» Off-"Flitsservice" » Auto's » Dashcam info   

Pagina 1 van 1  [ 11 berichten ]
Lodde
Eendagsvlieg
 Bericht 

Hallo iedereen,
Ik ben een oude zak van 72 jaar en zou graag een dashcam in mijn auto plaatsen liefst onder de binnenspiegel zodat hij voor en achter tegelijkertijd kan opnemen, bestaat zo een toestel en zo ja welk merk en type is het beste, indien het niet bestaat alleen voor vanvoor dan maar.
Van harte bedankt aan de antwoorders en een prettig week end verder gewenst aan iedereen. Gr Lodde :thumb:

graspol
Master
 Bericht 
ja hoor, er zijn meerdere mogelijkheden, ook afhankelijk van je budget....
ik heb: http://www.gearbest.com/car-dvr/pp_196898.html
icm: http://www.gearbest.com/car-gadgets/pp_68511.html

Feitelijk
Master
 Bericht 
Onder de spiegel is niet zo best voor het zicht op de weg, maar er zijn wel cams die over de spiegel heen bevestigd worden.

Het is overigens handiger om gewoon achter ook een camera te bevestigen op de achterruit.

zandbak
Master
 Bericht 
Hangt er ook vanaf of je een regensensor hebt op je voorruit. Wat je budget is, hoeveel waarde hecht je aan scherpe beelden.

Lodde
Eendagsvlieg
 Bericht 

Hyundai grand santa fe met sensor, de scherpste beelden die mogelijk zijn, ik beweer niet dat materiaal van China slecht is maar heb er geen vertrouwen in (72 jaar ?). Het moet gewoon perfect zijn, budget?, het bedrag dat nodig om de perfectie te bereiken.

Archiebald
Master
 Bericht 
Waarvoor wilt u de achterste camera gebruiken? Om uzelf te filmen of voor het verkeer achter? Indien voor het laatste zijn 2 losse cameras de beste keuze.

Dan zou ik kiezen voor een combinatie van een

DOD LS460W voor voorin en een Mini 0826 (of 0801/0802 welke zijn er allemaal) voor achter. Dat zijn toch wel 2 uitmuntende cameramakers. (Denk dan aan +/- 180,- voor de DOD en zo.n 80,- voor de Mini, ex geheugenkaartjes)

keokiracer
Master
 Bericht 
De Koonlung K1S dual dashcam is ook nog een optie

darunna
Pro
 Bericht 

Lodde schreef:
Hyundai grand santa fe met sensor, de scherpste beelden die mogelijk zijn, ik beweer niet dat materiaal van China slecht is maar heb er geen vertrouwen in (72 jaar ?). Het moet gewoon perfect zijn, budget?, het bedrag dat nodig om de perfectie te bereiken.

Kijk, u had de vraag ook al op Tweakers gesteld ;)
Alleen daar was de vraag nog om een frontcam met wifi.

Probeer eerst exact uit te zoeken wat de wensen zijn.
Is wifi een must of een pré?
Is front en rear in één een must of een pré?
Mogen het ook twee losse cams zijn?

Zoals ik op Tweakers ook al zei, aangezien budget niet zo'n grote rol speelde: LS470.
De LS460 heeft toch een wat mindere GPS unit aan boord.
En dan achter een goedkope cam als de mini 0826.

Lodde
Eendagsvlieg
 Bericht 

Gewoon perfeckt opnemen wat er zich afspeelt voor mij, en het dan bezien noodgedwongen op de pc, ik begrijp als hij voorzien is van zeer goed Wifi dat ik dan de beelden op Mac toestellen ter plaatse kan bekijken, beeld achter mij stap ik voorlopig vanaf, ik ga bezien wat de resultaten zijn van de eerste aankoop, DODLS470W of GoPro.Gr LS

Archiebald
Master
 Bericht 
Geen GoPro kopen als dashcam! Daar zitten meer nadelen aan als voordelen, want:

- Goedkope GoPro's (Zoals de grijze Hero) zijn ondermaats in het donker en ab-so-luut ondergeschikt aan een dashcam
- Andere GoPro's zijn VEEL duurder
- Ze gaan niet aan op contact en ook niet uit, je zal ze dus altijd zelf aan/uit moeten zetten
- Er zit geen "event" knop op. M.a.w, als er wat gebeurt drukt u bij een dashcam op een knopje en staat die clip apart. Bij een GoPro zijn het filmpjes van 30/40 minuten
- Bekender dus diefstal gevoeliger

Als budget niet uitmaakt en het puur om kwaliteit gaat zou ik absoluut die LS470w+ kopen.

darunna
Pro
 Bericht 

Ja als je genoeg ruimte achter de spiegel hebt de + en anders de non + versie.

Pagina 1 van 1 [ 11 berichten ]