» Off-"Flitsservice" » Auto's » Dashcam info   

Pagina 1 van 1  [ 16 berichten ]
Mathijs4600
Pro
 Bericht 
Zat eens te google'n op "connected" dashcam nadat ik een Citroën reclame zag.
Toen kwam ik op deze dashcam, die een soort van huwelijk is tussen je Alexa/Siri en een dashcam, de Dride.

Hier een nieuwsberichtje van 15/02/2017 : http://www.gigadgets.com/2017/02/dride- ... erts-apps/

Hier een video demo :
Link

De website van de fabrikant : https://dride.io/

Kosten en zo zijn mij niet bekend.

Pietert
Master
 Bericht 
"Build on the raspberry pi"
En toen ben ik afgehaakt.

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Mathijs4600 schreef:
Kosten en zo zijn mij niet bekend.

Een nog niet gelanceerd Kickstarter project. Dat is mode tegenwoordig, allerlei hippe filmpjes maar of het product het überhaupt haalt naar de markt is nooit echt zeker.

Alles wat je ziet in het filmpje is nep cq theorie. Bedoelt om "ah ja leuk, hier heb je geld!" reacties te veroorzaken. Ik denk niet dat een Pi dit allemaal kan bolwerken, ze hebben wel een leuk doosje verzonnen.

Pietert
Master
 Bericht 
Dave schreef:
allerlei hippe dodelijk vermoeiende filmpjes

Dat quasi grappige gedoe en simplificeren van specs en mogelijkheden. Zeg nou eens gewoon wat je wil maken in plaats van in conceptuele "dit-zou-wel-eens-kunnen" modus te blijven.

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Meh.. Ik heb dat met concept cars.. Maar de massa vind het iedere keer weer geweldig als er een schets of render verschijnt. Begrijp dat gedrag niet, tis bijna vrijwel kleuterachtig.. Mensen willen graag voorgelogen worden, dat is van alle tijden (f)

liquid_force
Master
 Bericht 
Pietert schreef:
"Build on the raspberry pi"
En toen ben ik afgehaakt.

hoezo?

Pietert
Master
 Bericht 
Omdat er weinig tot geen reden is om een serieus product op een hobby-pc te knutselen. Dat je misschien componenten er van leent of afkijkt kan ik snappen, maar om een rpi bordje te pakken, cam er op te knutselen en het als nieuw ding te presenteren. Meh.

liquid_force
Master
 Bericht 
Pietert schreef:
Omdat er weinig tot geen reden is om een serieus product op een hobby-pc

volgens mij moet je je dan ff wat beter inlezen in het product raspberry pi ... het is tegenwoordig echt geen hobby-pc meer, maar een meer dan volwassen hardware platform waar je veel andere producten kunt baseren ...

Pietert
Master
 Bericht 
liquid_force schreef:
volgens mij moet je je dan ff wat beter inlezen in het product raspberry pi

Fair enough. Maar als je image recognition wil gaan doen in combinatie met connected services en ondertussen full-hd wegschrijven op SD kaart, vraag ik me af je power genoeg hebt. Wat ik tot nu toe met een Rpi (3) gedaan heb, was het elke keer net te langzaam.

liquid_force
Master
 Bericht 
Pietert schreef:
Maar als je image recognition wil gaan doen in combinatie met connected services en ondertussen full-hd wegschrijven op SD kaart,

de trainings-phase voor het AI-component van de image-recognition (op een interessante gpu based server) heeft een weighting-file gecreëerd die door de Raspberry Pi prima verwerkt kan worden (neemt niet veel cpu/gpu power), of het samen met connected services nog goed loopt ... dat kan ik niet inschatten ...

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Een simpele videostream copy en audio recoding kost al 20% CPU power met een Pi3 .. Ik zie het echt niet gebeuren dat het in full HD compressed (h264?) beelden weg gaat schrijven èn image-recognition gaat doen en dan ook nog eens een keer voice recognition, text to speech en weet ik al niet meer. Gaat echt niet lukken.

liquid_force
Master
 Bericht 
als je op basis van YOLO2 image recognition doet hoeft de file niet eerst opgeslagen te worden.

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Dat snap ik maar de dashcam slaat automatisch alles op, toch? Anders is het geen dashcam meer.

"connected dashcam" .. Jaja. :roll:

Pietert
Master
 Bericht 
Dave schreef:
Gaat echt niet lukken.

Dat is precies mijn gevoel.
liquid_force schreef:
de trainings-phase voor het AI-component

Je gaat nu van een AI component uit. Als je LSQ toepast op contour-filtered rommel heb je geen AI component en is het gewoon keihard stampen. Dat ga je gewoon niet trekken op een PI.
Dave schreef:
"connected dashcam" .. Jaja. :roll:

Je zag in het videootje ook "Video uploaded!". Hij moet dus ook vanaf de SD video gaan lezen, compressen (want ja, data-plan) en dan opsturen? Egnie...

Mathijs4600
Pro
 Bericht 
Kortom, alle commentaren lezende: "Leuk concept, uitwerking daarintegen....."

Misschien beter niet op een Pi bordje maar op een mini-pc oid zoals een Zotac ofzo.

Pietert
Master
 Bericht 
Ja, of 'gewoon' custom PCB ontwerpen met ook wat nVidia hardware erop, ofzo. In ieder geval iets meer toegesneden op de toepassing.

Pagina 1 van 1 [ 16 berichten ]