» Radardetectie, detectoren, filters etc » Detectoren, GPS en laser apparatuur   

Pagina 1 van 35  [ 1711 berichten ]
M4rk
Master
 Bericht 
Er is de afgelopen tijd een boel geschreven over de Stinger DSI, Card en de VIP in combinatie met het nieuwe snelheidsspeeltje van het KLPD.

Ik -in het bijzonder- roep al een tijdje dat Stinger de enige is die het ding überhaupt op grote afstand detecteert. Dat was ook zo, tot voor kort. Beltronics is al geruime tijd aan het testen met een antenne die de MultaRadar CD kan detecteren, met de laatste aanpassing is dit ook gelukt. Ik heb via Target mijn hand weten te leggen op een pre-productiemodel van de STI-R+, en deze ingebouwd in mijn auto, gewoon, zodat we kunnen testen (en misschien vergelijken).

Link

Voor degenen die het opvalt, er klinkt maar één alarm, dat komt omdat mijn VIP op dit moment in Hillegom is voor een hersteloperatie, omdat een of andere onverlaat mijn display heeft aangezien voor een iPhone, en het een en ander heeft kapot getrokken. Maar gelukkig rijd ik de komende tijd niet onbeschermd rond.

edit: het filmpje is wat kort geknipt gezien het telefoongesprek..

To be continued.

just me
Master
 Bericht 
Detectieafstand ongeveer 150m? Ook niet echt een opbouwend signaal. Met de MRCD zullen deze detectieafstanden wel 'de nieuwe werkelijkheid' zijn.

M4rk
Master
 Bericht 
just me schreef:
Detectieafstand ongeveer 150m

Iets meer, eerste alarm valt weg door telefoongesprek ~220m + de bundel. Het lijkt er inderdaad op dat dit de 'nieuwe werkelijkheid' is.

Harold
FS Meldingen
 Bericht 
Mooi dat Bel er ook tijd en energie in steekt.

Naast de detectie is het reduceren van onwenselijk alarm natuurlijk net zo belangrijk.

Kun je daar al wat over zeggen?

M4rk
Master
 Bericht 
Harold schreef:
Kun je daar al wat over zeggen?

Vele malen beter dan de DSI en de Card (met de SA), op 't moment minder goed dan de VIP.

Harold
FS Meldingen
 Bericht 
Ok, dus ik begrijp dat de VIP praktisch geen onwenselijk alarm heeft?

maarten22
Master
 Bericht 
Hoef je alleen de antenne te vervangen om van een STi-R een STi-R plus te maken?

Abski
Weet de weg
 Bericht 
Mark,

Klopt het dat deze Bel een specifiek MRCD alarm geluid maakt?
Normaal klinkt een Bel K-band alarm heel anders.

M4rk
Master
 Bericht 
Harold schreef:
Ok, dus ik begrijp dat de VIP praktisch geen onwenselijk alarm heeft?

Da's wel 't andere uiterste, maar hij is relatief stil.. het is de stilste die ik ooit gehad heb.

maarten22 schreef:
Hoef je alleen de antenne te vervangen om van een STi-R een STi-R plus te maken?

De Plus zit hem volgens mij in het hebben van (Auto)lockout (falselist) mogelijkheden en het zelf update-baar zijn van het systeem. Het is volgens mij overigens wel zo, dat "oude" STi-R's wel een nieuwe antenne nodig hebben.

Abski schreef:
Klopt het dat deze Bel een specifiek MRCD alarm geluid maakt?

:kniktja:

Harold
FS Meldingen
 Bericht 
Dus hij herkent de MRCD tussen de gatso's? Dus zijn ze wel bezig met signaal/patroonherkenning bij Bel

enerby
Master
 Bericht 
Detectie ziet er best goed uit.
Als er idd een signaal/patroonherkenning oid aanwezig is scheelt dit enorm veel vals alarm.

Abski
Weet de weg
 Bericht 
Citaat:
Als er idd een signaal/patroonherkenning oid aanwezig is scheelt dit enorm veel vals alarm.

Sterker nog, stel dat er een "K-band MRCD detectie only" selectie op de Bel zou zitten en je rijdt in een regio waar alleen de MRCD gebruikt wordt dan ben je helemaal van de ongewenste K-band alarmen af.

M4rk
Master
 Bericht 
Harold schreef:
Dus hij herkent de MRCD tussen de gatso's? Dus zijn ze wel bezig met signaal/patroonherkenning bij Bel

Sterker nog, voor zover ik gemerkt heb, hebben ze hem volledig in de grip.

enerby schreef:
scheelt dit enorm veel vals alarm.

:kniktja:, als je de K band uitzet, maar de MRCD detectie aan laat staan, wordt het helemaal rustig.

Abski schreef:
Sterker nog, stel dat er een "K-band MRCD detectie only" selectie op de Bel

Dat zit er op.

Het enige is wel dat op lokaties met veel K alarm (portalen e.d.) het patroon van de frequenties erg lijkt op het patroon van de MRCD, dan krijg je dus echt vals alarm.

qrt
Pro
 Bericht 
Hoe zou de beltronics reageren op de Mesta 210C ?

Piet_Piraat
Master
 Bericht 
Twee verschillende systemen naast elkaar zou dan ideaal zijn. De Sti-R voor de MRCD en een aanvullende detector voor K-band (bi- en bubeko).

qrt
Pro
 Bericht 
Natuurlijk zit je met de Beltronics bij een politiecontrole wel met een probleem.
Dit is een radardetector, waar de Stinger een ritregistratie is.

enerby
Master
 Bericht 
Radar detectie software kun je wissen, je gebruikt dan alleen de gps alarmering van vaste palen en traject controles.

qrt
Pro
 Bericht 
Ik wist niet dat dit kon bij een Beltronics.
Maar dan denk ik nog altijd dat je er beter vanaf komt met een DSI ( denk ik )

WimLex
Master
 Bericht 
qrt schreef:
waar de Stinger een ritregistratie is.

Oh ? :huh:

Citaat:
All-round Protection

As with any Stinger, the DSI offers all-round protection against all technologically enforced speed traps while offering a range of functionalities*: Radar Alerting, Laser Alerting, LaserShielding, Safety Signals, SpotList Alerting, Section Alerting, PoliceCheck, and Mileage Logging.
Stinger

M4rk
Master
 Bericht 
qrt schreef:
denk ik

Citaat:
Voordelen STi-R Plus

- Uit te breiden met radardetectiesoftware
- Beschikt over alle Europese frequentiebanden (X, K/narrow en Ka/narrow)
- Detectie-afstand 400 tot 1.000 meter
- Valsmeldingen verwijderen via GPS technologie
- Police Verification

Let op!
Het gebruik van een radardetector is verboden in Nederland. Wij raden u aan de STi-R Plus software alleen te installeren in landen waar dit is toegestaan. Voor alle duidelijkheid, de STi-R zonder radardetectiesoftware voldoet aan de Nederlandse wetgeving. Indien u de radardetectiesoftware eenmaal heeft geïnstalleerd, kunt u deze eenvoudig en binnen vijf seconden uit uw STi-R Plus verwijderen. Op deze wijze voldoet u aan de huidige wetgeving op het moment dat u Nederland weer binnen komt rijden. Dat is wel zo prettig.

qrt
Pro
 Bericht 
Ik ga nog even afwachten wat stinger doet met de MPHD en de software updates voordat ik een Beltronics bestel.
Nu maar hopen dat er snel een beetje betering komt in detectie.
De vraag is hier nog steeds ... wat met de Mesta 210C op beide toestellen??

M4rk
Master
 Bericht 
qrt schreef:
De vraag is hier nog steeds ... wat met de Mesta 210C op beide toestellen??

Mja, koop er eentje en laat het ons weten, dat heb ik immers met de VIP ook gedaan ;-)

Abski
Weet de weg
 Bericht 
Mark,

Heeft de sensitivity selectie, autoscan/city, op de Sti-R plus invloed op de MRCD detectie?

Als dat niet zo is dan kan je door de sensitivity instelling te veranderen de overige ongewenste alarmen reduceren met behoud van de MRCD detectie. Buiten het portalen verhaal wat je aangaf.

Het MRCD alarm klinkt als het oude Bel laser alarm.
Laat me raden, laser selectie is verdwenen op deze Sti-R plus?

qrt
Pro
 Bericht 
Als ik dat zou kunnen direct, maar niet iedereen heeft een beetje Euries op overschot liggen omwat te testen :schudnee:

Alexander-
Die hard
 Bericht 
M4rk schreef:
Dat zit er op.

Het enige is wel dat op lokaties met veel K alarm (portalen e.d.) het patroon van de frequenties erg lijkt op het patroon van de MRCD, dan krijg je dus echt vals alarm.

Dat is jammer aangezien de portalen het meeste ongewenst alarm opleveren. Van tankstations enz. heb je op de snelweg bijna geen last. Juist voor de portalen
zou aparte MRCD detectie mooi zijn, denk dus dat je weinig aan de aparte toon voor MRCD detectie hebt.
Daar komt nog bij dat Beltronics niet in staat is onderscheid te maken tussen cruise control / blind spot systemen, daar krijg je dus ook alarm voor.

Ben dan ook benieuwd naar je verdere ervaringen, zowel met detectie als ongewenst alarm. Mooi dat je deze wilt delen! :thumb:

qrt
Pro
 Bericht 
Wie gaat er winnen ? Beltronics of Stinger ?
Ik ben ook benieuwd :kniktja:

M4rk
Master
 Bericht 
Alexander- schreef:
Dat is jammer aangezien de portalen het meeste ongewenst alarm opleveren.

Tot nu toe heb ik dit 3x meegemaakt, het valt in verhouding erg mee, zeker als je het vergelijkt met de hoeveelheid vals alarm op de K-band. Het is dus niet dat je de MRCD toon om de haverklap hoort.

Alexander- schreef:
cruise control / blind spot systemen

Spijtig genoeg, kan de VIP dit ook nog niet 100%, het is op dit moment wel veel beter, maar nog niet weg (in mijn geval).

Abski schreef:
Heeft de sensitivity selectie, autoscan/city, op de Sti-R plus invloed op de MRCD detectie?

Gewoon de Highway stand gebruiken.. :)

Abski schreef:
Laat me raden, laser selectie is verdwenen op deze Sti-R plus?

:schudnee:, die zit er ook gewoon nog in.

qrt schreef:
Wie gaat er winnen ? Beltronics of Stinger ?

Ik hoop dat wij als gebruiker gaan winnen, wiens stickertje erop zit maakt me niet uit, als het maar doet waar ik het voor koop.

qrt
Pro
 Bericht 
prijs is eigenlijk wel goed

995€ zonder de laser en 1395€ met de laser ( In NL te koop, in de US is die nog iets goedkoper ).

Alexander-
Die hard
 Bericht 
M4rk schreef:
cruise control / blind spot systemen

Spijtig genoeg, kan de VIP dit ook nog niet 100%, het is op dit moment wel veel beter, maar nog niet weg (in mijn geval).

Heb zelf nog nooit met de VIP ongewenst alarm gehad van een cruise control / blind spot systeem. Bij welke auto's krijg jij nog wel is alarm?
Kan zijn dat het patroon van dit specifieke systeem nog niet is toegevoegd aan de database van de VIP. Dit zou dan waarschijnlijk met een software update opgelost kunnen worden.

M4rk
Master
 Bericht 
Alexander- schreef:
Bij welke auto's krijg jij nog wel is alarm?

Sommige Ford Focus en Fiesta's, BMW 5-serie, Mazda 6 en CX-5.

Alexander-
Die hard
 Bericht 
M4rk schreef:
Bij welke auto's krijg jij nog wel is alarm?

Sommige Ford Focus en Fiesta's, BMW 5-serie, Mazda 6 en CX-5.

Dat zijn er nogal wat, kan me bijna niet voorstellen dat het aan de software van de VIP ligt. Maar is misschien meer iets voor het VIP ervaringen topic :wink:

gerardwb
Respect
 Bericht 

Ik zit ook nog te twijfelen , over de vip of de sti r , de sti r daar kun je een interface voor krijgen , zodat je de boel bedienen kunt met de knoppen op het stuur en via het display van je kombi instrument de meldingen krijgt.

Vind ik mooier dan een extern display zoals de vip

Kimono
Die hard
 Bericht 
Die optie is er geloof ik alleen voor Mercedessen?

M4rk
Master
 Bericht 
Toch blijft de MRCD een lastig apparaat om te detecteren..

Gisteren op de A12; detectie ronduit beroerd, ik had ook 't idee dat de Bel een beetje smoorde.

Link

Vandaag op dezelfde lokatie:

Link

Vandaag op de A28 (lastige stek, weinig reflectie). Detectie rijkelijk laat, wel duidelijk.

Link

wuttel
Respect
 Bericht 

Ha Mark,

Bij het eerste filmpje kan het zijn dat de MRCD niet aan stond natuurlijk.
Anders zou het toch beetje vreemd zijn..
Die andere 2 filmpjes zijn best goed te noemen.
Vandaag toevallig met stinger aan de lijn gehangen, ze doen er alles aan om een ander geluidje voor de MRCD te maken.

Wuttel

Harold
FS Meldingen
 Bericht 
wuttel schreef:
Die andere 2 filmpjes zijn best goed te noemen.

Als je 10 km te hard eruit wil remmen met 50 meter detectie, dan is dat misschien nog te doen ja.....

Dan heb ik het over de A28

gatso24
Die hard
 Bericht 
2e is prima detectie

Flep9
Master
 Bericht 
Heb een keer meegemaakt dat ze een unit net aanzette toen ik voorbij knalde. Schrok me helemaal wild want had geen opbouw gehoord met de DSI destijds.

2e filmpje is prima qua waarschuwing, met een wakkere rijder ontkom je er dan wel aan.

Delta
Pro
 Bericht 
En hoe presteert deze STI op de overige radarapparatuur zoals de ouwe gatso ed ?

wuttel
Respect
 Bericht 

Harold,
Sorry ik bedoelde eigenlijk dat het een goede detectie is voor een nieuw systeem naast stinger.
(andere fabrikant die ook de MRCD kan detecteren).
het waarschuwings pieptoontje is ook gelijk voluit, als dit bij vals meldingen niet zo is, weetje gelijk dat het foute boel is.

het 2e filmpje rijdt op de andere weghelft een vrachtwagen, ik denk dat dit de reden is waarom de detectie vrij goed is.
3e filmpje rijdt een vrachtwagen voor de filmert, de radar bundel schiet daar al aan voorbij mede doordat de radarbundel zelf dicht bij de MRCD nog erg dun is.

Wuttel

Raymond
Master
 Bericht 
Delta schreef:
En hoe presteert deze STI op de overige radarapparatuur zoals de ouwe gatso ed ?

Deze niet zo best.

Link

Harold
FS Meldingen
 Bericht 
hmm, achter de voorruit ben ik nooit zo'n fan van geweest...

Wat wel goed werkt: antenne op een magneetvoet monteren van een 27mc antenne, en die midden op de motorkap plaatsen.

Heb ik es een keer met een 966R antenne gedaan. Mensen kijken je wel erg vreemd aan :lol:

M4rk
Master
 Bericht 
Ik zal straks even een rondje vaste palen doen op de ring van mijn woonplaats.

Delta
Pro
 Bericht 
M4rk schreef:

Rij je wel rustig :lol: :lol:

BartHimself
Pro
 Bericht 
Interessant draadje; wellicht toch overwegen om de Card in te ruilen voor een STI-R

M4rk
Master
 Bericht 
Delta schreef:
Rij je wel rustig

Uiteraard.

't rondje flitspalen wordt morgenochtend of -avond, wel grappig; met zo'n kleintje ga je toch andere prioriteiten stellen :D

M4rk
Master
 Bericht 
M4rk schreef:

't rondje flitspalen wordt morgenochtend of -avond, wel grappig; met zo'n kleintje ga je toch andere prioriteiten stellen

't werd dus vanavond.

Link

Nagenoeg gelijk aan de Stinger VIP dus.

Verder kwam ik eerder deze week nog een MRCD tegen op de A12, op dat moment was mijn VIP nog niet gerepareerd, dus ik kon niet vergelijken.
Link

Echter vanochtend wel..

Run 1:
Link

Run 2:
Link

In beide video's zie je dat de VIP hem iets eerder oppakt, ik moet wel zeggen dat ik dit gedrag niet constant zie van de VIP. Maar in deze beide gevallen is de VIP 75 tot 100 meter eerder met waarschuwen.

qrt
Pro
 Bericht 
Ik zie ze niet staan :huh:

toch wel :kniktja:

rechts op 12 sec. in run 1 en rechts op 11 sec. in run 2 achter het groene bordje

Raymond
Master
 Bericht 
Harold schreef:
hmm, achter de voorruit ben ik nooit zo'n fan van geweest...

Ik ook niet. Maar de Valentine had er op diezelfde radar geen problemen mee:

http://www.youtube.com/watch?v=-r1r6bTTxGY

enerby
Master
 Bericht 
De V1 heb je horizontaal, heb je de StiR niet verticaal?

Pagina 1 van 35 [ 1711 berichten ]