» Radardetectie, detectoren, filters etc » Detectoren, GPS en laser apparatuur   

Postingstijd interval gedetecteerd van 94.9 dagen. Deze pagina bevat dus deels relatief oude berichten.

Pagina 6 van 8  [ 351 berichten ]
speedfreak
Pro
 Bericht 

Vandaag de eerste mobiele flitser tegengekomen met de Blu Eye geïnstalleerd in de wagen. De STi-R begon mooi opbouwend signaal te geven (voor de verandering werd deze eens niet gelockt, opkomend 400m op een oude Gatso met vrij zicht naar voren, hoorn geïnstalleerd), maar de Blu Eye gaf geen kick. Ga er dus niet vanuit dat je met de Blu Eye safe zit qua flitsers in België. Ofwel is er helemaal geen verplichting om Astrid aan te hebben staan tijdens het flitsen, ofwel lappen ze de regels wel eens aan hun laars. Heb trouwens ook geen agent in de flitswagen zien zitten, maar deze zat misschien weggedoken in de wagen. Kan me moeilijk inbeelden dat ze de flitswagen alleen achterlaten.

MoneyFor
Nieuwkomer
 Bericht 
speedfreak schreef:
Ik heb ook dikwijls 2 groene lichtjes signaal waarna het signaal terug wegvalt, maar dit kan nog zijn doordat er ergens even een wagen van de hulpdiensten in het bereik kwam. Of dit inderdaad bij taxi's is, daar zal ik eens op letten.Ik ben niet geheel ontevreden over de Blu Eye, maar ik vind wel dat het hier allemaal rooskleuriger wordt voorgesteld dan het is. Daarom post ik mijn ondervindingen ook maar eens.

Sinds enkele dagen over een traject van 35km heb ik ook steeds 1 à 2 groene lichtjes met korte onderbrekingen, verder zijn mijn ervaringen verdeeld, de ene keer perfect op tijd verwittigd de andere keer zo goed als niets. Vind het persoonlijk een leuke gadget die je bij in de wagen kan hebben bovenop de coyote en de stinger :D

MoneyFor
Nieuwkomer
 Bericht 
Taxi's heb ik echter nog nooit waargenomen met de BE

dolphin
Master
 Bericht 
Uitgebreide beschrijving en ervaring in autovisie van deze week. Wordt daar ook aangegeven dat detectie niet altijd werkt, maar dat het een aardige aanvulling is op radardetector.

alexs
Master
 Bericht 
Ik blijf de prijs toch behoorlijk hoog vinden voor een aanvulling.

Harold
FS Meldingen
 Bericht 
alexs schreef:
Ik blijf de prijs toch behoorlijk hoog vinden voor een aanvulling.

Jep, agree

M_L
Respect
 Bericht 
Voor iets wat idd niet altijd werkt is het een heeeeeeeeeeeele dure aanvulling.

M4rk
Master
 Bericht 
Mwoah, over de lange(re) termijn middelt het aantal gemiste voertuigen wel serieus uit, ik heb regelmatig een alert van een voertuig die ik niet gezien had.

Maar wat ze stellen is wel waar, voornamelijk opkomend is het wat lastig (je zou de antenne daarvoor op de voorkant van je auto kunnen monteren, echter dan verlies je gevoeligheid naar achteren), voornamelijk op de snelweg, als je beide 33m/s op elkaar afkomt, en je mist de eerste puls, dan ben je elkaar alweer 264m genaderd, voordat je een alert krijgt.

Motorrijders wisselt heel erg.. ik had vorige week op de A50 ruim 2km van te voren al pulsen van alle hulpdiensten in de buurt (ivm een lasercontrole), maar daar pakte hij voornamelijk het verkeer tussen de laserende agent en de opvang op.

Het probleem in Nederland is dat het tetra protocol misbruikt wordt voor van alles en nog wat (o.a. grote volume's video, data) terwijl het protocol in beginsel uitgaat van spraak, berichten en beperkt data (7,6kbps).

dolphin schreef:
Krijg heel vaak vals meldingen (2 groene lichtjes, lijkt op taxi's te reageren).

Je zou eens kunnen kijken waar je ontvanger (de box) gemonteerd is, ik heb gemerkt dat als ik hem strak tegen mijn versterker aanplak, ik ook wat falses krijg, terwijl aan de andere kant van de kofferbak hij geen storing ondervind.

speedfreak
Pro
 Bericht 

Is het eigenlijk de bedoeling dat de BE kort piept of lang piept wanneer een Tetra signaal wordt gedetecteerd? In het begin was bij mij elke piep lang en nu is het altijd een kort piepje. Ik vond dat lang piepje eigenlijk beter aangezien je die korte piepjes niet altijd goed hoort. Wat ik wel gemerkt heb is dat de connector naar het display toe niet 100% vastgeklikt was en die heb ik nu goed vastgeklikt, maar kan dit de reden zijn waarom ik nu enkel nog maar korte piepjes hoor en ze daarvoor langer waren?

Om beter te begrijpen wat ik bedoel: in volgend filmpje is het allereerste piepje dat je hoort, zoals het bij mij altijd was, de piepjes erna zijn degene die ik nu altijd hoor sinds ik de connector verder geduwd heb. Is dit misschien een instelling ergens ofzo?

https://www.youtube.com/watch?v=BwYYKT3NXWE

speedfreak
Pro
 Bericht 

Niemand?

Hoax
Nieuwkomer
 Bericht 

Vandaag is bij mij de Blu Eye geinstalleerd. Ik heb alleen het idee dat het niet werkt. Misschien de antenne niet goed geplaatst of aangesloten. Ik heb er nog maar zo'n 25 KM mee gereden maar het viel mij al gelijk op dat de eerste 3 lampjes constant branden tenzij ik de highway knop indruk. In de highway mode brandt alleen het laatste lampje. Mijn antenne zit onder het dashboard en er zou niks in de weg moeten zitten. Op de terug weg naar huis had ik het geluk (en iemand anders het ongeluk) dat er een auto tegen de vangrail stond op de snelweg (mijn blu eye stond overigens niet in highway mode). Ultieme test dacht ik zo! Er stond een politie auto en een ambulance stil naast de weg, beide met zwaailicht aan. Echter gaf de Blu Eye geen gehoor.

Moet ik meteen een afspraak maken om het een en ander te veranderen of had ik mijn settings niet goed staan en zijn die eerste 3 lampjes normaal? Die lampjes zie ik namelijk niet alledrie opgelicht bij filmpjes van andere gebruikers.

M4rk
Master
 Bericht 
Hoax schreef:
Ik heb er nog maar zo'n 25 KM mee gereden maar het viel mij al gelijk op dat de eerste 3 lampjes constant branden tenzij ik de highway knop indruk.

Klopt, dat is in de laatste firmware veranderd. Ik heb die van mij altijd in highway modus staan, dus ik zag het ook laatst pas.

Je antenne kun je beter buiten de auto op het dak plaatsen, daar is de afstraling het gunstigst, of als het echt niet anders is, op de kop achter je spiegel. Als je de antenne wegbouwt onder het dashboard loop je wel een erg groot risico op demping.

Hoax
Nieuwkomer
 Bericht 

Zoveel demping dat de Blu Eye gewoon helemaal niet afgaat terwijl je langs een ambulance en politie auto rijd met zwaailichten aan? Ik ga binnenkort eens wat ritjes maken met alleen de highway optie aan.. Even offtopic, heb jij de STI ook altijd in highway mode staan?

Turbozeepkist
Nieuwkomer
 Bericht 
@Hoax: met alle respect, maar een antenne onder het dashboard plaatsen staat zo ongeveer gelijk aan geen antenne monteren. Zeker als ie ook nog eens direct naast metaal zit. Mag ik vragen wie dat bedacht heeft?

M4rk
Master
 Bericht 
Hoax schreef:
Zoveel demping dat de Blu Eye gewoon helemaal niet afgaat terwijl je langs een ambulance en politie auto rijd met zwaailichten aan?

Net als met zoveel dingen ben je afhankelijk van signaal dat je opvangt, als je een antenne binnen je kooi van faraday (wat een auto uiteindelijk toch is) plaatst zonder hem de kans te geven 'naar buiten' te kijken, dan ga je weinig ontvangen. Een gps antenne doet het ook niet zo goed als je hem onder het dakhemeltje of de motorkap plaatst.

Hoax schreef:
Even offtopic, heb jij de STI ook altijd in highway mode staan?

Kan hij ook in andere standen dan :lol: :wink:

Hoax
Nieuwkomer
 Bericht 

Turbozeepkist schreef:
@Hoax: met alle respect, maar een antenne onder het dashboard plaatsen staat zo ongeveer gelijk aan geen antenne monteren. Zeker als ie ook nog eens direct naast metaal zit. Mag ik vragen wie dat bedacht heeft?

Opzich zat er niet direct iets in de weg. En zou het niet zoveel moeten uitmaken vergeleken bij de binnenspiegel plaatsen. Het was min of meer even een experiment om te zien of die antenne nu echt in het zicht geplaatst moet worden. Mocht het niet werken dan wordt het kosteloos voor mij weer veranderd.

@ M4rk: Als je via usb verbinding maakt met je STI zijn er inderdaad een hoop andere standen te vinden. City mode (minder valse K band alarmen) en Auto scan (past scan en waarschuwingen aan op de snelheid) en ik geloof nog een paar andere standen inclusief highway mode.

Ik heb m zelf maar op highway gezet overigens.

S60
Master
 Bericht 
M4rk,
Ik verbaas me over je HF-deskundigheid :lol:
Goede plaatsen voor een C2000 antenne zijn de Voorruit (let op: er zijn voorruiten met een metaal-laag, dan niet), of gewoon achter de bumper (niet vlak bij metaal). Denk ook aan de Polarisatie!

Fred :glaasje:

Hoax
Nieuwkomer
 Bericht 

S60 schreef:
M4rk,
Ik verbaas me over je HF-deskundigheid
Goede plaatsen voor een C2000 antenne zijn de Voorruit (let op: er zijn voorruiten met een metaal-laag, dan niet), of gewoon achter de bumper (niet vlak bij metaal). Denk ook aan de Polarisatie!

Fred

Bij mij zit het vlak onder de ruit onder het dashboard in het midden van de auto. Vanavond betere resultaten gehad dus ik weet dat het werkt, hoe goed kan ik nog steeds niks van zeggen.

Na ons kerst diner zijn we nog even wat wezen rond rijden door Drenthe. Ik had verwacht dat er wel wat blauw op de weg zou zijn om bestuurders op te sporen die tijdens hun kerst diner wat te diep in het glaasje gekeken hebben. Echter was er nergens blauw te bekennen! In en rond Meppel leek helemaal dood. Blue eye is een paar keer afgegaan tijdens het rond touren. 1 keer bij een brandweer kazerne in Havelte. Verder ging de Blue Eye ineens af bij een taxi die al een paar minuutjes achter ond reed. De taxi leek nogal haast te hebben dus we hebben de taxi ons laten inhalen. Toen deze een heel stuk voor ons reed (ongeveer zo'n 5 minuutjes schat ik) op een recht stuk ging de Blue Eye weer af. De Taxi was zover weg dat je nog vaag de achterlichten zag en het felle taxi bord op het dak. Schatting qua afstand moeilijk maar was toch erg ver weg.

Toen we deze later een dorp in volgde waar hij vervolgens erg vreemd een verlaten parkeer plek op reed om dat ie waarschijnlijk paranoide van ons werd en door had dat wij m volgde hebben wij m maar laten gaan. Grappig, een paar minuutjes later kwamen wij hem weer tegen. Taxi gooide meteen het gas erop om zich uit de voeten te maken (kwamen hem van voren tegen deze keer). Taxi moest echt gedacht hebben dat ie door iemand opgespoord en gevolgd werd hahaha. De Blue eye bleef afentoe een medium signaal oppikken, waarschijnlijk van deze zelfde taxi die in het dorp rond reed of ergens in de buurt stil stond.

Binnenkort zal ik eens wat filmpjes proberen te posten.

S60
Master
 Bericht 
Hoax schreef:
Bij mij zit het vlak onder de ruit onder het dashboard in het midden van de auto. Vanavond betere resultaten gehad dus ik weet dat het werkt, hoe goed kan ik nog steeds niks van zeggen.

Probeer de antenne eens ik de buurt van de Binnenspiegel. Kabel via de A-zuil.
Er vanuit gaande dat een C2000 'zender' minimaal 1W maakt, dat zou de Antenne van de Blue Eye er op korte afstand (paar honderd meter) niets toe moeten doen...

Fred :glaasje:

dolphin
Master
 Bericht 
Hoax schreef:
Bij mij zit het vlak onder de ruit onder het dashboard in het midden van de auto

Same for me. Grappig dat bij jou ook een taxi wordt gedetecteerd, heb nl hetzelfde ondervonden.
Auto met BE is al maanden niet meer in NL geweest en rijdt ook nog met oude software rond omdat ik de box niet kan vinden :roll: (te netjes ingebouwd en geen zin dashboard open te maken om te updaten).
In italie overigens veel alarm op BE, terwijl hier geen c2000 in gebruik is... Maar nogmaals, antenne op slechte plek en oude software.

speedfreak
Pro
 Bericht 

Mijn ervaringen in het buitenland:
- Ben heel Frankrijk doorgereden en slechts 2x signaal gehad (1 ledje), maar hier wordt volgens mij ook geen Tetra-netwerk gebruikt door de hulpdiensten?
- In Spanje zou het moeten werken volgens Target, maar ik krijg zeer dikwijls vals alarm op de snelweg (tot 5 ledjes). Ik zag nooit ergens een agent in de buurt en het was midden in de nacht op kerstmis dus een verdekt opgestelde flitsagent zal het ook niet geweest zijn. Toen ik een grote verkeerscontrole van de Guardia Civil voorbij kwam geen detectie.

rinconhd
Eendagsvlieg
 Bericht 

Hello Sppedfreak,
Greetings from Spain. I'm very interested in buying a TETRA detector, but your commentaries about detection in Spain really disappoint me. Would you be so kind as to give me more information about detection in Spain that you are gathering in your trip through my country?
Kind regards. Thank you very much.

speedfreak
Pro
 Bericht 

Hey rinconhd,

From my experience the Blu Eye doesn't work in Spain. Today 2 police officers (I don't know from which police) on motorcycles stopped next to me. Not one LED of the Blu Eye lit up. And sometimes all LEDs light up but then I don't see any Emergency Service around. It's very strange...

As you are from Spain, do you know if there are already many SPECS camera's in Spain? I see a lot of signs above Autovias which say "tramo con control de velocidad". Is this a sign that says there are SPECS camera's or does this just say there is somewhere a speed control after that sign, for example a mobile radar or fixed radar?
Most of the time I don't see any sort of speed control after the sign and that makes me very suspicious...

speedfreak
Pro
 Bericht 

Update:
Today I drove past a police station of the "Policia Local" and the Blu Eye detected nothing. I also overtook a car of the Guardia Civil, also no detection. I think that the Spanish police still uses analog networks.

M4rk
Master
 Bericht 
Some regions are still using tetrapol instead of tetra. Although the name suggests otherwise, the technique is completely different.

For as far as I know the guardia civil is still using tetrapol throughout the whole of Spain.

rinconhd
Eendagsvlieg
 Bericht 

Thanks speedfreak and M4rk.

As you say, on this Christmas holiday, the Traffic department has activated the signs of "radar controls", although they are not always there, except the fixed radars.
Because of your comments, I clearly understand that Civil Guards use TETRAPOL.
So, by now, I will not buy the detector :D until the Civil Guards change to TETRA. :thumb:

Thank you so much for your comments.

HAPPY HOLIDAYS TO ALL

MikeEhrmantraut
Nieuwkomer
 Bericht 
You can also look for S2K at least 50% cheaper then BEn(see other tetra topic)

rinconhd
Eendagsvlieg
 Bericht 

link please Mike

speedfreak
Pro
 Bericht 

Thanks for the information about the signs riconhd! :thumb:

Another update:
When I drove through Madrid, I noticed that I detected some of the police cars (don't know which kind of police as it was dark) with the Blu Eye, so some police services indeed already use Tetra. I think it depends on the area where you live whether it's already useful to have a Blu Eye.

Hoax
Nieuwkomer
 Bericht 

Antenne verplaatst naast de binnenspiegel. Ik stond in Assen en de Blu Eye ging piepen. Toen de Blu Eye uiteindelijk voluit ging kwam er een ambulance met zwaailicht voorbij! Eerste onmoeting met blauw met de antenne juist geplaatst is tot nu toe positief.

M_L
Respect
 Bericht 
Ik zit alleen nog ff te pielen met een goeie positie voor de antenne, ik heb hem nu linksboven op het raam geplakt. Ik vraag me af of het wat uit maakt als ik hem onder de spiegel plak.

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
rinconhd schreef:
link please Mike

post3874754.html#p3874754

Kimono
Die hard
 Bericht 
Nieuwe firmware (versie 2.1) beschikbaar voor de BluEye (22-10-2015)

Citaat:
Nieuw in deze firmware:
1. Verder geoptimaliseerde detectie waardoor alarmering nóg sneller plaatsvindt.
2. Onderdrukking van audiomeldingen d.m.v. mute functie is nu verlengd naar 30
seconden.
3. De maximale intensiteit van de leds is vergroot voor betere zichtbaarheid van het
display bij inbouw in de binnenspiegel.
4. City Mode kan nu door de gebruiker gedefinieerd worden van 1 t/m 3 leds.
5. Geheugenfunctie voor Power ON/OFF. Bij hernieuwd inschakelen van het contact
van het voertuig schakelt Blu Eye naar de laatst bekende status; AAN of UIT.

Daarnaast is er nu ook een 'Installer mode' firmware beschikbaar waarmee je kan testen of de BluEye last heeft van storingen. Hoe meer storing, hoe later je pas detectie hebt. Handig bij het inbouwen om zeker te weten of de antenne op een goede plek zit.

Citaat:
Installer Mode berekent de waarde van de storende elektronische pulsen + het ruisniveau
dat wordt veroorzaakt door de hierbovengenoemde apparatuur in het voertuig.
Deze waarde wordt weergegeven door middel van de led signalering op het Blu
Eye display. Hoe lager deze waarde, des te beter de prestaties van Blu Eye. Installer
Mode kan worden gebruikt om zowel bestaande als nieuw in te bouwen Blu Eye systemen
op de aanwezigheid van eventuele storingsbronnen te controleren.

Denman
Master
 Bericht 

Citaat:
Hacken communicatiesysteem politie blijkt kinderspel

AMSTERDAM Het door de politie gebruikte communicatiesysteem C2000 ligt opnieuw onder vuur. Met de juiste apparatuur blijkt het voor criminelen kinderspel om signalen van het systeem te onderscheppen, zodat ze exact weten wanneer de politie in aantocht is.

Dat schrijft De Telegraaf vandaag. Eerder kwam het systeem in opspraak omdat het regelmatig uitvalt. Maar ook als de energievoorziening wel in orde is, lijkt het systeem straatrovers, inbrekers en overvallers in de kaart te spelen. Met het apparaat Target Blue Eye, dat 'gewoon' via internet kan worden aangeschaft, weten zij wanneer de politie in de buurt is en hoe lang het nog duurt voordat ze op locatie is.

Lees ook: Politie Amsterdam over op C2000

Uit processen-verbaal blijkt dat de politie bij het aanhouden van criminelen de laatste tijd vaak last heeft van de Target Blue Eye.

Bron: RTVNH

Dikke Dakduif
Master
 Bericht 
En het journaille noemt dat "hacken" :fp:

boersma
Master
 Bericht 
Het product mag wat mij betreft zsm verboden worden.

Brave Hendrik
Master
 Bericht 
Het scanner luisteren moest zo nodig om zeep geholpen worden.
Dat is wel gelukt.
Wat niet gelukt is:
-Geen hulp of medewerking van scanner luisteraars meer.
-Krakkemikkige communicatie, met name in gebouwen.
-Zijn tot op de meter nauwkeurig nog beter te traceren.
Jaja, iedere veranderingen is nog geen verbetering.

Blaataap
Master
 Bericht 

Je vergeet nog dat C2000 nog steeds kampt met capaciteitsproblemen bij grootschalige inzet. Ook niet al te fijn.

M4rk
Master
 Bericht 
boersma schreef:

Van mij niet, ik wacht met smart op de update die doet wat de Telegraaf schrijft :thumb: . 't stuk is niet alleen tenenkrommend slecht geschreven, het bevat ook nog aantoonbare onwaarheden.

Als criminelen dit gebruiken gaan ze ook op de loop bij elke ambulance en brandweerauto die in de buurt is, feitelijk heb je hier helemaal niets aan in je hennepplantage en/of tijdens je overval op die ene juwelier. Daarnaast is "weten zij wanneer de politie in de buurt is en hoe lang het nog duurt voordat ze op locatie is", ook wel wat overdreven. Je weet dat er een hulpdienst in een radius van 400-1000m rond je huidige lokatie is.

Denman schreef:
Uit processen-verbaal blijkt dat de politie bij het aanhouden van criminelen de laatste tijd vaak last heeft van de Target Blue Eye.

En van mensen die op de hoek staan te kijken, hun eigen sirene's en de stand van de maan.

't lijkt wel komkommertijd :lol: .

Brave Hendrik
Master
 Bericht 
Ik vraag mij af wat het daarnaast ook nog telkens aan geld kost voor GSM verbindingen, als de boel het weer eens laat afweten.
Zal jaarlijks niet weinig zijn vermoed ik.

boersma
Master
 Bericht 
Als er onopvallend gevolgd wordt is het natuurlijk een onwenselijk apparaat.
Daar is geen discussie over lijkt me.

M4rk
Master
 Bericht 
boersma schreef:
Als er onopvallend gevolgd wordt is het natuurlijk ern onwenselijk apparaat.

Dat is een radardetector en laserjammer ook.. kom op zeg, waar is je burgerlijke ongehoorzaamheid ;-) Overigens kan ik je vertellen dat dit ding prima werkt tegen VROSjes :)

Edit: En ik was me tot op heden er nooit zo van bewust dat er zoveel ambulances op de weg zitten. Ik spot er nu dagelijks meerdere :)

Dikke Dakduif
Master
 Bericht 
boersma schreef:
Daar trekken criminelen zich echt wat van aan. Het enige dat je met een verbod bereikt, is dat het apparaat voortaan via buitenlandse webwinkels verkocht gaat worden.

boersma schreef:
Als er onopvallend gevolgd wordt is het natuurlijk een onwenselijk apparaat.
Dan moeten de dienders in kwestie hun C2000 maar uitzetten.

boersma
Master
 Bericht 
Dikke Dakduif schreef:
Dan moeten de dienders in kwestie hun C2000 maar uitzetten.

Hoe dom.
Lekker veilig ook.

liquid_force
Master
 Bericht 
boersma schreef:

bang dat je opgewacht wordt Boersma? :)

boersma
Master
 Bericht 
Volgens de Telegraaf is dit het gevaar: "Met de juiste apparatuur blijkt het voor criminelen kinderspel om signalen van het systeem te onderscheppen, zodat ze exact weten wanneer de politie in aantocht is."

Gaat dus niet om opwachten of wat ook maar om te vroeg vluchten van daders.

liquid_force
Master
 Bericht 
elk signaal is te traceren, of het nu analoog of digitaal is. Zover ik begrijp doet de Blue Eye niets anders als wat een veldsterkte meter ook doet ... je moet alleen weten op welke frequenties je moet zoeken ...

Flippo
Nieuwkomer
 Bericht 

Zelfs EenVandaag heeft er zojuist een item aan besteed.
Een beetje jammer dat ze het voordoen alsof het een waterdicht systeem is die alleen maar exact verteld over hoelang de politie aanwezig is.

ibizaking
Master
 Bericht 

en ze weten niet hoe ze hem verboden moeten krijgen. Dat ging bij het RD-verbod blijkbaar wat eenvoudiger...

cocodee
Master
 Bericht 
ibizaking schreef:
Dat ging bij het RD-verbod blijkbaar wat eenvoudiger...

Die zijn dan ook te detecteren, maar:Communicatiesysteem politie makkelijk af te luisteren. :fp:

Pagina 6 van 8 [ 351 berichten ]