» Radardetectie, detectoren, filters etc » Detectoren, GPS en laser apparatuur Reclamevrij? Log aub in, kost niets   

Pagina 1 van 2  [ 83 berichten ]
stingerdriver
Respect
 Bericht 

Hoe kan ik weten ofdat de antenne goed staat de beste plaats bedoel ik
Kan ik deze ook testen op een vals alarm
Bij mijn huis heb ik een vals alarm van een deur van de aphoteker
Dus mijn vraag is als ik juist het signiaal heb bevoorbeeld sterkte 7
Zou ik dan de antenne in de bumper verplaatsen tot dat het signiaal sterker word als het dan sterker word is dit dan een betere plaats voor de antenne of ben ik verkeerd
Want zoals nu detectie op de multanova 6f is echt minimum ben zopas geflitst de stinger met mphd ging pas af na de set

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
De beste plaats is de luchthapper op een motorkap, al hebben weinig mensen zo'n happer. Je kan natuurlijk een vals alarm bron gebruiken en als je meer signaal meet dan heb je inderdaad een betere plek gevonden. Uiteindelijk kun je het dan het beste uittesten door naar een radar flitspaal te rijden met nieuwe radar technologie. Of naar een melding te rijden van een mobiele controle op de snelweg.

stingerdriver
Respect
 Bericht 

Zoals vroeger bij de stinger dsi met sa antenne had ik de antenne achter de gril geplaatst bij mijn mercedes w204 bij stinger was dit afgeraden maar had toen echt perfecte resultaten op de multanova 6f minnemum 800 meter tot uitschieters van 1500 meter en die heb ik nu niet meer alleen op gatso flitspalen ongeveer 800 meter detectie nu is de mphd antenne geplaats zoals stinger mij dit aanbeveeld heeft maar zeer slecht detectie

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Tsja.. de ene grille is de andere niet bij auto's.. Soms is het simpel plastic maar vaak worden er radar blokkerende koolstoffen gebruikt om het materiaal harder te maken. Dus ik snap de aanbevelingen wel. Maar als je zelf betere ervaringen hebt op een andere plek dan doe je dat toch gewoon? Ik zie het probleem niet, experimenteren kan geen kwaad. Kost alleen tijd :x

stingerdriver
Respect
 Bericht 

Het probleem is iedereen raad dit gewoon af
Nu met de nieuwe wagen de w205 denk nog steeds dat de gril van plastiek is met de chrome lammellen maar dit had mij w204 ook
De bumper is gewoon te dik aangekleed stinger zelf heeft de meeste troep eruit gegooid maar denk zelf dat dit niet genoeg is en langs de kant van de gril is het materiaal het dunste dus zou in mijn ogen beter detectie opleveren
Dat de mphd moeite heeft met de multanova dat kan ik moeilijk geloven en de mesta 210c das compleet moeilijk bijna geen detectie complete ramp onder 45 graden geplaatst heb ik ongeveer 20 meter detectie multanova niks nu horizontaal geplaats multanova 100 meter en mesta ni meer tegen gekomen

stingerdriver
Respect
 Bericht 

Wat zijn de voor en nadelen als je de antenne verticaal plaats zou ik de mesta beter dedecteren op de vals bron thuis ging ik van sterke maximaal van 58 naar 116 op de plaats dat stinger me aanbeveelt en als ik de antenne onder 45 graden plaats heb ik maximum sterkte van 7

WimLex
Master
 Bericht 
stingerdriver schreef:
multanova 6f

Waar kom je die nog tegen ?

stingerdriver
Respect
 Bericht 

WimLex schreef:
post4177095.html#p4177095 schreef: multanova 6f

In belgie kom je hem nog vaak tegen samen met de mesta 210c
Het is als weken geleden dat ik nog een mesta ben tegen gekomen die ik nu regelmatig terug tegen kom is de multanova 6f

WimLex
Master
 Bericht 
check (f)

Harold
FS Meldingen
 Bericht 
Wat ik zelf meestal deed is een vaste Gatso 24 ghz paal opzoeken (maar die heb je niet meer hier in NL), de antenne hield ik dan in de hand buiten de auto en liet ik rusten op de buitenspiegel, en dan kijken hoever je van de paal af kon parkeren dat je net nog detectie hebt. Ik deed dat meestal laat op de avond als er weinig tot geen verkeer was, dan heb je geen reflectie van andere voertuigen die een vertekend beeld geven.

Dan antenne inbouwen en weer testen. Heb je dan detectie op dezelfde afstand dan weet je dat je de juiste plek hebt gevonden, zo niet: andere plek zoeken, net zo lang tot je een vergelijkbaar resultaat hebt. Nu was dat voor mij makkelijk want ik had een vaste 24 ghz radarpaal in de achtertuin. En dan weet je op den duur wel wat je maximaal aan detectie kunt halen op die paal. Zo heb ik bij diverse forumleden wel een snelle check gedaan of de inbouw van de antenne goed was.

stingerdriver
Respect
 Bericht 

Voor een gatso flitspaal moet ik 30 kilometer rijden voor ik 1 heb en het is niet dat ik aan de antenne heel goed aankan dus ik dacht met een valse bron dat ik dit ook kon want detectie is toch detectie dus nu staat hij verticaal en op de valse bron bij mijn thuis is hij met de helft toegenomen wat heel veel is maar wat is het verschil tussen verticaal en horizontaal voor de detectie wat kan ik dedecteren en wat niet nu hopen dat ik snel een setje tegen kom

stingerdriver
Respect
 Bericht 

Zou dit hard opvallen of hangt de antenne op deze manier te laag kwa detectie zou dit toch beter moeten zijn nu heeft hij zowiezo open ruimte
https://www.rdforum.org/content/wp-cont ... nstall.png
Want wil dit bij mij wagen ook wel proberen dan is ook een w205

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Of het te laag is weet ik niet.. Opvallen doet het niet, ze hebben toch geen verstand van auto's. Zeker niet dit soort. Bij vragen gewoon laconiek reageren met een slap verhaal over rijbaandetectie ofzo.

Harold
FS Meldingen
 Bericht 
stingerdriver schreef:
of hangt de antenne op deze manier te laag kwa detectie

Op radardetector.net hebben ze meerdere testen gedaan in Amerika, en daar hebben ze toch een voorkeur voor lage plaatsing.

M4rk
Master
 Bericht 
Met de openingshoek van de multaradar ct maakt het niet zo heel veel uit.

Ik heb ze allebei ter hoogte van het mistlicht zitten, prestaties lijken gewoon goed.

Vrij zicht is veel belangrijker, dus niet bumperkleven, maar gewoon 2sec afstand. En bij voorkeur achter glad plastic of out-in-the-open.

stingerdriver
Respect
 Bericht 

Wat is het verschil als ik de antennne horizontaal of verticaal hang ?

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Vergelijkbaar met als je linker en rechter speaker boven en onder je tv zet. Als je je het beeld een kwartslag draait en je gaat liggend op de bank liggen dan is alles weer goed. Je kan ook normaal blijven zitten, hoor je ook geluid, doch anders. Zelfde met antenne polarisatie. De ene bron zend verticale golven uit, andere horizontaal. Het gaat beter als je op dezelfde wijze ernaar laat luisteren. http://www.hamelmer.org/wp-content/uplo ... arity1.jpg

stingerdriver
Respect
 Bericht 

Ik heb hem vandaag geplaatst zoals op de foto van de amerikanen persoonlijk vind ik het te laag maar nu heeft hij wel open zicht op de baan nog geen controle tegen gekomen maar heb nu op mijn dagelijke route van huis naar werk veel meer valse meldingen als anders en reageert op de valse meldingen die ik anders had een paar 100 meter sneller wel sterkte 7 dus da belooft

Harold
FS Meldingen
 Bericht 
Valse meldingen gooi je wel gewoon in de false list neem ik aan?

stingerdriver
Respect
 Bericht 

Ja dat doe ik zeker maar ben er wel van geschrokken dat er opeens zoveel valse meldingen zijn bijgekomen ik dacht echt toen stinger de antenne plaatste dat hij echt goed stond toen was hij echt wel stil test verslagen gelezen hier op het forum en vele zeide dat hij echt niet zo stil was awel nu geloof ik het wel hij wilt verlopig zijn bek niet houden
Hopen snel een setje tegen te komen

Harold
FS Meldingen
 Bericht 
Heb je nog een foto hoe je de antenne geplaatst hebt?

stingerdriver
Respect
 Bericht 

Fotos heb ik niet maar heb hem geplaatst zoals op de amerikaanse forum zelfste wagen

Jack.Ryan
FS Meldingen
 Bericht 
stingerdriver schreef:
Fotos heb ik niet maar heb hem geplaatst zoals op de amerikaanse forum zelfste wagen
Hij moet dus diagonaal (f)

stingerdriver
Respect
 Bericht 

Ik denk in belgie dat het niet veel uitmaakt dat hij diagonaal staat of horizontaal hier in belgie hebben wij geen multaradar cd alleen de multanova 6f en de mesta 210 c de antenne heeft vroeger altijd diagonaal gestaan maar dan kon ik beter op de snelweg aan mijn snelheid houden ik kreeg pas detectie naast de set
En toen ik de antenne heb laten plaatsen bij stinger waren ze zelf aan het twijfelen voor horizontaal of diagonaal te plaatsen voor de mesta 210c maar ik heb zelf voor diagonaal gevraagd maar de ervaring heb ik daar nu spijt van mijn vorige dsi met sa antenne presteerde beter en sneller

Harold
FS Meldingen
 Bericht 
Het is inderdaad even testen wat de beste plaatsing is.

M4rk
Master
 Bericht 
stingerdriver schreef:
hebben wij geen multaradar cd

Dat is niet helemaal waar.

http://images.flitsservice.be/phpBB/pos ... tml#p33738

De CM gebruikt dezelfde radarbalk als de CD.

stingerdriver
Respect
 Bericht 

Nog hellemaal niet tegen gekomen op de snelweg alleen de mesta en de multanova
Multaradar c is op de gewone wegen en daar heb ik totaal geen probleem mee zelfs vroeger met de sa antenne had ik daat ni zoveel probleen mee

speedfreak
Pro
 Bericht 

stingerdriver schreef:
Nog hellemaal niet tegen gekomen op de snelweg alleen de mesta en de multanova

Op de snelweg worden voorlopig inderdaad enkel de Mesta en de MN6F gebruikt in België, hoewel daar binnenkort verandering in kan komen wanneer de MN6F's vervangen worden.

stingerdriver schreef:
Multaradar c is op de gewone wegen en daar heb ik totaal geen probleem mee zelfs vroeger met de sa antenne had ik daat ni zoveel probleen mee

Op de gewone wegen kan je wel degelijk de MRCM tegenkomen, welke niet hetzelfde is als de MRC. Het is zoals Mark zegt: de MRCM gebruikt dezelfde radarbalk als de MRCD en dus krijg je hier low power alarm op. In de streken waar ik regelmatig kom, wordt de MRCM nog niet gebruikt, maar in Sint Niklaas bv. wordt/werd deze wel gebruikt. Volgens het artikel waar Mark naar verwijst moet je ook in volgende PZ's oppassen voor de MRCM: Oostende, Roeselare, Veurne, De Pinte, Brasschaat en Heusden-Zolder.

stingerdriver
Respect
 Bericht 

Wie heeft dit probleem met de dsi of vip
Onlangs heb ik gemerkt dat de detectie gewoon later of geheel niet meer komt tot dat ik de stroom er volledig afhaal dan werkt alles terug normaal
Instalatie is gedaan zoals stinger het voor schrijft
Dus het probleem is ik kom veel valse meldingen tegen dat op zich is geen probleem je kunt gewoon falslisten maar stel ik rijd daar voor bij om naar mijn werk te rijden dus ik heb volle ontvangst en ik rij daar een paar u later voorbij geeft de dsi geen kick meer dus ik zet me naast de kant om de stroom er af te halen en laat hem terug opstarten en dan heeft hij terug volle detectie en is hij terug gevoeliger ik weet niet wat het probleem is heb dit al geprobeerd met 2 computer centers en ze doen allebei het zelfste elke keer moet ik de stroom er af halen zodat hij op volle vermogen kan draaien
Toen een mesta 210 c tegen gekomen detectie naast de set dus de stroom er af en toen detectie op 400 meter

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Heel vroeger met de oude Bel915/975 gehad ja. Correct massapunt en voldoende goed massapunt was toen de oplossing. Tegen het blanke deel van het auto chassis dus met een dikke massakabel.

Of dat hier ook het geval mee is geen idee maar het hebben van goeie massa kan nooit kwaad. Evenals een goede ontstoorde stabiele voeding.

Harold
FS Meldingen
 Bericht 
@ Stingerdriver: heb je dat met de DSI of VIP?

stingerdriver
Respect
 Bericht 

Met de dsi met mphd volgende week bestel ik de vip en normaal heeft hijeen goed massapunt heb er 2 gepakt 1 op de batterij en 1 op de chassie

Harold
FS Meldingen
 Bericht 
Ik ben er benieuwd naar je ervaringen met de VIP. Ik heb zelf ook de DSI met MPHD maar heb toch wel het idee dat de VIP met MPHD een andere detectie geeft.

stingerdriver
Respect
 Bericht 

Harold ik zelf ben ook benieuwd naar de resultaten ik ben zelf van belgie wij hebben ander meet apperaturen als in nederland vanaf deze week nieuw apperatuur de redflex nk7 ben benieuwd of dit een low power signiaal is
Maar sorry dat ik dit zeg.maar persoonlijk dat is mijn eigen mening maar ik vind dat de dsi met mphd te traag is met de detectie en dat had ik vroeger niet met de sa antenne toen was hij echt wel snel dus ben benieuwd met de vip

Harold
FS Meldingen
 Bericht 
Ik heb zelf het idee dat de CC-03 van de DSI de MPHD niet voldoende kan ondersteunen.

stingerdriver
Respect
 Bericht 

Dat vind ik zelf ook daarmee dat ik de investering toch wil wagen voor de vip volgens stinger zou hij beter presteren ik ben benieuwd ofda de computer center anders is gebouwd dan van de dsi kan helaas niet anders volgens mij

Harold
FS Meldingen
 Bericht 
Het moet wel in de CC zitten lijkt me, antenne is hetzelfde, en lijkt me ook niet dat het verschil in het display zit.

stingerdriver
Respect
 Bericht 

Ik begrijp eigelijk niet waarom ze voor de dsi geen ander cc hebben ontwikkeld ik ben altijd heel tevreden over de dsi geweest tot dat ik de mphd heb aan gesloten toen was het minder valse meldingen is verbeterd maar de detectie is in mijn ogen verminderd dan heb ik liever meer valse meldingen en beter detectie met de sa antenne reed ik echt met een gerust gevoel en dat heb ik nu niet echt meer en spijtig dat we geen updates meer krijgen voor de dsi en toch hebben we de moeite gedaan om te investeren in een mphd antenne

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Ja en met een ander CC dan precies op dezelfde prijs uitkomen als een VIP pakket. Dat werkt niet.

stingerdriver
Respect
 Bericht 

Dat snap ik wel maar eigelijk zo een fancy display heb ik eigelijk niet nodig maar nu kan het gewoon niet anders de detectie dsi met mphd is gewoon belabberd

M4rk
Master
 Bericht 
stingerdriver schreef:
Dat snap ik wel maar eigelijk zo een fancy display heb ik eigelijk niet nodig maar nu kan het gewoon niet anders de detectie dsi met mphd is gewoon belabberd

Bereid je dan maar voor.. de VIP doet 't mogelijk wel iets beter, maar verwacht geen 100 of 200% verbetering.

Anders gezegd: Ik ben overgestapt van een VIP naar een Card en merk geen verschil..

Harold
FS Meldingen
 Bericht 
M4rk schreef:
Anders gezegd: Ik ben overgestapt van een VIP naar een Card en merk geen verschil..

Wat voor CC zit er bij de Card? Is dat de CC van de DSI of een andere?

stingerdriver
Respect
 Bericht 

De cc van de card is dezelfste als van de dsi alleen de vip is anders volgens stinger
Ik hoop dat de vip beter werkt anders weer 1300 euro kwijt voor de vip dan blijven de mensen geld weg gooien ik wil terug een apperaat waar ik kan op vertrouwen net zoals vroeger met de dsi met sa antenne want de dsi met mphd kan je niet vertrouwen hij werkt te traag al dikwijls aan stinger gemeld volgens hun moet ik de vip bestellen diene zou beter zijn volgens hun

stingerdriver
Respect
 Bericht 

De vip is zojuist besteld hopen dat hij volgende week in huis ligt

Harold
FS Meldingen
 Bericht 
Heb je de GPS versie besteld en zet je de antenne over?

Jack.Ryan
FS Meldingen
 Bericht 
Harold schreef:
Heb je de GPS versie besteld en zet je de antenne over?
Zo nee, heb ik interesse in je antenne

stingerdriver
Respect
 Bericht 

Ja gewoon vip gps only de antenne heb ik dus zou zot zijn om die nog eens bij te bestellen

Jack.Ryan
FS Meldingen
 Bericht 
stingerdriver schreef:
Ja gewoon vip gps only de antenne heb ik dus zou zot zijn om die nog eens bij te bestellen
kak

stingerdriver
Respect
 Bericht 

Vandaag weer geflitst met de dsi 133 waar je 120 mocht het was een mesta 210c dsi gaf geen kick wat ben ik het beu zelfs op flitsmeister stond de controle nog niet aangegeven

Walker
Master
 Bericht 
Ik ga mij binnenkort aanmelden voor een soortgelijk topic. Alleen komt er bij mij nog de automaat bij, icm diesel.

Pagina 1 van 2 [ 83 berichten ]