» Radardetectie, detectoren, filters etc » Detectoren, GPS en laser apparatuur   

Pagina 1 van 1  [ 29 berichten ]
stingerdriver
Respect
 Bericht 

Hey
Misschien een domme vraag.
Maar welke kabel dikte hebben jullie gebruikt om de stinger vip aan te sluiten op de autobatterij.
Ne kameraad van mij heeft de mijne aangesloten met van die dunne boxenkabels.
Is dit nu ni te dun voor constante stroom ik dacht zelf aan dikte 2,5 dat beter was.

De vip gaat wel maar heb de indruk dat de stroom toch wel te weinig is.
Kan dit invloed hebben op de prestaties van de vip

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
2,5mm2 ? Dat gebruik je bij een wasmachine in huis. Een Stinger VIP is geen wasmachine alla 3000 Watt. Ik denk dat inclusief het schermpje het verbruik niet eens boven de 15 Watt uitstijgt. De handleiding blijft in gebreke over de precieze details daarvan. Maar 0,25mm2 is opzich al rruiimmm voldoende voor zo'n laag vermogen (= 350 Watt maximaal). zie onder

wuttel
Respect
 Bericht 

Dave, dus jij wil 29amp. Door een .25mm2 draadje jassen?
2,5mm2 is zelfs te dun.
Bij 350watt toch echt minimaal 4 of 6 mm2 gebruiken.

Wasmachine loopt op licht net 230v wissel.
Veel hoger dan 12v gelijk (stroom_spanning).

Wuttel

stingerdriver
Respect
 Bericht 

Sorry voor die domme vraag.
Van eletriciteit ken ik niks juist ne plus en een min kan ik aansluiten. Ik snap gewoon 1 ding niet een kameraad van mij heeft de zelfste wagen als ik en de stinger vip heb ik zelf geplaats net zoals bij mij. Alleen de kabel die na de batterij gaat heb ik bij hem een dikte van 2,5 genomen en bij mij van die dunste boxenkabeltjes.
En klinkt raar maat zijn stinger vip reageert veel sneller en beter detectie opbouw dan die van mij.
Daarom dat ik dacht dat het misschien daar aan lag.
Dus nogmaals sorry voor de vraag ik zoek gewoon de oorzaak hoe dit kan .

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
wuttel schreef:
Dave, dus jij wil

Wow. Eehhmm ja dat krijg je als je een verkeerde tabel gebruikt :fp: (inderdaad die van 230V AC)

2A = 1mm2 is dus ongeveer 24-30W ... Dat trekt die hele VIP installatie sowieso niet. Hoeveel wel is dus wel onduidelijk, raar, zo'n beetje ieder product heeft die specificaties in de handleiding staan :-?

stingerdriver schreef:
en bij mij van die dunste boxenkabeltjes.

Als het mijn eerder voorgestelde 0,25mm2 is dan zal het niet genoeg zijn omdat dat maximaal 2W doet. Door dit soort fouten ontstaan nou voertuigbranden. :dood:

Kami
Master
 Bericht 
Dan zet je er voor de zekerheid toch wat dikkere kabels tussen ?
Zal het werk ook niet zijn en dan zijn die verschillen opgelost en kun je nogmaals samen testen.

stingerdriver
Respect
 Bericht 

Kami dat was ik ook van plan als ik de tijd heb. Ik wou jullie mening is horen en welke dikte van kabel jullie hebben gebruikt.
Als jullie mening is die boxenkabels zijn meer als voldoende de vip moet daar mee optimaal presteren dan zou het gek zijn dat ik da extra werk ga doen.
De vip gaat wel maar naar mijn mening niet 100 %.
Bevoorbeeld een oude gatsopaal stinger vip ingebouwd detectie 300 meter stinger dsi met sa antenne achter een warmtwerende ruit op een aparte batterij aangesloten rond de 700 meter.
De vip is al naar stinger opgestuurd geweest. Zou perfect werken zeggen ze maar voor de zekerheid hebben ze de mphd antenne wel vervangen.

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
stingerdriver schreef:
Als jullie mening is die boxenkabels zijn meer als voldoende

Ja eehh je hebt boxenkabels en je hebt boxenkabels maar zo te horen heb je het ielste.. Misschien wel 0,15mm2 en dat is niet best. Zeker als het van de Gamma wegkomt ofzo want daar stampen ze geen echt koper in de kabels maar een of andere gare legering waar ik de naam van ben vergeten.

Ahja CCA Koper Aluminium legering in plaats van OFC (Oxygen Free Copper), bedankt Google.

Zit bij zo'n VIP eigenlijk niet een paar meter stroomkabel bijgeleverd? Voor dat geld mag je zoiets toch wel verwachten :roll:

stingerdriver
Respect
 Bericht 

Jawel er zijn zeker kabels bij maar ze zijn te kort dus moet doorverbinden.
Mijn stinger dsi in de tijd had ik 2dehands gekocht en de vorige eigenaar had bijna tot het einde afgeknipt en daar had ik ook kabel van 2,5 dikte aangezet en hij werkte perfect in mijn vorige wagen.
Multanova 6f tussen de 1000 en 1500 meter detectie.
Gatso op een rechte baan een paar keer 2000 meter gehaald dat je zou denken dat het een vals alarm was
Mesta 210c ongeveer 100 meter .
En met de vip is dit onmogelijk om te halen.
Stinger vip
Multanova 6f 150 meter
Gatso 300 meter
Mesta 210c 0 tot 75 meter .
Alleen hij is een pak stiller als de dsi wat het enigste voordeel is .

Harold
FS Meldingen
 Bericht 
Als je twijfelt dan vervang je toch die kabel, dan heb je in ieder geval weer wat uitgesloten.

En ik weet niet of je de min ook rechtstreeks op de accu hebt, en anders moet je even zorgen dat ie goed geaard op het chassis van de auto zit. Wil ook nog wel eens invloed hebben.

stingerdriver
Respect
 Bericht 

De min draad staat op de chassie aarding moet perfect zijn.
Ik ben dat zelfs bij mercedes moeten vragen waar het beste punt was voor aarding. Tegenwoordig is echt alles gelakt tuurlijk je kunt het afschuren. Ik wist wel bij mercedes dat er nog 2 punten waren dat dat ongelakt zijn 1 bij de motor maar daar kunde bijna niet aan en 1 in de koffer dus toch maarin de koffer aangesloten het minste werk.
Kabels ga ik veranderen proberen in het weekend als er ni te veel sneeuw ligt ik zelf heb geen garage en is tegen de straat mensen hebben toen wel gekeken zene toen ik de bumper demonteerde voor de antenne te plaatsen.
Ik vind wel stinger had wel in de handleiding mogen zetten welke kabel dikte dat je minemum moet gebruiken.
Morgen na het werk naar de autohandelaar voor goede kabels gaan te halen.
En inderdaad ik geloof dat de boxenkabels van de gamma kwamen of van de hubo.

stingerdriver
Respect
 Bericht 

Hey stroom draad is tussen de regendoor vervangen behalve de aarding moet ik nog veranderen.
Maar ik merk toch dat hij sneller reageert en beter detectie opbouw en het scherm flikkert niet meer + gps is ook sneller binnenkort is goed uit testen.

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
stingerdriver schreef:
en het scherm flikkert niet meer

dat zeg je nu pas, tsja, geen wonder dat ie het niet goed deed. Aarding is wel net zo belangrijk als de pluspool in een stroomkring. :roll:

stingerdriver
Respect
 Bericht 

Ja scherm flikkeren het was nu ni echt dat het hard opviel daar moest je echt goed naar kijken bij de meesten valt het gewoon niet op. Aarding doe ik morgen vandaag geen tijd gehad en dinsdag toch maar eens de bumper demonteren en nog is alles controleren .

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Mja het is wel een werk om een beetje radarinstallaties te kunnen spotten... Succes. :| :thumb:

stingerdriver
Respect
 Bericht 

Dat zal wel lukken.
Ik heb ook al eens gekeken waar de meeste hun antenne zetten is wel moeilijk om te vinden en zeker het type wagen dat ik heb vind je bijna niks over. In mijne bumper zitten veel bogen en hoekjes aan dus echt op een vlak stuk plaatsen is heel moeilijk en zeker op 45 graden horizontaal dat lukt nog wel.

stingerdriver
Respect
 Bericht 

Alle kabels zijn veranderd .
Daarstraks een mesta tegen gekomen ongeveer 200 meter detectie .
De 2de keer dat ik paseerde totaal geen detectie meer maar misschien schakelde ze de mesta uit op dat moment volgende keer nog eens uit testen.
Maar nog een probleem ale dat denk ik toch.
Gisteren de bumper gedemonteerd en ik zag de kabel van de antenne dat hij eruit stak dus ik zag een rode kabel en een groene kabel en aan de zarte kabel van de antenne allemaal van die kleine zilvere kabeltje net zoals vroeger bij de kabel van de tv dat da moest bloot steken voor extra massa te hebben voor kabel tv te kunnen kijken.
Zou dit eventueel het probleem ook kunnen zijn omdat die draadjes de antenne lang binnen niet raken dat je minder detectie hebt of geen detectie.
Ik wil wel een foto erop zetten zodat jullie het kunnen zien maar het wilt mij niet lukken .

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Nee met de tekstomschrijving lukt het mij ook wel,

stingerdriver schreef:
allemaal van die kleine zilvere kabeltje

Dat heet kabelafscherming, zorgt ervoor dat de kabel minder snel verstoord wordt door stoorsignalen van buiten de kabel van andere elektronische apparaten. Dit dient inderdaad aan massa te liggen anders verliest het zijn functie. De andere kant, de antennekant dus, maakt niet zoveel uit, die laatste centimeter onbeschermd zal het 'm niet doen. Maar netjes is het niet. De vraag is wel of de bedrading aan die kant over het algemeen nu niet verzwakt is, het klinkt niet overtuigend dat het allemaal lekker zit bij jou.

stingerdriver
Respect
 Bericht 

Kan iemand mij een goede inbouwer aanbevelen voor het her plaatsen van mijn mphd antenne.
Liefst tegen de grens van belgie want hier in belgie vind je geen inbouwers.

M4rk
Master
 Bericht 
stingerdriver schreef:
Kan iemand mij een goede inbouwer aanbevelen voor het her plaatsen van mijn mphd antenne.

Verne van Total Car Projects(.nl) is de enige die aan mijn auto mag sleutelen (los van mijn eigen brodelwerk).

stingerdriver
Respect
 Bericht 

Ok bedankt mark
Stinger had zelf de mensen van breda aanbevolen.
Al contact opgenomen maar tot op heden nog niks vernomen.
Ik ga vandaag nog 1 keer de bumper demonteren en de antenne herzetten als ik dan geen goede resultaten heb ga ik contact met ze opnemen.
Ik weet zelf niet hoe het komt
Ik heb al een paar stingers bij kameraden gezet en die hebben goede resultaten alleen bij mij is een echte ramp.

Harold
FS Meldingen
 Bericht 
Ben je al eens bij Stinger zelf geweest? Weet niet of je veel piepschuim achter de bumper hebt zitten op de plaats waar je je antenne hebt zitten? Dat wil ook wel eens dempen.

stingerdriver
Respect
 Bericht 

Ben bij stinger langs geweest en we hebben de antenne herplaatst.
Sinds dien is de detectie slechter.
Piepschuim is volledig weg gehaald bij mijn wagen . Hangt perfect waterpas en onder een hoek van 45 graden en heeft vrij zicht hangt niks meer voor.
De antenne is bij stinger ook vervangen geweest met de vorige zou iets mis geweest zijn.
Ik heb filmpjes gezien van gatso24 en hij heeft perfect detectie afstanden op de mesta.
Die afstanden heb ik nog nooit gehad.
Je kan er 10 keer voorbij rijden en je kan 3 keer detectie hebben de rest doet hij helemaal niks. Soms denk ik echt dat de antenne toch iets aan scheelt ookal is hij vervangen geweest. Of de cc dat daar iets aan scheelt.
Ik ga morgen is horen of dat ik bij mercedes een plastiek kapje kan krijgen zodat ik de ster van de grill kan vervangen en daar plaatsen staat hij ook nog is hoger gemonteerd. Moet wel zeggen in mijn voorste bumper zitten wel veel vouwen weet ni ofdat daar iets mee te maken heeft staat juist aan de bestuurders kant onder het licht het gaat over een mercedes c klasse w205 met amg pakket.

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Zoiets dus..

Afbeelding

Hm, listig verhaal.

Afbeelding

stingerdriver
Respect
 Bericht 

Yep

Harold
FS Meldingen
 Bericht 
Weinig mogelijkheden met zo'n bumper, eventueel achter 1 van de onderste zij-grilletjes en de plek waar je de antenne monteert vervangen door een egaal stukje zwart plastic die je daar in lijmt.

stingerdriver
Respect
 Bericht 

Harold bedankt daar was ik ook over aan het nadenken maar staat hij dan niet wat te laag. Ik had hem vroeger juist onder de nummerplaat hangen de antenne dus buiten de bumper en had weinig detectie op die manier. Ik heb gisteren weer de bumper eraf gehaald en een paar centimeters herzet en merk nu wel op valse meldingen dat de detectiesterkte wel is toegenomen. Dit was de laatste keer dat ik de bumper eraf heb gehaald. Vandaag een nieuwe wagen besteld een mercedes cla 45 amg. Ook daar is het plaatsen van de antenne echt beperkt maar wel makkelijker en sneller om de bumper er af te halen. Hopelijk past het display ook in het midden van mijn teller zoals bij mijn c klasse.
Stinger had me al gewaarschuwd dat mijn wagen een zeer moeilijke is en ze hadden toch gelijk

Harold
FS Meldingen
 Bericht 
Ik heb wel het idee dat je de antenne het beste zo hoog mogelijk kunt plaatsen, maar dat is puur een gevoel, in Amerika zie je toch dat de antenne juist heel veel in de onderste grill (zichtbaar) geplaatst wordt, of zelfs achter de voorruit binnen in de auto achter de binnenspiegel.
Ik heb ook geen flauw idee wat de beste plaatsing is van de antenne bij een Mesta (horizontaal, verticaal of diagonaal).

Ik weet niet hoe Gatso24 de antenne heeft ingebouwd omdat die wel goede resultaten heeft?

voorbeeldje:

Afbeelding

stingerdriver
Respect
 Bericht 

Ik heb een foto van hem gezien en staat hij ook van onder. En bij mij is de detectie belabberd achter de grill heeft hij zelfs beter detectie

Pagina 1 van 1 [ 29 berichten ]