» Off-"Flitsservice" » Auto's » Dashcam info   

Postingstijd interval gedetecteerd van 770 dagen. Deze pagina bevat dus deels relatief oude berichten.

Pagina 2 van 2  [ 84 berichten ]
Masterdam
Master
 Bericht 
:nothanks: Meting moet 16 seconden duren.

Feitelijk
Master
 Bericht 
Afklokken ruim buiten de 100m volgafstand vind je geen probleem?

Masterdam
Master
 Bericht 
Die 16 seconden vind ik ook geen probleem.

NooitTeSnel
Master
 Bericht 
Goeie remmen zo'n M3... oh... wacht, dat was niet wat ik daar uit moest halen? :lol: Maarja, totaal debiel inderdaad. Een brake-test is nooit goed te praten, hoe achterlijk de actie ook was. Bewust gevaar veroorzaken voor zowel het slachtoffer als z'n achterliggers, dat doe je niet :schudnee:. Rijbewijs inleveren en voortaan met 't OV deze mafkees.

Er is overigens wel geknipt in het filmpje op 00:17. Dus er is een kans dat ook de bestuurder van het busje aan het gekloot heeft mee gedaan. In dat geval: Beiden rijbewijs inleveren en OV-kaart aanvragen.

HypHyper
Master
 Bericht 
Er zit inderdaad een verdachte knip in de film. Niet dat het meneer BMW vrijspreekt, maar meneer Busje heeft zo te zien meegedaan.

WJM
Master
 Bericht 

Zeker stroomuitval, net als bij de taps Van Rey/Teeven.

Maar dit alles louter vanwege knipperen, na rechts inhalen....kweenie, maar dan krijg je het nog druk bij onze Teutoonse vrinden, die houden soms zelfs na een kilometer nog niet op met knipperen (uiteraard nog steeds lethargisch linksplakkend....'Ordnung muss sein, und meine soll erst recht so bleiben.')
(ziek is dan vooral dat geen der mede-Teutoonse achterliggers er alsnog rechts langs durft....geindoctrineerde schijtlaarzen)

Ton.
Master
 Bericht 
NooitTeSnel schreef:
Er is overigens wel geknipt in het filmpje op 00:17. Dus er is een kans dat ook de bestuurder van het busje aan het gekloot heeft mee gedaan. In dat geval: Beiden rijbewijs inleveren en OV-kaart aanvragen.

HypHyper schreef:
Er zit inderdaad een verdachte knip in de film. Niet dat het meneer BMW vrijspreekt, maar meneer Busje heeft zo te zien meegedaan.

Was mij ook opgevallen, lijkt me meer een knip tussen het opslaan van 2 videofiles.

Turkosariba
Master
 Bericht 
Die knip in de film zegt niets, dat kan net zo goed gedaan zijn om de film kort en bondig op internet te zetten. De politie zal vast wel interesse hebben voor het basismateriaal...

Inferi0r
Master
 Bericht 

Mister bestelbus heeft wel geknipt in zijn filmpke (0.25)

Brul(tm)
Master
 Bericht 
Inferi0r schreef:
wel geknipt

Hij heeft zijn lieve woordjes voor de BMW bestuurder eruit geknipt :lol:

Raymond
Master
 Bericht 
WJM schreef:
Maar dit alles louter vanwege knipperen, na rechts inhalen....kweenie, maar dan krijg je het nog druk bij onze Teutoonse vrinden, die houden soms zelfs na een kilometer nog niet op met knipperen (uiteraard nog steeds lethargisch linksplakkend....'Ordnung muss sein, und meine soll erst recht so bleiben.')
(ziek is dan vooral dat geen der mede-Teutoonse achterliggers er alsnog rechts langs durft....geindoctrineerde schijtlaarzen)

:lol: Herkenbaar. Menige Blitzkrieg moeten ondergaan op de Autobahn.

Martijn
FS Webmaster
 Bericht 
Fpsdoug schreef:
De handrem aantrekken bij 160 km/u? Dat vind ik wel heel spannend (ergo: dat durf ik niet eens).

Ja, je moet 'm ook niet vol aantrekken, duh, maar rustig. Je vertraagt opeens zonder het al te abrupt te doen.

Ik kan best veel hebben, maar als je al 160 gaat, er rechts een treintje traagrijders gaat (lees Nederlanders) en je gaat dan met je dikke audi al drukken en knipperend achter me hangen, dan ben je dus een totale lamlul en snap je geen bal van het verkeer.

BMW-gek
Master
 Bericht 
Schouders ophalen en bij de eerste de beste geschikte gelegenheid naar rechts. Zulke debielen hoef ik niet achter me...

viffer
Master
 Bericht 
Martijn schreef:
maar als je al 160 gaat, er rechts een treintje traagrijders gaat (lees Nederlanders) en je gaat dan met je dikke audi al drukken en knipperend achter me hangen, dan ben je dus een totale lamlul en snap je geen bal van het verkeer.

En als jij nu met 140 aankomt en een treintje voor je krijgt dat met 110 een colonne vrachtwagens voorbij gaat?

keokiracer
Master
 Bericht 
Inferi0r schreef:
Mister bestelbus heeft wel geknipt in zijn filmpke (0.25)

Nou sorry hoor, maar ik zie het niet op of rondom 0:25 :huh:

Cweepz
Master
 Bericht 
Precies, dan sluit je gewoon achteraan aan.
Je gaat dus niet als een mongool lopen knipperen en op de achterste z'n bumper hangen.

Inferi0r
Master
 Bericht 

keokiracer schreef:
Nou sorry hoor, maar ik zie het niet op of rondom 0:25

12:17:00 -> 12:17:04 zijn verdwenen in het filmpje. Als je echt niks verkeerd doet, ga je niet op dat moment lopen knippen, zelfs als die 4 seconde totaal niet nuttig zijn, laat je ze erin. Niet dat dat ook maar een beetje het gedrag van deze meneer goed praat.

keokiracer
Master
 Bericht 
Ah, je bedoelde de Facebook versie, ik zat op de youtube-versie te kijken :wink:

Sommige camera's hebben een flink gat tussen nieuwe bestandjes. Zou ook verklaren waarom op youtube maar tot die 12:17:00 is gepost in het filmpje dat gelinkt wordt. Hij heeft trouwens ook een andere versie waarin hij op youtube het facebook-filmpje heeft geplaatst.

Ton.
Master
 Bericht 
A4
Master
 Bericht 
Citaat:
Een verkeersaso, die in Antwerpen bijna een horrorongeval veroorzaakte

:huh: Horrorongeval? Echt, Telegraaf :fp:

Aanhanger
Master
 Bericht 
En dan nog dat "bijna". :lol: :fp:

Signum
Master
 Bericht 
Ton. schreef:
Fijne vent is het:

Kortom, dit soort mensen zijn altijd wel de lul.. dashcam of niet :roll:

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Martijn schreef:
Die kreeg de handrem. Afgezakt naar 130 en ruuuusstig ingehaald. Wat een mafkees

Jij of hij?

Ik heb dat 1x met een Nederlander gedaan, dat liep niet goed af. Ramde me letterlijk van de A6 af. Uiteindelijk beiden aangifte bij politie gedaan, verzekering zei we weten niet wie de schuldige is, schade delen. Conclusie; hou het hoofd koel, doe geen domme dingen. Zeker niet als het je eigen auto is.

En als dit voorval in Duitsland heeft plaats gevonden dan kan je helemaal zwaar de sigaar zijn. (Herinner je lampekap nog? Dat Lelystad figuur die brakefire gestrikt had om advocaatwerk voor hem te doen).

A4
Master
 Bericht 
NooitTeSnel schreef:
Een brake-test is nooit goed te praten,

Wel mee eens eigenlijk. Heb me er ooit toe laten verleiden, eenmaal en nooit weer.
Situatie:

Reed met ongeveer 60@50 bibeko, weg door een dorp heen, incl remmers en dergelijke.
Continue, maar dan ook echt continue een vervelend opgefokt scootertje achter me. Pál op de bumper. En maar gas geven en irritant doen. Ik zag dat meneer het vizier van zijn helm open had staan en bedacht me dat mijn ruitensproeiers wat hoog afgesteld stonden. Die etter heb ik dus een spray gegeven direct i.c.m. een braketest. Dat werd dus tenauwernood een vervelende valpartij met 50 op de klok. Hij hield hem nog nét. Op dat moment vond ik hem mooi, want ik was van hem af. Maar later ga je nadenken over de mogelijke gevolgen.

esgigt
Master
 Bericht 
A4 schreef:
Maar later ga je nadenken over de mogelijke gevolgen.

"gegokt en verloren."? :fp:

A4
Master
 Bericht 
Zo dacht ik destijds. Met de jaren wordt je wellicht *kuch* wijzer ofzo :lol:

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
hln.be schreef:
Wegpiraat krijgt celstraf met behulp van dashcambeelden

De correctionele rechtbank van Leuven heeft vandaag Curd V. (51) bij verstek veroordeeld tot achttien maanden cel. De wegpiraat van de E314 werd schuldig bevonden aan elf nieuwe feiten van buitensporige verkeersagressie.

Dankzij een aantal dashcamfilmpjes leerde Vlaanderen V. kennen als de man die er met zijn zwarte BMW niet voor terugdeinsde om weggebruikers haast van de baan te rijden.

Zo schokte de vijftiger op oudejaarsdag 2013 de halve natie met zijn roekeloos rijgedrag op de E314. Slingerend over de autoweg met een zwarte BMW maakte hij ter hoogte van de afrit Tielt-Winge remmanoeuvres die bijna fataal werden voor de bestuurder van een bestelwagen. V. was op weg naar een dokteres in Herk-de-Stad, eigenares van de BMW. De beelden werden gemaakt met een dashcam.

Het parket van Leuven opende nog twaalf andere dossiers over verkeersagressie door V. tussen 30 september 2012 en 20 december 2014, grotendeels op de E314 in Vlaams-Brabant. Er meldden zich 23 nieuwe slachtoffers, onder wie drie politieagenten in burger.

De man is vandaag bij verstek veroordeeld voor elf feiten. Hij krijgt een celstraf van 18 maanden. De rechter vraagt de onmiddellijke aanhouding van V. De BMW is verbeurd verklaard.

Aanhanger
Master
 Bericht 
En hoe moet de dokteres nu naar haar patiëntjes?

Paint-Brush
Master
 Bericht 
Beeldmateriaal in de link, ken dat filmpje nog wel ja M3 meneer.

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Heb de openingspost geupdate met embedded YT link.

Anderhalf jaar cel voor een serie braketests. Pittig.

Martijn schreef:
Die kreeg de handrem.

Ook een keer gedaan. Resulteerde in een giga verkeersruzie waarbij ik van de weg geramd werd en het een slepende kwestie met de verzekeringsmaatschappij werd wat betreft de schade waarbij de herstelkosten uiteindelijk tussen de partijen werden gedeeld. Niet echt een briljant idee dus. (!)

Kwibus
Master
 Bericht 
Dave schreef:
Anderhalf jaar cel voor een serie braketests. Pittig.
Niet alleen daarvoor natuurlijk, ze hebben mooi gecumuleerd.

HypHyper
Master
 Bericht 
Figuren in dit soort auto's laat ik lekker hun gang gaan. Voor je het weet zit er een Mocro met een vuurwapen in. Als ik het bekende kalende bmw/audi-kopje zie, wil ik nog wel eens vriendelijk zwaaien met m'n middelvinger. :schudnee: O:)

dikkydik
Master
 Bericht 
Citaat:
De wegpiraat van de E314 betwistte de geldigheid van de dashcambeelden die tot zijn veroordeling leidden. Maar de rechtbank was duidelijk: ze gelden wel degelijk als rechtmatig bewijsmateriaal. Het debat lijkt daarmee gesloten.

Hele bericht van De Standaard

De eerste stap is gezet, eens kijken hoe lang het gaat duren voor je voor een lullige verkeersovertreding, vastgelegd op beeld, vervolgd gaat worden. Of iedereen dan nog zo enthousiast is met z'n mede-KGB'er valt te betwijfelen.

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Het blijft een Belg. Als je gaat zitten zeggen wie gereden heeft dan hang je. Bij mij rijdt iedereen in dit hoerending. Zou niet weten hoe ze allemaal heten en waar ze wonen. :roll: O:)

Pagina 2 van 2 [ 84 berichten ]