» Off-"Flitsservice" » Auto's » Dashcam info   

Pagina 1 van 1  [ 21 berichten ]
saab-driven
Die hard
 Bericht 
Ik ben voor mijn hobby op zoek naar een actioncam waarmee redelijke beelden gemaakt kunnen worden en stemgeluid goed op te verstaan is. Het mooist zou zijn dat het een camera is die ik ook in de auto kan gebruiken om opnames te maken tijdens het rijden.

Nu zijn er op internet ontelbare mogelijkheden voor diverse prijzen. Mijn budget is maximaal 150,-

wat is volgens jullie een goede keuze voor dit budget?

Feitelijk
Master
 Bericht 
Is het alleen voor in de auto of ook als actioncamera?

KanarieVW
Master
 Bericht 
Een gopro is super voor beelden, maat geluid is niet heel best. Zonder of met open behuizing nog wel redelijk te doen voor stemgeluid.

saab-driven
Die hard
 Bericht 
het is in eerste instantie bedoelt als actioncam, voor tijdens het vissen dus een eventuele waterdichte behuizing is eigenlijk wel een pro, maar het zou mooi zijn als hij dus ook als dashcam kan functioneren.

Feitelijk
Master
 Bericht 
Ik zag er een bij blokker voor 40 euro.
Maar of hij dat waard is...

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
SJ4000 voldoet prima. Heb em zelf ook. ( :P )

Dennis_on_the_road
Master
 Bericht 
Dave schreef:
SJ4000 voldoet prima. Heb em zelf ook.

Moet je die handmatig starten als je in je auto stapt en doet dat ding aan loop-recording? (zoals de echte dashcams)

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Nah.. Een actioncam is geen dashcam... Ik heb 'm de laatste dagen boven mn tellerplaatcompartimentding geplakt gehad voor de lolz maar zo'n blokje dien je niet permanent in de auto te hebben. Ik heb ook niet echt de laatste firmware (gaat nu upgraden..), weet niet wat het kan.

// Hmm het heeft wel car mode, weet niet wat dat is.. Misschien wel loop.

Multi edit.. Nee dat heet cyclic record;
http://actioncamfaq.com/2014/01/11/sj40 ... u-options/

Car mode is auto recording when power is detected and shut off when power is gone.

Kortom ja en ja ;)

saab-driven
Die hard
 Bericht 
mhm voor 84,95 op martkplaats, mooie prijs ook. Dan gaat dat hem worden denk ik. :thumb:

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Gebruik het voornamelijk voor dit soort gekkigheid;

Link

*Vrijwel geen audio want waterdichte behuizing. Wat er overigens bijgeleverd wordt en nog tigmiljoenmiljard mounts, plakkertjes en weet ik het wat. :D

Let op je hebt Wifi en geen Wifi versie. Ik heb de geen wifi versie, simpelweg omdat toen nog niet bestond ;)

Trasher
Master
 Bericht 
Ik heb afgelopen week een Guardo action cam binnen gekregen die ik via IBood heb aangeschaft voor €129,-.
Dit ding dus: http://www.guardo.be/
ding doet 1080p in 30fps en 720p in 30 en 60 fps. Mijn bedoeling is om hem onderweg tijdens de vakantie te gebruiken op de vele "scenic drives". Ding is geleverd met volop accessoires (raamplakker(s), hoofdband, afstandbediening, waterdichte behuizing)
Heel eventjes mee gespeeld maar voldoet vooralsnog prima aan de verwachtingen en heeft ook een dashcam mode. Die zal ik morgen testen.

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
En is die 60 FPS ook echt? Want de SJ4000 kan dat ook maar dat is nepperij, frames worden gewoon verdubbeld.

Zo te zien wel.. Jammer dat het geen mini schermpje heeft, dat vind ik toch wel handig om te zien wat je doet.

Archiebald
Master
 Bericht 
Trasher schreef:
Guardo action cam

Ben niet zo te spreken over die beeldkwaliteit, heb wat YT filmpjes gekeken in 1080P maar valt tegen! Die SJ4000 van Dave is dan toch beter. Waarom voor dat geld, die Guardo kost 130,- geen GoPro Hero (130,-) instapper kopen?

Link

Dennis_on_the_road
Master
 Bericht 
Dave schreef:
Kortom ja en ja

Top :thumb:

Existenz
Die hard
 Bericht 
Ik kan van harte de GoTop G1 aanraden. Exacte formaat van een GoPro Hero 3(+?) maar wél incl. schermpje op de achterkant. Geen WiFi, want ik gebruik dat ding onder mijn quadcopter en dat stoort qua verbinding. Maakt goede foto's ook onder water en schijnt 16mp te zijn (nooit gecheckt maar significant beter dan zijn voorganger).
Ff op Aliexpress kijken. Alle accessoires voor GoPro passen.

Existenz
(ziet graag bod tegemoet aangezien de G1 te koop staat ivm aanschaf nieuwe drone met vaste camera)

Existenz
Die hard
 Bericht 
Daarmee is de Cheerson CX-20 Quadcopter met een shitload aan accessoires dus ook te koop...

Existenz
(verexcuseert zich voor topic-kaping)

Trasher
Master
 Bericht 
Archiebald schreef:
Waarom voor dat geld, die Guardo kost 130,- geen GoPro Hero (130,-) instapper kopen

Ik heb ze kort vergeleken en met het pakketje aan accessoires was de Guardo voor mij een betere keuze dan een kale camera voor hetzelfde geld. Ik ben voor dit soort dingen ook geen "fps-purist" die het verschil zit tussen 50 of 60 fps kan zien.

Dashcam Drenthe
Master
 Bericht 
In de auto werkt het ook prima:
Link

Supercop
Master
 Bericht 

Dave schreef:
En is die 60 FPS ook echt? Want de SJ4000 kan dat ook maar dat is nepperij, frames worden gewoon verdubbeld.

@Dave,
Helaas zijn er veel namaak/replica SJCAM producten op de markt, ze werken wel, zijn bijna hetzelfde alleen de chip is anders. Een originele SJCAM, versie SJ4000 heeft een "Novatek" chip.

Maar zoals je al eerder zij, de SJCAM versies zijn qua prijs / kwaliteit verhouding zeker de moeite waard.

Wat betreft die 60 FPS, die haalt een SJCAM niet op 1080P alleen op 720P.

Voor diegene die van gadgets houden tegen een leuke prijs...
www.sunsky-online.com (eigenlijk bedoeld voor groothandel, maar ps. ook mogelijk.
Kijk wel uit voor BTW en inklaring, al ben je vaak dan ook nog goedkoper uit.
verder wel een interessante shop.

Dennis_on_the_road
Master
 Bericht 
Supercop schreef:
Helaas zijn er veel namaak/replica SJCAM producten op de markt, ze werken wel, zijn bijna hetzelfde alleen de chip is anders. Een originele SJCAM, versie SJ4000 heeft een "Novatek" chip.

Maar zoals je al eerder zij, de SJCAM versies zijn qua prijs / kwaliteit verhouding zeker de moeite waard.

Wat betreft die 60 FPS, die haalt een SJCAM niet op 1080P alleen op 720P.

De bekendere reviewsites bevestigen dat de originele SJCAM SJ4000 op 60 FPS gewoon de frames verdubbeld en het dus niets beter is dan 30 FPS.

Ik heb de SJCAM M10 besteld, net ff een wat handzamer formaat dan de SJ4000/SJ5000 maar heeft bijna exact dezelfde chipset en settings (dus incl. car-mode en loop recording). Beeld is beter dan m'n oude Visondrive 3000 (maar die gaat ook al 5 jaar mee) :kniktja:
Omdat het ding redelijk nieuw is ook nog geen kopieën gezien :lol:

Afbeelding

Nadelen: geen GPS (voor mij geen probleem aangezien de teller in beeld staat + ik heb de Torque OBD app meelopen met logging), geen Event knop, en geen G-kracht data (maar ook dat wordt gelogd in Torgue)
Voordelen: goedkoop, klein, in te stellen zonder PC, beeld is prima op 1080

Vroeg op
Master
 Bericht 
Supercop schreef:
Voor diegene die van gadgets houden tegen een leuke prijs...
www.sunsky-online.com (

oww thanks. :respect:
Shizzle voor de Gopro :woop:

Pagina 1 van 1 [ 21 berichten ]