Als je daadwerkelijk op een circuit rijdt houdt ie ook rondetijden bij enzo. Dan is het wel geinig :)

Masterdam
Master
 Bericht 
Pietert schreef:
Als je daadwerkelijk op een circuit rijdt houdt ie ook rondetijden bij enzo. Dan is het wel geinig

Dat is in een Cuore zéker geinig.

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
:roflol:

Fpsdoug
Master
 Bericht 
Even onder het stof vandaan trekken. Ik zoek ook wat voor op de motor. Het handigst lijkt mij gewoon op de stuurstang, daar heb ik nog wel wat ruimte en zit het cameraatje achter mijn ruitje. Maar het bekende verhaal na googlen van bomen en bos. Dit topic is al dik een jaar oud, dus misschien zijn er weer nieuwere versies of betere units. Dus:

- Camera voor op de motor, op het stuur. Heb stroom vanaf de accu. Krijgt wel wat trillingen (en water als het regent) te verduren.
- Moet loop-recording hebben. Een event-button is wel handig, geen eis.
- Beeldkwaliteit moet wel redelijk zijn. In de auto heb ik een DOD LS460W, maar het mag wel iets minder scherp.
- Handig als ik 'm er redelijk makkelijk vanaf kan klikken.
- Liefst niet al te groot / opvallend.
- Budget iets van €150 of zo. Zal uiteindelijk wel weer duurder worden.

Dennis_on_the_road
Master
 Bericht 
zodra je externe spanning gat leggen is eigenlijk geen enkele (action)cam meer waterdicht (omdat deze vaak in een bhuizing zitten). Misschien Go-Pro session? is waterdicht zonder behuizing.

dls
Die hard
 Bericht 

Ik heb een SJ4000 onder de koplamp zitten. De accu is echter wel na 40 minuten op. Stroom is dan wel een puntje.

Pietert
Master
 Bericht 
dls schreef:
De accu is echter wel na 40 minuten op. Stroom is dan wel een puntje.

Ja, dat moet je denk zelf klussen. 12V vanaf de koplamp, regulatortje er tussen en op de accupinnen van de cam solderen. Beetje hotglue er op voor de waterdichtheid en klaar :)

Fpsdoug
Master
 Bericht 
Na enige research ben ik er geloof ik wel uit. De Gitup Git2 past het beste bij mijn wensen:
http://pevly.com/gitup-git2-review/

Nu zit er wel een batterij in die het in theorie mijn heen- en terugweg vol moet houden, maar liever gebruik ik de power van mijn motor, zodat ik thuis niet steeds dat ding hoef op te laden.
In de camera gaat gewoon een micro-usb kabeltje, dus hetzelfde idee als een carcam.

Op mijn motor heeft de vorige eigenaar een stroomkabel voor me vanaf de accu aangelegd. Kabeltje (kroonsteentje) hangt nu onder mijn dashboard.

Hoe vorm ik dat om naar een usb-kabelstroom? Een 12v-"sigarettenaansteker" op monteren en daar de cam in pluggen met een sigaretten->usbplug? Dat is wellicht handig voor als ik nog eens een navigatie koop, dan kan er gewoon een splitter in de 12v. Of zie ik wat over het hoofd / kan het makkelijker?

LucF
Die hard
 Bericht 
Zoiets als dit moet toch gewoon werken:
http://www.ebay.nl/itm/DC-DC-12V-To-5V- ... SwzchXRSOS

Masterdam
Master
 Bericht 
Fpsdoug schreef:
In de camera gaat gewoon een micro-usb kabeltje, dus hetzelfde idee als een carcam.

De meeste carcams hebben mini-USB bij mijn weten.

Pietert
Master
 Bericht 
LucF schreef:
Zoiets als dit moet toch gewoon werken:

Oh kijk, helemaal kant en klaar. Beetje de USB connectie waterdicht maken, heel de rommel wegwerken achter je kappen en klaar.
Masterdam schreef:
De meeste carcams hebben mini-USB bij mijn weten.

Meh, beetje type-afhankelijk. Heb 2 DOD's. 1 micro, 1 mini :roll:

Supercop
Master
 Bericht 

Tegenwoordig heb je ook al de 4K (ultra HD) action camera's.
Volgens mij draaien de meeste nog wel op 30 FPS (frames per seconde), maar of dit heel veel uitmaakt.... Wel als je in slow motion wilt afspelen, maar dat zal dan een persoonlijke meerwaarde moeten zijn.

Fpsdoug
Master
 Bericht 
4k biedt weinig meerwaarde voor een simpele dashcam. Zo'n omvormer is inderdaad wat ik moet hebben, thanks! Er zijn vast wel plastic kapjes of afsluitingen of iets te krijgen ervoor.

Pietert
Master
 Bericht 
GoPro heeft vandaag/gisteren de HERO5 Session™ gepresenteerd. Serieus mooi dingetje :) En eindelijk een minder debiel systeem om hem aan je helm te plakken.

Dennis_on_the_road
Master
 Bericht 
mooie prijs, waarvan ik me afvraag of de extra functies (oa voicecontrol) de €329.99 rechtvaardigen ten opzichte van de huidige session :roll:

Pietert
Master
 Bericht 
Ik denk vooral de 4K, stabilisatie en cloud rommel. Niet dat je dat perse nodig hebt, maar het is iets meer dan alleen maar de voicecontrol :)

Fpsdoug
Master
 Bericht 
De vergelijking tussen de Git2 en de GoPro vind ik de Git2 er een stuk beter vanaf komen. Dat komt vooral door de stabilisatie, de GoPro trilt als een gek.
Als ik weer eens achter mijn pc zit zal ik de vergelijking even zoeken, staat op YT.

Fpsdoug
Master
 Bericht 
Zo. Toevallig was ie in de aanbieding bij BangGood. Zal wel even een filmpje plaatsen als ie binnen en gemonteerd is.

Your order contains 2 shipments

Expect ship in:Sep.23,2016 - Oct.01,2016
GitUp Git 2 2K WiFi Action 1440P 1.5 inches LCD Git2 Camera Novatek 96660 Chipset IMX206 16.0MP Image Sensor x1€100.50

Expect ship in:Sep.23,2016 - Oct.03,2016
Waterproof Power Socket Car Motorcycle Cigarette Lighter Plug 12V 24Vx1€5.42
Car Dual USB 5V 1A+2.1A Waterproof Cigarette Car Chargerx1€11.65

Dit filmpje heeft me doen overtuigen voor de Git2 te gaan ipv een GoPro:

Link

Masterdam
Master
 Bericht 
Geen nachtbeelden... :nothanks:

Vroeg op
Master
 Bericht 
Fpsdoug schreef:
Dit filmpje heeft me doen overtuigen voor de Git2 te gaan ipv een GoPro:

de git2 heeft image stabilzing en de Hero 3 niet. De hero 4, session en 5 wel.
Beetje appeltjes met peren vergelijken.
Wat ik wel k.. vind van de Gopro (hero 3 black) is het gerammel wat de camera veroorzaakt.
Ik weet niet of de Hero 4 of nieuwer daar ook last van heeft.

Fpsdoug
Master
 Bericht 
Masterdam schreef:
Geen nachtbeelden...

Ha, die was ik helemaal vergeten. Geen DOD-kwaliteit, maar voor een action-cam vrij prima, kan er denk ik wel mee uit de voeten.
Link

Vroeg op schreef:
de git2 heeft image stabilzing en de Hero 3 niet. De hero 4, session en 5 wel.
Beetje appeltjes met peren vergelijken.

Ik wist niet eens dat er al een 4 en 5 waren. Sowieso zijn die krengen duur en op het motorforum kwam ik de git2 tegen waar men behoorlijk enthousiast over was.

Scaniafan
Master
 Bericht 
Je weet dat het "waterproof" in de omschrijving van de 12v socket / usb-plug slaat op als het rubber dekseltje dicht is hè :x

Weet niet waar je het spul wil gaan inbouwen, maar beter voor een 12v > 5v stepdown convertor gaan met USB eraan en die op geschakelde stroomtoevoer solderen (stadslichtje ofzo) met een zwevende zekering er tussen:

http://www.dx.com/p/angle-mini-5-pin-us ... 5cm-184876

Fpsdoug
Master
 Bericht 
Scaniafan schreef:
Je weet dat het "waterproof" in de omschrijving van de 12v socket / usb-plug slaat op als het rubber dekseltje dicht is hè :x

Jup. Als het regent gaat de cam aan op de accu.

Scaniafan schreef:
Weet niet waar je het spul wil gaan inbouwen, maar beter voor een 12v > 5v stepdown convertor gaan met USB eraan en die op geschakelde stroomtoevoer solderen (stadslichtje ofzo) met een zwevende zekering er tussen:

Er ligt stroom direct van de accu. De vorige eigenaar had daar zijn navigatie op hangen. Kan ik daar niet direct een USB plug aanhangen? (Deze: Car Dual USB 5V 1A+2.1A Waterproof Cigarette Car Chargerx1€11.65)
Wat is het nadeel daarvan t.o.v. jouw oplossing met een 'zwevende zekering'?

Scaniafan
Master
 Bericht 
Die kan je eraan hangen, dat is geen probleem. Enige nadeel:

- Bekabeling direct op de accu
- Weet je of er een zekering in die kabel zit?
- Op deze foto zie je duidelijk dat de contactpunten niet waterdicht zijn:

Afbeelding

Als je die contactdoos op stuur ofzo wil bouwen, dan is dit niet een geschikte. Die achterste ring haal je eraf en steek je door iets (dashboard ofzo), waarna je die ring er weer op zet. Dat maakt het min of meer waterdicht.

Stap om deze "waterdicht" in te bouwen is die beugel eraf halen, gat boren in dashboard / paneel ergens, ring erop leggen, ding erin steken, moer aan achterkant erop en dan aansluiten.

Makkelijker is mijn optie, kabel netjes naar geschakelde + en - van accu leiden, kabel zoeken met zekering er al in en eventueel met dubbele female USB connector. Die bestaan ongetwijfeld.

Fpsdoug
Master
 Bericht 
Bedankt voor je tips. Ga binnenkort eens klooien met de boel aansluiten.

Mijn cam ligt nu bij het DHL servicepoint. Mag €45 aftikken aan douane/importkosten. Vrij fors op een koopprijs van €100.50... Maar ik kan gewoon bukken neem ik aan?

Aanhanger
Master
 Bericht 
Nooit met DHL bestellen, maar dat is voor de volgende keer.

Fpsdoug
Master
 Bericht 
Dat is er één om te onthouden ja.
Cam net opgehaald bij het Express Center. Ziet er op het eerste gezicht erg goed en degelijk uit en alle benodigdheden zitten erbij.
Eerst even vakantie vieren en dan zal ik het even gaan testen.

Fpsdoug
Master
 Bericht 
Zo, gelukt.

12v zit op de motor:
Afbeelding

Zo zit de cam met het waterdicht-hoesje. Dan is ie dus niet op te laden, maar op de accu te gebruiken (ik meen dat ie één à anderhalf uur meegaat).
Afbeelding

Zo zit de cam zonder hoesje, dan is ie spatwaterdicht. Dan als ik 'm inplug in de 12v dan start ie automatisch en begint ie automatisch met looprecorden ("carmode").
Afbeelding

Heb er nog niet mee gereden, misschien morgen en anders zondag.
Het is nog een beetje zoeken naar een goede plek, nu zit ie gedeeltelijk voor de toerenteller, maar zo interessant is die nu ook weer niet.

Als er behoefte aan is dan post ik wel wat beelden.

Pietert
Master
 Bericht 
Fpsdoug schreef:
maar zo interessant is die nu ook weer niet.

Ehhh... Jawel..?

Karbargenbok
Master
 Bericht 
Man tis een boxer. Ik heb ook zo'n schuddende wasmachine waarbij je gewoon de toeren kan tellen door het lillen van je eigen vleesch.

Pietert
Master
 Bericht 
Dan juist je toeren in de gaten houden. Voor je het goed en wel doorhebt zit je in het rood.

Pagina 1 van 2 [ 76 berichten ]