» Off-"Flitsservice" » Auto's » Dashcam info   

Postingstijd interval gedetecteerd van 547 dagen. Deze pagina bevat dus deels relatief oude berichten.

Pagina 1 van 2  [ 89 berichten ]
Feitelijk
Master
 Bericht 
Think twice:
http://www.oe24.at/oesterreich/politik/ ... /102701672
Google translate: (in 't engels is het beter)

Citaat:
Videobewaking is verboden voor prive-auto
Stuur met camera-apparatuur te maken met zware straffen.

De preventieve surveillance video van de auto door particulieren is niet toegestaan. Maakte het op maandag, het consortium specificaties zorgvuldig na de Data Protection Commissie heeft verleend, een passende projecten een aanvrager met een afwijzing. Na deze beslissing, moet het consortium verwacht tot 25.000 euro in geval van herhaling iedere bestuurder met een video-apparatuur met een display en een bestuurlijke boete ten bedrage van maximaal EUR 10.000.

Ongewenste gefilmd mensen konden nog beweren civiele schadevergoeding van maximaal 20.000 euro. Voor een video-surveillance door particuliere preventieve arm namelijk niet over de rechtsgrondslag. Maar blijven worden gefilmd en gefotografeerd na een ongeval ter bescherming van bewijsmateriaal. In dit geval, kan vooral juridische belangen worden gesteld.

Achtergrond: Om uw auto te beschermen en "de wettelijke zorgplichten voldoen" geprobeerd om de mobiele videobewaking vanuit zijn auto een individueel inschrijven. De aanvrager vergeleken met de video-opnamen die zijn gemaakt over Helmet Camera's door toeristen of door atleten. Sinds de opname moet worden geëvalueerd alleen door de aanvrager, zag hij het gebruik van gegevens in persoonlijke doeleinden als gerechtvaardigd en zocht een willekeurig lange bewaartermijn van het videomateriaal. Dat zijn auto was al het doelwit geweest van een gevaarlijke aanval, kon de man niet maken geloofwaardig.

Raymond
Master
 Bericht 
Oh.

HypHyper
Master
 Bericht 
Begrijp ik hieruit dat je geen dashcam mag gebruiken in Oostenrijk?
Mag dit in Frankrijk wel nog? (ga ik morgen naar toe :woop: )

18vti
Master
 Bericht 
HypHyper schreef:
Begrijp ik hieruit dat je geen dashcam mag gebruiken in Oostenrijk?

Oeps, als dat daar al zo is dan heeft mijn pa zeker met gevaar voor levenslange opsluiting gespeeld toen hij met dashcam in Zwitserland gereden heeft... :roflol:

Raymond
Master
 Bericht 
In Oostenrijk heb je ook meer aan een laserjammer.

Paul_S3
Die hard
 Bericht 
Ik heb 2 jaar terug al problemen gehad met mijn dashcam bij de douane. Man ging door het lint, sloeg op mijn voorruit en flipte helemaal. Was mij van geen kwaad bewust en wist ook gewoon even niet wat te doen zo verbaasd was ik. 5 minuten later toen de reis zich vervolgde werd ik pas kwaad op de man die tekeer ging en gewoon op de auto sloeg.

Raymond
Master
 Bericht 
Goed gehandeld dan. Uitstappen en die douanier op z'n bek rammen krijg je ook zo'n commotie van.

Kenji
Master
 Bericht 
Hmmm... Ik ga zondag door Zwitserland... Misschien toch m'n dashcam maar even weghalen? :/

Wimpster
Master
 Bericht 
Ga je hier ook krijgen zodra er misstanden van bijv. de politie worden vastgelegd en op internet verschijnen. Dat zal dan onder het mom van privacy gebeuren.

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Onzin allemaal.

Videobewaking is iets anders als een dashcam. Is weer eens een artikel die volledig uit zn verband wordt gerukt.

ruudt
Master
 Bericht 
Paul_S3 schreef:
Ik heb 2 jaar terug al problemen gehad met mijn dashcam bij de douane. Man ging door het lint, sloeg op mijn voorruit en flipte helemaal. Was mij van geen kwaad bewust en wist ook gewoon even niet wat te doen zo verbaasd was ik. 5 minuten later toen de reis zich vervolgde werd ik pas kwaad op de man die tekeer ging en gewoon op de auto sloeg.

Filmpje graag :honger:

keokiracer
Master
 Bericht 
Kenji schreef:
Hmmm... Ik ga zondag door Zwitserland... Misschien toch m'n dashcam maar even weghalen?

Zwitserland is geen Oostenrijk ;)

Zolang het het zicht niet ontneemt is het niet illegaal. Dus als 'ie achter de spiegel hangt is het goed :thumb:

http://www.englishforum.ch/transportati ... era-2.html

VTEC_Driver
Master
 Bericht 
Dave schreef:
Videobewaking is iets anders als een dashcam

Als je het originele artikel leest (in het duits) dan stelt de rechter daar: Een dashcam is er niet als videobewaking van een eigendom, zoals een huis of terrein, maar filmt alleen maar om in geval van een ongeval bewijsmateriaal te hebben. Privepersonen mogen alleen videobeelden maken van gebied wat hun eigendom is, de openbare ruimte rond je auto valt daar niet onder. Daar mag alleen de overheid videobewaking uitvoeren.

In de commentaren onder het artikel heeft iemand een tip: iedere 2 uur de cam uitschakelen en je maakt geen permanente opnames meer. Het verbod spreekt daar uitdrukkelijk over: Permanente Aufzeichnungen sind VERBOTEN!

ruudt
Master
 Bericht 
Voor een toerist (of buitenlander) lijkt mij een dashcam trouwens uitermate geschikt om een deel van de vakantie op video vast te leggen, dus van videobewaking is geen sprake. :kniktja:

Fopspee(n)
Master
 Bericht 
keokiracer schreef:
Zwitserland is geen Oostenrijk

Ik heb inderdaad wel eens vragen gehad aan de grens in Zwitserland over de dashcam omdat ze dachten dat het een detector was......na uitleg en bestudering van de handleiding was het geen probleem en kon ik het ding gewoon laten zitten. Ook al een paar keer aan de kant gezet in Frankrijk en auto doorzocht, ook daar verder geen opmerkingen gehad over het ding

Martijn
FS Webmaster
 Bericht 
Nog nooit opmerkingen over gehad.

Paul_S3
Die hard
 Bericht 
ruudt schreef:
Filmpje graag

Klinkt misschien ongeloofwaardig maar hij stond nog uit. Helaas

djidee
Master
 Bericht 
ruudt schreef:
Voor een toerist (of buitenlander) lijkt mij een dashcam trouwens uitermate geschikt om een deel van de vakantie op video vast te leggen, dus van videobewaking is geen sprake.

Zo hebben we nog wel videobeelden van diverse zwitserse passen, gewoon als 'bijrijder' de videocamera in de hand... Was moeite waard.. Dat zou dus in oostenrijk ook niet mogen dus?

liquid_force
Master
 Bericht 
ik rij in zwitserland met de dashcam rond ... vandaag nog door de douane bij Basel gegaan ... 0 probleem ... afgelopen zaterdag van zwitserland duitsland ingereden ook geen probleem.

Vroeg op
Master
 Bericht 
(steenkolenduits aan)
Hee du! Das sind vakantiebilder fur mijner vakantievideo. Hin und zuruckfahrt.
Und du komt ach in der video. Das wordt super toll met viel spass natuurlich.
(steenkolenduits uit)

liquid_force
Master
 Bericht 
ja vooral politie of douane met "du" aanspreken ... gaat je echt heel veel helpen *not*

Superkoerier!
Master
 Bericht 
BTW: een dashcam is ook in Luxemburg VERBOTEN.

ruudt
Master
 Bericht 
Superkoerier! schreef:

Weet je ook wat voor straf ze daar met z'n alle hebben afgesproken wanneer iemand zich er niet aan houdt?

BommelDing
FS Meldingen
 Bericht 
ruudt schreef:
Weet je ook wat voor straf ze daar met z'n alle hebben afgesproken wanneer iemand zich er niet aan houdt?

Kratje :biertje: ?

KanarieVW
Master
 Bericht 
Wat een onzin zeg. Net als die flitspalen POI's. Ik ga echt niet elke keer bij de grens de boel van het raam halen en POI's verwijderen. De groeten.

Glorfindel
FlitsNav ontwikkelaar
 Bericht 
liquid_force schreef:
ik rij in zwitserland met de dashcam rond ... vandaag nog door de douane bij Basel gegaan ... 0 probleem ... afgelopen zaterdag van zwitserland duitsland ingereden ook geen probleem.

Die douaniers letten tegenwoordig nog maar op 1 ding: of je wel of geen vignet hebt...

liquid_force
Master
 Bericht 
Glorfindel schreef:
Die douaniers letten tegenwoordig nog maar op 1 ding: of je wel of geen vignet hebt...

dat valt ook echt wel mee hoor .... zie ze nog vaak genoeg auto's uit elkaar nemen om naar smokkelwaar te zoeken.

graspol
Master
 Bericht 
Ik vind het raar.... het zou er toch om moeten gaan wat je met de beelden doet, niet dat je ze opneemt en weer weggooit / overschrijft

bx gek
Master
 Bericht 
Superkoerier! schreef:

Sinds wanneer?

Ducantoni
Master
 Bericht 
Schop !

Het gaat nu een strijd worden tussen privacy en bewijs hebben bij een ongeval?
http://www.anwb.nl/vakantie/nieuws/2014/januari/dashcams-verboden-in-oostenrijk-en-portugal

Citaat:
Dashcams verboden in Oostenrijk en Portugal
07 januari 2014 - Zowel in Oostenrijk als in Portugal is het opnemen van beelden met dashboardcamera’s (dashcams) in de auto verboden.

De boetes voor het gebruik van een dashcam zijn hoog: in Portugal kan het u 500 tot 2500 euro kosten en in Oostenrijk maar liefst 10.000 euro.

In Oostenrijk is het de Datenschutzkommission die deze regel heeft ingesteld en in Portugal is dat de Comissão Nacional de Protecção de Dados (CNPD). Deze commissies zijn tegenhangers van het Nederlandse CBP (College Bescherming PersoonsGegevens).

De regel staat niet in de wet. De commissies voor de bescherming van persoonsgegevens zijn echter bevoegd om boetes uit te delen. Elk Europees land heeft een dergelijke commissie voor de bescherming van de persoonsgegevens, zoals dat is voorgeschreven in de Europese Privacyrichtlijn 95/46/EG.

Bovenop de hoge boete kunnen mensen die zijn gefilmd door een dashcam in Oostenrijk en Portugal een flinke schadevergoeding eisen.

406
Master
 Bericht 
Afbeelding
Really...

Superkoerier! schreef:

Hoe zwaar ben ik in overtreding geweest met 3 dashcams en een Go pro?
+ ik heb alles op youtube staan O:)

Ducantoni
Master
 Bericht 
Gezien de vreemde verhoudingen in het strafrecht van tegenwoordig: iets van 8 jaar verblijf in een staatshotel inclusief water & brood ?

Ton.
Master
 Bericht 
Ducantoni schreef:
Het gaat nu een strijd worden tussen privacy en bewijs hebben bij een ongeval?
http://www.anwb.nl/vakantie/nieuws/2014 ... n-portugal

Zal het niet loslopen? Ik bedoel dan vooral, wanneer je filmt, maar niet publiceert op Youtube oid...
Anders lijkt filmen/fotograferen op straat in beide landen ook nogal discutabel.

Ogre
Master
 Bericht 
Ducantoni schreef:
De regel staat niet in de wet. De commissies voor de bescherming van persoonsgegevens zijn echter bevoegd om boetes uit te delen.

Zijn politie en/of douane dan wel bevoegd om boetes uit te delen ?

Aanhanger
Master
 Bericht 
Je kunt in Nederland in theorie ook met het CBP te maken krijgen (ja, zelfs een boete krijgen)en daarnaast evt. civiel aangeklaagd worden; het is maar net wat je met de beelden doet en wie erop staat.

Slaapverwekkend bericht.
Stelletje schijterds bij de anwb, mensen bangmaken met allerlei flauwekul en hopen dat ze lid worden/blijven.

Martijn
FS Webmaster
 Bericht 
nooit problemen gehad in A, CH, F, D met wat dan ook. Ook geen alcoholtester in de auto

406
Master
 Bericht 
Zolang je maar minstens twee reflecterende hesjes in de auto hebt.

laurens93
Die hard
 Bericht 

Martijn schreef:
Ook geen alcoholtester in de auto

Afbeelding

;)

Ducantoni
Master
 Bericht 
Ton. schreef:
Zal het niet loslopen? Ik bedoel dan vooral, wanneer je filmt, maar niet publiceert op Youtube oid...
Anders lijkt filmen/fotograferen op straat in beide landen ook nogal discutabel.

Lijkt mij ook. Vroegâh had je 's nachts op één van de Duitse zenders een (pauze)programma dat heette strassenfeger, waarbij met een camera in de auto door heel Duitsland werd gereden. Dat zou in zo'n geval net zo hard verboden moeten zijn.
Martijn schreef:
Ook geen alcoholtester in de auto

In Frankrijk hoeft het al niet meer. Zelden een maatregel gezien die zo snel weer teruggedraaid is.

Vroeg op
Master
 Bericht 
De dashcam laat ik sowieso thuis. Maar de helmcam gaat wel mee op wintersport. :woop:

Fpsdoug
Master
 Bericht 
Even afstoffen.

Ik kom er volgende week door Oostenrijk heen onderweg naar Slovenië. Dashcams eraf halen of wordt er niet op gehandhaafd?

Joël D.
Master
 Bericht 
Bij de grens er even afhalen. Daarna weer terugplakken.

Piet_Piraat
Master
 Bericht 
Eraf halen? Waarom zou je? Ik heb daar de afgelopen jaren meermaals met dashcam gereden, nooit een probleem geweest. Er is echt geen hond die er op controleert en zo wel, dan trek je 'm er dan alsnog af. Die agenten hebben wel wat beters te doen hoor.

Net als die toestanden met flitsers op je navi en alcoholtesters. Overtrokken angst altijd.

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Inderdaad.. Nederlanders laten zich zo graag gek maken :lol:

Volgende week weer die meuk doorkruisen, zal nu wel effe flitspaal alert toestanden installeren want ik hoef niet nog meer post voor de open haard :nah: :[

Ik heb voor en achter cam.. Ga dat echt niet eraf halen omdat een ander EU land even andere regels denkt te gaan maken, kan niet, we zijn wel één heh. (Zelfde gedoe met die achterlijke vignet stickers overigens).

KanarieVW
Master
 Bericht 
Ook zo'n knap staaltje ANWB paniek zaaierij. Meermaals per jaar rij ik door Oostenrijk en nog nooit de cam eraf gehaald. En waarom bij de grens eraf? Er zijn niet eens grens posten.

Fpsdoug
Master
 Bericht 
Prima.
Zag dat ik ook een vignetje nodig heb, dus ook gehaald.

Is Oostenrijk het land met belachelijk dure boetes of is dat Zwitserland?

lacheisleuk
Master
 Bericht 

Boete voor het rijden zonder zichtbaar vignet is wel aardig pittig.

Fpsdoug
Master
 Bericht 
Ik bedoelde meer snelheidsovertredingen e.d.
Al rij ik op vakantie / doorreis meestal gewoon de toegestane snelheid.

Jack.Ryan
FS Meldingen
 Bericht 
Fpsdoug schreef:
Is Oostenrijk het land met belachelijk dure boetes of is dat Zwitserland?
Die Schweiz.

Kenji
Master
 Bericht 
Twee weekjes geleden nog Italië - Oostenrijk - Stuttgart gereden (Stelvio-pas), met dashcam, en nergens problemen gehad.

Pagina 1 van 2 [ 89 berichten ]