» Off-"Flitsservice" » Auto's » Dashcam info   

Pagina 1 van 1  [ 12 berichten ]
OlieTankeR
Master
 Bericht 

Hoi!

Nadat mn BlackVue DR400G-HD het begon te begeven en niet meer betrouwbaar leek was het tijd voor wat nieuws.
Na binden koopadvies van Dave (lees: te lam om zelf onderzoek te doen) de Lukas LK-7950 WD besteld.

Beetje gepuzzeld met importeren of toch in NL bestellen. Maar uiteindelijk maarin NL besteld omdat het na import heffing etc niet veel goedkoper is.

Prijs gecheckt : http://www.aanbiedingchecker.nl/product/details/6940982/Lukas+LK-7950/ en uiteindelijk via Bol.com besteld.
Daarna omdat het kon ook een CPL filter besteld. Zo kwam ik er achter dat zowel AllCam als Lukas Europe dezelfde partij is.
Dus waar je ook besteld,al dan niet via bol.com het is daar :)

Maakt overigens niets uit. In het begin wat gestoei met settings en ben perfect geholpen.

Wat krijg je :
Een best lompe Cam aan de voorruit en een bescheiden camera aan de achterkant.
Kabel voor de standaard 12V plug en een losse kabel die je in de zekeringkast kan tapen. Dat maakt het wegwerken net wat mooier.
Een gratis puzzel om de kabel van de achtercamera naar voren te leiden.
Een 16GB kaart voor de moving video's. En een 2e 8GB micro SD kaart voor de events.

Eerst wat beelden, met en zonder cpl filter. Ik moet hierbij zeggen dat je weinig verschil ziet. Deels te weinig zon om op te vallen, deels omdat ik het niet goed heb afgesteld nog.
Let op: Er is niets te zien op de video's, voordat je 24 minuten van je leven verwaarloosd door het wachten op een climax in onderstaande video's

MET CPL
Dag
Link

Link

Nacht
Link

Link

Zonder CPL
Dag
Link

Link

Nacht
Link

Link

Montage:
Afbeelding
Best een lomp ding. Waar je de klok ziet krijg je standaard ook de GPS snelheid in het scherm bij beweging.
Gelukkig kan dat ook uit, dan blijft alleen de klok in beeld.
Met het schuifje links aan de onderkant kan je de wifi in en uitschakelen. Met wifi kan je instellingen wijzigen of video's terug kijken. Nadeel is dat zodra je verbinding maakt met wifi
je internet van je telefoon uitvalt. Het Cam netwerk heeft immers geen internet. (Ik heb flitsnav vervloekt wegens niet updaten... Gebruikersfoutje!)

Je kan ook live meekijken met je camera (misschien handig met CPL filter afstellen) Maar voor de rest heb ik een groter scherm voor me, dus waarom zou ik daar niet gewoon door kijken.
Verder is het vooral eenmalig instellen en niet meer aanzitten.

Tool:
Afbeelding
Je krijgt de Lukas viewer tool er bij. Hiermee kan je ook de instellingen wijzigen en je video'tjes terugkijken. Hij groepeert voor en achter zodat die ze tegelijk kan afspelen. Fullscreen geeft echter
alleen het beeld van voor of achter. In window mode kan je ook zien waar je rijdt op een google map etc.

Parking mode gebruik ik verder niet. Je kan wel de ledjes van de camera's aan en uitzetten om het bewust niet op te laten vallen, of juist wel natuurlijk.

Al met al een prima ding!

Nadelen: Leuk zo'n camera achter, maar je sproeit je rot om een schone achterruit te hebben met een station.
Je bepaalt vooraf in de settings of de max snelheid in de video wordt getoond. Volgens mij schrijft ie het hard in de video. Geen idee waar de locatie info verder wordt opgeslagen wat ze in de google map kunnen renderen.
Ik kan dit niet terugvinden op de losse SD kaart. Ik zou liever zien dat je dit achteraf zou kunnen kiezen met een export, maar die optie ontbreekt.
Nadat iedere drempel ongeveer een event genereerde de limieten op maximaal gezet. Je kan altijd zelf nog op het event knopje drukken natuurlijk.

Oja, ik heb het idee dat eea nog iets scherper zou kunnen worden, maar dat de voorruit verwarming het ook een beetje verpest. In de daglicht video's zie je het raster lichtjes tegen de achtergrond.

Als ik iets na moet kijken, gil maar! Ik heb hem er ingeklikt en zolang ik niks mee maak kijk ik er ook niet echt naar.

keokiracer
Master
 Bericht 
Je GPS stond uit? Klopt niet veel van in ieder geval. of je mag samen met iedereen in beeld een topic gaan openen omdat je met dik 140 door de TC gaat :[

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Citaat:
Ik moet hierbij zeggen dat je weinig verschil ziet. Deels te weinig zon om op te vallen, deels omdat ik het niet goed heb afgesteld nog.

:lol:

Ik denk volledig omdat je de polarizer er helemaal niet voor gedraaid hebt. Het filter moet er voor zorgen dat de reflectie in je ruit (van je luchtroosters) minder wordt cq verdwijnt. Heeft niet zoveel met de zon te maken. Maar als je het er niet voor draait gebeurt er inderdaad niet zoveel ;)

keokiracer schreef:
omdat je met dik 140 door de TC gaat

Doet me denken aan dat meidje van 16 wat ik eeuwen geleden in de auto had, die dacht dat mijn rijbereik op het Opel display mijn huidige snelheid was. (260@140 ofzo) :lol:

Even voor de duidelijkheid, wat je ziet is ODO :P

OlieTankeR
Master
 Bericht 

keokiracer schreef:
Je GPS stond uit? Klopt niet veel van in ieder geval. of je mag samen met iedereen in beeld een topic gaan openen omdat je met dik 140 door de TC gaat :[

haha nee zo debiel ben ik niet. Als er GPS staat wordt de GPS niet weergegeven. In de dag video zonder CPL zie je wel de snelheid ;)

OlieTankeR
Master
 Bericht 

Dave schreef:
Ik denk volledig omdat je de polarizer er helemaal niet voor gedraaid hebt. Het filter moet er voor zorgen dat de reflectie in je ruit (van je luchtroosters) minder wordt cq verdwijnt. Heeft niet zoveel met de zon te maken. Maar als je het er niet voor draait gebeurt er inderdaad niet zovee

Haha nou ik had een beetje staan draaien en dan met 'live' video (5s vertraging ofzo, dus jezelf in slowmotion corrigeren) totdat het erop een telefoon schermpje er het beste uit zag. Zal eens kijken of ik de ventilatieroosters weg kan filteren.

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
:thumb:

Voor de rest super dat je hier een review van bouwt 8)

OlieTankeR
Master
 Bericht 

Duurt even, maar dan heb je ook wat ;)

Remo
Master
 Bericht 
Heh, ik heb zo'n vermoeden dat die uit dezelfde fabriek komt als mijn BlackSys

Viewer
Afbeelding

Front
Link

Rear
Link

Pietert
Master
 Bericht 
OlieTankeR schreef:
bescheiden camera aan de achterkant

Super tof dat je met een review komt :)

Probeer de rear-cam (als het kan) nog wat naar beneden te draaien, dan reageert ie wat minder op de lucht en heb je betere kleuren op de weg. Wat meer weg, wat minder lucht ;)

OlieTankeR
Master
 Bericht 

Dat kan ik nog wel even doen. Over het algemeen wordt ik toch vaker achter na gezeten over de weg dan door helikopters ;)

Pietert
Master
 Bericht 
Then again... Als je OOIT wordt achtervolgd door helikopters, heb je het net niet op cam en missen we een super cool filmpje...

OlieTankeR
Master
 Bericht 

True... maar als je het zover is houd ik m'n telefoon wel even uit het raam. Grote kans dat die bekeuring van telefoon vasthouden ongeveer het minste probleem is :)

Pagina 1 van 1 [ 12 berichten ]