» Off-"Flitsservice" » Auto's » Dashcam info   

Pagina 11 van 13  [ 606 berichten ]
Ruben123
Weet de weg
 Bericht 

Hoe formatteer je het kaartje voor de Non brand?
NTSF - Fat32?

LoverD
FS Meldingen
 Bericht 
Kan je het kaartje niet in de cam zelf formatteren via het menu?

Sander
FS medewerker
 Bericht 
Dat is altijd het beste ja.

Ruben123
Weet de weg
 Bericht 

Ik heb de camera besteld bij Rene en snel ontvangen. 64gb kaartje er in (48 euro) en go.
De non-brand ziet er vergeleken bij mijn Samsung Galaxy S3 (vorig jaar gekocht voor 585 euro)
goedkoop uit. Lijkt haast een ding dat je wint op de kermis. Klein lensje met fake draairing.
Het beeld is echter stukken beter dan opnames met mn Galaxy, echt heel veel beter!!!

Maar ik heb ook nog een Panasonic Lumix LX7 met een ongelooflijke lens (lichtgevoeligheid 1,4)
Deze camera wordt op dit moment bijna unaniem gezien als de beste compactcamera (nee, niet
de Sony RX100) voor video-opnamen in het donker (en ook in het licht). Dus op pad met mijn
Lumix LX7 en de Non-Brand (met hoofdletter ;-) ). Het resultaat was ... shocking
De Lumix video is misschien wat lichter maar de Non-Brand verslaat hem met scherpte. Moet
wel zeggen dat de Lumix op vol-automatisch stond, daar is nog een hoop aan te verbeteren.
Maar de Non-Brand stond ook op automatisch.

Ik ben echt verbaasd over de video kwaliteit, in een woord geweldig. Het ding hangt in mn
Volvo V70 achter de vooruit rechts van mn spiegel, vrij opvallend voor de bijrijder. Echter,
van buiten is het ding amper waarneembaar. Ook niet bij flink gluren (terwijl ik weet waar
ik moet kijken). Dus blijft lekker in de auto hangen. Moet nog wel even het snoertje netjes
wegwerken.

Tot slot nog iets over Rene, het forumlid dat de camera geleverd heeft. Ik weet niet of hij
elke bestelling met zoveel aandacht en zorg omkleedt als bij mij, dat lijkt me haast onmogelijk.
Alle vragen (per mail) worden meteen beantwoord en het leek alsof hij meer gemotiveerd was
om probleempjes (door mij veroorzaakt) op te lossen dan ikzelf. Dus Rene... bedankt, super
geregeld.

LoverD
FS Meldingen
 Bericht 
Ruben123 schreef:
dat lijkt me haast onmogelijk

Ik geloof wel dat hij het doet :thumb: (f)

Brandjuh
Master
 Bericht 
Ruben123 schreef:
dat lijkt me haast onmogelijk.

Weet wel zeker dat hij dat doet!

WJM
Master
 Bericht 

Ruben123 schreef:
Maar ik heb ook nog een Panasonic Lumix LX7 met een ongelooflijke lens (lichtgevoeligheid 1,4)
Deze camera wordt op dit moment bijna unaniem gezien als de beste compactcamera (nee, niet
de Sony RX100) voor video-opnamen in het donker (en ook in het licht). Dus op pad met mijn
Lumix LX7 en de Non-Brand (met hoofdletter ). Het resultaat was ... shocking
De Lumix video is misschien wat lichter maar de Non-Brand verslaat hem met scherpte. Moet
wel zeggen dat de Lumix op vol-automatisch stond, daar is nog een hoop aan te verbeteren.
Maar de Non-Brand stond ook op automatisch.

HDR-video zoals deze generatie dashcam's heeft als normaal foto/video-toestel voor zover ik weet nog steeds alleen de Casio ZR200/300/800/1000 (en die dan alsnog alleen als (opgepepte) HDR-Art, geen reguliere HDR, itt de foto-modus, en ook nog slechts 720p, geen 1080p).

Heeft weliswaar niet veel met scherpte te maken, en een betere/hogere DR doet in 1 beeldje hetzelfde als HDR in (hier) 2, maar voor de algemene indruk is HDR toch een hele verademing voor het oog.

Ruben123
Weet de weg
 Bericht 

Bedoel je dit?:

Technische specs Lumix LX7

Video-opname (*2)
[HD Video] 1920 x 1080 pixels, 50p (PSH: 28Mbps / AVCHD) (Sensor Output is 50fps) / 1920 x 1080 pixels, 50i (FSH: 17Mbps / AVCHD) (Sensor Output is 50fps) / 1920 x 1080 pixels, 25 fps (FHD: 20Mbps / MP4) (Sensor Output is 25fps) / 1280 x 720 pixels, 25 fps (HD: 10Mbps / MP4) (Sensor Output is 25fps) / [STD Video] 640 x 480 pixels, 25 fps (VGA: 4Mbps / MP4) (Sensor Output is 25fps) / [High Speed Video] 1280 x 720 pixels, 25fps (MP4) (Sensor Output is 100fps)

WJM
Master
 Bericht 

Ruben123 schreef:
Bedoel je dit?:

Technische specs Lumix LX7

Video-opname (*2)
[HD Video] 1920 x 1080 pixels, 50p (PSH: 28Mbps / AVCHD) (Sensor Output is 50fps) / 1920 x 1080 pixels, 50i (FSH: 17Mbps / AVCHD) (Sensor Output is 50fps) / 1920 x 1080 pixels, 25 fps (FHD: 20Mbps / MP4) (Sensor Output is 25fps) / 1280 x 720 pixels, 25 fps (HD: 10Mbps / MP4) (Sensor Output is 25fps) / [STD Video] 640 x 480 pixels, 25 fps (VGA: 4Mbps / MP4) (Sensor Output is 25fps) / [High Speed Video] 1280 x 720 pixels, 25fps (MP4) (Sensor Output is 100fps)

Als je op mij reageert: HD-video is geheel wat anders dan HDR, idem HDR-Art (bij Sony '-Painting' genaamd).

HDR (of, zoals bij de meeste dashcams, WDR genaamd), is het combineren van (minimaal) 2 beelden, onderbelicht + overbelicht, zodat het probleem van dichtgelopen schaduwen en uitgebrande highlights vermeden kan worden, door het beste van elk beeld te nemen.
Bij video staat dat echter nog in de kinderschoenen, omdat je de frame-rate (fps) noodgedwongen moet halveren....en/dus pas met snelle sensors *en* processors kon het ueberhaupt.
(en met elke volgende nog snellere generatie sensor & processor gaat het wederom beter, dus het einde is bepaald nog niet in zicht)

Btw, voor de liefhebbers, hier nog wat andere superhoog-resolutie ontwikkelingen icm groothoek, in een extreem compacte formfactor....voorlopig helaas alleen militair:

http://www.dpreview.com/news/2013/09/27 ... =title_0_1

(al had ik liever dat men de energie stak in fatsoenlijk grotere sensoren, ipv dat huidige geneuzel in de marge, zodat ik mijn zwik exotische MF/LF/SLF-objektieven eindelijk eens kan afstoffen)

Bassman
Nieuwkomer
 Bericht 

Valt het jullie ook op dat de klok van de NB LS300W te snel loopt. Ik heb 2 weken geleden de tijd ingesteld. Vandaag merkte ik dat hij 9 minuten voor loopt.

LoverD
FS Meldingen
 Bericht 
Is mij niet opgevallen in de week dat ik met de cam heb gereden. Maar zou zo kunnen. Lijkt mij iets wat via firmware is op te lossen (f)

Rene Demmers
Die hard
 Bericht 
Bassman schreef:

Valt het jullie ook op dat de klok van de NB LS300W te snel loopt. Ik heb 2 weken geleden de tijd ingesteld. Vandaag merkte ik dat hij 9 minuten voor loopt.

Even in de gaten houden..... Hoort natuurlijk niet, ga er zelf ook even opletten...ga in ieder geval even contact opnemen of het een bekende fout is...Groet Rene

Sander
FS medewerker
 Bericht 
Bassman schreef:

:kniktja: Vanmorgen even gekeken en hij loopt ongeveer 10 minuten voor (f)

LoverD
FS Meldingen
 Bericht 
Ach 1 minuut per dag...valt mee (f)
Eens in de zoveel tijd de klok even goed zetten.

Sander
FS medewerker
 Bericht 
Is ook niet heel erg, maar het was gewoon een antwoord op een vraag O:)

LoverD
FS Meldingen
 Bericht 
Was meer reactie op de post boven jouw (f)
Maar benieuwd of de fabrikant/ importeur dit als een fout ziet.

Mijn wekker loopt ook 6 minuten voor en dat vind ik meer storend dan een camera :wink:

Sander
FS medewerker
 Bericht 
Die van mij 15.... Maar dat is bewust :fp: :D

LoverD
FS Meldingen
 Bericht 
Ik vond je dr al vroeg bij vandaag :wink:

Sander
FS medewerker
 Bericht 
:lol: Dan heb ik er al bijna een uur opzitten ook O:)

LoverD
FS Meldingen
 Bericht 
:lol: filmpje van 06:55; 10 minuten voor maakt 06:45. Da's precies wanneer mijn wekker afging; ingesteld op 06:51 en 6 minuten voor :roll:

NooitTeSnel
Master
 Bericht 
Ik ben mijn oude "originele" DOD LS300 kwijt :(. Ik had hem uit de auto gehaald, omdat ik in een straat parkeerde waar het mij verstandig leek alles uit de auto te halen. Bleek later op de avond m'n jas gejat met de camera in de binnenzak... :boos: shit.

Maarrrr... volgens mij is de non-brand / viofo een prima vervanger? Zijn er nog verschillende types, of maken ze alleen de LS300W na?

LoverD
FS Meldingen
 Bericht 
De non brand is goede cam, maar de 300w brand is wel beter (f)

Wel kut dat je jas met cam is gejat :boos:

ZX-driver
Master
 Bericht 
NooitTeSnel schreef:
Ik had hem uit de auto gehaald, omdat ik in een straat parkeerde waar het mij verstandig leek alles uit de auto te halen. Bleek later op de avond m'n jas gejat met de camera in de binnenzak.

Sorry, het is echt vet balen, maar ik moest toch even lachen.
Dat was lullig. Zou je zien, als hij in de auto had gehangen was hij blijven hangen.

NooitTeSnel
Master
 Bericht 
ZX-driver schreef:
Sorry, het is echt vet balen, maar ik moest toch even lachen.

Het is ook wel ironisch ja, want ik haal hem er verder echt nooit uit.

ZX-driver schreef:
Zou je zien, als hij in de auto had gehangen was hij blijven hangen.

Of ik had nu een heel ander topic over een nieuwe ruit en een interieur vol glas :)

LoverD schreef:
De non brand is goede cam, maar de 300w brand is wel beter

Mijn brand-versie had soms wat issues met blijven hangen, gewoon gestopt met opnemen, totdat je de stekker er uit trok en er weer in deed of bij de volgende rit (zelfde effect natuurlijk). Heeft iemand dat ook al bij een NB gehad?

LoverD
FS Meldingen
 Bericht 
Bij de NB 1 keer gehad (1 week getest). Was opgelost na een firmware update (f)
Bij de LS430 wat vaker vooral met de niet supported 64 GB kaartjes. Nu met een Lexar 64 GB kaart gaat het al twee weken goed.

Sander
FS medewerker
 Bericht 
LoverD schreef:
Was opgelost na een firmware update

Confirmed. Ik heb het nooit meegemaakt.
Wat ik wel eens heb is dat de cam aan gaat zodra ik de auto op het contact zet en als dat hij weer uit gaat als ik start. Zal een spanningsdipje zijn in de stroomvoorziening, maar als je het niet door hebt rij je dus die hele rit zonder opname.

LoverD
FS Meldingen
 Bericht 
Die crashes uit het begin met de LS430 zijn de reden dat ik de screensaver niet gebruik.
Wellicht dat ik met het toenemende vertrouwen en het vooruitzicht op meer ritten in het donker dit ga aanpassen (f)

NooitTeSnel
Master
 Bericht 
LoverD schreef:
Was opgelost na een firmware update

Ah, kan dat ook? Is dat simpel met het usb-kabeltje ff een file er op zetten? Of is het lastiger?

Sandeman schreef:
Wat ik wel eens heb is dat de cam aan gaat zodra ik de auto op het contact zet en als dat hij weer uit gaat als ik start.

Hebben veel auto's toch? Mijn vorige had het soms met de radio als het koud was, dat die even stil werd bij het starten. Nieuwe heeft het niet, maar die heeft ook een grotere capaciteit accu.

LoverD schreef:
LS430

En dat is een "echte"? Of is daar ook een NB versie van?

Rene Demmers
Die hard
 Bericht 
LoverD schreef:
Maar benieuwd of de fabrikant/ importeur dit als een fout ziet.

Ik wacht nog op een antwoord van de fabrikant, heb het als een "serieus" probleem aangegeven. Ze zijn dus nog niet van me af..... :woop:

LoverD
FS Meldingen
 Bericht 
Ik mis hier even de tijd en datum van de quote. (f)
Weet dus even niet welk probleem we bespraken :oops:
Kon de originele post niet zo snel terugvinden in dit toch al weer 11 pagina topic.

Sander
FS medewerker
 Bericht 
Je kan op de link klikken heh (f)

LoverD
FS Meldingen
 Bericht 
Thanks, weer wat geleerd (f)

NooitTeSnel
Master
 Bericht 
Mijn nieuwe cam is onderweg met dank aan Rene :D Welk merk/type sd-kaartje hebben jullie er in zitten? Class 10 nodig voor HD video? Of maakt allemaal niet zo veel uit?

LoverD
FS Meldingen
 Bericht 
De non brand of de DOD?
Als je wat heb liggen zou ik zeggen, probeer het eerst. Bij kopen zeker klasse 10 en ga ook voor 32 GB ivm de bitrate.

NooitTeSnel
Master
 Bericht 
De NB LS300w. Vorige kaartje is met de camera mee gejat, en verder heb ik alleen 8gb of kleiner liggen. Maar dan zoek ik even een class 10 32gb kaartje op.

Toolman30
Master
 Bericht 
Ik heb deze er in zitten. 32 Gb Samsung class 10 48Mb/s. Gaat goed in de NB LS300w http://www.dataio.nl/shop/203-micro-sd- ... msung.html

NooitTeSnel
Master
 Bericht 
Tnx, dan ga ik die ook bestellen :)

Rene Demmers
Die hard
 Bericht 
Nog even 2 voorbeeld filmpjes van de LS300w dag en nacht. Voor 78 euro blijft het een beeld dat kan wedijveren
met zelfs veel duurdere camera's.

Link

Link

Feitelijk
Master
 Bericht 
Afbeelding

:lol:

Betrouwbaarheid van de NB is wel beter dan die van de GT heb ik uit betrouwbare bron.

LoverD
FS Meldingen
 Bericht 
Feitelijk schreef:
Betrouwbaarheid van de NB is wel beter dan die van de GT heb ik uit betrouwbare bron.

Alsjemenou :wink:

MauBro
Eendagsvlieg
 Bericht 

Ik heb deze camera afgelopen week besteld bij Rene. Op vragen werd snel en uitgebreid gereageerd en de verpakking was zeer degelijk. Ik was zelfs aangenaam verrast dat ik niet eerst het bedrag hoefde over te schrijven, maar dat er een factuur werd bijgesloten. Rene is wat mij betreft de topper m.b.t. de leveringen voor de NB LS300W.

Totdusver heb ik 1 klein minpuntje (spijkers op laag water zoeken ;) ) en dat is de gevoeligheid van de G-Sensor (zelfs op de hoogste setting). Deze heb ik na 1 dag weer uitgeschakeld, omdat ik anders bang ben dat na een week of 2 de hele kaart vol staat met gelockte files.

Dit is mijn eerste korte testfilmpje van de filmkwaliteit bij bewolkt weer en licht tot matige regen.

Link

Over een jaartje (of 2) ben ik nog wel van plan om te upgraden naar een beter model met GPS, maar deze cam is uitstekend voor een eerste dashcam.

Brandjuh
Master
 Bericht 
MauBro schreef:
G-Sensor (zelfs op de hoogste setting)

Misschien helpt de laagste setting ;-) Ik gebruik het zelf ook niet.

LoverD
FS Meldingen
 Bericht 
MauBro schreef:
omdat ik anders bang ben dat na een week of 2 de hele kaart vol staat met gelockte files.

Cam bewaart er max 10 volgens mij. Weet alleen ff niet meer of dit voor de DOD cams geldt of voor de non brand :oops: Staat wel ergens in dit topic.

MauBro
Eendagsvlieg
 Bericht 

Brandjuh schreef:

Uhm, ik bedoel de laagste setting :lol: , anyway, mijn inziens is het makkelijker handmatig te locken mocht het nodig zijn.

LoverD schreef:

Ik zal het even nalezen als ik tijd heb het topic door te spitten, bedankt voor de info.

Oh Rene, ik had een PB van je ontvangen met het onderwerp "camerastand" maar ik kan geen priveberichten openen. In het feedback topic heb ik gelezen dat deze zijn uitgeschakeld totdat ik meer posts heb
geplaatst.

Ik denk dat het gaat over het feit dat de camera nog te hoog staat afgesteld... ik ben hem nog aan het finetunen ;) .

Toolman30
Master
 Bericht 
MauBro schreef:
Oh Rene, ik had een PB van je ontvangen met het onderwerp "camerastand" maar ik kan geen priveberichten openen. In het feedback topic heb ik gelezen dat deze zijn uitgeschakeld totdat ik meer posts heb geplaatst

Even een een uurtje in het FS café doorbrengen en je zit er zo aan O:)

LoverD
FS Meldingen
 Bericht 
MauBro schreef:
Ik zal het even nalezen als ik tijd heb het topic door te spitten, bedankt voor de info.

Heb het net even voor je gedaan :koffie: Staat niet in dit topic. Wellicht in het vergelijkingstopic.

Weet me wel te herinneren dat het om de DOD en GT cams ging. Vraag is dus hoe de non brand hier mee omgaat.
G-sensor vind ik persoonlijk niet zo belangrijk. Gewoon voldoende Gigs in de cam doen. Het komt zelden voor dat ik op een morgen wakker word en denk "laat ik die beelden van die aarnrijding van vorige week nog even veilig stellen" O:)

Fpsdoug
Master
 Bericht 
LoverD schreef:
Cam bewaart er max 10 volgens mij. Weet alleen ff niet meer of dit voor de DOD cams geldt of voor de non brand Staat wel ergens in dit topic.

Dit geldt sowieso niet voor de DOD. Bij handmatig locken kan ik er in ieder geval meer dan 10 bewaren. Via G-sensor geen idee, dat gebruik ik niet.
Ik meen dat iemand zei dat het om de non-brand ging.

Rene Demmers
Die hard
 Bericht 
Volgens mij was het de Dod LS 430w die er 10 bewaart en bij nr 11 de eerste weer wist.

Feitelijk
Master
 Bericht 
Doet de GT300W ook. Sterker nog, als je "loop-off" selecteert loopt ie gewoon over je oudste files heen.

406
Master
 Bericht 
Heb Rene even een PM gestuurd, ik wil der ook een.

Had eerst een chinees ballen ding (640x480), die kapte er na een half jaar mee.
Vervolgens een dual lens 720p, kreng produceerde op 720p enkel corrupte files. Loopt nu nog steeds mee, albeit op 480p, omdat hij beter in het donker is dan de Iconbit FHD die stiekem geen Full HD is zoals de mediamarkt beweert, maar upscaled.

Dus hoogste tijd om iets er in te hangen dat werkt.

Pagina 11 van 13 [ 606 berichten ]