» Radardetectie, detectoren, filters etc » Detectoren, GPS en laser apparatuur   



 Pagina 34 van 35  [ 1706 berichten ]
speedfreak
Pro
 Bericht 
 
Vrij zicht. Heb ook achter de bumper geprobeerd, maar daar behaalde ik niet echt goede resultaten mee.

stingerdriver
Respect
 Bericht 
 
Misschien na een tijd toch ook eens kijken naar een beltronics ter aanvulling van de vip.
Ik geef stinger nog 1 kans voor de detectie op de mesta dus wachten tot dat er een nieuwe update komt. is het niet beter dan komt er nog een beltronics is.
Kan iemand mij vertellen hoe de valse meldingen zijn tegenover de stinger vip is dit meer of het zelfste.

flexzor
Nieuwkomer
 Bericht 
 
Ik bouw binnenkort een sti-r in en zal deze proberen uitgebreid te testen in Belgie.

stingerdriver
Respect
 Bericht 
 
Vertel dan ook wat hij op de mesta doet dat is mijn grootste probleem.
En ga je een hoorn gebruiken of niet ?
De stinger vip is heel stil eigelijk te stil

flexzor
Nieuwkomer
 Bericht 
 
Zal ik hier meedelen. Voor mij is de mesta ook zeer belangrijk. Ik zal met en zonder hoorn testen.

stingerdriver
Respect
 Bericht 
 
Flexzor spijtig dat je geen mails kunt ontvangen anders had ik gevraagd welke snelweg je het meeste pakt die smurfen moeten ni alles weten he. En ik ben benieuwd wat de beltronics met de mesta doet. Ik hoop beter als de stinger

flexzor
Nieuwkomer
 Bericht 
 
**

stingerdriver
Respect
 Bericht 
 
Is de passport 9500ci het zelfste als de beltronics stir m edition?
Of is deze niet bruikbaar in belgie en nederland?
En krijgt de beltronics nog updates ?

M4rk
Master
 Bericht 
stingerdriver schreef:
Is de passport 9500ci het zelfste als de beltronics stir m edition?


Bijna wel.. de Hardware componenten zijn uitwisselbaar, maar de software voor de STI is iets anders. Die staat bijv. het wissen van de software toe.

stingerdriver
Respect
 Bericht 
 
M4rk schreef:
software

M4rk jij hebt met beide toestellen gereden welk toestel zou jij in 2017 aanbevelen de stinger vip die ik nu heb of de beltronics stir m edition voor in belgie?

M4rk
Master
 Bericht 
stingerdriver schreef:
voor in belgie?


Geen idee, ik kom te weinig in België om daar een goed beeld bij te hebben. We hebben hier meerdere belgen op 't forum zitten en die zijn allemaal niet te spreken over waar ze mee rijden. Volgens mij is er op het moment (nog) geen goede alles dekkende oplossing voor de Belgische wegen.

stingerdriver
Respect
 Bericht 
 
Spijtig maar toch bedankt.
Voor de rest doet de vip wat hij moet doen behalve op de mesta 210c. Meer geen detectie dan wel.
Zo dikwijls aangekaart bij stinger en log gegevens verstuurd maar tot op heden geen oplossing. Misschien dat de beltronics het wel beter deed.
Misschien in de zomer toch eens kijken naar een beltronics.

speedfreak
Pro
 Bericht 
 
De Beltronics is alles behalve stil als je de lockout functie niet gebruikt. De lockout functie wel gebruiken zorgt er dan weer voor dat echte radars (als in flitsers) er soms ook uitgefilterd worden. Als ik het zo hoor is de VIP dus wel veel stiller. Een echt goede oplossing is er niet voor België, zoals Mark al zei.

Ik heb het schermpje goed in het zicht geplaatst en als de lockout functie weergeeft dat er lockout signalen zijn, dan pas ik gewoon extra op. Zo heb ik al wat flitsboetes bespaard of lager doen uitvallen wanneer het signaal gelockout was.

Prosperot
Pro
 Bericht 
Vreemd.... ik gebruik geen enkele lockout en mijn Bel is héérlijk stil. Wel heb ik alleen de MRCT aan staan.

Jouw "alles behalve stil" herken ik dus helemaal niet...

Harold
FS Meldingen
 Bericht 
Prosperot schreef:
Wel heb ik alleen de MRCT aan staan.


Ik denk dat dat in Belgie niet werkt.

M4rk
Master
 Bericht 
Harold schreef:
Ik denk dat dat in Belgie niet werkt.


Klopt, voor zover ik weet gebruiken onze zuiderburen vanalles door elkaar:

- MultaRadar CM/CD (Low Power/MRCD)
- MultaRadar C (K-Band)
- "Traditonele" Gatso (K-Band)
- Mesta 210c (Low Power K)
- Mesta 208 (K-band)
- MultaNova 6F (Ka-Band (4))
- MultaNova 9F (Ka-BAnd (4))

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Ze moesten zich zonodig afscheiden. :roll: ;)

flexzor
Nieuwkomer
 Bericht 
 
M4rk schreef:
Klopt, voor zover ik weet gebruiken onze zuiderburen vanalles door elkaar:

- MultaRadar CM/CD (Low Power/MRCD)


Wat is het verschil tussen de CM/CD/CT? Verschillen in detectie?

Dave schreef:
Ze moesten zich zonodig afscheiden. :roll: ;)


:roflol:

M4rk
Master
 Bericht 
flexzor schreef:
Wat is het verschil tussen de CM/CD/CT? Verschillen in detectie?


CD en CM gebruiken een andere radarbalk met een iets ander patroon. Uit mijn hoofd zit de frequentiespan daarvan op 8us, de CT zit op 10us.

stingerdriver
Respect
 Bericht 
 
De multaradar cd ben ik in belgie nog nooit tegen gekomen ik weet zelfs ni waar ze die in belgie gebruiken. Multaradar c ben ik wel al tegen gekomen in belgie en de detectie is gewoon gaan wel met de stinger vip rond de 800 meter detectie behalve de mesta dat is een moeilijk beestje hier in belgie.
Daar vloek ik mij rot op dan denk ik altijd dat mijn antenne niet goed staat.

flexzor
Nieuwkomer
 Bericht 
 
Iemand een idee waarom de fixed radar locations op m'n sti-r niet worden weergegeven? Ze staan wel aan in de instellingen.
Kan ik deze spotlist ergens updaten zoals bij de DSI ?

flexzor
Nieuwkomer
 Bericht 
 
Iemand al problemen gehad met de gps antenne?
De mijne wil al de laatste 2 dagen geen connectie meer maken. Icoontje blijft pinken, ook al rijd ik een uur met m’n wagen. Antenne ligt ondertussen gewoon op het dashboard, met vrij zicht. Ik heb geen warmtewerende voorruit.

Ik krijg geen foutmelding. Is de antenne kapot?

speedfreak
Pro
 Bericht 
 
In België moeten er idd heel wat meer frequenties aanstaan dan in Nederland. :)

Fixed radars kan je best uit laten staan en Waze in de plaats gebruiken. Anders krijgt je constant alarm, terwijl je zelfs niet op de weg zit waar de flitspaal staat.
Met de GPS antenne heb ik geen problemen. Soms duurt het wel even voor hij signaal heeft (vooral als het bewolkt is) en dan durft rebooten wel eens te helpen.

Harold
FS Meldingen
 Bericht 
metalen plaatje onder de gps antenne doen wil ook wel helpen.

flexzor
Nieuwkomer
 Bericht 
 
Gps unit vervangen en werkt terug perfect. Ik vermoed bad luck...

Toch even M4rk bedankt voor zijn top-service!

flexzor
Nieuwkomer
 Bericht 
 
Dit weekend ook hoorntje ingebouwd.
Daarnet op een rechte baan (met weinig verkeer), al op 2100-2200m op voorhand, mooi opbouwende detectie van een roodlicht auto-aanwezigheids radar

M4rk
Master
 Bericht 
flexzor schreef:
mooi opbouwende detectie van een roodlicht auto-aanwezigheids radar


Kortom een succesvolle false-alert :lol:

flexzor
Nieuwkomer
 Bericht 
 
speedfreak schreef:
In België moeten er idd heel wat meer frequenties aanstaan dan in Nederland. :)


Ik las doorheen dit topic, dat jij hebt getest op een vaste paal met een mesta erin. Kan je me zeggen waar ik zo'n paal kan vinden? (Belgie?)

Kimono
Die hard
 Bericht 
Ik ben eens wezen testen in het gebied bij Ronse in de buurt. Zo'n paal is onder andere hier te vinden (alhoewel er betere testplekken zijn). Die flitste toch wel 1 op de 10-15 voertuigen die voorbij kwamen. Het risico zit er natuurlijk altijd in dat de kast niet gevuld is als je er speciaal voor naartoe rijdt.

speedfreak
Pro
 Bericht 
 
flexzor schreef:
Ik las doorheen dit topic, dat jij hebt getest op een vaste paal met een mesta erin. Kan je me zeggen waar ik zo'n paal kan vinden? (Belgie?)


Ik heb ook tests gedaan op de locatie die Kimono aangeeft. Zorg dat je zeker test in België, want heb het gevoel dat de Mesta flitspalen in Frankrijk meer vermogen hebben en dus beter te detecteren zijn.

Kimono schreef:
Ik ben eens wezen testen in het gebied bij Ronse in de buurt. Zo'n paal is onder andere https://www.google.be/maps/place/Chauss ... 4381?hl=nl te vinden (alhoewel er betere testplekken zijn). Die flitste toch wel 1 op de 10-15 voertuigen die voorbij kwamen. Het risico zit er natuurlijk altijd in dat de kast niet gevuld is als je er speciaal voor naartoe rijdt.


Op die locatie zijn er 2 palen dacht ik, 1 in elke richting, hoewel ze in 2 richtingen flitsen. De andere kom je tegen als je wat verder door rijdt. De kans is dus groot dat 1 van de 2 palen wel gevuld is.

flexzor
Nieuwkomer
 Bericht 
 
speedfreak schreef:
Ik heb ook tests gedaan op de locatie die Kimono aangeeft. Zorg dat je zeker test in België, want heb het gevoel dat de Mesta flitspalen in Frankrijk meer vermogen hebben en dus beter te detecteren zijn.


Okay thanks,
Wel handig om te weten komende zomer op doortocht naar Spanje. Is dit dan ook de 210C die ze gebruiken in vaste opstelling? of een gewone 210?

Is er nog nieuws over de NK7?

Ondertussen m'n display zo ingebouwd:
Afbeelding

flexzor
Nieuwkomer
 Bericht 
 
over de redflex:

Het nieuwe flitswapen van de Gentse politie is bijna klaar voor de actie. De vuilnisbakflitser kan eind deze maand worden ingezet. Niet om meer boetes uit te schrijven, maar om bestuurders die op de rem gaan staan als ze de opvallende superflitspaal Lidar in het vizier krijgen, duidelijk te maken dat ze altijd en overal kunnen worden betrapt op te snel rijden.
Het contrast met de Lidar-superflitspaal kan inderdaad niet groter zijn. Die mastodont ziet bijna elke automobilist van ver staan. De vuilnisbakflitsers daarentegen zijn bijzonder moeilijk te ontdekken. Toch werd hij gisteren op de Gasmeterlaan gespot en werd zijn locatie meteen 'verraden' op enkele gespecialiseerde Facebookpagina's.
Het ging om een test, zegt politiewoordvoerder Manuel Mugica Gonzalez. Het korps heeft twee Redflex NK7-type flitsers gekocht. Die werken met een infrarood-technologie uit Australië. Het compacte toestel weegt nog geen tien kilogram en kan in zowat alles worden verstopt: in een werfkast, een koffer of een vuilniscontainer. Eén exemplaar kost zo'n 50.000 euro.
De Gentse flikken testen het toestel nu al twee maanden en leiden de nodigen mensen op om ermee te werken. “We hopen het toestel eind deze maand, begin volgende maand te kunnen inschakelen”, zegt Gonzalez.
80.000 boetes
Betekent meer flitsers meer boetes? Niet noodzakelijk. De Gentse politie spreekt elk jaar met het parket van Oost-Vlaanderen een quotum af: het aantal boetes dat verwerkbaar is door het gerecht. In Gent ligt dat al jaren op 80.000 per jaar.
Het korps verklaarde vorig jaar het quotum te willen “heronderhandelen”. De superflitspaal genereert een enorme stroom aan boetes, wat een hoger quotum zou verantwoorden. Maar het blijft voorlopig op 80.000 per jaar, bevestigt Gonzalez. De nieuwe miniflitsers zullen vooral in de zone 30 van pas komen. Traditionele flitsers werken daar niet goed en de superflitspaal is té opvallend.

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Bericht bevat alleen maar non informatie :-?

Samenvattend: super, "moeilijk", geldgeldgeld, iedereen gaat dood. Journalistiek om te huilen. Mediahuis komt het bij weg zie ik.

flexzor
Nieuwkomer
 Bericht 
 
Dit weekend een encounter gehad met een Mesta210C, mobiel. (afgaand)

Slechts enkele piepjes, +-200m op voorhand, geen opbouw.

Ik had de indruk dat hij erg gevoelig is aan reflecties van voorliggende voertuigen. Wanneer er geen voertuigen voor me reden, waren er ook geen/vele minder piepjes.. Met voorliggers, piepte hij telkens wanneer er een voertuig voor me in de bundel kwam.

M4rk
Master
 Bericht 
Dat is inderdaad de ervaring die de meesten van ons met de Mesta ook hebben.

Ik ben nog steeds in conclaaf met Beltronics om te kijken of ik metingen mag gaan doen op de 210c (die kan ik nu ook wel doen, maar als er geen ontwikkel capaciteit tegenover staat heeft het geen zin).

Reflecties zijn hetgeen wat het detecteren mogelijk maakt. In principe kan de detector de bron niet zien (hij is immers van hem afgewend), de detectie komt dan ook van strooisignaal die via bomen, borden, geleiderails en voorgangers terugkomen. Vooral bij de gemoduleerde radars is dit een uitdaging, de 6F bijvoorbeeld braakt permanent een constant signaal uit, daar zijn de reflecties veel makkelijker van te vangen.

flexzor
Nieuwkomer
 Bericht 
 
Moest ik je op de een of andere manier ook nuttige input kunnen geven over de mesta, laat maar weten.

M4rk
Master
 Bericht 
Je zou er eentje in je kofferbak kunnen gooien, dat zou enorm helpen ;)

flexzor
Nieuwkomer
 Bericht 
 
:lol:

redbulljan
Eendagsvlieg
 Bericht 
 
Hallo allemaal ik ben nieuw en heb een vraagje over een Beltronics.
wie kan mij helpen om hem helemaal up to date te krijgen.
er schijnen mensen te zijn die dit nog met regel maat doen.

alvast bedankt !

M4rk
Master
 Bericht 
Dan moet je bij mij zijn. Stuur me even een mailtje op mark <apenkringeltje> m4rk <punt> nl.

Ik neem aan dat je ook een antenne update nodig hebt?

flexzor
Nieuwkomer
 Bericht 
 
Daarnet nog een mesta gaan opzoeken.
Ik heb de indruk dat deze low power radar echt op het linkse vak gericht staat.
Ik had mijn mrcd uitgeschakeld (weet niet of dit veel verschil geeft) en kreeg vanaf 300m op voorhand een redelijk opbouwen signaal tot ik voorbij de bundel was.

Op het rechtse baanvak (3 baanvakken) kreeg ik slechts enkele biepjes)

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Ik denk eerder dat het afhankelijk is van ander verkeer, heb je geen verkeer voor je is er minder/geen reflectie en dus (vrijwel) geen detectie.

Als de controle van je af staat, als het naar je toe gericht staat heb ik niets gezegd.

flexzor
Nieuwkomer
 Bericht 
 
iemand vandaag de nk7 in belgie kunnen spotten?

stingerdriver
Respect
 Bericht 
 
Ik ben vandaag niks tegen gekomen en dan noemen ze da flitsmarathon. Ik wou vandaag ook nog eens de nk7 spotten. Ben zelf ook benieuwd wat de beltronics doet met de nk7 de stinger vip heeft er geen problemen mee. Onopspoorbaar zeggen ze de mesta diene is bijna onopspoorbaar.

flexzor
Nieuwkomer
 Bericht 
 
Is er ergens een mogelijkheid om de eventuele updates voor de sti-r te kunnen opvolgen?

Nu ik zie dat de VIP weer sinds een update beter de mesta kan oppikken, hoop ik stilletjes dat er met de STI-r ooit hetzelfde gebeurd...

Blijkbaar is er sinds kort de nieuwe max 360 CI uit?

M4rk
Master
 Bericht 
flexzor schreef:
Blijkbaar is er sinds kort de nieuwe max 360 CI uit?


Aangekondigd.. de Amerikaanse versie van de 360 ci en de "normale" ci gaat als het goed is deze maand geshipped worden. Er komt mogelijk een INTL versie in 't vierde kwartaal van dit jaar. Maar prioriteten bij Escort worden voornamelijk bepaald door zaken die spelen op de thuismarkt, niet de Europese.

STi-R is EOL, ik verwacht niet dat daar nog veel software voor gaat komen.

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Citaat:
The front-only Ci facing model is slated to retail at $2999.95.


Het wordt wel steeds gekker. Binnenkort koop je meer radardetector dan auto.

M4rk
Master
 Bericht 
Mwoah.. de STI en de 9500ci kostten in Amerika ook 1999,-.. bij ons toen 1299,-

Het ligt er ook een beetje aan of we de laserjammers ook door onze strot geramd krijgen in Europa..

Edison
Nieuwkomer
 Bericht 
Voor de beste resultaten is het dan nodig om de gehele voorkant van de antenne volledig zicht te laten hebben of zijn alleen de twee verdikkingen voldoende?.. Ik ga ervan uit dat er geen boven of onderkant gedefinieerd is bij de antenne?…

M4rk
Master
 Bericht 
Lenzen aan de 'bovenkant'. Het belangrijkste is het om de lens aan de linkerkant vrij zicht te geven. Hoewel mijn antenne volledig achter een bumper zit.

 Pagina 34 van 35 [ 1706 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek…