» Radardetectie, detectoren, filters etc » Detectoren, GPS en laser apparatuur   



 Pagina 7 van 8  [ 353 berichten ]
Edison
Nieuwkomer
 Bericht 
Hmmm..Moet binnenkort nog de plas over.. Misschien neem ik wel een Radenso mee om te testen.. Hoewel die veel op de Genevo M lijkt..

Harold
FS Meldingen
 Bericht 
Dan heb je hem iig goedkoper..

Zit je alleen even met aangeven op de luchthaven...

Edison
Nieuwkomer
 Bericht 
vrije drempel van 430 euro geloof ik... Red ie net!! O:)

Harold
FS Meldingen
 Bericht 
hmm, is dat zo? Dat maakt het wel interessant. Dan zou het ook opgestuurd kunnen worden via pakketpost zonder tax?

Volgens mij betaal je sowieso de BTW er nog overheen:

https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/ ... ticulieren

Edison
Nieuwkomer
 Bericht 
Er is een verschil tussen opsturen of daadwerkelijk meenemen vanuit het buitenland. Voor opsturen geldt een vrije drempel van 22 euro... en dan weer iets bij 150 euro.. Tax en invoerrechten..
https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/ ... ijn-pakket

Bij daadwerkelijk meenemen geldt die vrije drempel van 430... Nogal een verschil...

https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/ ... iten-de-eu

Ik kan er niets anders van maken.. Misschien anderen die ervaring hebben?..

357kurt
Master
 Bericht 
Updates zijn anders bij Radenso dan bij Genevo.
Updates gebeuren o.b.v. het serienummer van het apparaat.

M4rk
Master
 Bericht 
Los daarvan..

- De hardware lijkt hetzelfde te zijn, maar Radenso en Genevo schrijven afzonderlijk van elkaar hun eigen software.
- Je krijgt geen EU database voor de Poi's
- Garantie tot de Amerikaanse grens

Ik snap de Nederlandse kruideniersmentaliteit om maar zo min mogelijk geld uit te geven, maar als je dan toch voor een raamplakker gaat, ga dan voor de Genevo 1M; Europees ontwerp, Europese support, Europese database.

Bovenstaande geld overigens ook voor de Redline EX vs. de Redline EX INTL en zelfs ook voor de Uniden R1 en R3 de producten zijn voor een andere markt, dus hebben iets andere kenmerken.

utah62
Pro
 Bericht 
Dus voor “hier” in Europa de Genevo One M de beste keuze?
Alleen is de vraag waar/hoe hang je hem het beste uit zicht? En vaste aansluiting op contact neem ik aan?

M4rk
Master
 Bericht 
utah62 schreef:
Dus voor “hier” in Europa de Genevo One M de beste keuze?


Dat ligt aan je budget en je wensen en eisen.

De Genevo One M en de Redline EX INTL maken elkaar niet zoveel qua afstanden en functionaliteiten, dus dan is het een kwestie van smaak. Er wordt gezegd dat de One M betere filtering heeft tegen auto's uitgerust met dodehoek en afstandsradar (BSM) maar ik heb met beide gereden, ik merk eigenlijk geen verschil.

Zelf rijd ik op dit moment met een Escort Passport Max 360c INTL, dat is een digitaal modelletje met veel betere BSM filtering, die komt eerdaags ook op de Europese markt.

Daarnaast heb ik een Escort Max CI INTL (da's een inbouwmodelletje), die rent rondjes om al het andere wat ik in de auto heb, qua filtering en gebruiksgemak; maar die krijg ik op dit moment met geen mogelijkheid geleverd in NL, de spaanse distibuteur heeft een enorme order geplaatst en die gaat voor. Maar zelfs in het geval van de CI praat je dan over stabiele afstanden van 250-400m en uitschieters tot 800m afgaand (ook nog eens afhankelijk van veel/weinig verkeer, regen, etc). De Multaradar's zijn lastig.

Voor al die modelletjes geld dan ook nog eens dat er nog het eea gesleuteld moet worden aan de software voordat ze via een Nederlandse distributeur de Nederlandse markt op kunnen.

Harold
FS Meldingen
 Bericht 
Is er dan verschil tussen de Genevo One M die ze in Spanje verkopen en de reguliere? Snap het prijsverschil van 265 euro niet helemaal...

M4rk
Master
 Bericht 
Harold schreef:
Is er dan verschil tussen de Genevo One M die ze in Spanje verkopen en de reguliere? Snap het prijsverschil van 265 euro niet helemaal...


Technisch nee, hardware is hetzelfde. De prijzen van detectoren in Spanje liggen sowieso iets lager, daar is genevo in meegegaan; er zijn prijsafspraken. Maar daar levert men dan dus alleen de Spaanse taal, zodat de googleénde rijkere Europeanen niet zomaar die units kopen, maar full-retail gaan.. Daarnaast zou het zo moeten zijn dat ze überhaupt niet buiten Spanje leveren.

Harold
FS Meldingen
 Bericht 
@M4rk en @Kurt Hebben jullie nog contact met Genevo? m.a.w. zijn ze actief mbt updaten van software en spotlists?

Radenso is daarin wel erg actief en open.

Edison
Nieuwkomer
 Bericht 
Eens met Mark,
Koop dicht bij huis... Ook als het duurder is.. Support op lange termijn is het belangrijkste.
Als je wat geld acher de hand hebt, zijn de "oversease" produkten voor testdoeleinden en probeersels een leuke hobby. :glaasje:

M4rk
Master
 Bericht 
Ik weinig. Ik heb overwogen om hun units te gaan verkopen, maar de Genevo Pro met HDM+ blijft erg ver achter bij de raamplakkers (moesten 1699,- gaan kosten en haalden qua afstanden de STI-R niet in) en voor die raamplakkers is er maar een beperkte markt.

357kurt
Master
 Bericht 
Ik heb nog regelmatig contact over:

POI database : voorgesteld om die van Flitsnav te gebruiken tegen een vergoeding voor forum support, maja het aantal units dat hier rondrijdt..

MRCT filtering op BSM : Denso units geven problemen, ze zijn er mee bezig maar heeft geen prio en is reeds aangegeven dat het lastig is deze te filteren. Ik heb op filtering high alarm als ik echt dichtbij kom, op >75m blijft ie sti. Ideaal? Nog niet. Verder absoluut stil op BSM.

Verder een fijne unit, ik heb nog wel eens andere auto's mee en dan is het wel makkelijk een plakkertje.

Aanvulling : Stinger hardware blijft een mooie basis, maar support is echt ondermaats, ik heb een thread gezien op RDforum waar mensen aanhet reverse engineeren zijn zodoende zelf software te kunnen schrijven.

Harold
FS Meldingen
 Bericht 
Zolang Genevo Stinger maar niet achterna gaat mbt communicatie en support.

357kurt
Master
 Bericht 
Al eens over geklaagd op RDforum, een van de jongens van Radenso heeft direct gereageerd en had toen binnen een uur reactie van Genevo:)

Harold
FS Meldingen
 Bericht 
Officieel zeggen ze volgens mij niets met elkaar te maken te hebben, maar ik hoop het eigenlijk wel. Het zou mooi zijn als Radenso een update beschikbaar heeft mbt bijvoorbeeld BSM filtering dat ie voor Genevo dan ook beschikbaar is.

utah62
Pro
 Bericht 
M4rk schreef:
Maar daar levert men dan dus alleen de Spaanse taal,

Is dat een probleem? Het is maar dat je een waarschuwing krijgt? Of is de database afgestemd op Spanje alleen?

M4rk
Master
 Bericht 
No es una problema para mi, yo hablo espanol. Pero meyores de gente en Hollanda solemente habla ingles y hollandes.

La Genevo one M de espana dice en espanol pero el menu es en espanol tambien.

Twilo
Master
 Bericht 
Harold schreef:
150 meter minimaal is wel netjes op low power radar systemen hoor.

Het zijn geen Gatso's of M6F waar je het mee kunt vergelijken.


Dat waren mooie tijden met de DSI. Zit te twijfelen tussen de VIP, Escort MAX Ci International en de Genevo. De VIP en Escort MAX Ci International antenne zijn RDD proof. Terwijl de Genevo op korte afstand goed detecteren is met de RDD. Nadat ik deze filmpje heb gezien: https://www.youtube.com/watch?v=vgQSadvg55A.

Het is me wel opgevallen dat de Escort en Genevo nog steeds de "hoorn" techniek gebruiken om radar signalen te kunnen ontvangen. Waardoor inbouwen van de antenne een redelijke uitdaging is bij de huidige moderne auto's. Vergeleken met de VIP antenne dat redelijk plat en dun is qua formaat.

Weet iemand of de VIP antenne meer gevoelig is ivm de low power radar systemen en redelijk bug vrij is? Bij de vorige SA van Stinger had ik last van het overslaan K naar Ka band.

De ham vraag is, welke inbouw detector geeft de beste prijs kwaliteit verhouding. Maw value for money.

Twilo
Master
 Bericht 
M4rk schreef:
No es una problema para mi, yo hablo espanol. Pero meyores de gente en Hollanda solemente habla ingles y hollandes.

La Genevo one M de espana dice en espanol pero el menu es en espanol tambien.


No comprendo espanol senior.

M4rk
Master
 Bericht 
Twilo schreef:
No comprendo espanol senior.


You made my point ;-)

Harold
FS Meldingen
 Bericht 
Twilo schreef:
Zit te twijfelen tussen de VIP, Escort MAX Ci International en de Genevo.



Persoonlijk zou ik de Stinger even links laten liggen. Niets ten nadele van de hardware en de service, want die is altijd prima geweest.
Maar op dit moment weet je gewoon niet waar je aan toe bent met ze. Er is al een poos radiostilte, en 1x per jaar of 1x per 2 jaar wordt er wat gecommuniceerd, en dan heeft iedereen weer hoop en vervolgens blijft het weer een poos stil.

Wat betreft prestaties en filtering laten de meesten Stinger nu links liggen tot dat er een nieuwe update komt.

Ik zou nu niet een dikke 2000 euro erin willen investeren...

Twilo
Master
 Bericht 
Dat wordt een lastige keuze. De Genevo detecteert de MRCT/CD/4T op een correcte manier. Helaas niet RDD proof. De Escort MAX Ci International zie ik weinig gebruikers ervaring op youtube qua detectie op de MRCT/CD/4T. Blijft moeilijk.

Harold
FS Meldingen
 Bericht 
Ik geloof er niets van dat er nog een auto met een RDD rondrijdt.

357kurt
Master
 Bericht 
Nee joh!

Spaans : MOLTO RADARAS!!
Engels : MULTA RADAR!!

:roflol:

Twilo
Master
 Bericht 
Harold schreef:
Ik geloof er niets van dat er nog een auto met een RDD rondrijdt.


Misschien in Nederland. Ik vermijd liever het gesprek van: Bezit u een radar detector? Maakt niet uit welke land in Europe.

M4rk
Master
 Bericht 
Twilo schreef:
De Escort MAX Ci International zie ik weinig gebruikers ervaring op youtube qua detectie op de MRCT/CD/4T. Blijft moeilijk.


Wat wil je zien? (beetje oftopic, mgoed als de modjes er een nieuw topic voor willen hoor ik het wel.)

Gatso RT3 (t-series):
Link

Link


Multa CT:
Link

Link

Link

Link

Link

Link


Multa CD:
Link


Mesta:

Link

Link

Link

Link


Ka:

Link

Link

Link

Link


Edison
Nieuwkomer
 Bericht 
Doe er maar 1 :lol:

M4rk
Master
 Bericht 
Edison schreef:
Doe er maar 1 :lol:


Dat is work in progress..

M4rk schreef:
maar die krijg ik op dit moment met geen mogelijkheid geleverd in NL, de spaanse distibuteur heeft een enorme order geplaatst en die gaat voor.


Samen met

M4rk schreef:
Voor al die modelletjes geld dan ook nog eens dat er nog het eea gesleuteld moet worden aan de software voordat ze via een Nederlandse distributeur de Nederlandse markt op kunnen.


Er is mij verzekerd dat er heel snel tijd in 't ontwikkelteam komt om de puntjes op de i te zetten. Met de nieuwe eigenaar (monomoy is niet meer betrokken) is er zelfs gesproken over een ontwikkelaar speciaal voor EU. Als alles dan getweaked is, dan kan hij in NL ook de markt op. De Spaanse distibuteur was nogal ongeduldig, daar zijn ze de markt op gegaan toen alles nog midden in de ontwikkeling zat; dat had nogal een desastreus effect.

Edison
Nieuwkomer
 Bericht 
Dan wacht ik nog even met de Genevo raamplakker. Thx

Prosperot
Pro
 Bericht 
Die Mesta detectie is indrukwekkend!

Harold
FS Meldingen
 Bericht 
Staan die Mesta palen opkomend of afgaand gericht?

Twilo
Master
 Bericht 
Mooie referentie video's M4rk :thumb:. Detectie op de MRCT is wel ok. Lijkt wel op de oude Ventura/966R/966EVO afstanden bij het detecteren van de MN6F radar. Jammer dat de antenne zo "lomp" is van de Escort MAX Ci International. Ben benieuwd of Escort het oplopend alarm gaat verbeteren.

M4rk
Master
 Bericht 
Harold schreef:
Staan die Mesta palen opkomend of afgaand gericht?


Als ik me goed herinner 2x afgaand, 2x opkomend.. maar ik roep het op de filmpjes ook nog ergens.

Twilo schreef:
Jammer dat de antenne zo "lomp" is van de Escort MAX Ci International.


De antenne is eigenlijk niet groter dan die van de STI, maar hij is inderdaad lomper dan de Stinger HD-antenne. Echter gaat functionaliteit voor mij nog steeds boven vorm.

Ze hebben wel de montagemogelijkheden enorm verbeterd, in de oude antenne had je maar 1 punt waar je hem vast kon zetten; op deze antenne zit er een moertje in een gootje over de hele diepte van de antenne, dat helpt enorm.

Twilo
Master
 Bericht 
M4rk, enig idee of men het alarm geluid kan wijzigen in de Escort MAX Ci International? Het geluid is niet echt fijn om aan te horen voor mij. Kunt u misschien later een vergelijking doen met de Stinger VIP en Escort MAX Ci International bij een MRCT? Ben erg benieuwd of er een groot verschil zit tussen de detectie afstanden. Misschien komt Stinger wel in actie, nu men de hete adem kan voelen van hun conculega.

Wat me nog steeds verbaast, is dat Escort/Beltronics toch redelijke resultaten kan halen bij de MRCT voor middel van de "ouder hoorn" techniek.

M4rk
Master
 Bericht 
Twilo schreef:
Kunt u misschien later een vergelijking doen met de Stinger VIP en Escort MAX Ci International bij een MRCT?


Zodra iemand mij een VIP toestuurt wil ik met liefde een vergelijk doen.

Twilo schreef:
Wat me nog steeds verbaast, is dat Escort/Beltronics toch redelijke resultaten kan halen bij de MRCT voor middel van de "ouder hoorn" techniek.


Mja.. de hoorn is maar een klein deel van 't spelletje, hetzelfde geld voor de patch array antenna's. Toegegeven, het is belangrijk dat je de signalen zo snel mogelijk ziet, maar wat je daarna er mee doet en hoe snel je ze kan herkennen maakt voornamelijk het grootste verschil in afstanden. Waarom zou je een ontwerp dat werkt inruilen. Het ontwikkelen van een nieuw platform kost al gauw een bedrag met zeven cijfers.

Mazda maakt met zijn Skyactiv motoren ook nog steeds gebruik van "oude" techniek zonder turbo's, maar die zijn nagenoeg net zo zuinig en krachtig als een groot deel van het moderne gamma van concurrenten die turbo's gebruiken, kwestie van smaak en aanwezige kennis denk ik.

Twilo
Master
 Bericht 
M4rk schreef:
Mja.. de hoorn is maar een klein deel van 't spelletje, hetzelfde geld voor de patch array antenna's. Toegegeven, het is belangrijk dat je de signalen zo snel mogelijk ziet, maar wat je daarna er mee doet en hoe snel je ze kan herkennen maakt voornamelijk het grootste verschil in afstanden. Waarom zou je een ontwerp dat werkt inruilen. Het ontwikkelen van een nieuw platform kost al gauw een bedrag met zeven cijfers.


Even offtopic. Toen de Stinger DSI op de markt kwam was het echt een flinke verbetering tegen over de "oude hoorn techniek" Ventura/966. De DSI detecteert velen malen eerder de gatso en multanova radar signalen. Helaas tijden veranderen eenmaal nu.

M4rk
Master
 Bericht 
Twilo schreef:
Toen de Stinger DSI op de markt kwam was het echt een flinke verbetering tegen over de "oude hoorn techniek" Ventura/966.


Dat klopt. Maar dat komt voornamelijk omdat wij in de Nederlandse markt kozen voor de merknaam Stinger, Beltronics had toentertijd al de M3 hoorn (degene die we kennen uit de STI-R M-edition, en degene waarop de Max CI ook ge-ent is), echter zijn die nooit heel actief de markt op gegaan. Onbekend maakt onbemind ;-)

Dat is overigens nog steeds zo; als ik radardetector zeg, zegt 90% van de mensen, oh.. een Stinger?

utah62
Pro
 Bericht 
Maar is er een ‘winnaar’ aan te wijzen anno 2018? Vroeger was dat inderdaad de 966 EVO en helemaal met het Enerby filter dat ik ook lang gehad heb.

Er is nu meer keuze dat vroeger. Of moeten allen gebruik maken van de app FN of FM? Gratis en voor niets?

M4rk
Master
 Bericht 
utah62 schreef:
Er is nu meer keuze dat vroeger. Of moeten allen gebruik maken van de app FN of FM? Gratis en voor niets?


Kwestie van smaak. Die apps draaien op het apparaat die ik met grote regelmaat ook gebruik om mee te bellen. Zelf vind ik een detector (helemaal als hij lekker stil is omdat ie goed filtert) nog steeds erg fijn. Maar de noodzaak is er wel minder dan vroeger, helemaal in ons uber-connected landje. Buiten onze landsgrenzen zijn een aantal van deze dingen toch minder ingericht, daar is de meerwaarde wel iets groter.

utah62 schreef:
Maar is er een ‘winnaar’ aan te wijzen anno 2018?


Defineer wat voor jou een winnaar is? Sterker nog, dingen die jij belangrijk vind, kunnen voor mij wel minder belangrijk zijn en andersom.

Vroeger was alles simpel, dan ging het knalhard om afstand. Nu is het een combinatie van rust in de cabine (voorkomen van falses), afstand en secundaire functies zoals GPS alerts, connectivity, het delen van je meldingen met anderen en vice-versa.

utah62
Pro
 Bericht 
M4rk schreef:
Nu is het een combinatie van rust in de cabine (voorkomen van falses), afstand en secundaire functies zoals GPS alerts, connectivity, het delen van je meldingen met anderen en vice-versa.

Is er nu een aan te wijzen die het beste heeft van deze argumenten die je noemt dan?

357kurt
Master
 Bericht 
Zonder RD / ALP rij ik niet rustig kan ik je vertellen, zeker niet met die overijverige Smurfen in mijn omgeving. Daar gaat geen FM of FN of wat voor app mij voor behoeden :nothanks:

Te vaak wordt er niets gemeld terwijl ze er wel staan of een vaag busje wordt aangezien voor radar.

utah62
Pro
 Bericht 
357kurt schreef:
niet

Welke heb je?

357kurt
Master
 Bericht 
1M

Ik moet er wel bijzeggen dat de settings MR wide absoluut veel betere resultaten geeft op afgaande radar, gisteren pijnlijk duidelijk op de N360 richting Delfzijl waar ik MR narrow en high filter aan had staan. Ik had amper 50 meter, met MR wide setting weer comfortabel 150+m.

Je moet erop leren vertrouwen en de correcte settings gebruiken, iets meer vals alarm is beter dan te laat signaal.

Eb
Nieuwkomer
 Bericht 
 
Can 360max ci international detect gatso rt4?

Harold
FS Meldingen
 Bericht 
357kurt schreef:


Die falses worden getrickerd door BSM's?

357kurt
Master
 Bericht 
Alleen maar door BSM, verder eigenlijk nooit, soms nog wel eens Gatso vals alarm op een ouder model BMW en rond Schiphol doet ie nog wel eens vaag, maar niet vaker dan 1 per maand.

radardetector_freak
Weet de weg
 Bericht 
 
Op de bekende spaanse site is Nederland overigens niet te kiezen in de betaalflow. Is de One M daar niet meer te bestellen ?
Nog andere adressen waar de one M voor Euro 530 is te krijgen ?

-> Update: heb ze gevraagd of ze ook naar NL sturen, antwoord: de Spaanse versie van de one M werkt niet correct in Nederland door gewijzigde hardware en software.
Zou dit echt het geval zijn? Of is dit meer om de markten te scheiden, aangezen de prijs daar een stuk lager ligt ?

 Pagina 7 van 8 [ 353 berichten ] 


Wie zijn er online

Leden op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek…         
privacy policy