» Off-"Flitsservice" » Auto's » Dashcam info   

Postingstijd interval gedetecteerd van 90.2 dagen. Deze pagina bevat dus deels relatief oude berichten.

Pagina 1 van 1  [ 17 berichten ]
ZX-driver
Master
 Bericht 
Hallo iedereen,

Vorige week ging mijn DOD-dashcam kapot en helaas dacht ik zelf waar dat aan lag en het even te kunnen repareren, waardoor ik uiteindelijk de camera nog kapotter gemaakt heb. :fp: Houder kreeg ik er niet meer op en toen brak ik de kabel van de GPS.

Aangezien ik niet lang zonder dashcam wil rijden, zul je net zien dat er dan juist een aanrijding plaats vind, gelijk gekeken naar een nieuwe. En als ik dan toch een nieuwe moest, dan ook iets anders. Alleen helaas leveren nieuwe dingen bij mij vaak stress op en werkt het nooit in één keer hoe het moet/hoe ik het wil. Daarom hier een paar vragen, op de hoop dat er mensen zijn die er meer verstand van hebben dan ik.

1. Helaas werkt de camera met een soort plakstrip en lijkt deze nog niet goed te plakken. Ook weet ik niet of je de rode sticker eraf moet halen of het beste kunt laten zitten.

2. De camera werkt perfect en is (als hij blijft hangen) makkelijk weg te werken achter de spiegel, maar helaas kwam ik er na een testrit achter dat ik de bestanden niet af kan spelen. Ik krijg als ik hem open met Windows Media Player alleen maar een zwart beeldje te zien en verder geen geluid of niets. Wel staan de bestanden gewoon op de geheugenkaart. Betekent dit dat ik een andere player moet hebben? Of moet ik speciaal geheugenkaarten kopen?

3. Een vervolg op vraag 2: in de handleiding staat dat er een Class-6 kaart in moet en dat een Class-10 kaart wellicht te snel is. Kan het hieraan liggen dat de boel nog niet werkt? Voor ik nieuwe kaarten koop die ik vervolgens niet kan gebruiken (heb ik al iets te vaak gedaan, ik kan bijna een online shop in geheugenkaarten beginnen) wil ik daar eerst duidelijkheid over!

Ik hoop dat jullie een antwoord weten, zodat ik snel alles werkend kan krijgen en ik vlot weer terug ben met mijn wekelijkse compilaties. :)

Tweebel
Master
 Bericht 
Zo te zien aan je topictitel gaat het om een mini0805?

1. De plakstrip werkt het beste als je de ruit eerst heel goed reinigt
2. Waarschijnlijk .mov bestanden. Probeer eens VLC media player
3. Te snelle kaart? Kan dat?

ZX-driver
Master
 Bericht 
Tweebel schreef:
Zo te zien aan je topictitel gaat het om een mini0805?

Exact! :)

Tweebel schreef:
2. Waarschijnlijk .mov bestanden. Probeer eens VLC media player

Dat klopt, maar met mijn DOD was het geen probleem deze met Windows Media Player af te spelen. Terwijl in de bestanden van de Mini staat dat ik Quicktime Player gebruiken moet.

Tweebel schreef:
3. Te snelle kaart? Kan dat?

Ze hebben het over een TF-card :huh: Geen idee wat dat is en of dat hetzelfde is als SD-kaart, maar zo ja, dan staat er: Class6 is perfect, class10 may cause some problem because the speed of card is too fast, it is better not use Class10 card.

Tweebel
Master
 Bericht 
ZX-driver schreef:
Dat klopt, maar met mijn DOD was het geen probleem deze met Windows Media Player af te spelen. Terwijl in de bestanden van de Mini staat dat ik Quicktime Player gebruiken moet.

Mogelijk gebruikt deze .mov een codec die niet ondersteund wordt door Windows Media Player. Hoe het precies zit met .mov weet ik niet, maar het bestandstype is lang niet altijd leidend voor het type videocompressie/de codec die is gebruikt. Bestandstype is in die zin slechts een container voor de inhoud.

99% kans dat het met VLC goed gaat. Die Apple troep zou ik mijden, Quicktime is een heel erg irritant stukje software (in mijn ervaring)

ZX-driver schreef:
Ze hebben het over een TF-card :huh: Geen idee wat dat is en of dat hetzelfde is als SD-kaart, maar zo ja, dan staat er: Class6 is perfect, class10 may cause some problem because the speed of card is too fast, it is better not use Class10 card.

Internet vertelt mij:
The microSD removable miniaturized Secure Digital flash memory cards were originally named T-Flash or TF, abbreviations of TransFlash. TransFlash and microSD cards are functionally identical allowing either to operate in devices made for the other.

ZX-driver
Master
 Bericht 
Ik heb de filmpjes inmiddels werkend gekregen via Quicktime Player, ik zal nu VLC eens gaan downloaden.
Helaas alleen nog geen geluid. :(

Tweebel
Master
 Bericht 
ZX-driver schreef:
Helaas alleen nog geen geluid. :(

Dat is wellicht een instelling in de camera zelf. Check even of de microfoon aan staat!

ZX-driver
Master
 Bericht 
Tweebel schreef:
Dat is wellicht een instelling in de camera zelf. Check even of de microfoon aan staat!

Dat dacht ik al, heb het alleen nog niet gevonden.
Nergens in de instellingen staat audio stamp! :huh:

Alexander_B
Master
 Bericht 
Op het schermpje staat een microfoontje met een streep dr door als het geluid uit staat, bovenste knoppie kort indrukken om de mic aan te zetten. (lang indrukken opent het menu)

ZX-driver
Master
 Bericht 
Yes, gelukt! :)

ZX-driver
Master
 Bericht 
Nu is het alleen nog zaak de camera goed in de auto te hangen en de compilaties klaar te krijgen.
Dat laatste wordt een groot probleem, ik ben Windows Live Movie Maker gewend en heb met andere programma's nooit om kunnen gaan. Losse filmpjes maken is heel eenvoudig, maar om die filmpjes dan achter elkaar te krijgen.... :huh: Tips?

Alexander_B
Master
 Bericht 
Ik gebruikte ook windows movie maker (wel de oude versie ipv de no-options nieuwe versie), maar importeren van de .mov filmpjes duurde echt een eeuwigheid en daar had ik 't geduld niet echt voor.

Gebruik tegenwoordig Cyberlink Powerdirector. Niet gratis, tenzij eeuh, nja, je weet wel.

ZX-driver
Master
 Bericht 
Alexander_B schreef:
Ik gebruikte ook windows movie maker (wel de oude versie ipv de no-options nieuwe versie), maar importeren van de .mov filmpjes duurde echt een eeuwigheid en daar had ik 't geduld niet echt voor

Ik ook niet, maar ik laadde gewoon altijd alles in en dan ging ik andere dingen doen en liet ik de laptop aan staan en als hij klaar was, kon ik hem bewerken.

Het plakprobleem heb ik zojuist opgelost, de zuignap van mijn DOD heb ik aan de camera vastgeplakt! :)

zandbak
Master
 Bericht 
Werkt prima, zon DIY mount
Link

Ik gebruik Magix Video pro voor te bewerken. Werkt wel prettig. Wegschrijven als mpeg-4 en uploaden maar.
Ik gebruik trouwens een 32gb kaartje in de mini. 64gb geeft foutmeldingen, met meerdere merken

ZX-driver
Master
 Bericht 
zandbak schreef:
64gb geeft foutmeldingen, met meerdere merken

Heb er tot nu toe nog geen last van gehad, maar hoop niet dat dat bij mij gaat gebeuren, dan moet ik sowieso alsnog nieuwe kaartjes aanschaffen en bovendien kan ik met één 64GB kaartje precies een week opnemen en moet ik met een 32GB tussentijds wisselen en zo, omdat ik alleen 's weekends tijd heb alles te uploaden en zo.

Freddy
Master
 Bericht 
Afspelen heeft te maken met codecs, ik kan ze wel gewoon afspelen in media player.
Ook editen doe ik gewoon in moviemaker, werkt prima, en dat laden valt ook wel mee. Moet ik zeggen dat ik nooit meer dan 2 filmpjes tegelijk importeeer, ik vind niet zoveel interessant genoeg om te uploaden :-)

Griffin
Master
 Bericht 
Voor de filmpjes van de mini 0805 gebruik ik registratorviewer. Die kan ook mooi overweg met de GPS data van de mini's. Knippen doe ik daar ook in. Scenes achter elkaar plakken vervolgens met ffmpeg, is even wennen maar het werkt wel prima (ik doe het alleen maar zelden, niet echt interessant al die compilaties en zo). 't Kan ook in de youtube video editor natuurlijk.

darunna
Pro
 Bericht 

Er is een nieuwe versie van de 0805 die ik toegestuurd krijg. De 0805P.
Voor zover ik nu kan zien is hij 8 euro duurder, heeft hij een hardwire kit (direct op de accu) meegeleverd voor de parkguard, dezelfde sensor, andere chipset (MSC8328P vs Ambarella A7LA50) en een capacitor in plaats van een accu.

Ik ben bang dat de hardwirekit te veel modificaties gaat inhouden op mijn leaseauto, maar ik ga het bij de volgende beurt overleggen met de garage.

Ik denk niet dat het een hele vooruitgang is op het gebied van beeldkwaliteit ik zie de chipset vooral terug in goedkope cams. De hardwirekit is een hoop gedoe ben ik bang. De capasitor in plaats van een accu is natuurlijk welkom en het verschil van 8 euro is verwaarloosbaar m.i.
Ik verwacht hem met een week in huis, i'll keep you posted.

Pagina 1 van 1 [ 17 berichten ]