» Radardetectie, detectoren, filters etc » Detectoren, GPS en laser apparatuur   

Postingstijd interval gedetecteerd van 322.9 dagen. Deze pagina bevat dus deels relatief oude berichten.

Pagina 1 van 1  [ 14 berichten ]
radar
Nieuwkomer
 Bericht 

De afgelopen weken is de politie in Groningen bijzonder actief bezig geweest met de lasergun. Diverse automobilisten die met een Stinger rondreden zijn van de weg gehaald omdat ze de snelheids meting belemmerden middels een lasershield. De apparatuur is op het politiebureau verwijderd.
Nu ben ik benieuwd of deze automobilisten nog de moeite hebben genomen om de detectie/ laser-sofware te wissen. Of zou het aanwezig zijn van "laserogen" voor de politie voldoende grondslag hebben om tot inbeslagname over te gaan.

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Enige vorm van bron?

WimLex
Master
 Bericht 
Harold
FS Meldingen
 Bericht 
Er zijn 4 lasershields binnen 2 weken om beslag genomen. Maar wie zegt dat het Stinger Laser shields zijn?

Kan bijvoorbeeld ook de Target LE 850 zijn, die is in het verleden ook wel verkocht icm de Stinger DSI.

radar
Nieuwkomer
 Bericht 

Dat kan natuurlijk ook, daar had ik niet zo gauw aan gedacht. N.a.v. de politie acties heb ik mijn lasershield voorlopig maar even inactief gemaakt totdat het e.e.a. duidelijk is.

Harold
FS Meldingen
 Bericht 
Op de Facebook pagina van Politiecontroles Groningen zit in iedergeval 1 waarvan het spul ook in beslag genomen is.

Piet_Piraat
Master
 Bericht 
Ik heb al jaren weinig rondom detectoren en shields gevolgd, maar was het niet altijd zo dat die shields ook parkeersensoren zijn? Dus dat je daarmee nog de onschuld kon spelen?

radar
Nieuwkomer
 Bericht 

Harold schreef:
Op de Facebook pagina van Politiecontroles Groningen zit in iedergeval 1 waarvan het spul ook in beslag genomen is.

En wordt er ook gemeld om welke apparatuur het gaat?

M4rk
Master
 Bericht 
Ik ben wel heel benieuwd naar de feitcode/feitomschrijving.

jaco
Pro
 Bericht 
Ik heb mijn auto total loss gereden, en bij de wegsleep plaats werd sporen onderzoek gedaan.
Radardetector in beslag genomen en een proces verbaal gekregen.

De laser modules bungelden los in de voorkant (veel schade) maar die zijn blijven zitten.
Ook bedienpaneel is blijven zitten, maar daar hing de knie airbag voor, dus wellicht over hoofd gezien. Of ze hebben geen idee wat een ALP systeem is..

Van de stir-r hebben ze de antenne en het display losgeknipt. Dus niet bedienpaneel en de bedrading.

Ik heb de onderdelen er later maar uitgehaald alleen de lasermodules ging niet.

Harold
FS Meldingen
 Bericht 
hmm, dat is zuur...

M4rk
Master
 Bericht 
jaco schreef:
Ik heb mijn auto total loss gereden, en bij de wegsleep plaats werd sporen onderzoek gedaan.
Radardetector in beslag genomen en een proces verbaal gekregen.

Maar dat is bijzonder, ik zou daarmee naar een rechter toegaan. Hoe is het geconstateerd dat ie werkte dan? Je had die antenne er alleen maar inzitten omdat je veel buiten NL komt. In NL gebruik je hem voor de Police Verification en dat is passief.

Harold
FS Meldingen
 Bericht 
Hmm, ja daar had ik nog niet bij nagedacht maar die mogelijkheid heeft de Sti-R natuurlijk ook.

357kurt
Master
 Bericht 
Een hele oude koe, maar het hangt van het volgende af of dit allemaal wel terecht is :

-verklaring bestuurder (verklaring : iemand anders / is een parkeersensor / stond uit)
-code op de lasergun? (jammed?)
-verbalisant = metende persoon?
etc.

Ik heb anders nog wel een stukje jurisprudentie uit 2002 Anker&Anker vs de Staat der Nederlanden waarbij ik ook ben vrijgesproken ondanks dat ik een LE850 gebruikte :)

Mijn ervaring met mensen die ik spreek die gepakt worden met RD of Lidar"jammers" geven de verkeerde verklaring af of weten simpelweg niet waar ze mee bezig zijn en hoe de politie/justitie af te troeven (is niet altijd succesvol moet ik erkennen). Ik ken bijvoorbeeld iemand die nog steeds rond rijdt met een DSi zonder MPHD terwijl dat eigenlijk niet zinvol is, en die hoeft het niet voor het geld te laten :fp:

Pagina 1 van 1 [ 14 berichten ]