» Off-"Flitsservice" » Auto's » Dashcam info   

Pagina 1 van 1  [ 19 berichten ]
hneel
Master
 Bericht 
Wat gebruiken jullie voor software om je filmpjes te editten?

Tot voor kort werkte ik met een VD3000 en die sloeg alles op in een soort tussenformaat. Met een eigen programma van de fabrikant kon je daar dan een AVI bestandje uit genereren. Dus daar had je in principe niks anders voor nodig.
Af en toe gebruikte ik nog aviFramerate om de filmpjes te kunnen versnellen en VirtualDub om 2 filmpjes samen te plakken.

Nu heb ik een Viofo A119. Daar komen MP4 bestanden uit. Dus heb ik iets nodig om stukjes er uit te kunnen knippen. VirtualDub werkt helaas niet. Die kan blijkbaar het formaat niet aan. De charme van dat programma was dat je er simpel voor kon kiezen het beeld in originele opmaak op te slaan, dus geen conversie van formaat of resolutie of framerate, wat allemaal onnodige extra rekenkracht kost.
Wat wel werkt is MovieMaker. Maar ja, daar ben ik niet zo'n fan van. Opslaan is lastig; het programma probeert je te 'nudgen' om het als 'project' op te slaan ipv gewoon als kort filmpje. En dan die keuze uit formaten: onduidelijk wat je dan het beste kan kiezen.

Masterdam
Master
 Bericht 
Wat is er onduidelijk aan? Gewoon het aanbevolen formaat aanhouden, zit je altijd goed.

Ik gebruik moviemaker al jaren. Het enige wat ik mis, is kunnen blurren en een logo toe kunnen voegen.

JeffreyM
Master
 Bericht 
hneel schreef:
Opslaan is lastig; het programma probeert je te 'nudgen' om het als 'project' op te slaan ipv gewoon als kort filmpje.

Euhm...Het heet dan misschien project als je wilt opslaan, maar er komt gewoon een filmpje op je computer te staan.

Masterdam schreef:
Ik gebruik moviemaker al jaren.

+1

Masterdam schreef:
Het enige wat ik mis, is kunnen blurren en een logo toe kunnen voegen.

Dat niet kunnen blurren is wel een dingetje ja. Maar dat niet kunnen toevoegen van een logo mis ik dan weer niet. Ik plaats gewoon mijn naam erin, met doorzichtige letters. Werkt ook prima.

zandbak
Master
 Bericht 
Magix video pro x6.
Kan je ook mee blurren.

Feitelijk
Master
 Bericht 
Masterdam schreef:
Het enige wat ik mis, is kunnen blurren

Dat kan mijn software ook niet, dus nu is er tracking.sh
Link

WNS2.0D
Master
 Bericht 
zandbak schreef:
Magix video pro x6.

Magix ben ik een beetje op afgeknapt. Eindeloos reclame voor hun nog nieuwere versies en ik vind die software niet echt lekker en intuitief werken.
Gebruik nu Premiere Elements van Adobe. Kost wat, maar niet echt veel. En... perfekt voor mij. Het doet wat het moet doen en ik snap het meteen. Ik ben te lui om alles uit te moeten zoeken.

Brul(tm)
Master
 Bericht 
En op een Mac O:) :huh:

Cweepz
Master
 Bericht 
Windows movie maker werkt prima!
Maar je moet wel zorgen dat je de ouderwetse versie 2.6 uit 2012 hebt (f)

WNS2.0D
Master
 Bericht 
Brul(tm) schreef:
En op een Mac

Parallel Windows.

Feitelijk
Master
 Bericht 
Onderhuids is OSX toch BSD? Kan je daar niks mee?

zandbak
Master
 Bericht 
WNS2.0D schreef:
Magix ben ik een beetje op afgeknapt. Eindeloos reclame voor hun nog nieuwere versies en ik vind die software niet echt lekker en intuitief werken.

Reclame? Nooit gezien.
Beetje knippen en exporteren en klaar voor een dashcam filmpje. Duurt zeker 5 minuten voordat je dat gevonden hebt. :x

Pietert
Master
 Bericht 
Feitelijk schreef:
nu is er tracking.sh

Code:
feit@box:~ cat tracking.sh
?

Remo
Master
 Bericht 
Feitelijk schreef:
Dat kan mijn software ook niet, dus nu is er tracking.sh
(f) nice

Feitelijk
Master
 Bericht 
Geinig wel ja, Moet nog wel iets verzinnen om ook de grootte van de blurbox dynamisch te maken, maar ach:
Link

Archiebald
Master
 Bericht 
Adobe première elements :)

hneel
Master
 Bericht 
Er blijkt toch een plugin te zijn waarmee je MP4 bestanden kan inladen in VirtualDub. Werkt best aardig.

Maar het grootste nadeel van VirtualDub is dit:

Afbeelding

Zo instabiel als de pest. Dat was het jaaaaaren geleden al, toen ik het voor het eerst probeerde. En nog altijd niet gefixt. :fp:

Alexander_B
Master
 Bericht 
Cweepz schreef:
Windows movie maker werkt prima!
Maar je moet wel zorgen dat je de ouderwetse versie 2.6 uit 2012 hebt (f)

traag als dikke stront door een trechter omdat ie alle bestanden eerst van h.264 naar .wmv gaat omzetten voordat je mag editen, en ie daarna nog een keer lang bezig is met renderen. Je bent beter af met een software die native met je originele videomateriaal overweg kan, dan is je uiteindelijke render ook secondenwerk. :thumb:

Ik gebruik zelf nu PowerDirector, maar wel een oude versie (13), dus ik zit ook te kijken voor wat nieuwers misschien. Voornaamste ergernissen is dat fullhd beeldmateriaal op een hoge versnelling (16x bijvoorbeeld) afsprelen niet soepeltjes gaat, en dat als ik PD open heb VLC totaal niet meer werkt, en zelfs na afsluiten van PD vaag blijft doen tot ik reboot. Zou goed kunnen dat dat allemaal al gefixed is in nieuwere versies, who knows. Verder is het fijne software om mee te werken.

hneel
Master
 Bericht 
Ik gebruik voorlopig Avidemux. Het lijkt enigszins op Virtualdub, maar dan wat gebruikersvriendelijker en vooral stabieler.
Inderdaad, geen ge-render vooraf, dus na opstarten in een fractie van een seconde gereed om te editten.

Masterdam
Master
 Bericht 
Alexander_B schreef:
traag als dikke stront door een trechter omdat ie alle bestanden eerst van h.264 naar .wmv gaat omzetten voordat je mag editen, en ie daarna nog een keer lang bezig is met renderen.

Nietes. Het hangt af van de versie, maar in sommige gevallen kan je een vinkje uit zetten (opties, geavanceerd) en dan kan je direct editten.

Pagina 1 van 1 [ 19 berichten ]