» Off-"Flitsservice" » Auto's » Dashcam info Reclamevrij? Log aub in, kost niets   

Postingstijd interval gedetecteerd van 331.7 dagen. Deze pagina bevat dus deels relatief oude berichten.

Pagina 1 van 2  [ 59 berichten ]
Wimpster
Master
 Bericht 
Waarschuwing: Dit is BETA software, altijd eerst backups maken!

Naar aanleiding van m'n bevindingen oa beschreven in dit topic heb ik een stukje software gebouwd: VDUtility.

VDUtility kan op dit moment twee dingen:
- Meerdere VD (VisionDrive VD3000) bestanden automatisch aan elkaar plakken.
- KML files generen van de rit die te bekijken zijn in oa Google Earth, inclusief kleuren voor de snelheden.

Screenshot van een bestand van 1 GB (37 minuten) in VDAnalyzer:
Afbeelding

Screenshot van Google Earth met een stukje van de route:
Afbeelding

Het is een commandline programma wat je als volgt gebruikt:
Code:
Usage: VDUtility.exe [commandline options] [VD directory]
Options:
  --directory arg (=.)        Directory where VD files are located (defaults to
                              working directory)
  --help                      Print help message
  --no-recurse                Don't recurse into subdirectories
  --output-directory arg (=.) Directory to store output files (defaults to
                              working directory)
  --overwrite                 Specify to overwrite existing files
  --task arg                  Task to perform (can be more than one)
  --version                   Print version string

Als je niets meegeeft gaat hij de VD bestanden in de huidige directory + die in sub-directories combineren en genereert KML bestanden.

Ik zou je aanraden om een batch/cmd file te maken die je samen met VDUtility op je SD kaartje zet:
@VDUtility.exe --output-directory=<directory waar je VD bestanden opslaat op je hardeschijf>

Die kun je dan starten als je je SD kaartje weereens in je computer hebt om de bestanden te combineren en meteen weg te schrijven naar je hardeschijf. Bestaande gecombineerde VD bestanden overschrijft hij dan niet.

Changelog
0.2 - Dit is de eerste publieke testversie. Probeer het eens uit en post je bevindingen.

Download
Download hier (inclusief C++ sourcecode)

--

VDUtility is a simple piece of software for VisionDrive VD3000 that can do these things:
- Combine several VD files into one big one.
- Export KML files that can be viewed in several tools such as Google Earth.

Use at your own risk, no warranty at all!

Dennis_on_the_road
Master
 Bericht 
toppie! :thumb:

EddyHH
Master
 Bericht 
Ga ik ook even proberen. Dankje.

plankie
Master
 Bericht 
Ik ben ook even aan het testen geweest.

Source = 3e inkoopactie VD.
- De originele VD software kan niet overweg met het aangemaakte bestand, die loopt na een paar seconden al vast.
- De offline versie kan het wel ;)

Mijn ritten zijn relatief lang, een bestand gemaakt met ruim 82 minuten. Seeken is mogelijk tot en met ~ 62 minuten. Afspelen is mogelijk tot het einde.

Zal zo een bestand 'exporten' en omzetten in Avi, morgenochtend ff kijken wat eruit gekomen is.

Wimpster
Master
 Bericht 
Bedankt voor het testen!

Ik heb zelf een VD3000 uit de 2e inkoopactie, dat is dezelfde als de offline versie van VDAnalyzer. Kan ik de nieuwere versie ergens downloaden om die ook te testen?

Ik heb nog niet zo'n lange rit om mee te testen, maar ik zal eens gaan speuren of ik de oorzaak kan vinden.

Arno
FS Meldingen
 Bericht 
Ik weet niet uit welke actie de mijne komt :oops:

plankie
Master
 Bericht 
@Wimpster - stuur via pm ff je mail-adres, dan stuur ik je het bestand toe.

AutoVis
Laat zich horen
 Bericht 

Kreeg een foutmelding dat MSVCP100.dll niet aanwezig was.
Nadat ik deze via hier gedownload had , werkt hij prima.

Dirk

Wimpster
Master
 Bericht 
plankie schreef:
@Wimpster - stuur via pm ff je mail-adres, dan stuur ik je het bestand toe.

Niet nodig, ik heb hem al gevonden hier op het forum. Ik kan het inderdaad reproduceren, even kijken of ik het ook werkend krijg onder de nieuwere VDAnalyzer.

Intelligence
Master
 Bericht 
Top! Ga ik vanavond even testen, heb een hele dag aan opnames in parkmode, die ik in 1 file wil hebben :thumb: :thumb:

viffer
Master
 Bericht 
Topper!!! Komende week ga ik dit eens proberen, dat gehannes met VDAnalyzer word ik een beetje zat.

BommelDing
FS Meldingen
 Bericht 
@Arno : De eerste ;-)

bx gek
Master
 Bericht 
Hoi Bommelding lange tijd niet meer gezien. :biertje:

BommelDing
FS Meldingen
 Bericht 
Prioriteiten ;-)

Wimpster
Master
 Bericht 
Nieuwere VDAnalyzer doet nog vreemdere dingen dan de oude, tot ik daar wat tijd in ga stoppen (als ik dat al ga doen) zou ik je aanraden de offline versie van VDAnalyzer te gebruiken.

plankie
Master
 Bericht 
Doe ik (deed ik al)

plankie
Master
 Bericht 
Even versneld, maar met de door jouw tool aan elkaar gekoppelde bestanden:

Link

Geluid loopt niet synchroon door de manier waarop ik 'm versneld heb. Ongeveer anderhalf uur samengeperst in een minuut of 6 O:)

Wimpster
Master
 Bericht 
Leuk om te zien dat het werkt! Ik heb dit weekend misschien een versie waarmee het ook mogelijk is om in bestanden langer dan een uur te seeken.

GGeek
Die hard
 Bericht 

Van het weekend eens testen.
Wat mij leuk lijkt, is een applicatie die net als de VDanalyzer de vd files naar avi of mpg omzet.
Maar dan met de bijkomstigheid om een teller voor frames mee te laten lopen en een tijd/afstand meting volgens gps posities. Deze gegevens dan volgens een 'Provida' layout over het beeld leggen.

Helaas weet ik te weinig van programmeren om dit zelf uit te zoeken in mijn vrije tijd.

Signum
Master
 Bericht 
GGeek schreef:
net als de VDanalyzer de vd files naar avi of mpg omzet.

Dat zoek ik ook min of meer.. Het omzetten naar AVI in de VDAnalyzer gaat gelijk met het afspelen. Ik heb geen zin om de hele opname zelf te gaan zitten kijken :P

Signum
Master
 Bericht 
Ik heb trouwens het VD tooltje gebruikt om de hele rit naar Antwerpen te combineren in één bestand. Die tracker werkte halverwege niet meer in de VD Analyzer, maar hij converteerde wel het hele bestand naar een avi. Hier het resultaat 64 x versneld:

Link

Wimpster
Master
 Bericht 
GGeek schreef:
Wat mij leuk lijkt, is een applicatie die net als de VDanalyzer de vd files naar avi of mpg omzet.

Signum schreef:
Dat zoek ik ook min of meer.. Het omzetten naar AVI in de VDAnalyzer gaat gelijk met het afspelen. Ik heb geen zin om de hele opname zelf te gaan zitten kijken :P

Today is your lucky day! :)

Zojuist is het gelukt om met de nieuwste versie van VDUtility een VD bestand om te zetten naar AVI die afspeelt in alle players die ik geprobeerd heb! :woop: :woop:
Bovendien werkt het geluid ook én is het correct gesynced :)

Nog wel het gehele bestand (je kan nog geen tijdrange opgeven) en zonder GPS locatie etc., maar toch. Dat bouw ik later in. Je kunt er wel voor kiezen geen audio te exporteren dmv --avi-no-audio.

Ik kies ervoor om jullie vroeg te laten testen, maar ik denk dat ik pas dit weekend tijd heb om dingen te fixen en netjes te maken. Waar ik voornamelijk geinteresseerd in ben is of hij ook met 640x480@30 fps filmpjes werkt (untested) en of je nu ook in grote bestanden kan seeken in VDAnalyzer.

Download nog steeds hier (inclusief C++ broncode)

BommelDing
FS Meldingen
 Bericht 
Ik ga nog kijken of hij werkt op de 7000-reeks.

Signum
Master
 Bericht 
Ik heb het tooltje even getest op een video. De video komt er inderdaad als AVI uit, maar ik zie artifacts rechtsonder in het scherm. Uiteraard wilde ik dit even laten zien, maar wanneer ik de video naar Youtube upload krijg ik onderstaande melding:

We did not recognize the audio format for this file, but we will try to process it anyway. See this article on recommended formats for more information.

Ik heb zonder audio ge-exporteerd. Na het uploaden is dit het resultaat en dat ziet er aardig vreemd uit:

Link

Wimpster
Master
 Bericht 
De artifacts heb ik inmiddels weg, maar ik heb ook dat youtube issue, nog geen idee waar dat aan ligt. Tot ik dat gefixed heb zal ik nog geen nieuwe versie uploaden.

boerke78
Weet de weg
 Bericht 

Top programma, heb net een stel vd's van 1 rit samen gevoegd, daarna de gemaakte vd nog eens door je programma gehaald, voor een kml van de hele rit, en ook een avi van de hele rit. En het wrkt allemaal.

Wat betekenen de kleuren? Rood voor rem, groen voor gas? En wat is dan geel en wat is oranje? Ik kan het namelijk niet anders verklaren op mijn rit, of ik heb wat gemist op het forum.

En uhh.. nieuwe versie van VD software? Of is dat alleen voor 7000 series? Ik heb de VD3000 namelijk, met v1.1.1 er op.

Wimpster
Master
 Bericht 
Kleuren staan voor de snelheid:
0-10 = rood
11-30 = oranje
31-50 = gelig
51-80 = groen
81-100 = groener
101 en hoger = groenst

Van de VD3000 zijn twee lichtingen (zover ik weet) en die verschillen een beetje qua software die erbij zit. Ik heb de oudste lichting en daar heb ik dus voornamelijk mee getest.

Cweepz
Master
 Bericht 
boerke78 schreef:
Top programma, heb net een stel vd's van 1 rit samen gevoegd, daarna de gemaakte vd nog eens door je programma gehaald, voor een kml van de hele rit, en ook een avi van de hele rit. En het wrkt allemaal.

Als ik dit doe krijg ik een avi die niet af wil spelen. Vanavond eens proberen met iets minder files. Dit was 3 en halve gig oid, ritje van 2 uur 5 minuten.
Vannacht de hele lange rit door de originele tool laten converteren, vanavond eens kijken of die er een beetje goed uitgekomen is.

Cweepz
Master
 Bericht 
Aardig gelukt! :respect:

Vanaf 3:22 leuk stukje, soort dogfight met een ovlov stationbak + wat linkerbaan treinen voorbij :woop:
Link

"We herkennen de audio-indeling voor dit bestand niet, maar we proberen het toch te verwerken. Bekijk dit artikel over aanbevolen indelingen voor meer informatie."

Zonder audio geupload en audioswap erop gezet.

boerke78
Weet de weg
 Bericht 

Voor mij is het nu al voorbij. De GPS doet het niet meer, en opnemen gaat ook maar half om half.

Cweepz
Master
 Bericht 
Hmm hoe oud is hij?
Mijne doet het na 2 jaar en ~41Mm nog prima! Moet wel af en toe (2x tot nu toe) kaartje formatten, maar dan gaat het weer prima.

boerke78
Weet de weg
 Bericht 

Afgelopen september, echter, geen contactmogelijkheden met Bommelding, die lijkt wel van de planeet gevallen te zijn.

TrafficBandit
Pro
 Bericht 
Briliant stukje code, erg interessant, het gaat me nog een beetje boven mijn pet hier en daar maar dat komt waarschijnlijk omdat ik nog nooit iets met filmbestanden gedaan heb, maar wel erg leuk en interessant om te zien. Het opent weer deuren naar hele nieuwe toepassingen van de vision drive ! Je tooltje doet het ook prima hier maar alleen bij het exporteren naar een avi bestand wordt het beeld één grote soep, maar dat zal wel liggen aan hoe ik het gebruikt heb. (te veel bestanden in één keer ofzo) Daar moet ik nog eens een beetje mee experimenteren denk ik. Bedankt in ieder geval voor de moeite die je er in gestoken hebt en voor het publiceren hier op de site !

Wimpster
Master
 Bericht 
TrafficBandit schreef:
Bedankt in ieder geval voor de moeite die je er in gestoken hebt en voor het publiceren hier op de site !

Bedankt TrafficBandit! Graag gedaan :)
AVI export werkt nog niet goed en ik heb helaas de tijd er nog niet voor gehad om daar nog eens in te duiken.

(voor de techneuten) Wat ik probeer te doen is de MPEG4 Simple Profile (SP) stream direct naar een AVI container te schrijven, waardoor je dus exact dezelfde kwaliteit hebt als wat er uit de VD komt en het exporteren erg snel gaat. De VD bestanden bevatten alleen de stream 'frames', maar er zijn ook wat headers nodig, dus die probeer ik handmatig naar de AVI te schrijven, maar die zijn denk nog niet goed en documentatie is schaars en redelijk ingewikkeld.

TrafficBandit
Pro
 Bericht 
Die VdAnalyser kan ook een AVI produceren. Is het niet mogelijk om dat ding te reverse engineeren door hem de decompilen ofzo ? Ik heb er zelf nog niet naar gekeken maar afhankelijk van de gebruikte tools en taal is er misschien wel wat mee te doen. Er was hier iemand op het forum die ook het pasword er uit gesloopt had.

Wimpster
Master
 Bericht 
TrafficBandit schreef:
Die VdAnalyser kan ook een AVI produceren. Is het niet mogelijk om dat ding te reverse engineeren door hem de decompilen ofzo ?

Hoe denk je dat ik het VD file format uitgevogeld heb? ;)

De code van VDAnalyzer doet het redelijk omslachtig (eerst decoden, dan de overlay tekst er in, dan weer encoden) wat relatief veel CPU kracht kost, het exporten kan alleen door het filmpje af te spelen (wat geen optie is voor langere filmpjes) en het geluid is out of sync.

Mijn techniek (als ik hem werkend krijg) schrijft de stream uit de VD bestanden direct naar een AVI, zonder (re)encoden en heeft bovenstaande nadelen dan niet. Het enige nadeel is dan dat er geen overlay tekst in staat met de positie en snelheid etc.

basgitaar
Master
 Bericht 
Wimpster schreef:
Het enige nadeel is dan dat er geen overlay tekst in staat met de positie en snelheid etc.

Kan je dat oplossen door er een ondertitelingspoor aan toe te voegen met de gewenste informatie? Of is dat moeilijk?

Wimpster
Master
 Bericht 
Dat was idd de oplossing die ik daarvoor bedacht had, gewoon srt bestand genereren. Youtube ondersteunt dat ook.

basgitaar
Master
 Bericht 
Wimpster schreef:
srt bestand

Hmm levert dat niet heel grote letters op? Ik zat te denken aan ondertiteling op bitmap basis, maar dat zal lastig zijn vermoed ik.

plankie
Master
 Bericht 
Waarschijnlijk kunnen jullie er niets mee, maar heb een stukje voorbeeld (gwbasic!) code om .kml files om te zetten naar .srt files. De file is als plain-text/ascii opgeslagen zodat alles goed leesbaar is. Omdat basic niet overweg kan met de lange bestandsnamen heb ik e:\x.kml en e:\x.srt als in- en uitvoer bestanden gebruikt. Gebruiksvriendelijk: nee :P

http://members.chello.nl/plankie/conv.bas

Ben nu bezig om een file te uploaden en te kijken of ik youtube kan overhalen de SRT erbij te gebruiken.

plankie
Master
 Bericht 
Helaas, niet gelukt :(

hneel
Master
 Bericht 
Wimpster schreef:
Kleuren staan voor de snelheid:
0-10 = rood
11-30 = oranje
31-50 = gelig
51-80 = groen
81-100 = groener
101 en hoger = groenst

Misschien een leuk idee om dit nog wat verder uit te breiden?
Bv
101-120 = blauw
121-140 = blauwer
141-160 = blauwst
161 en hoger = paars

Verder: perfect programma.

RucphenNB
Master
 Bericht 
Mij lukt het niet, krijg onder windows 7 steeds een foutmelding met MSVCP100.dll ondanks dat ik die volgens de link geïnstalleerd heb. Heeft er iemand een voorbeeld van een batchfile die men gebruikt?

Wimpster
Master
 Bericht 
hneel
Master
 Bericht 
Misschien nog 1 dingetje: het zou me handig lijken als ook de kml files aan elkaar geplakt zouden worden, net zoals de vd bestanden. Meestal ben je denk ik meer geïnteresseerd om een hele route op google maps te bekijken dan alleen een klein fragment.

(Ik heb wel een tooltje gevonden die dat aan elkaar kan plakken, maar dat is toch weer een handeling extra. Het zou makkelijker zijn als het meteen al ging)

Wimpster
Master
 Bericht 
Klopt, maar het kan al (zij het met een omweg):
VD aan elkaar plakken met VDUtility, daarna nogmaals VDUtility draaien in de directory waar het gecombineerde bestand staat.

plankie
Master
 Bericht 
Cross-postje met mijn eigen video-topic. Aangezien ik je genoemd heb in de info, wel zo netjes ;-)

Leeuwarden -> Amsterdam op een prachtige zonnige vrijdag zonder files.

This video was created using a VisionDrive VD3000 Dashcam.

The route leads from Leeuwarden to Amsterdam
0:12 - Taking the N31 from Leeuwarden/Goutum towards Marssum
0:57 - N31/A31 from Marssum towards Harlingen
1:52 - A31/N31 from Harlingen towards Zurich
2:31 - N31/A31 from Zurich towards Kornwerderzand/Afsluitdijk
2:37 - A31/A7 from Kornwerderzand towards Den Oever
4:06 - A7 from Den Oever towards Zaandam
7:02 - A7/A8 from Zaandam towards Coenplein
7:24 - A8/A10 from Coenplein towards Amsterdam
and finally taking the exit towards Amsterdam S101

Video was created using
- Wimpsters tool (http://tiny.cc/0im5hw) to combine all files
- The offline version of the VisionDrive tool (http://tiny.cc/bkm5hw)
- VirtualDub (to speed up 10 times and putting FPS from 140 to 30 FPS)
- Youtube editor to edit colour/contrast and adding some background music

Link

Wimpster
Master
 Bericht 
Mooi filmpje plankie! Lekker rustgevend muziekje ook :) :thumb:

plankie
Master
 Bericht 
Kon het ook niet laten jouw eer te vermelden. Zonder jouw programma was 't niet gelukt!

Wimpster
Master
 Bericht 
 Pagina 1 van 2 [ 59 berichten ]