» Off-"Flitsservice" » Auto's » Dashcam info   

Postingstijd interval gedetecteerd van 101 dagen. Deze pagina bevat dus deels relatief oude berichten.

Pagina 1 van 1  [ 42 berichten ]
Oldskool
Die hard
 Bericht 
Ik overweeg om een DOD LS460W te gaan kopen. Voornaamste reden is dat ik de SD-kaart perikelen van mijn huidige BlackVue erg zat ben (en dat lijkt een typische kwaal van BlackVue).

Ik zie dat veel FSers een LS460W gebruiken en ben even benieuwd hoe jullie ervargingen ermee zijn. Qua beeld ziet het er allemaal prima uit, maar ben vooral benieuwd of de software een beetje handig is en of DOD ook zo gevoelig is qua SD kaart of juist helemaal niet? De BlackVue start regelmatig opnieuw op omdat hij de SD kaart niet goed kan lezen bijv. en dat is voor een dashcam natuurlijk redelijk funest. Hij zou dat net doen als je in een ongeluk verzeild raakt, daar ben je dan lekker mee :roll:

Wil daarom even peilen of dergelijke dingen bij een DOD ook wel eens voor komen en hoe vaak formatteren jullie (DOD gebruikers) je SD kaart uberhaupt? Bij BlackVue moet je dat om de paar dagen doen en zelfs dan is het dus nog maar half nuttig. Ik hoor graag wat ervaringen! :D

Feitelijk
Master
 Bericht 
En... Is het focusprobleem er nog steeds?

zandbak
Master
 Bericht 
Ik heb mijn ls460W nu bijna 2 jaar, en het sd-kaartje van 64gb na de eerste keer niet meer geformatteerd. Geen enkel probleem ondervonden tot nu toe.

Ik hang de 460W aan de pc, en kopieer via usb wat ik wil bewaren. Bestandjes van ca 350mb per stuk (3 min film in 1080p)

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Welke BlackVue hebben we het dan over en ander type SD kaartje helpt niet?

Is het niet zo dat oudere types simpelweg te heet worden?

Oldskool
Die hard
 Bericht 
Dave schreef:
Welke BlackVue hebben we het dan over

Heb nu een DR3500-FHD.

Dave schreef:
en ander type SD kaartje helpt niet?

Ik heb er al een andere SD kaart inzitten van SanDisk (een microSDHC Ultra 32 GB Class 10 om precies te zijn), wat volgens mij over het algemeen toch als merk wel redelijk goed bekend staat. Heb hierover destijds ook geinformeerd bij semi-professionele (hobby) fotografen en die hadden er wel goede ervaringen mee. Dat gaat wel iets beter dan de standaard SD kaart die wordt meegeleverd, maar het is nog steeds niet veel soeps.

Dat, gecombineerd met het feit dat ik deze geluiden dus ook van andere Blackvue gebruikers hoor (lees het ook wel vaker terug in reviews van het ding) doet mij toch wel vermoeden dat het vooral aan de cam ligt en niet zozeer aan de SD kaart.

Feitelijk
Master
 Bericht 
Oldskool schreef:
Ik heb er al een andere SD kaart inzitten van SanDisk (een microSDHC Ultra 32 GB Class 10 om precies te zijn), wat volgens mij over het algemeen toch als merk wel redelijk goed bekend staat.

Ja, maar niet voor dashcams. Op de een of andere manier is hun manier van data wegschrijven niet zo geschikt.
Ik heb hem ook en het werkt maar ze worden afgeraden.

Het schijnt wel dat je de blackvue's sd problemen kan fixen met custom russische firmware, maar of dat ook voor de 3500 geldt...

JonnyJohnson
Master
 Bericht 
Heb sinds 6 weken een blackvue, dr650 gw,2ch. En heb tot op heden nog geen last gehad van sd kaart perikelen. Heb de kaart alleen de eerste keer geformatteerd.

zandbak
Master
 Bericht 
Ik heb in die 460W een micro sdhc Transcend premium, class 10, 64gb zitten. Werkt perfect.

darunna
Pro
 Bericht 

Hier ook goede ervaringen met Transcend kaartjes

Oldskool
Die hard
 Bericht 
Hmm, misschien eerst eens zo'n Transcend kaartje proberen dan. Zou een iets goedkopere oplossing zijn :D Dank voor het delen van de tips, blijf dat ook vooral doen. Hoe meer input, hoe beter :thumb:

darunna
Pro
 Bericht 

Deze:
https://www.dataio.nl/transcend-32gb-mi ... -class-10/

en deze:
https://www.dataio.nl/transcend-64gb-mi ... -class-10/

Heb ik in de dod's.

32gb in de 460w voorin en 64gb in de 300w achterin.

Oldskool
Die hard
 Bericht 
Transcend kaartje is vandaag binnen gekomen. Schijnbaar zijn er nog gradaties in het "Premium" label, want ik heb er eentje gevonden met 200x snelheid. Maar volgens mij nog steed snel genoeg. Eens aankijken hoe dit gaat.

zandbak
Master
 Bericht 
Transfer Rate (Max)* 90MB/s 600x
Transfer Rate (Max)* 60MB/s 400x
Transfer Rate (Max)* 45 MB/s 300X

Je merkt het wel. Met 300x heb ik in ieder geval geen enkel probleem.

zabledor5dv
Eendagsvlieg
 Bericht 
opzicht als je nog een micro sd nodig hebt, 32GB micro sd van samsung http://sdkaartshop.nl voor 17,95

Kraker
Die hard
 Bericht 
Ik heb inderdaad ook die van Samsung zoals hier boven. Nooit problemen mee.

Oldskool
Die hard
 Bericht 
Nou, de Transcend zit er nog maar een paar dagen in (en misschien 100km verder, niet zoveel gereden afgelopen dagen), vanmorgen alweer een "spontane" reboot / crash van de BlackVue :roll:

Begin dus echt steeds meer de cam te vermoeden, ook vorige week firmware upgrade gedaan naar de laatste versie, maar maakt dus allemaal weinig verschil. Ga toch steeds meer naar die DOD neigen. Ervaringen daarmee blijven ook welkom :)

Fpsdoug
Master
 Bericht 
Mijn DOD doet het zonder noemenswaardige problemen.

Enige issue is dat ie soms in de auto denkt dat ie in de pc hangt (zit ie op massa-opslag). Uit/aan lost dit op. Ik vermoed dat het komt door de usb-verlengkabel, dus geen camprobleem.

zandbak
Master
 Bericht 
Heb ik nooit last van, met de gebruikte bijgeleverde usb kabel.

Oldskool
Die hard
 Bericht 
Zo, de knoop is doorgehakt, de LS460W is besteld! Als het goed is morgen binnen 8)
Dank voor alle ervaringen en SD suggesties.

zandbak
Master
 Bericht 
:thumb:

Oldskool
Die hard
 Bericht 
Vraagje aan de DOD eigenaren waar ik zo snel het antwoord niet op kan vinden: Hoe krijg je de GPS snelheid in je video's? GPS staat aan, coördinaten staan ook in mijn video's. In de DOD Player staat de snelheid er wel netjes bij onder de video, maar hoe krijg ik dit in de video zelf? Ik heb dit in andere LS460W video's wel gezien, dus ik weet dat het kan, maar hoe?

darunna
Pro
 Bericht 

Hebben jullie wel eens gehad dat de LS460W niets meer doet?
Nu de tweede keer dat hij een overbelicht beeld laat zien en geen enkele knop meer werkt. Ook uitzetten niet.

Stroom ervanaf gehaald, wachten tot de accu leeg was en weer aansluiten loste het probleem op.

Maar nu geeft hij de melding "Mass storage USB"... En geen beeld meer...

Iemand een idee?

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
In je menu speed stamp aanzetten voor snelheid in beeld (f)

Oldskool
Die hard
 Bericht 
In je menu speed stamp aanzetten voor snelheid in beeld

Ah, nu ik de handleiding er nog eens op nalees zie ik pas dat er ook een "2e menu" is waarvoor je 2x op de menuknop moet klikken. :lol:
Had dus alleen het recording settings menu nog maar gevonden (al had ik hem daar ook wel vrij logisch gevonden).

zandbak
Master
 Bericht 
Mijn 460W was al gebruiksklaar gemaakt door René. Dus verder geen idee hoe of wat :lol:

@darunna: dat heb ik nog niet meegemaakt tot nu toe.

Rene Demmers
Die hard
 Bericht 
Als je een uitgebreide Nederlands handleiding wilt hebben van de DOD LS 460W, stuur mij dan even een mailtje. (f)
info@dutchdashcam.nl

Feitelijk
Master
 Bericht 
darunna schreef:
Hebben jullie wel eens gehad dat de LS460W niets meer doet?
Nu de tweede keer dat hij een overbelicht beeld laat zien en geen enkele knop meer werkt. Ook uitzetten niet.

Stroom ervanaf gehaald, wachten tot de accu leeg was en weer aansluiten loste het probleem op.

Maar nu geeft hij de melding "Mass storage USB"... En geen beeld meer...

Iemand een idee?

Niet met een DOD maar de kloon GT300W deed dat nadat er een kortsluitinkje was in de lader.

Ducantoni
Master
 Bericht 
Ik ben ook aan het rondsnuffelen en kwam dit model tegen voor 199 Pleuro. (excl. verzendkosten)
Als iemand 'm voor een lagere prijs weet hoor ik het graag.
Volgens de gegevens is er een intern geheugen van 64 MB en kan je kiezen tussen 32 en 64 GB. Blijkbaar is een grotere SD kaart nu geen probleem meer voor het apparaat?

Feitelijk
Master
 Bericht 
Die grotere kaarten zijn vaak ExFat geformatteerd, dat gaat in de dashcam niet zo goed. dus misschien moet je hem vooraf even naar FAT32 formatteren.

zandbak
Master
 Bericht 
Mijn 64gb kaartje in de 460W is nog gewoon FAT32. Draait al ruim 2 jaar zonder problemen.

Oldskool
Die hard
 Bericht 
Ik heb sinds een paar dagen een vreemd issue met mijn DOD. Het geluid "schiet" alle kanten op. Ik kan het het beste laten zien met een voorbeeld, dus zie (of beter gezegd: hoor) onderstaande fragment. Het lijkt alsof ik hier aan het zappen ben tussen radiostations, maar ik zit dus gewoon de hele tijd naar dezelfde zender te luisteren. Komt iemand dit bekend voor? Is het dan tijd om het kaartje te formatteren ofzo?

Link

Ducantoni schreef:
Ik ben ook aan het rondsnuffelen en kwam dit model tegen voor 199 Pleuro. (excl. verzendkosten)
Als iemand 'm voor een lagere prijs weet hoor ik het graag.

Bij Rene (Dutchdashcam) voor een tientje minder en je doet er een mede FS-er ook een leuke dienst mee :thumb: http://dutchdashcam.webklik.nl/page/wat-wij-verkopen

zandbak
Master
 Bericht 
Oldskool schreef:
Komt iemand dit bekend voor?

Nog niet meegemaakt de afgelopen twee jaar.

Fpsdoug
Master
 Bericht 
Apart. Eerst maar eens een formatje proberen inderdaad.

Rene Demmers
Die hard
 Bericht 
Oldskool schreef:
Bij Rene (Dutchdashcam) voor een tientje minder en je doet er een mede FS-er ook een leuke dienst mee :thumb: http://dutchdashcam.webklik.nl/page/wat-wij-verkopen

Heb er genoeg op voorraad, 179 euro, en als enige in Nederland een uitgebreide, door ons gemaakte duidelijke Nederlandse handleiding. :)

Ook te koop, een DOD LS460w testmodel waar ik een batterij in heb gedaan die met dezelfde afmetingen ruim 40 minuten stand-alone kan filmen. Met volledige garantie maar wel opengemaakt geweest. 150 euro eenmalig excl 6.75 verzendkosten. (f) (f)

Rene Demmers
Die hard
 Bericht 
Ducantoni schreef:
Blijkbaar is een grotere SD kaart nu geen probleem meer voor het apparaat?

Nog steeds is een apart formaterings-toolje nodig om een 64GB kaartje geschikt te maken. Download het hier....
http://dod-tech.ca/supportcenter/format ... h-cameras/

Rene Demmers
Die hard
 Bericht 
Rene Demmers schreef:
Ook te koop, een DOD LS460w testmodel waar ik een batterij in heb gedaan die met dezelfde afmetingen ruim 40 minuten stand-alone kan filmen. Met volledige garantie maar wel opengemaakt geweest. 150 euro eenmalig excl 6.75 verzendkosten. (f) (f)

Reeds weg.... :)

Feitelijk
Master
 Bericht 
binnen een dag, dat was dus te goedkoop! :lol:

Rene Demmers
Die hard
 Bericht 
Feitelijk schreef:
binnen een dag, dat was dus te goedkoop!

Vrees het ook... :roll:

Monkey_See
Nieuwkomer
 Bericht 
Ik heb ook een 460 maar ik heb last van een te lage voorspanning in de klem waardoor de cam te los zit in de houder met als gevolg trillende beelden.

Masterdam
Master
 Bericht 
Heel simpel oplossen: kartonnetje of stukje tape in de opening van de cam, of tape om de mount om hem 'groter' te maken.

Ze hebben er allemaal last van. De 470 ook.

DienBrabander
Laat zich horen
 Bericht 
Sinds enige tijd in bezit van een 460, Fijne cam maar trilt flink wat je ook terug hoort op video! Heeft iemand een foto van hoe hij/zij dit verholpen heeft met dat stukje karton?

Masterdam
Master
 Bericht 
Ik heb niet zoveel zin om een foto te maken eigenlijk. Ik heb verschillende oplossingen toegepast want alle DOD's gaan dat doen. Tot nu toe was de meest succesvolle, een stukje rubberachtig tape om de mount.

Maar je kan ook een kartonnetje dubbelvouwen en in de bevestiging van de cam proppen, naar gelang het naar je zin is.

Pagina 1 van 1 [ 42 berichten ]