» Radardetectie, detectoren, filters etc » Detectoren, GPS en laser apparatuur   

Pagina 2 van 2  [ 60 berichten ]
frits1972
Respect
 Bericht 

2015 Mercedes B klasse volgens mij zonder ww glas.

M4rk
Master
 Bericht 
Volgens de website van MB zit er in de standaarduitrusting warmtewerend glas. Heb je de detector al eens in een andere auto geprobeerd? Of buiten het raam?

frits1972
Respect
 Bericht 

buiten het raam bij een gatso paal maar zonder resultaat ,misschien dat deze niet aan stond, Er zit niet echt een coating in mijn raam zoals je bij franse auto`s wel eens ziet wel een tintje. Als ik alle banden aanzet reageert hij wel goed op van die u rijdt te hard borden met zo`n smiley erop, maar ja dat is natuurlijk geen MRCT low power.

Pietert
Master
 Bericht 
Nee, volgens mij is dat zelfs laser. Of ben ik nu heel abuis?

M4rk
Master
 Bericht 
Pietert schreef:
Of ben ik nu heel abuis?

Ja.. die borden werken op de normale K-band, in sommige uitzonderlijke gevallen zijn ze er ook met X- of Ka-band.

frits1972 schreef:
buiten het raam bij een gatso paal maar zonder resultaat ,misschien dat deze niet aan stond,

Op basis van de lokatie van de paal is dat op zich wel te achterhalen.

frits1972
Respect
 Bericht 

Welke banden moet ik overigens in Belgie aanzetten ? en Duitsland ?

speedfreak
Pro
 Bericht 

M4rk heeft dit voor België in het Bel STI-R topic al eens aangehaald:

M4rk schreef:
- MultaRadar CM/CD (Low Power/MRCD)
- MultaRadar C (K-Band)
- "Traditonele" Gatso (K-Band)
- Mesta 210c (Low Power K)
- Mesta 208 (K-band)
- MultaNova 6F (Ka-Band (4))
- MultaNova 9F (Ka-BAnd (4))

Daarbovenop zijn verschillende lokale zones en de federale politie aan het overschakelen op de Redflex NK7. Deze zendt ook uit op de K-band.

Deze banden moeten dus aanstaan in België: K1, K2, (K3 --> zeer uitzonderlijk een flitsradar, dus ik zet deze uit om vals alarm te verminderen), Ka4 en MRCD.

Wat Duitsland betreft weet ik het eigenlijk niet. Ik dacht dat zij vooral met de Optospeed (werkt met lichtinval en dus niet detecteerbaar), laser en de MN6F (Ka4) controleerden. Maar misschien dat iemand anders mij kan aanvullen/verbeteren?

frits1972
Respect
 Bericht 

bedankt.

Kami
Master
 Bericht 
speedfreak schreef:
Wat Duitsland betreft weet ik het eigenlijk niet. Ik dacht dat zij vooral met de Optospeed (werkt met lichtinval en dus niet detecteerbaar), laser en de MN6F (Ka4) controleerden. Maar misschien dat iemand anders mij kan aanvullen/verbeteren?

Denk dat het zeer te maken heeft met de regio.
Bitburg-Trier zie ik de Optospeed de laatste tijd erg veel, en eigenlijk geen radar.

Andere regio's, wat oostelijker, heb ik met motortripjes vrij veel ronde zuilen gezien die regelmatig flitsten.
Geen idee wat daar in zit, laser of radar.

Kiebel
Nieuwkomer
 Bericht 

Welke afstanden afgaand worden er gehaald?

Pagina 2 van 2 [ 60 berichten ]