» Off-"Flitsservice" » Auto's » Dashcam info Reclamevrij? Log aub in, kost niets   

Pagina 1 van 1  [ 32 berichten ]
jbbrans
Nieuwkomer
 Bericht 

Voor mijn kitcar ben ik op zoek naar een dashcam waar ik filmpjes mee kan maken met gps data. Ik gebruikte hiervoor altijd een gopro hero 2, maar na een tijdje is de accu hiervan leeg (de skeleton behuizing met ruimte voor de voeding aansluiting hiervoor is bijna nergens meer te krijgen en verder veel te duur), ook is de gps data (via m'n telefoon) niet altijd volledig (???) en slecht te synchroniseren.
Voor nu is mijn budget ca. €100-150 (voor alleen de camera, de sd kaart komt hier dan nog bij) en hiervoor zag ik voornamelijk de Mini 0805. De 0806 lijkt niet helemaal uitgerijpt, maar heeft wel meer mijn voorkeur vanwege het polarisatie filter en ik de auto voornamelijk met veel zon gebruik. De camera's van mini hebben mijn voorkeur vanwege het geringe formaat en de grootte van mijn voorruit.

Mijn zorgen gaan voornamelijk uit naar het feit dat mijn auto geen dak heeft, wel een tonneau over de stoelen en stuur en dat daardoor het voetje wel eens nat kan worden, bij een onverwachte regenbui tijdens parkeren.

Foto kitcar; https://www.dropbox.com/s/tdqiqanuufbnhh2/DSC_0016.jpg

Het voetje kan ik wel vastplakken en de usb kabel steeds loshalen en onder de tonneau leggen.

Ook zou ik graag de video en gps data willen visualiseren d.m.v. een programma als dashware of Virbedit (van Garmin). Ik zie veel video's langs komen waarbij de gps data op een standaard manier in beeld is, ik wil graag grote tellers in beeld, g-krachten laten zien en de plaats op een map.
Heeft iemand ervaring met dashcam gps data en een van deze pakketten?
Ik weet dat Garmin ook een camera heeft, maar de beeldkwaliteit schijnt de prijs niet te rechtvaardigen.

keokiracer
Master
 Bericht 
Feitelijk, deze is voor jou :kniktja: :kniktja:

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
// sorry.. geen fan van dropbox, over het hoofd gezien dat het een foto is.

jbbrans
Nieuwkomer
 Bericht 

Ja er zit alleen maar een dun frame om het platte raam heen. Aerodynamica van likmevestje. Zie ook de link met de foto.

Net voor de zekerheid nog even bij garmin gekeken, maar die prijzen wordt ik helemaal niet blij van.

Edit over de dropbox link.
Ik kon niet direct een foto in mijn bericht plaatsen.

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Nee dat staat dropbox niet toe. http://Imgur.com is beter maar als ik dat doe dan kan je zelf de foto niet meer weghalen mocht je dat willen, voor je het weet een hele rel erover ditdat.

Maar eehhmm.. Ja.. Zo'n mini 0805 is 80 Euro toch bij een goeien handelaar? Gok van een plotselinge regenbui maar nemen zou ik zeggen. Eventueel aankleden met een poncho (plastic zakje).

WimLex
Master
 Bericht 
jbbrans schreef:
Edit over de dropbox link.
Ik kon niet direct een foto in mijn bericht plaatsen.

Afbeelding

jbbrans
Nieuwkomer
 Bericht 

@Wimlex
Bedankt voor het plaatsen, er staat verder geen informatie op die ik niet wil laten zien. Zoals kentekenplaten, straten of huisnummers.

@Dave.
Volgens mij is door de goede dollar/slechte euro de 0805 inmiddels gestegen naar >100 en geld blijft toch geld (ook al moet het rollen).

RRL
Master
 Bericht 
Feitelijk heeft een front en rear camera in zijn skelter hangen. Hij zal je vast meer van info kunnen verschaffen :jaja:

GerbenT
Master
 Bericht 
Je hebt genoeg ruimte voor een echte camera

Afbeelding

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
jbbrans schreef:
door de goede dollar/slechte euro de 0805 inmiddels gestegen naar >100 en geld blijft toch geld (ook al moet het rollen).

Ik heb er niet veel verstand van maar dit is em toch?
http://www.amazon.de/Dashcam-Bildschirm ... =mini+0805

een Euro is een Euro bij mij :P

Feitelijk
Master
 Bericht 
Dave schreef:
maar dit is em toch?

Volgens mij niet. dat is een 0803.
Een 0805 heeft 1296p.

jbbrans
Nieuwkomer
 Bericht 

@Dave
Nee, dat is een oudere mini. Max. resolutie 1920 x 1080, de 0805 heeft 2560 x 1080 en 1296p.

De 0805 staat niet bij Amazon.de, de 0806 wel.

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Ahzo, oké. Ik zeg het, vind het maar warrig met die dingen. Wel geen namaak, 01 05 06 chip dit chip zo.. Maar gewoon een regenpakje aandoen bij het geval er kans is op regen?

Kapje zou ook nog kunnen... Je moet wat met zo'n opgefokte skelter. (Trouwens, plaatje is expired WimLex).

Feitelijk
Master
 Bericht 
Ik heb een XC70s besteld met de Ambarella A7LA50 en de OV4689 sensor.
Zelfde als de 0805 dus, maar met een bredere lens (HJ5022), maar zonder GPS omdat ik die los toevoeg.

Als je echt voor klein gaat zit je met de mini nog steeds het best denk ik, de betrouwbaarheid is echter nog niet zo best begreep ik van Rene.

jbbrans
Nieuwkomer
 Bericht 

@Feitelijk
Waarom voeg je de gps los toe?
Heeft dat te maken met het toevoegen van de data aan de video, zoals ik ook graag wil doen?

Is die XC70s ook ergens in nederland te verkrijgen? Duitsland, Belgie of UK heb ik ook geen bezwaar tegen.

Feitelijk
Master
 Bericht 
jbbrans schreef:

Heeft dat te maken met het toevoegen van de data aan de video, zoals ik ook graag wil doen?

Ja, ik heb een losse tracker waarmee ik kunstjes doe:
Link

Griffin
Master
 Bericht 
Ik heb een 0801 en sinds kort een 0805 daar bij (0805 voor, de 0801 is naar achteren verhuisd). Heb een tijdje overwogen er een extra voetje bij te bestellen voor in de MGB (ook een cabrio dus) maar dat uiteindelijk niet gedaan. De 080x series zijn absoluut niet waterdicht en als je er een (al dan niet geïmproviseerd) hoesje omheen gaat doen kunnen ze hun warmte helemaal niet meer kwijt. En warm worden doen ze wel...

Ik zou eerder kiezen voor iets dat de fabrikant al waterdicht gemaakt heeft - ik heb er overigens nooit een gevonden (gebruik nu een Panasonic HX-WA3 op een zuignap-statief). Maar die kost iets meer dan 100 euro...

Feitelijk
Master
 Bericht 
Griffin schreef:
waterdicht

Als TS een mooiweer rijder is, is dat geen issue.

Mijn GT300W heeft trouwens ook wel eens te drogen gelegen op de verwarming

Inferi0r
Master
 Bericht 

Ik zie dat de door jou genoemde Mini 0806 ook zo duur niet meer is: http://www.ebay.com/itm/351285333385?rm ... e#shpCntId (met free shipping).

jbbrans
Nieuwkomer
 Bericht 

Feitelijk schreef:
Als TS een mooiweer rijder is, is dat geen issue.

Het gaat er meer om dat ik het voetje kan laten zitten, als ik de auto ergens parkeer. Ik wil er wel eens mee naar het werk rijden en dan kan ik niet altijd naar buiten lopen omdat het plotseling dreigt te gaan regenen.
Maar daar is inderdaad wel een oplossing voor te vinden.

Blijft over het verhaal over de gps data. Omdat Feitelijk een aparte gps tracker gebruikt, ben ik bang dat de gps data uit een camera niet gebruikt kan worden in andere programma's dan registratorviewer.

Feitelijk
Master
 Bericht 
Ik heb geen ervaring met GPS cams maar ik weet wel dat de DOD's hun eigen codering hebben. ER is ergens een topic over hoe dat om te zetten.

DikkeDiesel
Master
 Bericht 
Behuizing voor GoPro waarmee je kunt laden is toch niet zo duur? Bijv http://www.ebay.com/itm/Protective-Side ... 1598926556

jbbrans
Nieuwkomer
 Bericht 

DikkeDiesel schreef:
Behuizing voor GoPro waarmee je kunt laden is toch niet zo duur? Bijv http://www.ebay.com/itm/Protective-Side ... 1598926556

En hoeveel kost verzenden? Dat staat er niet bij.

neurder
Die hard
 Bericht 
Hij verzend helemaal niet naar Nederland :wink: Gaat ook om voorbeeld denk ik, je kan best daar vergelijkbare producten vinden.

DikkeDiesel
Master
 Bericht 
neurder schreef:
Hij verzend helemaal niet naar Nederland

Daar heb ik inderdaad niet op gelet maar ik heb zelf via eBay ooit een behuizing met openingen voor het laden gekocht voor ongeveer zo'n bedrag en een tientje verzendkosten en die bevalt prima.

jbbrans
Nieuwkomer
 Bericht 

Kan iemand mij vertellen of bij de mini 0805, de gps data los is opgeslagen van de video data?
Dan kan ik het pas gebruiken en bewerken in dashware.

Even zijdelings gekeken naar de dod's, maar daar zit de gps data in het video signaal en dat is er (volgens een draadje hier op het forum) wel via een scriptje uit te halen, maar zo ver zijn ze nog niet. En deze camera zit iets boven budget.

De skeleton voor de gopro laat ik nog even links liggen.

Feitelijk
Master
 Bericht 
Hit 1 op google:
http://www.splashetech.net/software/mini0805-GPS.htm

Citaat:
Export tracks to formats: KML (for Google Earth), CSV (for Excel), GPX (GPS eXchange Format), PLT (Ozi Explorer).

jbbrans
Nieuwkomer
 Bericht 

Bedankt, dan is mijn keuze nu gevallen op de mini 0805.

Feitelijk
Master
 Bericht 
Voor de duidelijkheid, dat is een programma dat claimt de GPS te kunnen exporteren

okkiwokki
Master
 Bericht 
Bij de mini kan je kiezen. De data wordt of meteen ingebakken, of je genereert aparte gps data, of je laat het inbakken en genereren. Althans, dit is zo bij de 0806, maar ik verwacht niet dat dit bij de 0805 anders zal zijn.

jbbrans
Nieuwkomer
 Bericht 

Bedankt okkiwokki, dit is wat ik zoek.

henk0r
Respect
 Bericht 

Moet wel zeggen dat de Mini 0806 niet super betrouwbaar is. Je moet vooral zorgen dat hij niet te heet wordt en hem niet ergens strak tegen aan hangt zodat de warmte weg kan. Ik weet ook niet of hij tegen alle weersomstandigheden kan

Pagina 1 van 1 [ 32 berichten ]