» Radardetectie, detectoren, filters etc » Detectoren, GPS en laser apparatuur   

Postingstijd interval gedetecteerd van 44.2 dagen. Deze pagina bevat dus deels relatief oude berichten.

Pagina 1 van 1  [ 4 berichten ]
Boralis
Master
 Bericht 

Enige tijd geleden dus na lange tijd weer eens een boete ontvangen. Wat me vooral verbaasde is dat er in dezelfde rijrichting op geen van de 4 eerste banen überhaupt verkeer te zien is op de foto, aan de andere kant van de vangrail wel in het zelfde bereik een auto. Plus dat het om wisselen van rijbaan gaat. Rest van de foto doet hier eigenlijk niet zo veel ter zake.

Het gaat om een 108@100 gemeten. Dat verbaast me eigenlijk nog meer, want op dit punt hou ik me eigenlijk altijd aan de snelheid, hooguit met druk in- uitvoegen is het wel eens nodig daar van af te wijken. Volgens mij is dit het NMI rapport dat er bij zou moeten horen:

https://www.politie.nl/binaries/content ... 4-2015.pdf

De TP8576 MultaRadar CT dus. Volgens mij dus de beruchte set die ook de overduidelijk foute metingen kan doen, de politiebond vind dat de controles ermee stopgezet zouden moeten worden, maar de inkomsten bron kan natuurlijk niet zomaar stopgezet worden:

https://www.politie.nl/nieuws/2016/janu ... wbaar.html

Bezwaar gaat alvast de deur uit omdat ik daarvoor niet zo veel tijd heb. Voordat de rechter zich hier over gaat buigen gaat wel weer een jaar duren waarschijnlijk.

Maar bij deze topic met goede argumenten gevraagd. Met name dit type inclusief alle rijstroken detectie (= niet testbaar durf ik als embedded software ontwikkelaar wel te beweren) en dus met een bak aan software (= per definitie bugs - helemaal met de idioten die tegenwoordig in mijn vakgebied aan het werk zijn) en geen enkele controle mogelijkheid op de uitkomst van het "meet"resultaat. Binnenkort dus ook maar eens een brief richting NMI om wat meer info over hoe die keuringen in zijn werk gaan op te vragen.

Kortom: alle ideeën zijn welkom. Met name de werking van dit soort meetinstrumenten heb ik ZEER ERNSTIGE BEDENKINGEN bij, helemaal als het door zo'n gecompliceerd black-box software filter gaat.

Boralis
Master
 Bericht 

Even voor mezelf linkjes bewaren.

http://www.omroepzeeland.nl/nieuws/2015 ... 0coQdfSOHk

Dit type valt echt veel over te vinden. Dit viel mij extra op:

Citaat:
Ingezonden door Kimono (bezoeker) op vr 28-08-2015, 21:07

Hier zou meer onderzoek naar gedaan moeten worden! De betreffende flitspaal (Multaradar CT van firma Robot) staat inmiddels ter vervanging van de analoge flitspalen door heel Nederland. Zelfs ALLE mobiele radars die ingezet worden langs de snelwegen, N wegen en binnen de bebouwde kom zijn van ditzelfde type! De voorloper van dit model (De Multaradar CD) is in Nederland vorig jaar binnen een jaar tijd stilletjes omgeruild voor de Multaradar CT. Dit lijkt me ook niet voor niks gebeurd, hier is meer aan de hand!

Iemand die hier meer over weet?

En wat moet je dan hier van denken?

http://flitsservice.nl/nieuws/ruim-3-mi ... 2016-i5942

Stijging van 2.020.559 naar 2.538.158 (alleen snelheid). Werd in de media even afgedaan als traject controles die weer ingeschakeld zijn. Echter: dat deel is slechts een stijging van 523.553 naar 650.300. Komt die stijging niet vooral door foutieve boetes die door het systeem heen rollen? Lucia de B. is ooit op dergelijk statistisch "kan geen toeval zijn" veroordeeld ....

Kimono
Die hard
 Bericht 
Ik ben er nog achteraan gegaan waarom de radar antennes na een jaar allemaal omgewisseld zijn, hierbij een onofficieel antwoord;
Volgens de fabrikant was de Politie niet tevreden over de Multaradar CD omdat er bij 4+ rijstroken geen goede metingen gedaan konden worden (situaties als op de A2 bij hmp 35,7?) en de foutieve metingen (afgekeurde metingen door het apparaat) in hun ogen te hoog was.
Hierop zijn de radar antennes vervangen en zijn de radars omgedoopt tot Multaradar CT.

Martijn
FS Webmaster
 Bericht 
Wisselen rijstrook lijkt me een goede. Hierdoor klopt eigenlijk de uitlijning van de radar niet tov het gemeten voertuig. Dit kan zo een paar km/u schelen. Als je naar links beweegt zou er meer km/u bijkomen. Als je naar rechts beweegt gaan er km's af. Hoeveel dat is hangt helemaal af van de hoek

Pagina 1 van 1 [ 4 berichten ]