» Off-"Flitsservice" » Auto's » Dashcam info   

Postingstijd interval gedetecteerd van 346.9 dagen. Deze pagina bevat dus deels relatief oude berichten.

Pagina 1 van 2  [ 53 berichten ]
Masterdam
Master
 Bericht 
Omdat ik voor wat klanten heb kunnen zorgen, heeft René me aangeboden de 470W+ te mogen testen voordat ie echt de markt op gaat, zolang ik er maar een eerlijke review voor zou schrijven. Ik heb bewust niet veel meer gedaan dan hem gewoon gebruiken zoals ik dat altijd zou doen. Ik gebruik de 460W dagelijks, dus zal het vooral een vergelijking worden met die camera.

Wat opvalt als je hem uit de doos haalt, is dat hij groot en zwaar is. Dat is uiteraard relatief: hij is zo’n 1,5cm hoger dan bijvoorbeeld de 460W. Het scherm is ook groter. En de mount is hetzelfde als van de 460W, dus de camera komt lager te hangen, aangenomen dat de mount tegen de bovenrand van het raam zit. In mijn geval komt dat slecht uit, daar ik de cam links van de spiegel had hangen en er net onderdoor kon kijken. Wat me aan de 460W opviel, is dat hij erg licht was voor een camera, voor de 470W+ geldt dat niet, die heeft een ‘normaal’ gewicht.

De reden waarom hij wat zwaarder is, is dat deze camera een grotemensenaccu heeft. Zoals DOD-gebruikers weten, is het normaliter zo dat een camera ongeveer 10 seconden functioneert, zonder voeding. Bij de 470W+ is dat anders. Ik heb hem thuis aan gezet, ik gebruik nooit een screensaver, dus het scherm heeft continu aangestaan. In huis had ik slechte GPS-ontvangst, wat betekent dat de camera 80% van de tijd het normale videoscherm heeft getoond. En dat heeft de camera ruim 2 uur volgehouden! Dat is erg handig als je de camera bijvoorbeeld als CCTV gebruikt. Of als je een foto wil maken, buiten de auto. Eerlijkheidshalve: de kwaliteit van de fotocamera is matig, maar daar is ie ook niet voor gemaakt, dus dat boeit niet. De camera van je telefoon doet dat waarschijnlijk beter. Ik heb weinig aandacht besteed aan de kwaliteit van de fotocamera, die ga ik toch niet gebruiken.

Een ander voordeel van de accu, is dat je bij een staandehouding, waarbij Oom Agent je sommeert het contact uit te zetten, het gesprek nog steeds opgenomen kan worden.
Een derde voordeel met zo’n accu, is dat sommige gebruikers misschien helemaal nooit voeding nodig zullen hebben, omdat ze nooit of nauwelijks meer dan één of twee uur per dag in de auto zitten. De camera kan dan thuis opgeladen worden. Of de levensduur van de accu dan achteruit gaat is op dit moment natuurlijk nog niet te zeggen.

Wat ook opvalt, is het feit dat er geen verlichting/lampje meer op de camera zit. Waarschijnlijk is men tot de conclusie gekomen dat het ding toch niet wordt gebruikt, omdat het je voorruit verlicht en geen betere beelden maakt. Geen gemis dus.

De ‘+’ in de naam van de camera, geeft aan dat hij een CPL-filter heeft. Die zit er nu dus standaard bij, de camera zou in Nederland niet zonder CPL-filter geleverd kunnen worden. Maar daar kan René meer over vertellen. Ik had geen filter op mijn 460W, om het simpele feit dat ik het prettig vind als mijn camera van buiten de auto niet heel erg zichtbaar is. Het losse filter voor de 460W was zo’n enorm ding, dat ik het niet wilde hebben. Het filter op de 470W+ ziet er keurig uit en mijn bezwaren zijn daarmee volledig weggenomen. Om eerlijk te vergelijken, moet er uiteraard in de overweging mee worden genomen, dat het prijstechnisch dus een 460W + los CPL-filter zou moeten zijn. Terugkomend op de zichtbaarheid van buiten de auto: de camera is met die 1,5cm extra moeilijk achter de spiegel weg te werken, voor mij een redelijk nadeel.

Het volgende punt, voordat we zijn gaan rijden: de voeding komt voort uit micro-USB. Bij de andere DOD-cams was dat mini-USB. Als je je voeding netjes had weggewerkt, mag dat nu dus opnieuw. Aan de andere kant (zoekend naar plus- of minpunten hieromtrent), als je een Androidtelefoon hebt, kan je de voeding van je cam ook gebruiken om je foon op te laden. Gezien de accu van de camera, is dat nog een reële optie ook. En zoals eerder gezegd, de cam kan misschien ook zonder voeding gebruikt worden, afhankelijk van je gebruiksgedrag.

Het menu van de 470W+ is vergelijkbaar met dat van de 460W. Ik vond (en vind) het een irritant menu, maar om daar de keuze van je cam vanaf te laten hangen… ik kan het me niet voorstellen.

Bij de 460W viel me op dat de micro-SD er moeilijk uit te halen was. Je moest je vriendin vragen het te doen, of zelf nagels laten groeien. Bij de 470W+ heb je dat probleem niet. Er zit overigens geen rubberen dinges over het slot heen. Of dat problemen gaat opleveren voor wat betreft stof of iets dergelijks, zal de tijd leren.

De camera zou een veel hogere ISO-waarde mogelijk maken. Dat zou betekenen dat de nachtbeelden veel beter kunnen zijn, dan de 460W. Nou heb ik een beetje lopen cruisen en screenshots gemaakt. Wat opvalt, is dat de 470W+ een groter bereik heeft. Dat betekent in de praktijk dat er meer dashboard wordt opgenomen. In de breedte wordt er tevens wat meer opgenomen. Qua zichtbaarheid bij slecht-belichte situaties, zie ik geen verschil. Ook bij voldoende belichting, zie ik geen verschil.

Het CPL-filter maakt een aanzienlijk verschil. Het beeld is veel scherper als het filter goed staat afgesteld. Een aanzienlijke meerwaarde. In de eerste GIF zie je het verschil tussen de 460W en de 470W+. En in de tweede GIF zie je het verschil tussen een slecht afgestelde 470W+ en een goed afgestelde 470W+. Daaruit moet de meerwaarde van het CPL-filter naar voren komen.

460W vs 470W+
Afbeelding

470W+ vs 470W+
Afbeelding

De parkingmode zou ervoor zorgen dat de camera na 15 minuten geen beweging te hebben waargenomen, de camera uitschakelt. In de praktijk is dat al na enkele seconden. Vervolgens zou de camera bij het zien van beweging, een filmpje maken van 15 seconden. Of, bij het zien van beweging, gedurende enkele minuten, weer overschakelen op de normale mode. Zoals gezegd, schakelt de P-mode te snel in. Bovendien blijft deze aan staan, ook al ben je continu aan het rijden. De camera maakt dan telkens filmpjes van 15 seconden, maar dan zonder overlap. Dat betekent dat je seconden mist. René is nog aan het checken of wij iets fout doen, of dat het misschien een technisch falen is. René zal erop terugkomen.

Wat nieuw is, is dat je een samenvatting kunt krijgen van je rit. Zodra de spanning eraf gaat, geeft de cam dan gedurende enkele seconden weer hoe ver je hebt gereden, hoe lang en wat je gemiddelde snelheid is geweest. Simpele, maar leuke feature!

De zeer storende ISO-waarde die bij de 460 niet uit beeld te krijgen was, kan bij de 470W optioneel worden uitgeschakeld. Afhankelijk van waar je de camera voor gebruikt, kan dit een enorme pré zijn.

Wat mij stoort, is dat DOD blijkbaar de code voor de GPS heeft gewijzigd. Dat betekent dat Registrator Viewer niet met de cam om kan gaan. Wel beeld, geen GPS. En dan pak je de CD die bijgeleverd wordt. Is de software in het Japans/Chinees/ietsandersonleesbaars! Het zal vast mogelijk zijn, een bruikbare applicatie te downloaden, maar dit helpt natuurlijk niet. Als je Registrator Viewer veel gebruikt, is het een gemis. Aan de andere kant, RV zal tzt vast wel weer met een update komen, waardoor het weer bruikbaar is. René

Résumé:
- De beeldkwaliteit is er door het CPL-filter op vooruit gegaan.
- Het gebruiksgemak is vergelijkbaar met de 460W.
- De GPS-ontvangst is veel beter dan van de 460W.
- Het feit dat de camera groter is dan de 460W, is storend.
- De accu is perfect. Dat is het toegenomen gewicht meer dan waard.

- De beeldkwaliteit is veel beter dan een 460 zonder filter, evenals de accu. Dat Registrator Viewer er niet mee om kan gaan, is vervelend. Toch gebruik ik de camera nu bij voorkeur als main camera. Mede doordat de GPS-ontvangst stukken beter is. Ja, het is simpelweg een betere camera.

Feitelijk
Master
 Bericht 
Hoeveel mAh zit er in die accu dan?
ISO 12800? Dat zal nog best wat ruis geven. Mijn NEX APS-C sensor doet dat ook, maar is wel wat groter dan deze sensor.
De lens zou ook beter moeten zijn dan die van de 460, net zoals de GPS.

Feitelijk
Master
 Bericht 
Oh ja, deze video laat je zien hoe die onleesbare software naar engels kan: https://youtu.be/FFM-QCCZFE4

Blaataap
Master
 Bericht 

Je hebt vast geen foto gemaakt van de 470W+ naast de 460W of wel?

Masterdam
Master
 Bericht 
Blaataap schreef:
of wel?

Afbeelding

Afbeelding

Masterdam
Master
 Bericht 
Feitelijk schreef:
Hoeveel mAh zit er in die accu dan?

Geen flauw idee.

Feitelijk
Master
 Bericht 
2 uur op de batterij is wel serieus lang.
Volgens http://www.hdigital-eye.com/ls470w.html is het 200mAh, en met een Exmor lijkt me 2 uur dan erg lang. Ze slurpen meer dan 200mA dus...

Maar goed, hij is nog nieuw.

Masterdam
Master
 Bericht 
René heeft 2,5u gehaald geloof ik. Best chill als je amper voeding nodig hebt.

Feitelijk
Master
 Bericht 
Dan denk ik dat er meer dan 200mAh in zit. Toen mijn LS300 nieuw was deed ie 20 minuten.

De GT680W heeft 110mAh en doe nu (na 2 jaar) nog 10 seconden max! Nieuw was het 5 minuten.

Archiebald
Master
 Bericht 
Gaaf ding, het CPL filter deed al enorm veel op de LS460W, dus wel leuk dat dat nu op de 470+ standaard al zit. Accuduur is een grote + in mijn ogen! Net als het kunnen verwijderen van de "iso-stamp" in beeld. Onnodig en lelijk vind ik. :wink:

zandbak
Master
 Bericht 
Masterdam schreef:
De GPS-ontvangst is veel beter dan van de 460W.

Hoe merk je dat? Ik heb met de LS460W vrijwel altijd binnen 10-20s GPS.

De beeldhoek is een stukje groter, nog meer vertekening van het beeld dus?

Het is jammer dat de 470 een aanzienlijk stuk groter is geworden, i.p.v. kleiner. Zal voor veel mensen toch een nadeel zijn.

Blaataap
Master
 Bericht 

Zo, dat ding is echt serieus veel groter man. Die valt af.

DeFotograaf
Pro
 Bericht 

Ik ben benieuwd wat de prijs ongeveer gaat zijn. Is daar al een schatting van?

Bramdaman
Master
 Bericht 
Waar is de tijd gebleven dat een dashcam netjes weg te werken was ala een blackvue. Dit is zowat een 2e binnenspiegel :[

Masterdam
Master
 Bericht 
zandbak schreef:
Hoe merk je dat? Ik heb met de LS460W vrijwel altijd binnen 10-20s GPS.

Ik had beide cams op standje snelheid-weergeven na zoveel seconden. De 460 springt eerder van die stand af (door gebrek aan GPS-ontvangst) dan de 470.

RRL
Master
 Bericht 
Bramdaman schreef:
Waar is de tijd gebleven dat een dashcam netjes weg te werken was ala een blackvue. Dit is zowat een 2e binnenspiegel

Bij auto's zonder allerlei sensoren zou je de camera nog grotendeels achter de spiegel kunnen wegwerken, dan blijft enkel de even lompe zuignap over.

Puur op het formaat gezien zou een Blackvue of Mini het voor mij al winnen.
Maar vooralsnog zal het me een zalige zorg zijn en rij ik cameraloos rond.

zandbak
Master
 Bericht 
Bramdaman schreef:
Dit is zowat een 2e binnenspiegel

Voor mij mijn 1e binnenspiegel :lol:

Masterdam
Master
 Bericht 
RRL schreef:
Maar vooralsnog zal het me een zalige zorg zijn en rij ik cameraloos rond.

:o Dan heb je zeker ook geen ABS of stuurbekrachtiging? Thuis wel kleuren-TV?

(f)

Masterdam
Master
 Bericht 
Hier zie je het effect van de toegenomen lichtgevoeligheid van de cam (ten opzichte van zijn voorganger, de 460W).

Link

Sorry voor de smerige voorruit.

Feitelijk
Master
 Bericht 
Is dat de cam die zelf de gevoeligheid bijstelt of deed jij dat?

Masterdam
Master
 Bericht 
Dat doet ie zelf. Ik zet alleen mijn dimlicht uit. En als ik mijn DRL uitzet (niet op het filmpje te zien) is het verschil nog groter.

zandbak
Master
 Bericht 
Ziet er op zich goed uit. Wel wat onnatuurlijk beeld qua licht.
Maar ik ga mijn 460W er nog niet voor verkopen.

Masterdam
Master
 Bericht 
zandbak schreef:
Maar ik ga mijn 460W er nog niet voor verkopen.

Nee natuurlijk niet. Gewoon erbij.

zandbak
Master
 Bericht 
Masterdam schreef:
Nee natuurlijk niet. Gewoon erbij.

Ja ik hang er 2 naast elkaar aan de voorruit O:)

LoverD
FS Meldingen
 Bericht 
Nette review :thumb:

Vooral die gifjes leuk gedaan :jaja:
Met name dat effect van de cpl is erg duidelijk.
Hoe eenvoudig is het afstellen van de cpl? Of beter, blijft de instelling gelijk als je de cam uit de auto haalt.
Mij ervaring met de losse cpl is dat het filter snel verdraait en dus steeds opnieuw moet worden geoptimaliseerd, wat ik dus zelden doe..

Die parking mode is erg herkenbaar. Is exact de reden dat ik het bij mijn 430W nooit gebruik. Het in en uitschakelen van parking mode is bij blackvue beter geregeld maar daar was de sensor te gevoelig waardoor de blackvue ook in parking mode vrijwel continu opnam. De sensor van de DOD vind ik veel beter.. Als dat in en uitschakelen van de parking mode nog kan worden verbeterd.... (f)

Masterdam
Master
 Bericht 
LoverD schreef:
Nette review
Thanks!

LoverD schreef:
Hoe eenvoudig is het afstellen van de cpl? Of beter, blijft de instelling gelijk als je de cam uit de auto haalt.
Dat gaat prima. Eenmaal afgesteld heb je er geen omkijken meer naar.

LoverD schreef:
Als dat in en uitschakelen van de parking mode nog kan worden verbeterd....
Het kan zijn dat ik iets verkeerd heb gedaan hoor. Maar René had hetzelfde, dus heeft hij de importeur vragen gesteld.

LoverD
FS Meldingen
 Bericht 
Masterdam schreef:
Het kan zijn dat ik iets verkeerd heb gedaan hoor. Maar René had hetzelfde, dus heeft hij de importeur vragen gesteld.

Lijkt me sterk dat je iets verkeerd doet (f)
Exact mijn ervaring met de 430. Zou via fw update te fixen moeten zijn (f)

Rene Demmers
Die hard
 Bericht 
Ik ben benieuwd hoe de 470w+ ontvangen wordt in de markt. Wat hier al vermeld wordt, de grootte zou voor sommigen wel eens de doorslag kunnen geven om het niet te doen. 11,2 x 7.2 cm, om een indruk te krijgen, de iphone 6 is 13,9 x 7 cm groot.
En dan de prijs natuurlijk. Rond de 290 euro is toch weer een heel bedrag.
Toch nog maar eens met de importeur praten over de prijzen. Ik ben in het buitenland prijzen tegen gekomen die bijna onder de inkoopprijs hier ligt. :huh:
Aan de andere kant, het CPL filter wordt standaard meegeleverd, velen kochten de 460w met de door mij gemaakte adapter en Hoya filter. Een accessoire van toch 52 euro. Dan kost een 460 met filterset ook gauw 240 euro. Al moet ik zeggen dat het Hoya filter van veel betere kwaliteit is dan het meegeleverde 470 filter. Maar goed, hij doet wij hij doen moet, en handig is het dus wel. Ook de GPS blijft bij de 470 nauwkeuriger werken en is 2 x sneller dan die van de 460w. De GPS van de 460w met filterset kon nog wel eens een afwijking vertonen in de snelheidsweergave.
De accu-sterkte zou voor sommigen ook een voordeel kunnen zijn. 650Mah volgens fabrieksopgave. 2.5 uur opname (display op screensaver) was gemakkelijk haalbaar.
Het verbaast mij dan ook hoe kort de 460 maar gebruik kan maken van zijn eigen batterij. In mijn eigen 460w heb ik een nieuwe batterij in gezet, die werkt ongeveer 35 minuten, veel langer dan de standaard batterij met hetzelfde vermogen?
De werking van de parkeermode is mij ook niet duidelijk. Voor mijn gevoel zal er een firmware-update moeten komen om het goed werkzaam te krijgen?
Als laatste nog, de 470W+ blijft gewoon horizontaal staan als je hem ergens los neerzet.
En Masterdam, bedankt alvast voor je eerlijk review van de 470w+...... (f)

Wat anders nog, veel FS'ers gebruiken Registratorviewer als standaard player, ligt het aan mij dat het nergens meer te vinden is op internet? Iemand een suggestie?

Feitelijk
Master
 Bericht 
Rene Demmers schreef:
650Mah volgens fabrieksopgave. 2.5 uur opname (display op screensaver) was gemakkelijk haalbaar.

Juist, grote batterij dus. Het zou interessant zijn om dat na een tijdje gebruik nog eens te meten!

Rene Demmers schreef:
Het verbaast mij dan ook hoe kort de 460 maar gebruik kan maken van zijn eigen batterij. In mijn eigen 460w heb ik een nieuwe batterij in gezet, die werkt ongeveer 35 minuten, veel langer dan de standaard batterij met hetzelfde vermogen?

Dat zijn batterijen :kniktja:

darunna
Pro
 Bericht 

zandbak schreef:
Hoe merk je dat? Ik heb met de LS460W vrijwel altijd binnen 10-20s GPS.De beeldhoek is een stukje groter, nog meer vertekening van het beeld dus?Het is jammer dat de 470 een aanzienlijk stuk groter is geworden, i.p.v. kleiner. Zal voor veel mensen toch een nadeel zijn.

De LS460W heeft in mijn Focus met voorruitverwarming gewoon 60-75% van de rit geen bereik. Dat stoort mij enorm...
In een auto zonder voorruitverwarming gaat het prima...

MAar gezien het feit dat goedkope chinese cams geen problemen hebben in de Focus, is de GPS in de LS460W gewoon niet bijster goed. Eigenlijk gewoon heel slecht, voor de prijs dat je betaalt.

darunna
Pro
 Bericht 

Rene Demmers schreef:
Ik ben benieuwd hoe de 470w+ ontvangen wordt in de markt.

We hebben er al even contact over gehad...
Ik vind de GPS in de 460 erg storend, waardoor ik een ander zou overwegen. Maar... Niet voor 290 euro.... En dan nog de grootte... Leuk van die accu, maar ik heb net een 12v aansluiting laten inbouwen in het dashboard kastje van mijn auto...

Dus een 470 (niet +) zou perfect zijn voor de prijs van rond de 460 en dan inclusief het CPL filter van de 470+.

Dat is mijn mening....

Rene Demmers
Die hard
 Bericht 
darunna schreef:
Dus een 470 (niet +) zou perfect zijn voor de prijs van rond de 460 en dan inclusief het CPL filter van de 470+.

Dat is mijn mening....

Idd, niet iedereen heeft de grotere batterij nodig. Helaas is de 470W ook nog eens een keer zó gemaakt dat er nauwelijks een adapterring voor een filter meer voor te maken valt......, bewuste marketing denk ik...! Om de ware grootte maar eens weer te geven van de DOD 470W + , de plus staat dus voor het model met extra sterke batterij. De kleinere 470W wordt nog niet door de officiele importeur Jupio in Groningen in Nederland geleverd.

Afbeelding

Jack.Ryan
FS Meldingen
 Bericht 
Rene Demmers schreef:
De kleinere 470W wordt nog niet door de officiele importeur Jupio in Groningen in Nederland geleverd.
Wat is de verwachting?

Rene Demmers
Die hard
 Bericht 
Jack.Ryan schreef:
Wat is de verwachting?

Geen idee, de 460 wordt voorlopig ook nog gewoon geleverd. Pas als die niet meer geleverd wordt, zal de "gewone" 470
pas een kans maken. De prijs ervan zal natuurlijk hoger liggen dan de huidige 460. (f)

zandbak
Master
 Bericht 
Ik weet nou niet of een hogere prijs zo gunstig is voor de verkopen, met de steeds goedkopere merken er naast.

darunna
Pro
 Bericht 

zandbak schreef:
Ik weet nou niet of een hogere prijs zo gunstig is voor de verkopen, met de steeds goedkopere merken er naast.

Ik heb nu toch wel een aantal goedkopere modellen kunnen testen en ondanks dat ze stuk voor stuk sterke punten hebben, hebben ze ook zwakkere punten. Of het is de bouwkwaliteit, of de software, of de hardware die iedere keer nét niet voldoende is. Eigenlijk werken al die goedkopere cams (die wel gewoon HD kunnen) met de Omnivision OV4689 CMOS sensor en allemaal hebben ze ook een Ambarella processor aan boord. Met verschillende variantien: de A7LA50 / 55 / 70 of zelfs de nieuwe A12. Toch verwacht ik dan een stuk meer van zo'n nieuwe versie dan dat zu nu echt bieden.

Wel heeft DOD natuurlijk ook kleine probleempjes (warmte, GPS). Maar toch minder storend dan bij de goedkopere cams. Toch is de prijs wel echt een stuk minder inderdaad, nu al. Als de DOD echt duurder gaat worden, gaat dat wel een verschuiving inhouden. Misschien niet direct naar de goedkopere Chinese cams.

Ik wacht nog steeds op een redelijk betaalbare Chineze cam, met Sony Exmor sensor bijvoorbeeld. Hij zal toch steeds betaalbaarder worden lijkt me... Maar de eerste échte concurrent vanuit die hoek voor DOD, moet ik nog tegenkomen. Natuurlijk is Mini leuk bezig, maar ook die laten met nieuwere modellen te grote steken vallen. Niet op het gebied van prijs, maar wel op het gebied van kwaliteit.

Rene Demmers
Die hard
 Bericht 
Het blijft idd een dilemma, in de afgelopen jaren heb ik veel Cams toegestuurd gekregen van Chinese firma's.
Heb camera's gehad met prachtig beeld. Alleen....wat als ze defect raken, nieuwe firmware nodig hebben? Hoe ver reikt de ondersteumning? Ooit begon ik met wel 18 merken, spoedig vielen er al een aantal af met gebreken na korte tijd. Aangezien garantie en nazorg voor mij altijd belangrijk is geweest, kon ik het mij niet veroorloven om met een groot aantal camera's door te gaan.
De marge per camera varieert van 14- tot 29 euro. Daarvoor moet je vele vragenmails en telefoontjes beantwoorden, wordt je vaak gebeld, ook nog naar jaren, over een verdwenen gebruiksaanwijzing, het niet weten hoe een kaartje geformatteerd moet worden, hoe je de beelden kunt afspelen en noem maar op.
Iedereen weet dat het voor mij ooit begon uit een soort van hobbyisme maar uitgegroeid is tot een dagelijkse dagtaak.
Dat houdt in dat ik moet kijken naar camera's die zo min mogelijk problemen/uitval veroorzaken. Immers, elke defecte camera die wordt vervangen onder garantie zorgt voor 14 euro extra verzendkosten. Je marge is dan bijna al op.
Ik hoef er niet rijk van te worden, maar geld toeleggen kan niet de bedoeling zijn.
Er komen steeds nieuwe modellen op markt. Als consument zou ik het gerust aandurven om zo'n camera te kopen op een Chinese site.
Maar verkopen is een ander verhaal, garantie geven zie ik als een verplichting. Dat betekend dat ik uiterst kritisch ben op hetgeen wat aangeboden wordt.
Garantie-ondersteuning vanuit een betrouwbare importeur en fabrikant is voor mij dus heel belangrijk. En daar haken heel veel merken af.
DOD camera's is een merk met uitstekend garantie en service, niemand die daar een klacht over kan hebben. Maar dat heeft nou eenmaal een prijs. Als een camera van 80 euro je in de steek laat dan is de pijn minder groot.
Nou is DOD natuurlijk niet zaligmakend, er zijn meer camera's die hetzelfde presteren, en misschien wel voor minder geld.
Maar je begrijpt dat het voor mij een merkkeus is die een fatsoenlijke aftersales mogelijk maakt. Niet vanwege de hoge marge, maar vanwege de algehele betrouwbaarheid.

Ook bij DOD kunnen we de komende tijd nieuwe modellen tegemoet zien, met WiFi, speciale motorcams en een dualcam met mini-achterruitcamera.
Ik hou jullie op de hoogte.

darunna
Pro
 Bericht 

Goed verhaal Rene en ik snap je afweging helemaal.

Rene Demmers
Die hard
 Bericht 
Na het nalezen van mijn "verhaal" zie ik helaas wat schrijffoutjes....excuse me... :oops:

Jack.Ryan
FS Meldingen
 Bericht 
Rene Demmers schreef:
Na het nalezen van mijn "verhaal" zie ik helaas wat schrijffoutjes....excuse me... :oops:

't is je vergeven, zoek ze maar na in het spellingstopic :wink: :wink:

Pietert
Master
 Bericht 
Heee, gaaf ding. Helaas wel erg groot inderdaad. Ik heb niet zo gek veel ruimte achter de spiegel en dit helpt niet.

Overigens:
Masterdam schreef:
De zeer storende ISO-waarde die bij de 460 niet uit beeld te krijgen was, kan bij de 470W optioneel worden uitgeschakeld.

Na een firmware-update van de 460 kan hij nu ook uitgeschakeld worden.

Signum
Master
 Bericht 
Ik ga deze bestellen zodra mijn nieuwe auto binnen is :thumb:

Blaataap
Master
 Bericht 

Pietert schreef:

Heb je toevallig een link naar de firmware update?

Archiebald
Master
 Bericht 
Blaataap schreef:
Heb je toevallig een link naar de firmware update?

http://www.dod-tech.us/dod-downloads/

En dan links op "firmware" klikken.

Blaataap
Master
 Bericht 

Bedankt Archie :thumb:

Archiebald
Master
 Bericht 
Pietert schreef:

Heb net de firmware ook ge-update.... Ding doet nu *** irritant...... Elke keer als ie opstart moet ik taal, GMT en KMH keuze invoeren en hij ligt nu van de power af, maar blijft aanspringen, met deuntje om na 0.001sec weer uit te gaan omdat de batterij leeg is.......

zandbak
Master
 Bericht 
Thx voor de tip. Ik laat de mijne dan maar zo :x

LoverD
FS Meldingen
 Bericht 
Archiebald schreef:
Elke keer als ie opstart moet ik taal, GMT en KMH keuze invoeren

Klinkt alsof ini bestand nog op kaartje staat (f)

Archiebald
Master
 Bericht 
Nope. Geformateerd na de install.

LoverD
FS Meldingen
 Bericht 
Hmm niet gewoon delete?
Is voor mij al tijdje terug, maar komt me bekend voor.
Kan me voirstellen dat je na format weer opnieuw begint (f)

Pagina 1 van 2 [ 53 berichten ]