» Off-"Flitsservice" » Auto's » Dashcam info   

Pagina 23 van 25  [ 1236 berichten ]
Flippo
Nieuwkomer
 Bericht 

Brul(tm) schreef:
Ik heb reeds de firmware update op de dashcam geinstalleerd, maar hoop dat hier echt nog wel een verbetering voor komt

Ik had met de originele firmware veel problemen met blauwe strepen. Dit is redelijk goed opgelost met de nieuwe firmware (ondertussen niet meer zo nieuw).
Ik zal binnenkort ook even een nachtopname posten!

Brul(tm)
Master
 Bericht 
Zie alleen wel dat het beeld wat geoptimaliseerd lijkt te zijn :duh:

GerbenT
Master
 Bericht 
Mijn camera is ook te warm geworden, LCD display werkt niet meer,
boot wel maar weet nog neit of er opgenomen wordt. Kijk ik morgen
even naar.

Brul(tm)
Master
 Bericht 
Ik moet zeggen dat ik inmiddels ruim een 64GB kaartje volgeschreven heb met beeldmateriaal.
Vandaag, gisteren en afgelopen wekend een ritje Parijs en terug. Na de laatste problemen heb ik geen verstoring meer waargenomen na de laatste vermelding :-?

Begin langzaam op 't punt te komen om de boel dan toch maar in te gaan bouwen :roll:

DB10
Master
 Bericht 
Weet iemand of de SanDisk Extreme 64GB class 10 microSDXC ook goed gaat met de VD9500H? Die is namelijk nu bij ibood in de verkoop voor 39,95.

GerbenT
Master
 Bericht 
Camera werkt wel alleen het scherm niet :cry:

Brul(tm)
Master
 Bericht 
DB10 schreef:
Weet iemand of de SanDisk Extreme 64GB class 10 microSDXC ook goed gaat met de VD9500H?

Ik heb deze laatst gekocht bij de hunt:
Afbeelding
Zit in de VD9500H

DB10
Master
 Bericht 
Ok thanks. Zal het nog even snel bespreken hier. Anders gaat de 32GB er in, zodra die in de auto hangt.

RucphenNB
Master
 Bericht 
Cam heeft probleemloos zijn werk gedaan in 2 auto's, echter gezien de kwaliteit van de filmpjes en de interface die ik beperkt vind t.o.v. de VD8000 heb ik de VD9500 verkocht en ga ik verder met de VD8000.

Inferi0r
Master
 Bericht 

DB10 schreef:
Die is namelijk nu bij ibood in de verkoop voor 39,95.

Veel te duur voor 64GB: http://tweakers.net/categorie/48/multim ... 31vhwG11h8

DB10
Master
 Bericht 
Inferi0r schreef:
DB10 schreef:
Die is namelijk nu bij ibood in de verkoop voor 39,95.

Veel te duur voor 64GB: http://tweakers.net/categorie/48/multim ... 31vhwG11h8

Maar kunnen die ook in de VD9500H?

Brul(tm)
Master
 Bericht 
Tijd voor een kleine update.
De VD9500 word regelmatig gebruikt nu, inclusief de rearcam.
Van uitvallen heb ik geen last meer gehad, zelfs niet met het warme weer van de afgelopen dagen.
Cam heeft ook een aantal keer gewoon gemonteerd gezetten in de volle zon, einde van de dag gewoon werken.

Wat ik wel een aantal keer terug zie, is dat bij het opstarten de cam ineens reboot tijdens de welkomstboodschap :duh:
Anders dan dat lijkt de VD9500 te doen wat die moet doen. Ik heb wel het idee dat de compressie van de opnames minder is als bij de VD8000, kaartje is rap vol bij een stukje sturen.

@Bommelding: zijn er nog software doorontwikkelingen te melden n.a.v. de wensen welke er waren vanuit de communitie? Ik zou het fijn vinden als ik de snelheid in de filmpjes kan in/uitschakelen evenals de name.

viffer
Master
 Bericht 
Brul(tm) schreef:
De VD9500 word regelmatig gebruikt nu, inclusief de rearcam.

Afkloppen, ik heb de laatste weken ook geen uitval meer gehad, zeker niet sinds ik mijn kaartje geformateerd heb. Wel wil mijn laptop af en toe het kaartje niet lezen, even in de telefoon, terug in de laptop en het gaat wel :huh:

wernert
Pro
 Bericht 

Hoe kom ik aan de nieuwe firmware en hoe maak ik een backup van de huidige firmware?

Flippo
Nieuwkomer
 Bericht 

VisionDrive topic:
https://visiondrive.zendesk.com/home

In het topic staat o.a. een link naar een Dropbox adres waar dit de meest recente firmware voor de 9500 is:
https://www.dropbox.com/sh/hd0x013xemdk ... 01.5.2.zip

Ik kreeg overigens vorige maand toen het wat mooier weer werd ineens problemen met mijn SD kaart. Deze werd vaak niet herkend tijdens opstarten (Insert SD card melding). Als hij wel herkend werd, was het bijna altijd het geval dat de VD tijdens de rit herstartte waarna de kaart alsnog niet herkend werd. Als ik dan de SD kaart uit de VD haalde was deze ERG warm.
Dit was een micro SD kaart in een adapter. Ik heb toen een nieuwe SD kaart gekocht (normaal formaat, dus geen micro in een adapter) en met deze heb ik geen problemen meer gehad. Ook afgelopen weekend niet met de onwijs warme dagen een lange rit in de auto.

BommelDing
FS Meldingen
 Bericht 
Oude firmware :)
Nieuwe gooi ik straks wel even online. 1.5.8

//edit

https://www.dropbox.com/sh/0dyswgo3paxg ... k66CEBJ9oa

Existenz
Die hard
 Bericht 
Flippo schreef:
Dit was een micro SD kaart in een adapter.
:schudnee: :schudnee: :schudnee:
Nein, nein, driewerf nein. Dat mag dus niet van VisionDrive. Je moet een maxi-kaart gebruik, geen micro.

Existenz
(kwam het in de gebruiksaanwijzing nog niet echt tegen en bakte er al 3 weg, Totalschaden)

Kwibus
Master
 Bericht 
Hmm, maar even kijken dan. Ik zit ook nog op de 1.5.2 volgens mij. Maar ik heb vooralsnog geen problemen ondervonden :woop:

EddyHH
Master
 Bericht 
Iemand nog geïnteresseerd in een nieuwe VisionDrive VD-9600-WHG met WDR lens?

Dit is het verbeterde model van de 9500, o.a. een betere WDR HD lens ( Wide Dynamic Range ) en meer solide behuizing. Verder qua specs nagenoeg gelijk aan de 9500. Ik heb hem enkel even getest maar verder is hij nieuw.

In originele doos met alles wat er standaard bij hoort plus een extra lange kabel voor de achtercamera, wat extra raamhouders, zuignap, 16 GB kaart, nieuwste firmware en extra 12v stroomkabel.
Doe hem weg omdat hij niet waterdicht is (en dus op de motor geen nut heeft 8) )

Hier de beschrijving:
http://visiondrive.co.kr/eng/product/vd9600whg.php

Prijs 175 euro.

BommelDing
FS Meldingen
 Bericht 
Yeps :) bij deze dan ook weer verkocht ;)

EddyHH
Master
 Bericht 
:thumb:

Flippo
Nieuwkomer
 Bericht 

BommelDing schreef:

Thx :thumb:
Is er ook een changelog/wat is er verbeterd of veranderd?

BommelDing
FS Meldingen
 Bericht 
General improvements.

viffer
Master
 Bericht 
Toch te vroeg gejuicht, deze week weer 2 dagen problemen. De eerste dag was niet bijzonder warm, vandaag was het wel flink warm achter de voorruit. Maar dat was het gisteren ook en toen geen problemen :huh:

GerbenT
Master
 Bericht 
EddyHH schreef:
Hier de beschrijving:
http://visiondrive.co.kr/eng/product/vd9600whg.php

Prijs 175 euro.

Ben even in twijfel....

BommelDing schreef:
General improvements.

Geen blauwe lijnen meer in het beeld ......scherm uitgeschakeld :lol: :lol: :lol:

Sorry mr B.

GerbenT
Master
 Bericht 
PS mr B. Nog info voor mij :-)

Flippo
Nieuwkomer
 Bericht 

Ik heb nu ook voor het eerst problemen. Vrijdag op zaterdag heeft m'n auto buiten gestaan. Zaterdag ochtend toen ik de auto wilde starten ging de VD niet meer aan... De zon scheen wel, maar het was nog niet onwijs heet (11 uur 's ochtends en licht bewolkt). Ik heb de VD goed verpakt en een uur in de koelkast neer gelegd, maar daarna deed die het ook nog niet. Ik heb hem nu niet meer aangehad, ik ga het vanmiddag weer opnieuw proberen...

Existenz
Die hard
 Bericht 
Gewoon even een vraag uit nieuwsgierigheid, @Bommelding, maar niet per pb omdat ik vind dat het voor iedereen interessant is:

houd jij VisionDrive eigenlijk op de hoogte van al deze verhalen en problemen? Met betrekking tot warm worden, in koelkasten leggen,
verbrande geheugenkaartjes, uitvallende schermen etc.? Of denken ze in Korea nog steeds dat ze een topproduct op de markt
hebben gezet?

Existenz
(moest de afgelopen weken ook regelmatig in de koelkast zitten om niet oververhit te raken tijdens VD-perikelen)

Rene Demmers
Die hard
 Bericht 
Ik volg dit topic al vanaf het begin, Bommelding is de initiator van de gezamenlijke inkoop, gezamenlijk......dat betekend dat één iemand het voortouw neemt om het te regelen! Mag je dan diegene ervoor aansprakelijk stellen als het niet gaat zoals je had gehoopt? Ik begrijp de frustraties, maar die moet je nemen zoals het is. Bommelding zal het niet gedaan hebben om er rijker van te worden. VD heeft mij al vóór de inkoopactie al wel eens benaderd om dealer te worden. De prijs die iedereen betaald heeft was een wel erg nette prijs...!
Zelf had ik er twee "blind" gekocht in de actie, ik kende het product immers nog niet.
Bommelding zal zijn best doen, maar op een gegeven moment kun je er niets meer aan veranderen zonder medewerking van de fabrikant, dan sta je machteloos. Ik ken het zelf ook....heb het zelfde meegemaakt met een range cams! Als leverancier ben je gewoon aanspreekbaar en moet je het oplossen en mensen helpen. Dat kost je geld...maar dat is je risico als ondernemer. Je betaalt dat maar uit je eerdere winsten, hoe zuur dat ook is.
Maar hier ligt het anders, iemand heeft zijn nek uitgestoken voor mensen om een gezamenlijke inkoop te doen, die keuze heb je zelf gemaakt terwijl je, neem ik aan, de nodige kennis had over het product?
Het is jammer dat de Cam niet doet wat ie moet doen....VD zou dat moeten oplossen als zichzelfrespecterende fabrikant. Doen ze dat niet, dan zullen ze in Nederland een aantal klanten voorgoed hebben verloren. Ik hoop voor iedereen dat het nog eens goed komt....maar stel niet de initiator aansprakelijk. In dit geval is VisionDrive de enige die aansprakelijk is, en... daarop moet worden afgerekend! :(

Flippo
Nieuwkomer
 Bericht 

Ik stel Bommelding ook zeker niet aansprakelijk. Hij doet zijn uiterste best en daar ben ik (en de rest hier denk ik ook) hem onwijs dankbaar voor :kniktja: . VD is inderdaad de partij die een ondegelijk product heeft geleverd, zij moeten met een oplossing komen.
De vraag is alleen meer of Bommelding zelf nog bezig is met VD of dat we beter zelf contact met ze op kunnen nemen? Bommelding heeft al genoeg tijd hierin gestoken (bestellen, leveren, aftersales) waar hij helemaal niet voor betaald wordt. Ik zou het dan ook zeker wel snappen als hij er ook niet langer tussen wilt zitten.

BommelDing
FS Meldingen
 Bericht 
Ja, ik houd VD op de hoogte van de meeste bevindingen. Helaas werkt het niet altijd mee. Zelf heb ik nu geen problemen ondervonden met raamplakker.
Afgelopen zaterdag (f/w 1.5.2) hele dag in de warme zon en bij terugkomst deed het apparaat het bij mij nog steeds.

Waar het wel aan ligt is helaas nog onduidelijk.

Existenz
Die hard
 Bericht 
@Rene, ik hoop dat je (overigens heldere) relaas niet (deels) aan mij gericht is. Ik wilde alleen vragen of er info was die voor iedereen handig is.

Mijn VD is één van de eerste die uitviel en geheugenkaartjes opvrat. BommelDing heeft mij uitstekend geholpen. Meer dan uitstekend zelfs,
en meer dan hij had hoeven doen. Ik heb echter (uiteindelijk) de contactgegevens van VD opgevraagd en ben rechtstreeks met ze aan de slag gegaan,
juist ómdat BD "slechts" de messenger is, die we níet hoeven af te schieten.

Ik ben zelf in contact getreden met VD en zij hebben mij een oplossing aangeboden. Ik heb met BD afgesproken dat ik de uitkomst zal delen,
zodra deze oplossing "bij me binnen is". Ik verwacht deze week, maar ben de rest van de week onderweg, dus kan pas volgende week een update geven.

Maar laten we eerlijk zijn, we kopen samen in, hulde voor de initiatiefnemer. Echter, er zit geen dealer tussen, dus indien je problemen hebt, dan moet je in Korea zijn.
Hetzelfde wanneer je een telefoon in China besteld: meestal goed, altijd goedkoop, maar als je een probleem hebt... DHL vliegt niet gratis en iets afdwingen is moeilijk.

Existenz
(MVDWOA)

EddyHH
Master
 Bericht 
Existenz schreef:
Ik ben zelf in contact getreden met VD en zij hebben mij een oplossing aangeboden. Ik heb met BD afgesproken dat ik de uitkomst zal delen,
zodra deze oplossing "bij me binnen is". Ik verwacht deze week, maar ben de rest van de week onderweg, dus kan pas volgende week een update geven.

Dat heb ik maanden geleden al gedaan, na eerst mijn 9500 een maand kwijt te zijn geweest voor het strepen probleem kreeg deze bij terugkomst ook last van het uitvallen en heb ik weer rechtstreeks contact met VD gehad. Ik kon daarop de 9500 kosteloos omruilen tegen een 9600, enkel de verzendkosten voor de 9500 retour kwamen voor mijn rekening. Ik heb echter de 9600 inmiddels aan BD overgedaan om eerdergenoemde reden.

Dus net als Existenz heb ik goede ervaringen met Vision Drive zelf, altijd vriendelijk en behulpzaam. Snap niet dat mensen met vaak problemen gewoon passief afwachten. Gaat tenslotte niet om een paar euro.

BommelDing
FS Meldingen
 Bericht 
Eddy, je hebt 'm natuurlijk ook even gebruikt. Wat zijn jouw ervaringen met de 9600? Stabieler, fijner?

EddyHH
Master
 Bericht 
BommelDing schreef:
Eddy, je hebt 'm natuurlijk ook even gebruikt. Wat zijn jouw ervaringen met de 9600? Stabieler, fijner?

Inderdaad, voornamelijk om te zien of het blauwe strepenprobleem opgelost was en dat was inderdaad het geval. Heel even een flikkering als je net heel even in de lichtbundel van een tegenligger zit om over te schakelen van licht-donker maar verder goed opgelost. Qua stabiliteit, ik heb geen moment meegemaakt dat hij het niet deed.

Verder is de soft- en firmware hetzelfde voor 9500 en 9600. Enkel de hardware is anders, ik vind wel dat de 9600 wat degelijker aanvoelt, leek uit de losse pols ook iets zwaarder. De lens is overduidelijk anders, iets dieper waardoor de brandpuntafstand vergroot wordt en ook wat wijder waardoor toch dezelfde kijkhoek gehaald wordt.

Alleen wat nog steeds niet is "opgelost" is dat als je de auto parkeert en wat later weer terugkomt en start, dat de VD ook weer opnieuw op moet starten. Bij allebei mijn VD 3000's was er 1 á 2 seconden "delay" voordat hij uitging. Alle modellen hebben een soort van accu ingebouwd om de beelden nog op de SD kaart op te slaan alleen tijdens dit proces wordt bij de 9500/9600 bij een start van de auto de VD weer opnieuw opgestart waar dit bij de 3000 niet het geval is.

Verder qua beeldkwaliteit prima, ook in combinatie met achter goede beelden.

DB10
Master
 Bericht 
Even een vraag. In mei heb ik een VD9500H overgekocht van iemand hier op FS. Destijds niet meteen in de tijdelijke poolauto gehangen en ook niet gekeken of ie het daadwerkelijk deed (mijn fout). Nu ik de nieuwe auto heb wilde ik 'm gister in de auto ophangen, maar eerst gekeken of alles haarfijn werkte. Hij heeft al die tijd in de doos gelegen.

Het vreemde er aan is dat er in de beschrijving staat dat ik op het scherm moet drukken om in het menu te komen, maar wanneer ik op het scherm druk er helemaal niets gebeurd. Doe ik iets verkeerd, moet ik eerst een handeling op de computer verrichten met de SD kaart voordat ik iets doe?

De bestanden die op de SD kaart staan heb ik ook op me laptop gezet. Verder alles gedaan zoals in de beschrijving staat. Alle LED's gaan gewoon aan en hij neemt ook op.

Heeft iemand anders hier ook last van (gehad)? Iemand een idee wat ik er aan kan doen?

EddyHH
Master
 Bericht 
DB10 schreef:
Het vreemde er aan is dat er in de beschrijving staat dat ik op het scherm moet drukken om in het menu te komen, maar wanneer ik op het scherm druk er helemaal niets gebeurd. Doe ik iets verkeerd, moet ik eerst een handeling op de computer verrichten met de SD kaart voordat ik iets doe?

Probeer het "huisje" op het scherm eens(rechtsboven), doet dat ook niks? Gewoon op het scherm is enkel om te switchen tussen voor en achter, maar je zal achter nog wel niet aangesloten hebben.

DB10
Master
 Bericht 
EddyHH schreef:
Probeer het "huisje" op het scherm eens(rechtsboven), doet dat ook niks? Gewoon op het scherm is enkel om te switchen tussen voor en achter, maar je zal achter nog wel niet aangesloten hebben.

Het huisje heb ik al geprobeerd, evenals het logootje links bovenin ("shot" geloof ik). Achter heb ik later aangesloten, waarna ik op het scherm tikte, maar ook toen gebeurde er niets.

EddyHH
Master
 Bericht 
DB10 schreef:
waarna ik op het scherm tikte, maar ook toen gebeurde er niets.

Wacht je wel even als je hem aanzet? En als er een "event" gedetecteerd wordt door schokken of de shot knop in te drukken kun je het scherm ook niet gebruiken. Het onderste lampje aan de linkerkant moet gewoon blauw knipperen, dus dat er gewoon opgenomen wordt, dan zou je het menu moeten kunnen gebruiken. Plasticje er wel afgehaald?

DB10
Master
 Bericht 
EddyHH schreef:
Wacht je wel even als je hem aanzet? En als er een "event" gedetecteerd wordt door schokken of de shot knop in te drukken kun je het scherm ook niet gebruiken. Het onderste lampje aan de linkerkant moet gewoon blauw knipperen, dus dat er gewoon opgenomen wordt, dan zou je het menu moeten kunnen gebruiken. Plasticje er wel afgehaald?

Wachten deed ik ja. Even uit mijn hoofd, er zitten 2 lampjes links, beide waren rood wat ik mij kan herinneren. Dat schokken zou nog wel eens de boosdoener kunnen zijn, ik had 'm namelijk in me handen en bewoog er geregeld mee. Ik zal dat vanavond eens uitzoeken door 'm neer te leggen op het midden console. Plasticje was er al vanaf.

Thanks, kom er later nog op terug (f)

Brul(tm)
Master
 Bericht 
Onlangs heeft de VD9500 bij ons een klein 14 uur onafgebroken gefilmd :P
Reden richting een warmere temperatuurszone :wink:
Apparaat heef geen kick gegeven.
Alleen jammer dat er maar een 64GB kaartje in zat waardoor er op een gegeven moment data overschreven word.

DB10
Master
 Bericht 
EddyHH schreef:
En als er een "event" gedetecteerd wordt door schokken of de shot knop in te drukken kun je het scherm ook niet gebruiken. Het onderste lampje aan de linkerkant moet gewoon blauw knipperen

Eddy, dank je wel. Dat schokken moet het euvel zijn geweest. Vanavond neergelegd en toen kon ik wel op het "huisje" en andere dingen drukken. Hij hangt nu eindelijk in me auto. Morgen eerste ritje met dashcam. Gps en achtercam hangen nog niet. Even kijken hoe ik dat ga doen.

Brul(tm)
Master
 Bericht 
Dat event geneuzel heb ik uitgeschakkeld door de waardes erg hoog te zetten :kniktja:
Standaard waarden word je knettergek van :boos:

Rene Demmers
Die hard
 Bericht 
Existenz schreef:
@Rene, ik hoop dat je (overigens heldere) relaas niet (deels) aan mij gericht is

Nee hoor, meer in het algemeen.....Al kan ik het niet laten altijd even te glimlachen om je "afsluiter" tussen haakjes. Humor....!

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Brul(tm) schreef:
Heeft wat langer geduurd, maar zie hier de slechte kwaliteit van de nachtopname :thumb_d:

Brul(tm) schreef:
maar hoop dat hier echt nog wel een verbetering voor komt :roll:

Nee natuurlijk niet, wat denk je dan.. Dat er een sensor in zit van een spiegelreflex camera van 2 ruggen?

Je kan niet meer verwachten voor een dualcam van 200 Euro. Misschien dat die nieuwe versie het wat beter doet omdat ie een sensor heeft met wide dynamic range maarre... Verders... Vind ik dit vrij normaal.

Ja ze hebben de boel wat teveel geboost maar dat is een hardware ding. Het is jammer dat er hier mensen zijn met warmte/smelt problemen anders had ik het een prima waardering kunnen geven. Ik heb zelf geen last van smeltende toestanden maar heeft wellicht ook met de auto en inbouw locatie te maken?

Ik geloof dat niemand iets gedaan heeft met mijn suggestie om reflectie alu folie te gebruiken of op zn minst de achterkant wit te maken. Zwarte behuizing achter glas is niet echt een topidee.

//

EddyHH schreef:
Inderdaad, voornamelijk om te zien of het blauwe strepenprobleem opgelost was en dat was inderdaad het geval.

:lol:

Had deze pagina nog niet gelezen.

DB10 schreef:
Dat schokken moet het euvel zijn geweest.

Klopt, als er een event wordt opgenomen kun je dat niet onderbreken. (Ergens logisch).

EddyHH
Master
 Bericht 
Dave schreef:
Inderdaad, voornamelijk om te zien of het blauwe strepenprobleem opgelost was en dat was inderdaad het geval.
:lol:

Had deze pagina nog niet gelezen.

Wat is er nou zo grappig eigenlijk?

DB10 schreef:
Eddy, dank je wel. Dat schokken moet het euvel zijn geweest.

:thumb:

DB10
Master
 Bericht 
Brul(tm) schreef:
Dat event geneuzel heb ik uitgeschakkeld door de waardes erg hoog te zetten :yes:
Standaard waarden word je knettergek van :boos:

Bij mij staan ze nu op 7 / 8 / 7, maar merkte zojuist dat ie bij mij in de wijk en op de snelweg geregeld begint te piepen als je over een hobbel of kuil heen rijdt (met name bij snelweggedeeltes die niet vloeiend in elkaar over lopen....zoals bij bruggen).

Binnenkort maar eens het hele topic uitpluizen voor updates en tips/trucs. Kan ik onderstaande al meteen gebruiken? Hoe en wat zoek ik wel op dan.
BommelDing schreef:
Oude firmware
Nieuwe gooi ik straks wel even online. 1.5.8

//edit

https://www.dropbox.com/sh/0dyswgo3paxg ... k66CEBJ9oa

beemer318TD
Master
 Bericht 

Mocht er nog iemand belangstelling voor een 9500H hebben, ik heb er hier nog 1 nieuw in doos liggen. Belangstelling? Voor 175 euro kan je de nieuwe eigenaar zijn.

BommelDing
FS Meldingen
 Bericht 
DB10 schreef:
Kan ik onderstaande al meteen gebruiken? Hoe en wat zoek ik wel op dan.

Ja, advies is om een lege SD-kaart te gebruiken. Zorg voor een continue aanwezig zijnde spanningsbron.

- Geen spanning erop
- SD kaart erin;
- Spanning aansluiten
- Wacht...
- Nog even wachten
- Herstart
- Start op.

De SD met alle data even leeghalen / eerst backup natuurlijk / en dan formatteren via het apparaat zodat hij schoon is. Daarna via de nieuwste analyzer de instellingen aanpassen.

En het geheel geschied op eigen risico.. (iets met standaard regeltjes).

DB10
Master
 Bericht 
BommelDing schreef:

Dank! Ga het binnenkort uitproberen. :thumb:

Pagina 23 van 25 [ 1236 berichten ]