» Off-"Flitsservice" » Auto's » Dashcam info   

Postingstijd interval gedetecteerd van 44.3 dagen. Deze pagina bevat dus deels relatief oude berichten.

Pagina 24 van 25  [ 1236 berichten ]
Flippo
Nieuwkomer
 Bericht 

Dave schreef:
Ik geloof dat niemand iets gedaan heeft met mijn suggestie om reflectie alu folie te gebruiken of op zn minst de achterkant wit te maken. Zwarte behuizing achter glas is niet echt een topidee.

Bij mij was dit de eerste keer dat hij ermee stopte door de warmte, omdat de auto normaal gesproken bijna niet in de zon geparkeerd staat. Als het vaker voorkomt zal ik jouw tip uitproberen. Hij doet het nu in ieder geval weer :)

plankie
Master
 Bericht 
@Flippo - De VD3000 is ook zwart en die heeft daar nooit problemen mee gehad (gelukkig)

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Dat komt omdat een 3000 veel minder data krijgt te verstouwen om te processen.

EddyHH schreef:

Wat is er nou zo grappig eigenlijk?

Omdat ik mn vermoedens een paar seconden later bevestigd zag worden.

Rene Demmers
Die hard
 Bericht 
Dave schreef:
Ik geloof dat niemand iets gedaan heeft met mijn suggestie om reflectie alu folie te gebruiken of op zn minst de achterkant wit te maken. Zwarte behuizing achter glas is niet echt een topidee.

Mee eens....maar.....,
We willen graag allemaal een Cam achter de ruit die zo onopvallend mogelijk is. Vandaar de kleur zwart, terwijl ik als bedrijf nog nooit iemand heb gehad die een camera kocht vanwege het feit dat de oude gestolen was? Worden ze wel gestolen? Nauwelijks......, ik heb navraag gedaan ernaar, de bron kan ik hier niet vermelden, maar dashcam hebben niet de aandacht van het dievengilde. 7 jaar geleden was je TomTom niet veilig achter de ruiten. Die tijd is ook voorbij. Een dashcam is nauwelijks te verhandelen in de "kroeg"... Te onbekend en een relatief moeilijk product voor een "niet" kenner..!
Zwart is nou eenmaal een warmtegevoelige "kleur". Leg je Iphone maar eens een uurtje op je dashboard, dan komt de melding "overheat" vanzelf te voorschijn. Veel cams hebben er last van of hebben er last van gehad. Blackvue bijvoorbeeld. Er zijn merken die daar op inspelen, bijvoorbeeld Vico. Gewoon warmte ongevoelig, maar dat heeft ook gevolgen voor het ontwerp. De display van de Vico cams is niet erg helder overdag. Voordeel is dan ook weinig warmteontwikkeling. De Vico Cam staat verder van de de ruit dan de meeste cams, ook weer om warmteontwikkeling tegen te gaan. Vico cams zijn werkzaam tussen de min20 en plus 70 graden volgens de fabrikant.
DOD cams kunnen ook warm worden, echter heb ik nog nooit een defect gehad om die reden. Kopers zijn er zelfs mee de Sahara ingeweest.....ondanks de hitte geen defecten ontstaan. De Mini 0801 geeft aan in de manual dat 40° autotemperatuur het maximum is. Ook dit type heeft er kennelijk, ook bij hogere temperaturen geen last van, geen klant die er ooit melding van heeft gemaakt.
De nieuwste Mini, de 0803, is wel warmtegevoelig! Uit eigen ervaring de laatste weken, kun je de HDMI poort niet eens even aanraken, zo heet is de Cam. Ik heb heb er nog niet één terug gehad vanwege een "warmte" defect, maar een gerust gevoel geeft het in ieder geval niet. Verkoop daarom maar gestaakt voorlopig.
Het dispay op screensaver zetten onder rijden is sowieso altijd aan te raden, scheelt warmte.
De VD warmte is apart, de een heeft er kennelijk wel last maar niet iedereen? Ik hoop in ieder geval dat voor dat warmte probleem een oplossing komt, en ja, zoals dave al zegt, Alu folie gebruiken lijkt me een goed idee voorlopig! (f)

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Rene Demmers schreef:
de een heeft er kennelijk wel last maar niet iedereen?

Bij mij zat ie half tot driekwart achter dat zwart geblokte deel van de ruit. Zou kunnen dat dat hevig zonlicht toch voldoende goed blokkeert op die plek.

Maar gezien de verhalen ga ik in het vervolg toch een stukje aluminium toepassen denk ik. Ben niet zo bang voor de zichtbaarheid. Tomtom hype is ook wel een beetje over volgens mij (met dat zuignappen op de voorruit verhaal). Dievengilde let nu meer op navigatie radio's, Parrots en andere meuk wat je los zichtbaar in de auto hebt liggen.

In het uiterste geval geen aluminium maar een paar gaatjes boren aan de achterzijde voor ventilatie. (Wel met de printplaat er eerst uit natuurlijk).

Griffin
Master
 Bericht 
Ik weet het niet Rene. Als je als elektronicus zo'n ding gaat ontwerpen, dan weet je dat je voor automotive specs* moet werken. Zelfs in Korea gaan prototypes de klimaatkast in voordat de productie gestart wordt. Een warmteprobleem is wel zo onwaarschijnlijk... ik denk eerder aan een batch defecte onderdelen. Zijn er andere consumentenbronnen te vinden die het probleem noemen?

Die iPhone is met zekerheid niet op automotive specs ontworpen. Dat die last krijgt van oververhittingsverschijnselen als je hem in de zon legt is dan ook te verwachten.

Anyway, zo maar lukraak alufolie om een apparaat heen wikkelen gaat een averechts effect hebben. Ik heb ramen in de slaapkamer precies op het zuiden. In de zomer wordt het niet te harden zo heet in de kamer. Dus hebben we flink geëxperimenteerd met raambedekking. Aluminiumfolie achter de ruit wordt na een half uurtje achter glas zo heet dat het gaat werken als kachel. Daarbij is het niet ondenkbaar dat de alufolie de warme in het apparaat houdt. Ik vind 't een slecht plan i.i.g.

T.a.v. de 0803 is het misschien interessant eens te gaan experimenteren met een sample. Mik er eentje een uurtje in een oven die op 80 graden staat (terwijl het apparaat aan staat, draadje door de ovendeur, voeding er buiten).

*): elekronica voor in-cabin use moet temperaturen van −40°C tot +125°C overleven (volgens AECQ100 grade 1). Dat is gemeten op de elektronica, Toyota noemt -30°C tot +85°C cabin temperature, Bosch spect -40°C tot +85°C met lead-temperatures die op kunnen lopen naar +155°C

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Griffin schreef:
k heb ramen in de slaapkamer precies op het zuiden. In de zomer wordt het niet te harden zo heet in de kamer.

En het dak heeft geen invloed op die temperatuur?

Altijd magisch dat dakkapellen / eerste verdiepingen enorm afkoelen na een regenbui. Ik ben wel eens dat aluminium waarschijnlijk niets gaat oplossen en zelfs nadelig kan werken bij nader inzien. Rest het maken van extra ventilatie gaatjes. :roll:

Griffin
Master
 Bericht 
Dave schreef:
En het dak heeft geen invloed op die temperatuur?

Zit nog een zolder tussen :[

enuffsaid
Respect
 Bericht 

Ik verkoop mijn VisionDrives:

Model VD-8000HDS - 150 euro
- Ongebruikte rear cam.
- Ongebruikte zuignap
- Ongebruikte setje raam plakkers
- Ongebruikte Mounting Bracket ( x 2)
- Ongebruikte voedings kabel
- Orginele ongebruikte 8 GB SD kaart

Model VD-9500H - 150 euro
- Ongebruikte rear cam.
- Ongebruikte zuignap
- Ongebruikte setje raam plakkers
- Ongebruikte Mounting Bracket ( x 3)
- Ongebruikte voedings kabel
- Orginele ongebruikte 8 GB SD kaart

Beide VDs zijn heel weinig gebruikt. En de ongebruikte dingen zitten nog in de afgesloten verpakking. Alles wordt netjes geleverd in de orginele doos.

Bijvoorkeur ophalen in Eindhoven vlak bij McDonalds Veldhoven. Anders komt er nog verzendkosten bij.

Prometheus
Nieuwkomer
 Bericht 

Hoi enuffsaid,

Kun je aangeven wat de verschillen zijn tussen de VD-8000HDS en de VD-9500H? Via Google word ik niet veel wijzer, behalve dan dat ze er anders uit zien.
En beide hebben een (gebruikte) frontcam?

Alvast bedankt!

Oke:

Had zelf ook iets beter kunnen zoeken. Inmiddels de handleiding gevonden van de 8000HDS:

http://www.visiondrive.net.au/resources ... S_1.0E.pdf

Van de 9500H kan ik echter bijna niets vinden. (Wel een topic op Flitsservice :P )

Laat maar :)

Ik ben wel geïnteresseerd in je 9500H :lol:

enuffsaid
Respect
 Bericht 

Beste VD9500 gebruikers, even een vraag... kan het helaas zelf niet testen. Hoe zat het ook al weer met GPS coordinaten en snelheids weergave in de filmpjes?

Als je in de Analyzer software kijkt zie je de snelheid en GPS coordinaten. Maar hoe zat dit als je de filmpjes bekijkt buiten de software om. Zie je dan ook de GPS coordinaten en snelheid?

Inferi0r
Master
 Bericht 

Nee, nog niemand weet de (losss) GPS info uit te lezen. Alleen de officiele app kan dat dus.

enuffsaid
Respect
 Bericht 

Dank je InferiOr.

Maar als ik dus de opname via de officiele app exporteer dan geeft hij toch de GPS data in het filmpje weer?

Ik zag een paar paginas terug wat opnames die gemaakt zijn met de VD95000 en het lijkt erop dat in het YouTube filmpje ook de GPS data weergegeven wordt.

EddyHH
Master
 Bericht 
enuffsaid schreef:
Maar als ik dus de opname via de officiele app exporteer dan geeft hij toch de GPS data in het filmpje weer?
9500 heeft geen exportfunctie meer.

enuffsaid schreef:
Ik zag een paar paginas terug wat opnames die gemaakt zijn met de VD95000 en het lijkt erop dat in het YouTube filmpje ook de GPS data weergegeven wordt.

Diegene speelt de filmpjes af op zijn PC en maakt daar filmpjes van dmv een screenrecorder.

DB10
Master
 Bericht 
Eddy, waar plaats jij trouwens de GPS? Momenteel rijd ik zonder GPS omdat ik die kabel wat lang vind en ik 'm niet direct weg kan werken.

EddyHH
Master
 Bericht 
Bovenaan de voorruit. De kabel kon eenvoudig onder de hemelbekleding.

DB10
Master
 Bericht 
Ok thanks. Zal eens kijken. Mag niet teveel knutselen in/aan de auto aangezien het een leasert is.

Arno
FS Meldingen
 Bericht 
Was mij ook gelukt 8)

enuffsaid
Respect
 Bericht 

EddyHH schreef:
Diegene speelt de filmpjes af op zijn PC en maakt daar filmpjes van dmv een screenrecorder

Check. Dank je wel, EddyHH.

vindsapvies
Respect
 Bericht 

enuffsaid, zijn je camera's nog te koop?

:kwijl:

beemer318TD
Master
 Bericht 

beemer318TD schreef:
Mocht er nog iemand belangstelling voor een 9500H hebben, ik heb er hier nog 1 nieuw in doos liggen. Belangstelling? Voor 175 euro kan je de nieuwe eigenaar zijn

O:)

enuffsaid
Respect
 Bericht 

De 9500 is gereserveerd. De 8000 is nog beschikbaar. Ik zal vragen hoelang ik de 9500 moet vast houden en laat het nog wel weten. Als het te lang duurt is die van jou.

vindsapvies
Respect
 Bericht 

beemer & enuff thx voor de reacties :P

ik zit ook te kijken naar de blackvue.
deze lijkt me wat onopvallender weg te werken achter de spiegel.

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Firmware eindelijk maar eens geupdate, dat lukte trouwens niet met een 64 Gb kaart kwam ik achter (?) .. Dus uiteindelijk mn telefoon 16 Gb microSD gebruikt in read only mode. Dat ging wel.

Maarrem waar is die snelheid dan op de video bestanden? Alleen GPS info? :roll:

Kwibus
Master
 Bericht 
Dave schreef:
Firmware eindelijk maar eens geupdate, dat lukte trouwens niet met een 64 Gb kaart kwam ik achter (?) ..
Vreemd, bij mij werkte het prima. Zal wel aan type kaartje liggen?

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Transcend 45 Mb/sec 300x SDXC 64 Gb heb ik nu .. Klasse 10 U1 .. Nou eehh opnemen gaat wel goed.. Zal wel loslopen allemaal. :wink:

Kwibus
Master
 Bericht 
Dave schreef:
Zal wel loslopen allemaal. :wink:
Vast, maar een stukje duiding is nooit weg toch? O:)

vd9500
Nieuwkomer
 Bericht 
Weet iemand misschien of het mogelijk is om bij de VD9500 naast de tijd, GPS-coördinaten en een eigen tekst ook de huidige snelheid in beeld te laten weergeven? :honger:

Pinni3
Pro
 Bericht 
DAT is zeker mogelijk kijk maar in de config bij de vdanalyzer software

Inferi0r
Master
 Bericht 

Ik heb VDAnalyzer v1.1.31 en daar zit die optie niet in?

vd9500
Nieuwkomer
 Bericht 
Bij mij zit 'ie er ook niet in... Pinni3: Welke versie van de software gebruik jij?

Pinni3
Pro
 Bericht 
vd9500 schreef:
eigen tekst

sorry ik had dit verstaan. :fp: excuses Snelheid is bij mij ook niet mogelijk

vd9500
Nieuwkomer
 Bericht 
Best jammer. Nouja, misschien in een toekomstige update. Pinni3 in elk geval bedankt voor je antwoord!

Flippo
Nieuwkomer
 Bericht 

Ik zag dat firmware versie V1.60 uit is:
https://www.dropbox.com/sh/ob21yzfet3ml ... 4.zip?dl=0

Brul(tm)
Master
 Bericht 
changelog zou fijn zijn O:) O:)

Brul(tm)
Master
 Bericht 
Toevallig nog iemand die van zijn 9500 af wil :roll: O:)

shootme
Master
 Bericht 
Ik zit erover te denken ja

Brul(tm)
Master
 Bericht 
Laat maar weten als je zover bent. :thumb:

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Komt hier vandaan;
https://www.dropbox.com/sh/ob21yzfet3ml ... cmURa?dl=0

Is van http://www.visiondrive.net.au/ .. Maar changelog niet te vinden nog. Wel nog twee andere links onderaan specifiek naar 9500H en 9600.

BommelDing
FS Meldingen
 Bericht 
Regarding changelog, this is for a minor thing for maintenance. ;)

Inferi0r
Master
 Bericht 

Gisteren was blijkbaar het eerste zonnige dagje in tijden. Tenminste mijn dashcam was al een hele tijd niet uitgevallen. Nu wel weer, zal het vast weer snel gaan doen :wink:

Dank voor de update.

viffer
Master
 Bericht 
Heeft iemand nog een linkje naar de laatste versie van pinni3's tooltje?

Flippo
Nieuwkomer
 Bericht 

Firmware V1.61:
https://www.dropbox.com/sh/ob21yzfet3ml ... e.zip?dl=0
Geen idee wat er verbeterd is...

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
:thumb:

Inferi0r
Master
 Bericht 

Ik had V10 van pinni's tooltje nog op mijn computer. Die is van 14-05-2014. Weet niet of het zijn laatste versie was: https://mega.co.nz/#!LJYUGBCA!syOS91-de ... v4T4tXknmE

Ik zag dat http://dashcamviewer.com/ nu de officiële pc tool is voor de Mac vanuit Visiondrive. Deze kan ook succesvol de GPS data uitlezen en importeren naar CSV/GPX op een Windows client. Jammer dat Pinni al een tijd niet meer onder ons is, anders had hij hier misschien wat mee gekund.

Er is nu ook een auto-update voor de VD9500: plaats de bestanden upgrade.ctl & VDUpgrade.exe uit dit bestand op je sdkaart en run de VDUpgrade.exe. Deze checked automatisch of je de nieuwste firmware+vdanalyzer hebt. Zo niet, dan download hij deze van de Visiondrive server en zet de firmware bestanden + de setup.exe van laatste Analyzer op je sdkaart.

Daan86
Master
 Bericht 
Even vraagje over de VD3000.
Als ik dat bliepbliep toontje weg wil halen., kan ik dan op de SD kaart beepbeep.raw verwijderen?
Afbeelding

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Inferi0r schreef:
Jammer dat Pinni al een tijd niet meer onder ons is, anders had hij hier misschien wat mee gekund.

Je doet net alsof ie dood is maar hij is er wel gewoon hoor. (Op Facebook weliswaar maar toch :roll: )

Daan86 schreef:
kan ik dan op de SD kaart beepbeep.raw verwijderen?

Geen idee, doe het gewoon hernoemen en kijken wat er gebeuren gaat? Ding zal heus niet in de fik vliegen.

Nog beter, vervang het voor een bestand met 0 bytes.

Inferi0r
Master
 Bericht 

Nieuwe firmware is uit inclusief nieuwe VDAnalyzer v1.1.33EN (of mogelijk alleen nieuwe software)

Gevonden en gedownload via VDUpgrade.exe

Brul(tm)
Master
 Bericht 
linkje :huh:

Flippo
Nieuwkomer
 Bericht 

Ik heb net uit dit ZIP bestand:
https://www.dropbox.com/sh/39j40ksugqol ... e.zip?dl=0

upgrade.ctl en VDUpgrade.exe gekopieerd en op mijn SD kaart geplaatst. Vervolgens heb ik VDUpgrade uitgevoerd. Deze gaf inderdaad aan dat er een upgrade beschikbaar was. Er is toen een installatie gestart van de VDAnalyzer software op de Pc.
Ik heb toen alles klaar was de SD kaart in de VisionDrive gestopt en deze opgestart. Hier heeft geen upgrade plaats gevonden. Ik had dus waarschijnlijk al de laatste versie (1.61).

Pagina 24 van 25 [ 1236 berichten ]