» Radardetectie, detectoren, filters etc » Detectoren, GPS en laser apparatuur   

Pagina 1 van 8  [ 351 berichten ]
radardetector_freak
Weet de weg
 Bericht 

Iemand hier al bekend met de blu eye?
Zie http://www.blu-eye.eu/

Is een apparaat dat c2000 detecteert.

Wellicht dat je hiermee in ieder geval de klpd auto's detecteert, maar hoe zit het met mobiele controles? Hebben de boa's ook c2000 bij zich?

Moet wel zeggen dat het enigszins dubieus is dat dit kan; meen mij te herinneren dat bij de introductie van c2000 ook verhalen in de pers verschenen waarin gemeld werd dat dergelijke apparaten al door inbrekers / overvallers etc gebruikt werden.

Raymond
Master
 Bericht 
maar hoe zit het met mobiele controles? Hebben de controleur's ook c2000 bij zich?

Ja. Geen idee of dat apparaat werkt, maar je bent niet de eerste die op het idee komt om zo controles op te snorren.

radardetector_freak
Weet de weg
 Bericht 

Target positioneert het als een apparaat dat ongelukken moet
voorkomen; dit doordat het waarschuwt voor naderende hulpdiensten.

Gezien de achtergrond van target lijkt me dat meer een verhaal om het apparaat te legitimeren (net als de garagedeur opener).

Lijkt me niet dat mensen 999 euro over hebben voor een apparaat die zou moeten waarschuwen voor ambulance en brandweer etc.

Nog even een hilarische quote van de website:
Citaat:
Target Blu Eye signaleert altijd alle door de hulpdiensten uitgezonden signalen. Echter, de hulpdiensten zenden niet altijd (periodieke) signalen uit. Dit komt door enkele tekortkomingen in het C2000 communicatienetwerk.

Het feit dat c2000 blijkbaar niet continu zendt is een tekortkoming van het netwerk.

Opvallend is wel dat target het woord snelheidscontroles nergens letterlijk in de mond neemt

EddyHH
Master
 Bericht 
Opvallend is wel dat target het woord snelheidscontroles nergens letterlijk in de mond neemt

De dealer in Amersfoort doet dat overigens wel:

Citaat:
Target Blue eye is een revolutionair nieuw product wat u waarschuwt voor naderende hulpdiensten zoals (onopvallende) politie, brandweer ambulances, en KLPD voertuigen. Dit systeem is ontwikkeld om u tijdig te waarschuwen voor alle soorten voertuigen van alle diverse hulpdiensten ook als deze geen zwaailicht of sirene voeren. Met de Target blue eye hoeft u niet steeds om u heen te kijken of er bijvoorbeeld een politie auto in de buurt is. Dit voorkomt gevaarlijke verkeerssituaties en snelheidsbekeuringen.

Wel leuk apparaat, zijn er al filmpjes of reviews beschikbaar?

Sander
FS medewerker
 Bericht 
Kostda?

EddyHH
Master
 Bericht 
999

liquid_force
Master
 Bericht 
vraag me af hoezo zo'n ding zo duur moet zijn ... technisch gezien is het een super simpel concept.

Sander
FS medewerker
 Bericht 
EddyHH schreef:
999

:nocheer: :nothanks:

dolphin
Master
 Bericht 
Best aardig product, lijkt me. Grote vraag: hebben boa's met een busje bij een MRCD-installatie ook een c2000 bij zich?

WJM
Master
 Bericht 

Overheid noemt nergens in de WAHV de term 'belastingheffing' bij naam, zelfs niet inzake de administratiekosten.

Opvallen doet dat echter al lang niet meer.

Hooguit de categorische en vehemente ontkenningen.

Blijkbaar leuk tijdverdrijf voor het gros van het volk, de nasale erecties van Pinnokkio te observeren.

Geef het volk brood, spelen en hilarische leug^H^H^H^Hsprookjes.

R.Schuit
Respect
 Bericht 
En belangrijk is dat als het werkt wat dan de detectie afstand is :koffie:

volgende al gevonden :lol:

De afstand waarop Target Blu Eye een hulpdienst signaleert, varieert van enkele
honderden tot één kilometer, afhankelijk van de geselecteerde gevoeligheidsmodus, de gebruikte C2000 communicatievorm en de verkeerssituatie.

Sherlock
Master
 Bericht 

Enkele honderden kilometers.

Laat maar dan. :roflol:

wuttel
Respect
 Bericht 

leuk ding, ben benieuwd wie de eerste review schrijft/ maakt.

vraag me gelijk af hoelang deze legaal blijft :P
zal zich snel terug verdienen bij inbrekers gok ik zo..

Wuttel

WJM
Master
 Bericht 

Sherlock schreef:
Enkele honderden kilometers. Laat maar dan.

Logica gebiedt dat daar had moeten staan 'honderden meters tot 1 kilometer'....;))

(cq van klein naar groot)

radardetector_freak
Weet de weg
 Bericht 

Denk wel dat als het al werkt voor snelheidscontroles, controleurs het c2000 zullen uitzetten, afschermen, oid.

WJM
Master
 Bericht 

Denk wel dat als het al werkt voor snelheidscontroles, controleurs het c2000 zullen uitzetten, afschermen, oid.

Zit er bij die dingen nog een groot verschil tussen warm- en cold-boot' cq snelheid van toegang tot het net/centrale?

Want als dat opstarten lang duurt kan er al die tijd ook geen versterking opgeroepen worden....

....en da's toch lullig, als de onderhavige flitspost belaagd wordt door de een of ander, of de kamera met statief onder de arm wordt geslagen....:))

VROS-teams zullen het sowieso nooit uitzetten, want die moeten bij calamiteiten snel bereikbaar zijn, itt tot een struikrovende melketier.
(of kan men eventueel eenzijdig uitschakelen; niet zenden, wel ontvangen?)

Alexander-
Die hard
 Bericht 
Het systeem is niet ontwikkeld voor "standaard" snelheidscontroles zoals multaradar cd, daarvoor heb je gewoon de ouderwetse radardetector.
Dit systeem heeft alleen tot doel dat je op tijd snelheid kan minderen en naar de meest rechterbaan kan opschuiven, als er een hulpvoertuig in de buurt is.... :wink: 8)

dolphin
Master
 Bericht 
Eigenlijk is dit de ideale aanvulling op een stinger vip, eindelijk ook detectie van mannen met snorren :lol:

Harold
FS Meldingen
 Bericht 
Als Target het artikel wil promoten dan moeten ze maar een aantal beschikbaar stellen aan wat forumleden. Dan kunnen we er een onafhankelijke test op los laten.

Ik verwacht niet dat de snelheidscontroleurs hun C2000 uit (mogen) zetten ivm calimiteiten. Ze moeten natuurlijk wel een status "8" kunnen uitzenden als ze belaagd worden, of als er weer eens een auto de vangrail in klapt ter hoogte van hun controle....

http://www.flitsservice.nl/cm_php/nieuw ... hp?id=2103

classpool
Master
 Bericht 
Harold schreef:
Ik verwacht niet dat de snelheidscontroleurs hun C2000 uit (mogen) zetten ivm calimiteiten. Ze moeten natuurlijk wel een status "8" kunnen uitzenden als ze belaagd worden

Net als 11 Oktober 2007 door een groep van 4 FS-oproerkraaiers met een stevig postuur? :lol:

WimLex
Master
 Bericht 
Nog een stukje history (f)

WJM
Master
 Bericht 

classpool schreef:
Harold schreef:
Ik verwacht niet dat de snelheidscontroleurs hun C2000 uit (mogen) zetten ivm calimiteiten. Ze moeten natuurlijk wel een status "8" kunnen uitzenden als ze belaagd worden

Net als 11 Oktober 2007 door een groep van 4 FS-oproerkraaiers met een stevig postuur?

Wat kost een C2000 stoorzender eigenlijk?

classpool
Master
 Bericht 
WJM schreef:
Wat kost een C2000 stoorzender eigenlijk?

Moet je ff vragen aan ervaren etherpiraten die zelf zenders kunnen bouwen O:)

WimLex
Master
 Bericht 
Waarom C/P/T2000 willen storen ? stoor dan de MR-CD :kniktja:

WimLex
Master
 Bericht 
Sandeman schreef:
EddyHH schreef:
999

:nocheer: :nothanks:

Is dit beter ? O:)

Citaat:
In tegenstelling tot het Beluisteren via de scanner/ontvanger (zie andere berichten) heb ik voor detectie van Tetra Portofoon Signalen een Simpel, Klein en vooral Handzaam apparaat gemaakt met de afmetingen gelijk aan een luciferdoosje. In het kastje zit een printje met daarop een MMiC chip welke werkt als RF detectortje daarvoor zit een 4 traps helical-filter en daarvoor zit een MMiC 20dB LNA welke is gepiekt op de juiste frequentie (lowNoise Rx Amplifier). Als antenne gebruik ik een afgestemde PROCOM 1/2golf 3dB antenne. Het standaard detectie bereik is beter dan 500 >> meter. Door de afgestemde antenne en de ontvang-kring aan de ingang en de 20dB LNA, reageerd deze detector ook op KORTE PULS signalen (150ms). Er zit ook een LED BAR aan vast welke zorgt voor de signaal indicatie en is omschakelbaar met een Piezo piepertje zodat je keuze kan maken tussen Licht of Geluid indicator (of beide). Met dit eenvoudige concept heb je een Klein en super eenvoudig tetra portofoon detectortje.

Het is beslist Geen ontvanger met een luidspreker er in om te luisteren naar het signaal want daar is het ook niet voor bedoeld. De tetra portofoon detector is een zeer gevoelige RF-sniffer en alleen geschikt voor 1 frequentieband. Je hoeft Geen kanalen of Zoekbanken meer te programmeren !!! Aanzetten = werken.

8 years ago
meer van hetzelfde

Afbeelding

Rens
Master
 Bericht 

Echter, de hulpdiensten zenden niet altijd (periodieke) signalen uit.

Belangrijkste vraag is dan hoe vaak ze zenden. Als dit maar 1x per minuut is heb je er niks aan, bij 1x per 5 seconden kan het wel eens een heel interessant ding zijn :)

Raymond
Master
 Bericht 
dolphin schreef:
Best aardig product, lijkt me. Grote vraag: hebben controleur's met een busje bij een MRCD-installatie ook een c2000 bij zich?

:kniktja:

:schudnee:
Pas als heel Nederland met dat apparaat gaat rijden zal er ongetwijfeld actie worden genomen. Dat was met de radardetector ook zo. Toen de Kruidvat ze voor 50 euro als Vaderdagkado in de folder had staan was het gauw afgelopen.

Dus dit ding is voldoende?
http://www.jacobsbredaelectronics.nl/nl ... o-SC1.html

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Nee dat is een klassieke scanner die ook alle analoge frequenties afstruint. Dat schiet niet op en is uiterst onnauwkeurig, rubber duck antennetje :fp:

Nee WimLex zit beter in de richting al is het niet zo eenvoudig als je dat forumonderwerp doorleest.

enerby
Master
 Bericht 
Rens schreef:
Belangrijkste vraag is dan hoe vaak ze zenden.

Ik heb eens gelezen dat dit om de 4 sec is, maar zal het eens uitzoeken.

radardetector_freak
Weet de weg
 Bericht 

Nog even een gekke gedachte: als de Stinger DSI / VIP echte spectrum analyzers zijn,
zouden ze de C2000 dan ook moeten kunnen detecteren (uiteraard na een firmware-aanpassing)?

Of is de frequentie van C2000 daarvoor te laag ?
Volgens Wikipedia zit C2000 op 380,000 MHz - 385,000 MHz (mobiel) en 390,000 MHz - 395,000 MHz (vast).

Kan nergens vinden wat het bereik is van de Stinger ontvangers, maar waarschijnlijk pas vanaf GHz ?

NB:
Als je in Google een beetje zoekt op portable spectrum analyzers vind je ook aardig wat aanbod,
beneden de 1000 euro, maar goed vraag is natuurlijk wat het bereik is van die dingen.

M4rk
Master
 Bericht 
Je zal het niet geloven.. heeft er een of andere onverlaat een Target Blu Eye in mijn auto gezet..

Afbeelding

Na wat leeswerk in de handleiding en wat rondvragen, denk ik dat ik weet hoe hij werkt.

De afwerking is nog niet wat het zijn moet.. maar ja, als dat ding er dan toch in zit.. kan ik het niet laten om hem toch even te testen.

Zo vlak voor de TT is de A28 natuurlijk vergeven van onze vrienden.

Link

Link

De 34-XHH-8, een lokale OS.
Link

5-KLZ-29: Niet helemaal zeker van, maar dit leek ook een lokale OS te zijn.
Link

Alexander-
Die hard
 Bericht 
Hey goed dat je er één hebt Mark. Ben benieuwd naar je ervaringen. Vind het al jaren een fantastisch idee, die c2000 detectie!

Harold
FS Meldingen
 Bericht 
Kun je er nog wat aan instellen Mark? Want op de laatste 2 Vros auto's geen signaal, en op de motormuizen ook wel erg laat.

M4rk
Master
 Bericht 
Harold schreef:
Want op de laatste 2 Vros auto's geen signaal

Net als met een traditionele detector is alles ook afhankelijk van de interpretatie.

- Video 1 (is dezelfde OS als Video 3): Bij het voorbij rijden van de afslag pikt de Blu Eye de communicatie vol op, vervolgens begin ik op te letten en passeren de twee heren in de Golf mij.
- Video 2: Op de motormuizen heb ik inderdaad laat detectie, omdat het een actie betrof met relatief veel betrokken voertuigen (ik heb er zo'n 12 geteld in totaal), waarschijnlijk maken die gebruik van het directe kanaal (DMO), dat betekend dat ze zich niet elke 4 seconden aanmelden, maar er pas detectie is wanneer er gesproken wordt (of data verzonden wordt). Ik had hier overigens een paar 100 meter eerder al wel een piepje gehad.
- Video 3: De OS pakte toevallig een deel van dezelfde route die ik afleggen moest; de Blu Eye bleef wat dat betreft lekker stil, waarschijnlijk was deze OS betrokken bij dezelfde grote actie, toen ze namelijk later de afslag pakten, gaf de Blu Eye weer vol alarm (waarschijnlijk contact met de centrale).
- Video 4: Zie bovenstaande uitleg, bij het passeren via de A28 had ik hier ook vol Alarm.

Ik moet er nog een beetje gevoel bij krijgen, maar vooralsnog waarschuwt dit ding (op de motormuizen na) eigenlijk wel op tijd.

Verder heb ik nog een bak filmpjes van het display, maar ik had gister niet meer de puf om die ook nog even te bekijken en bewerken, anyways; ik test nog even vrolijk verder.

EddyHH
Master
 Bericht 
Nice! Ziet er goed uit. :thumb:

ricoman911
Respect
 Bericht 
M4rk schreef:
Target Blu Eye in mijn auto

Ben erg blij dat jij er 1 hebt ivm de test filmpjes.

Waar heb je trouwens de antenne geplaatst?

Ducantoni
Master
 Bericht 
Alexander- schreef:
Vind het al jaren een fantastisch idee, die c2000 detectie!

Het mooiste zou toch zijn als het berichtenverkeer weer te volgen is, net als in de tijd van de scanners..

R.Schuit
Respect
 Bericht 
En de belangrijkste vraag wat doet het met struikrovers :D

Martijn
FS Webmaster
 Bericht 
M4rk schreef:
Je zal het niet geloven.. heeft er een of andere onverlaat een Target Blu Eye in mijn auto gezet..

Graag geregeld! O:)

M4rk
Master
 Bericht 
Martijn schreef:
Graag geregeld!

Ere wie ere toekomt.. Dank!! Ik ben blij dat ik de kans krijg om hier wat ervaringen over te delen.

M4rk
Master
 Bericht 
Right. Vandaag was het TT-dag.. en we weten allemaal wat dat inhoud. Alles uit het noord(oost)en wat maar een beetje strepen heeft, zweert zich samen rondom het mooie Assen.

Kortom, voor mij een mooie gelegenheid om de Blu Eye nog eens aan wat testen te onderwerpen, om te kijken of je de hulpdiensten er uit kan pikken.

Op zich heb ik weinig geluk gehad, er waren geen flitsers gemeld (en ook niet gesignaleerd) op het traject Harderwijk - Assen, ik had namelijk graag gekeken of de Blu Eye een waardig alternatief is voor de traditionele frituurpan.

Vooralsnog zijn mij de volgende dingen opgevallen:

- Politiemotoren zijn lastiger te detecteren dan auto's, ambulancemotoren daarentegen zijn goed te detecteren.
- De meldingen zijn wisselend, maar ik had gemiddeld zo'n 400m voor het passeren van een hulpdienstvoertuig.
- De Blu Eye maakt je waaks, vandaag rondom Assen was er veel C2000 verkeer, dus was het zoeken naar het veroorzakende voertuig, maar op de woon-werkritten donderdag en vrijdag viel me op dat je hem weinig hoort, dus wanneer hij waarschuwt kan er maar zo een ambulance in je spiegel verschijnen.
- De omnidirectionele antenne op mijn auto maakt het soms lastig te duiden waar het signaal nou vandaan komt, het hulpdienstvoertuig kan zich dus ook 400m naast je bevinden.
- In city mode is hij erg stil, highway zet hem netjes op scherp, zoals je zou verwachten.

Maar genoeg geluld, de resultaten (overigens, het geluid staat op z'n hardst, het is erg indringend, -op dit geluidsniveau tot het irritante toe- wanneer je er mee rijd, op de video hoor je het soms slecht terug):

Motorambulance (slecht te horen door het accelereren, elke 4 sec een piepje):

Link

Zoekplaatje.. spot de motoragent:

Link

Videoauto:

Link

KLPD Volvo:

Link

KLPD Volvo 2

Link

Hoe ziet dat display er nou uit? Nou zo;

Link

Ik moet zeggen dat ik eigenlijk best onder de indruk ben van het product, het is eventjes wennen, maar je leert er vanzelf mee rijden. Bij grote verkeerscontroles is het soms even zoeken naar waar het signaal nou door veroorzaakt wordt, maar meestal is het hulpverlenersvoertuig dichtbij. Doordat motoragenten veelal communiceren via de DMO modus, zijn ze alleen te ontdekken wanneer ze contact hebben met een ander hulpverleningsvoertuig of de centrale, echter mijn ervaring vandaag was dat dit afdoende regelmatig gebeurt.

Mijn gevoel zegt dat dit product een mooie aanvulling is op de traditionele frituurpan.

Harold
FS Meldingen
 Bericht 
Ok, dan is de vraag: wat is de techniek hierachter, en valt het zelf te bouwen voor minder als 1000 euries 8)

enerby
Master
 Bericht 
Gewoon scannen tussen 380 en 385 Mhz, dit is de mobile frequentie, boven de 385 Mhz zijn de basisposten.
Ik heb een tijd rond gereden met een spectrum analyser en een bi-quad uhf antenne, politie ed is redelijk makkelijk op te sporen.
Koop een bijv. een DVB stick, gebruik SDR software.

classpool
Master
 Bericht 
enerby schreef:

Zoiets, want hier heb ik er al 2 van in huis:
http://www.nooelec.com/store/computer-peripherals/tv28tv2.html#.UdCP5axlbLe ?

En zoja, heb jij een goede tip voor de antenne?
En misschien is er iemand zo vriendelijk en handig om software te schrijven die de DVB-stick alleen maar naar de mobiele T2000 signalen laat zoeken. :respect:

Matthijskl
Nieuwkomer
 Bericht 

Voor DVB sticks en SDR-software is dit een interessant topic http://gathering.tweakers.net/forum/lis ... es/1524421

MRE
FS Weldoener!
 Bericht 
Matthijskl schreef:
Voor DVB sticks en SDR-software is dit een interessant topic http://gathering.tweakers.net/forum/lis ... es/1524421

Hmm best interessant idd. Even een klein stukje gelezen daar.

Dus zou het onderstaande mogelijk zijn ?

Antenne
DVB stick met SDR software
BT module
Smartphone met app om ontvangen signalen grafisch weer te geven

en dan alles op elkaar aansluiten.....

App voor Android is er al wel: https://play.google.com/store/apps/deta ... Jvc2RyMiJd

M4rk
Master
 Bericht 
MRE schreef:
Dus zou het onderstaande mogelijk zijn ?

Ik denk het wel.. maar mijn vermoeden is dat je dan ook nog wel op een mooi bedrag uit gaat komen.

Is het trouwens een idee om voor de zelfbouw-tetradetectoren een apart topic te openen? Zo gaan namelijk de ervaringen van de Blu Eye en de community driven developments een beetje door elkaar lopen.

Wat betreft de Blu Eye, ik heb gisteren ook nog een paar uur op de weg gezeten, maar de A28 was zo goed als leeg.. weinig spannende filmpjes/ervaringen dus ;-)

M4rk
Master
 Bericht 
Right.. vandaag kwam ik een radarcontrole tegen op de A12.. nou stond de MRCD uit, maar de C2000 niet..

Link

Verder heb ik nog even contact gehad met target, de omnidirectionele antenne gaat op termijn vervangen worden door een of meer patchantenne's zodat je ook richting kan bepalen.

enerby
Master
 Bericht 
Hoe is de omni gemonteerd, horizontaal of verticaal?

Kimono
Die hard
 Bericht 
Die Blu-Eye is zo te zien een zeer mooie aanvulling op de radar&laser apparatuur in de auto. Ziet er goed uit :thumb:

Pagina 1 van 8 [ 351 berichten ]