» Radardetectie, detectoren, filters etc » Detectoren, GPS en laser apparatuur   

Postingstijd interval gedetecteerd van 39.8 dagen. Deze pagina bevat dus deels relatief oude berichten.


 Pagina 2 van 2  [ 83 berichten ]
frits1972
Pro
 Bericht 
 
2015 Mercedes B klasse volgens mij zonder ww glas.

M4rk
Master
 Bericht 
Volgens de website van MB zit er in de standaarduitrusting warmtewerend glas. Heb je de detector al eens in een andere auto geprobeerd? Of buiten het raam?

frits1972
Pro
 Bericht 
 
buiten het raam bij een gatso paal maar zonder resultaat ,misschien dat deze niet aan stond, Er zit niet echt een coating in mijn raam zoals je bij franse auto`s wel eens ziet wel een tintje. Als ik alle banden aanzet reageert hij wel goed op van die u rijdt te hard borden met zo`n smiley erop, maar ja dat is natuurlijk geen MRCT low power.

Pietert
Master
 Bericht 
Nee, volgens mij is dat zelfs laser. Of ben ik nu heel abuis?

M4rk
Master
 Bericht 
Pietert schreef:
Of ben ik nu heel abuis?


Ja.. die borden werken op de normale K-band, in sommige uitzonderlijke gevallen zijn ze er ook met X- of Ka-band.

frits1972 schreef:
buiten het raam bij een gatso paal maar zonder resultaat ,misschien dat deze niet aan stond,


Op basis van de lokatie van de paal is dat op zich wel te achterhalen.

frits1972
Pro
 Bericht 
 
Welke banden moet ik overigens in Belgie aanzetten ? en Duitsland ?

speedfreak
Pro
 Bericht 
 
M4rk heeft dit voor België in het Bel STI-R topic al eens aangehaald:

M4rk schreef:
- MultaRadar CM/CD (Low Power/MRCD)
- MultaRadar C (K-Band)
- "Traditonele" Gatso (K-Band)
- Mesta 210c (Low Power K)
- Mesta 208 (K-band)
- MultaNova 6F (Ka-Band (4))
- MultaNova 9F (Ka-BAnd (4))


Daarbovenop zijn verschillende lokale zones en de federale politie aan het overschakelen op de Redflex NK7. Deze zendt ook uit op de K-band.

Deze banden moeten dus aanstaan in België: K1, K2, (K3 --> zeer uitzonderlijk een flitsradar, dus ik zet deze uit om vals alarm te verminderen), Ka4 en MRCD.


Wat Duitsland betreft weet ik het eigenlijk niet. Ik dacht dat zij vooral met de Optospeed (werkt met lichtinval en dus niet detecteerbaar), laser en de MN6F (Ka4) controleerden. Maar misschien dat iemand anders mij kan aanvullen/verbeteren?

frits1972
Pro
 Bericht 
 
bedankt.

Kami
Master
 Bericht 
speedfreak schreef:
Wat Duitsland betreft weet ik het eigenlijk niet. Ik dacht dat zij vooral met de Optospeed (werkt met lichtinval en dus niet detecteerbaar), laser en de MN6F (Ka4) controleerden. Maar misschien dat iemand anders mij kan aanvullen/verbeteren?


Denk dat het zeer te maken heeft met de regio.
Bitburg-Trier zie ik de Optospeed de laatste tijd erg veel, en eigenlijk geen radar.

Andere regio's, wat oostelijker, heb ik met motortripjes vrij veel ronde zuilen gezien die regelmatig flitsten.
Geen idee wat daar in zit, laser of radar.

Kiebel
Nieuwkomer
 Bericht 
 
Welke afstanden afgaand worden er gehaald?

Harold
FS Meldingen
 Bericht 
Deze week een weekje in Duitsland geweest, maar Redline was toch wel weer makkelijk. KA narrow band voor M6F 34.3 ghz maar aangezet en werd keurig op tijd gewaarschuwd voor de M6F radar die boven de snelweg hangt (volgens mij A1 bij Bremen?).

Verder nog op een 80 km weg een laser melding gekregen op het moment dat ik een auto inhaalde die 60 reed. Bleek een verstopt Vitronic setje te zijn die werkt met laser. Dus daar kon ik nog even voor bij remmen..

Afbeelding

Even later kwam ik in Lubeck op een 50 km weg het zelfde systeem tegen maar dan in een paal:

Afbeelding

En op de heenweg nog gewaarschuwd voor een Optospeed op de A1 in 100 km deel, maar dat was niet door de Bel maar door de Target Blu Eye die alarmeerde voor de VW transporter die naast de set stond 8)

Moet zeggen dat ik in Nederland bijna nooit signaal krijg bij begeleidende auto's. Denk dat ze de mob. uit hebben staan of op een lokaal kanaal?

frits1972
Pro
 Bericht 
 
dus welke banden moet je precies nou aanzetten in Duitsland op de Redline ?
Haal ook goede prestaties met mijn Redline na genezing door M4rk.

M4rk
Master
 Bericht 
Ka 4 en evt. Ka 8. En in theorie kunnen ze ook nog gebruik maken van reguliere K. MTR's mogen uit.

frits1972
Pro
 Bericht 
 
ok bedankt M4rk, dus alleen Ka4 en Ka8 en Laser is voldoende. :thumb:

Harold
FS Meldingen
 Bericht 
Ik had Ka 4 en Ka 5 aanstaan, heb niet direct op de freq gelet, maar M6F zou normaal gesproken op 34.3 ghz zitten en dat is volgens mij Ka4.

Met Ka 4 en Ka 5 aan geen vals alarm gehad met de Redline, met de DSI wel, regelmatig vals alarm rond de 33.9/34.0 ghz. Dat is weer het voordeel van de Redline dat je deelbanden kunt inschakelen. Schijnbaar is de DSI met HD toch wat breedbandiger.

Harold
FS Meldingen
 Bericht 
Dit weekend toch weer mooi resultaat gezien: 800 meter opkomend op een mobiele controle, net voor dat de DSI alarmeerde. Voordeel met de Redline is dat hij gewoon 800 meter blijft alarmeren. De DSI valt regelmatig hele stukken stil (dus kan zo zijn dat ie bij 750 meter alarm geeft en daarna 5 a 600 meter geen alarm geeft en net voor de radar bron wel weer. Dan blijf ik vreemd vinden.

Had helaas niet de mogelijkheid om afgaand te testen, maar dat zal wel een stuk minder zijn omdat dat bij de MRCT wel lastig is.

frits1972
Pro
 Bericht 
 
dit heb ik ook al meerdere keren mogen ervaren. de Redline is een topper ! :thumb: :thumb:

Kami
Master
 Bericht 
Ik zie dat de 9500ci INTL in prijs gedaald is bij todorades, begint ook interessant te worden.

Harold
FS Meldingen
 Bericht 
Kami schreef:
Ik zie dat de 9500ci INTL in prijs gedaald is bij todorades, begint ook interessant te worden.



https://www.youtube.com/watch?v=cGB9IWDgTro

Harold
FS Meldingen
 Bericht 
Vandaag weer opkomend goede resultaten, maar ik ben er wel achter als een MRCT in het niets staat te stralen, dus bijvoorbeeld op een polderweg tussen de weilanden met weinig verkeer (dus weinig reflectie) je niet raar moet opkijken van 50 meter afgaand.

Ik zal de komende tijd toch es wat meer met afgaande controles gaan testen.

357kurt
Master
 Bericht 
Veelbelovend, maar controles in de weilanden zijn doorgaans motormuizen met laserguns,zeker in de kop van Friesland, nog nooit radar zien staan.

Harold
FS Meldingen
 Bericht 
Op 80 km N wegen heb je natuurlijk ook genoeg stukken met weinig reflectie. Of bijvoorbeeld op de Weperpolder bij Blauwe bos. of andere stukken tussen Rotonde Haule en de N919.

357kurt
Master
 Bericht 
Dat klopt maar die BOA heeft een opvallende Transporter, alleen thv de Weperpolder (oude vuilstort) staat ie bij de boer op het erf. Richting Veenhuizen op het fietspad.

https://youtu.be/aKeASu-b25Q

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
opvallend is als het politie uitdossing heeft, dit is niet opvallend.

Stefank88
Eendagsvlieg
 Bericht 
Op de website van onze Spaanse vrienden staan de Escort Redline MTR en de Escort Passport Max.
Wat zijn de verschillen tussen deze 2 en is de Escort Redline MTR hetzelfde als de genoemde Escort Redline intl?

frits1972
Pro
 Bericht 
 
Volgens mij is Escort Redline MTR speciaal voor Spanje , ik zie ook geen MRCT detectie die in Nederland gebruikt wordt.

Stefank88
Eendagsvlieg
 Bericht 
Ik had ze al een mail gestuurd dus even afwachten, in de tekst staat MRCD en bij de specificatie staan beide:
Banda K modulada MTR
Multaradar CD
Multaradar CT

Harold
FS Meldingen
 Bericht 
Staat MTR niet gewoon voor Multaradar?

M4rk
Master
 Bericht 
Harold schreef:
Staat MTR niet gewoon voor Multaradar?

:kniktja:

Stefank88
Eendagsvlieg
 Bericht 
Klopt idd en de MRT heeft ook een Engelse taal instelling en schijnt ook geschikt te zijn voor NL
Heeft iemand al voordelen of nadelen ten opzicht van de Genevo One M ondervonden/getest?

Harold
FS Meldingen
 Bericht 
De Escort Redline bestaat ook nog in de uitvoering Escort Redline Pro A (volgens mij voor Australie).


http://www.nzradars.com/product/escort- ... -detector/

Stefank88
Eendagsvlieg
 Bericht 
Zag de Pro A ook langs komen, deze schijnt niks toe te voegen aan een de MRT, ik heb de vraag bij Todo neergelegd welke van de 2 zij adviseren voor NL en dan zal een van de 2 testen.
Scheelt weer heel wat inbouw werk.

hot12345
Nieuwkomer
 Bericht 
 
M4rk schreef:
Heel NL is over op MRCT.


Dit wist ik niet dat heel Nederland over is gegaan op MRCT..
Wat voor signalen zend de nieuwe flitspalen hier in NL uit?

 Pagina 2 van 2 [ 83 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AIVD, Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek…