» Off-"Flitsservice" » Auto's » Dashcam info   

Pagina 2 van 2  [ 89 berichten ]
liquid_force
Master
 Bericht 
Jack.Ryan schreef:
Die Schweiz.

inderdaad, buitenlanders die motten we hier nie :lol: :lol: :lol: O:) O:) O:)

KanarieVW
Master
 Bericht 
Fpsdoug schreef:
Ik bedoelde meer snelheidsovertredingen e.d.
Al rij ik op vakantie / doorreis meestal gewoon de toegestane snelheid.

Krijg over het algemeen heel weinig bekeuring thuis gestuurd van de keren dat ik geflits ben in Oostenrijk. Praktisch nooit.

Piet_Piraat
Master
 Bericht 
KanarieVW schreef:
Krijg over het algemeen heel weinig bekeuring thuis gestuurd van de keren dat ik geflits ben in Oostenrijk. Praktisch nooit.
En die units die je binnen krijgt zijn prima te negeren?

Hoe zit dat met Italië trouwens? Ik weet dat ze als bezetenen achtervolgen als het om geslotenverklaringen in steden gaat, maar hoe zit het met snelheidsbonnen?

RRL
Master
 Bericht 
Fpsdoug schreef:
Ik bedoelde meer snelheidsovertredingen e.d.

Geen navigatie die begint te jengelen bij (vaste) flitsers?

flaskk
Master
 Bericht 
Dashcam? gelukkig heb ik een binnenspiegelcamera :)

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
lacheisleuk schreef:
Boete voor het rijden zonder zichtbaar vignet is wel aardig pittig.

120 Euro. Een niet goed aangebrachte 240 Euro :roflol:

Snelheidsbekeuringen vallen voor Nederlandse begrippen wel mee.. 22 km/u te snel @100 is 55 Euro, lees ik hier, toevallig. :x

Fpsdoug
Master
 Bericht 
RRL schreef:

Jawel, maar dat is ook niet 100% waterdicht natuurlijk.

Ga ik zo logisch naar Slovenië toe? Google Maps doet niets geks?
Afbeelding

A3 naar Nürnberg, A9 naar München, A99 naar Salzburg en dan de A10 door Oostenrijk heen.

wellproc
Master
 Bericht 
Fpsdoug schreef:
A3 naar Nürnberg, A9 naar München, A99 naar Salzburg en dan de A10 door Oostenrijk heen.

Yep, logische route, weet alleen niet of deze niet heel filegevoelig is. In ieder geval rond München en in Oostenrijk is wel gevoelig voor files dacht ik.
Heb deze route (nog wat langer) ook eens gereden en toen een overnachting voor München gedaan. De volgende ochtend zonder problemen langs München en door Oostenrijk gereden. :thumb:

Fpsdoug
Master
 Bericht 
wellproc schreef:
Yep, logische route, weet alleen niet of deze niet heel filegevoelig is. In ieder geval rond München en in Oostenrijk is wel gevoelig voor files dacht ik.

Mooi. Heen rijden we wel in één keer, dus dan zal 't wel wat filerijden worden hier en daar.
Op de terugweg doen we een nachtje München. Is qua reistijd ongeveer op de helft vanaf de terugweg en dan kan ik het Hofbräuhaus nog eens aandoen 8)

KanarieVW
Master
 Bericht 
Piet_Piraat schreef:
En die units die je binnen krijgt zijn prima te negeren?

Hoe zit dat met Italië trouwens? Ik weet dat ze als bezetenen achtervolgen als het om geslotenverklaringen in steden gaat, maar hoe zit het met snelheidsbonnen?

Ik heb nog nooit een bekeuring uit Oostenrijk of Italië betaald. Heel incidenteel komen ze wel binnen, maar mee moeite dan 1 brief doen ze niet.
Snelheids boetes uit Italië heb ik nog nooit op de mat gevonden. Volgens de borden zouden er op veel plaatsen traject controles zijn, maar kachel daar altijd zonder problemen doorheen.

lacheisleuk
Master
 Bericht 

RRL schreef:
Mijne had ik vlak voordat ik naar Klagenfurt ging geupdate, maar die ging bij diverse flitsers in Oostenrijk niet af (in Nederland wel). 't Was dat ik ze op gegeven moment in de gaten had.

RRL
Master
 Bericht 
KanarieVW schreef:
Volgens de borden zouden er op veel plaatsen traject controles zijn, maar kachel daar altijd zonder problemen doorheen.

Die zijn in Italië toch over veel langere afstanden dan de pietluttige stukjes hier? Dan valt je gemiddelde al snel lager uit, gaan enkel de excessen nat. Prima systeem in dat geval.
lacheisleuk schreef:
Mijne had ik vlak voordat ik naar Klagenfurt ging geupdate, maar die ging bij diverse flitsers in Oostenrijk niet af (in Nederland wel).

Welke heb je? Heb met Sygic enkel ervaring in NL, BE en FR, werkt dan prima. Overigens enkel op de vaste flitsers, tot voor kort waren mobiele flitsers nog een losse dienst ipv onderdeel van live traffic.

Vroeg op
Master
 Bericht 
liquid_force schreef:
inderdaad, buitenlanders die motten we hier nie

Je bent zelf een allochtoon daar. :lol:

Dave schreef:
120 Euro. Een niet goed aangebrachte 240 Euro

Mijn ouwe heer heeft jaren geleden een een vignet voor CH met plakband aan het raam geplakt. de auto zou er dat jaar uit gaan en die zomer zouden we ook weer naar CH.
Bij Basel kon hij aan de kant. Vignet inleveren, controle, niet vals. Hier is een nieuwe. maar wel plakken!!
Enne niet meer doen he. :nono:
Gute fahrt :dag:

Zou dat nog zo zijn?

Wij hadden voor de afgelopen wintersport ook een Vignetje nodig...
Bij Bregenz de grens over en bij Bregenz de snelweg af. :boos:

RRL
Master
 Bericht 
Waarom ben je er dan niet net voor de grens afgegaan? Laatste stukje maar even binnendoor hobbelen.

Ellende overigens om die vignetten van de ruit af te krijgen. Dat ze willen voorkomen dat je hem er af haalt en in een andere auto plakt kan ik in komen, maar waarom 600.000 stukjes? Blijven altijd resten achter.

Joël D.
Master
 Bericht 
Ik kreeg hem er makkelijk af. Even warm föhnen en een mesje erbij. Die sticker van de Duitse milieuzone krijg je er dan weer niet af...

Vroeg op
Master
 Bericht 
RRL schreef:
Waarom ben je er dan niet net voor de grens afgegaan?

Is wel erg lang geleden... dus ik zou het niet weten. Is ook de enige keer van de tig keer dat we passeerden dat de wagen aan de kant moest bij Basel.

RRL
Master
 Bericht 
Joël D. schreef:
Die sticker van de Duitse milieuzone krijg je er dan weer niet af...

Die hoeft er wat mij betreft ook niet af, is toch geldig zolang je hetzelfde kenteken houdt.

Merkte bij het opplakken al wel hoe sterk dat ding is, je moet hem er wel in één keer goed op krijgen.

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Jaha, drukte met die stickertjes... Tis allemaal wat.

KanarieVW
Master
 Bericht 
Vroeg op schreef:
Is wel erg lang geleden... dus ik zou het niet weten. Is ook de enige keer van de tig keer dat we passeerden dat de wagen aan de kant moest bij Basel.

Als je geen sticker hebt ga je altijd aan de kant. Mag je gelijk in het kantoortje er een kopen. Paar jaar geleden ook gehad terug van vakantie. Heen via Oostenrijk en terug via Zwitserland gereden. Had nog een geldig vignet op de auto, maar was vergeten dat er op de boottrailer ook een moest. Dan wordt je gegarandeerd uit de rij gehaald.

lacheisleuk
Master
 Bericht 

RRL schreef:
Welke heb je? Heb met Sygic enkel ervaring in NL, BE en FR, werkt dan prima. Overigens enkel op de vaste flitsers, tot voor kort waren mobiele flitsers nog een losse dienst ipv onderdeel van live traffic.
Garmin Nüvi met Lifetime kaart en Traffic update (1340LMT)

RRL
Master
 Bericht 
Dave schreef:
Jaha, drukte met die stickertjes... Tis allemaal wat.

Lekker blijven plakken :kniktja:
Afbeelding

liquid_force
Master
 Bericht 
Vroeg op schreef:
Je bent zelf een allochtoon daar. :lol:

nog 3 jaar ja ;)

VTEC_Driver
Master
 Bericht 
RRL schreef:

Afbeelding

2006 jaartje overgeslagen?

Fpsdoug
Master
 Bericht 
Joël D. schreef:
Die sticker van de Duitse milieuzone krijg je er dan weer niet af...

Oh crap. Op de terugweg hebben we een hotel redelijk centraal in München. En heb geen milieusticker gekocht voor Duitsland. Nou ja, ik gok het er maar op. Zo duur is die boete nu ook weer niet.

RRL
Master
 Bericht 
Bij een TUV station kan je die dingen direct kopen.

Als je de auto bij het hotel in een parkeergarage kwijt kan kan je het er op wagen. Ben toen ik door Berlijn reed nog langs meerdere agenten op gereden, geen enkele die aanleiding zag voor een praatje.
Moet ik er wel bij zeggen dat dat een benzine betrof, bij diesels zijn ze misschien wat strenger.

KanarieVW
Master
 Bericht 
Fpsdoug schreef:
Nou ja, ik gok het er maar op. Zo duur is die boete nu ook weer niet.

al jaren wekelijks in Duitse steden en nog nooit zo'n lelijke sticker op mijn raam gehad. Handhaving is echt minimaal. Mocht je erop aangesproken worden kan je ook nog doen alsof je een domme toerist bent. Werkt vaak ook wel bij Duitse dienders. Zou me er niet druk om maken.
Overigens je auto gewoon gratis langs de weg zetten in de stad hoor. Het liefst recht voor je hotel natuurlijk. De kans dat parkeer bekeuringen aankomen is praktisch 0. En als ze toch aankomen....... :koffie: :dag:
En die geiten die de parkeerboetes uitschrijven handhaven niet op Umwelt stickers dus no worries.

Fpsdoug
Master
 Bericht 
KanarieVW schreef:
Overigens je auto gewoon gratis langs de weg zetten in de stad hoor. Het liefst recht voor je hotel natuurlijk.

Heb een parkeerplaats in de parkeergarage het hotel als ik het me goed herinner. Ga me er maar niet druk om maken dan.

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Fpsdoug schreef:
geen milieusticker gekocht

:o

Ver-schrik-ke-lijk :lol:

Fpsdoug
Master
 Bericht 
El tering. 15 uur gereden naar Slovenië terwijl het in ideale omstandigheden 9,5 uur is. Duitsland was één en al Baustelle en daardoor stau. Wees gewaarschuwd. Daarbovenop nog twee flinke ongelukken, enorm slecht weer in oostenrijk (miepende tractiecontrole op de snelweg) en dan kom je wel aan die vertraging.

Dashcam bij de grens van Oostenrijk aan de voorkant er even afgehaald en daarna weer opgeprikt. No problems.

Piet_Piraat
Master
 Bericht 
Overdag gereden of 's nachts?

Joël D.
Master
 Bericht 
RRL schreef:

Die hoeft er wat mij betreft ook niet af, is toch geldig zolang je hetzelfde kenteken houdt.

Voorruit was kapot. Dus geprobeerd over te zetten. Niet gelukt.

Fpsdoug
Master
 Bericht 
Piet_Piraat schreef:
Overdag gereden of 's nachts?

Ik stapte om 6.30 in en kwam rond 21.30 aan.

Over iets meer dan een week naar Hongarije, maar n.a.v. deze ervaring afgesproken om de rit in twee delen op te splitsen.

KanarieVW
Master
 Bericht 
Fpsdoug schreef:
Dashcam bij de grens van Oostenrijk aan de voorkant er even afgehaald en daarna weer opgeprikt.

Schijterd :lol: :wink:

Maserati Teun
FS medewerker
 Bericht 
Ik hoor net op NPO 1/Groeten van Max dat de boete kan oplopen tot € 10.000 :loco: :loco:

KanarieVW
Master
 Bericht 
Sure, hebben ze van de ANWB zeker.

wernert
Pro
 Bericht 

Maserati Teun schreef:
k hoor net op NPO 1/Groeten van Max dat de boete kan oplopen tot € 10.000

Kijk, de Nederlandsche Publiecke Omroep at its finest. Dat zal ze leren, die Maxkijkertjes.

Masterdam
Master
 Bericht 
wernert schreef:
Dat zal ze leren, die Maxkijkertjes.

Ja, nu halen al die bejaarden meteen hun dashcam van het raam af. :dag:

Existenz
Die hard
 Bericht 
Met die vignetten is het heul simpel: folie er af halen en op je jeans plakken en weer voorzichtig loshalen. Dat herhaal je 3x. Daarna op de ruit. Plakt nog net goed en gaat er zonder föhn, mesjes, beitel, nagellakremover of glijmiddel weer af. Kun je hem zelfs nog doorverkopen. Overijverige ambtenaar die er commentaar op heeft: "sorry, wilde hem plakken, viel op de vloer van de auto met de plakrand naar beneden. Maar gelukkig plakte hij nog genoeg voor de ruit".

Existenz
(is er klaar mee)

fahrvergnuegen
Pro
 Bericht 
Hier ditto. Het hele eind Oostenrijk, Italië, Slovenië, Oostenrijk, Tsjechië en de onvermijdelijke stukken Duitsland geen centje pijn.

In het stukje geTranslate tekst bovenin wordt wel expliciet gemeld dat het gaat om een camera met display. De mijne heeft dat niet, moet via de PC of bluetooth op een mobieltje. En zo kun je hem zo achter je spiegel plaatsen dat je er als bestuurder echt niets geen last van hebt.

Permanent aan staat de camera sowieso niet, je moet immers elke twee uur rusten van de ANWB O:) en dan gaatie vanzelf uit. Tenzij er iemand tegen mn auto aanzit natuurlijk, maar dat is ook tijdelijk. Maar dat is dan weer videobewaking van mijn eigendom.

Pagina 2 van 2 [ 89 berichten ]