» Radardetectie, detectoren, filters etc » Detectoren, GPS en laser apparatuur   

Pagina 2 van 2  [ 82 berichten ]
flexzor
Nieuwkomer
 Bericht 

En wat is je algemene impressie? Heb je de sti-r er nog naast?

HDO
Eendagsvlieg
 Bericht 

Ziet er niet verkeerd uit. Ben benieuwd naar je ervaringen met de mobiele controles.
Ben op zoek naar een nieuwe detector nadat mijn vorige auto met Stinger Card incl. laser en Blu eye volledig is afgeschreven na een aanrijding. Rij nu met m'n nieuwe auto zonder "hulpmiddelen" maar mis ze toch behoorlijk.
Target schijnt trouwens ook met een nieuwe laser te komen http://www.laser-track.com
Het maakt de keuze er allemaal niet makkelijker op. :huh: :huh:

frits1972
Respect
 Bericht 

Dit ziet er toch wel veelbelovend uit ! :applaus:

Harold
FS Meldingen
 Bericht 
M4rk, heb je de antenne met zuignap voor het raam? En zo ja, heb je hem ook al buiten de auto getest?

M4rk
Master
 Bericht 
Zuignap op 't raam. Nu netjes achter de bumper.

Resultaat is gelijk.

Harold
FS Meldingen
 Bericht 
Ok, ik heb bij mijn Redline ook niet het idee dat het raam dempt. Ik wil het nog wel een keer testen.

Harold
FS Meldingen
 Bericht 
@ Mark,

Enig idee hoe de Genevo omgaat met de Mesta radar?

M4rk
Master
 Bericht 
Harold schreef:

Geen idee, staat op 't lijstje om te testen.. maar heeft voor mij op 't moment geen prio.

Sommelier
Nieuwkomer
 Bericht 
Harold schreef:

I'd love to know how it does against the Mesta 210c as well since we can't hope anything reliable from Stinger :/

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Jack.Ryan schreef:
Zover ik kon zien zijn dit allen vaste palen? Geen GPS-Spotlist?

Dat maakt toch niet uit, radarpaal is radarpaal. Goed om MRCT mee uit te testen, flitspalen verraden niets.. Een mobiele controleur kan nog wel eens een politieauto oproepen als je meerdere keren voorbij rijdt.

Disq
Master
 Bericht 
Moet zeggen dat die Genovo One S of Genovo HD+ (https://www.genevo.com/en/genevo-hd/) mijn interesse nu wel wekken, zeker sinds de mijnes steeds slechter is geworden (beestie is al 8 jaar oud). Wat ik zag van de filmpjes van M4rk is dat hij in NL het wel prima doet, ook op zijn commentaar. Maar hoe werkt hij in het buitenland? Ik woon zelf in Hongarije tegenwoordig (waar radar detectie legaal is), maar rij veel rond in Oostenrijk, Duitsland en Engeland en vraag me af hoe het daar werkt. Raad je deze ook aan of zou je meer denken aan bijvoorbeeld Stinger Card? Voor mij heeft de extra functies van de DSI geen nut.

Ik moet nu toch wel snel weer een nieuwe gaan aanschaffen, want ik rij nu rond met de TomTom Speed Camera app op me telefoon en daar word ik niet echt gerust gesteld van.

Overigens heb ik ze allemaal laten inbouwen, vroeg me af hoe lastig het is om het zelf in te bouwen. Ik heb het geprobeerd op te zoeken, maar kom er niet uit. Iemand een artikel of een how to hoe je het kan doen?

M4rk
Master
 Bericht 
Disq schreef:
maar rij veel rond in Oostenrijk, Duitsland en Engeland en vraag me af hoe het daar werkt.

Naar wat ik me heb laten vertellen is het gewoon een HD+ antenne, met een additioneel logicboard speciaal voor MultaRadar/Gatso herkenning. Ik verwacht dus dat hij het net zo goed doet als de vorige, met als aanvulling de low power fmcw radars.

Ik ben echter nog niet op pad geweest in die landen, dus ik durf het je niet met zekerheid te zeggen.

Disq schreef:
Overigens heb ik ze allemaal laten inbouwen, vroeg me af hoe lastig het is om het zelf in te bouwen.

Ik vind het een eitje.. de ander vind het een ramp. Het ligt allemaal aan hoe handig je bent, wat je aan gereedschap hebt en of je een goede lokatie hebt.

Disq
Master
 Bericht 
M4rk schreef:
Ik vind het een eitje.. de ander vind het een ramp. Het ligt allemaal aan hoe handig je bent, wat je aan gereedschap hebt en of je een goede lokatie hebt.

Handig is op een redelijk niveau. Geen ervaring, maar ik ben best bereid om het te leren. Gereedschap en lokatie is persoonlijk een ramp, maar ik kan vast wel 1 of andere garageboer wel een 20'tje geven om z'n werkplaats te mogen gebruiken voor een paar uur. Heb je ergens een artikeltje of handleidingje o.i.d.?

M4rk
Master
 Bericht 
Disq schreef:
Heb je ergens een artikeltje of handleidingje o.i.d.?

Een handleiding? Waar voor? Dat is per auto verschillend.

Het belangrijkste is:

- Horizontale montage, waterpas tegenover de auto
- Vrij zicht of achter (dun) glad plastic
- Geen roostertjes of koolstof
- Aansluiten op een accessoiregroep

Sommelier
Nieuwkomer
 Bericht 
Note that they're going to make a remote version: the HD M +

M4rk
Master
 Bericht 
Sommelier schreef:
Note that they're going to make a remote version: the HD M +

They already did O:)

Disq
Master
 Bericht 
M4rk schreef:
Een handleiding? Waar voor? Dat is per auto verschillend.

Okay, ik dacht dat er misschien een handleiding of een artikel hoe men het uitlegde hoe het kan. Eerlijk gezegd weet ik niet eens hoe de radar wordt vastgehouden aan de bumper op dit moment. Dan ga ik het gewoon proberen en zie wel hoe het uitpakt.

Sommelier
Nieuwkomer
 Bericht 
M4rk schreef:
post4362322.html#p4362322 wrote: Note that they're going to make a remote version: the HD M +

They already did O:)

I hadn't seen it on the website.

Disq
Master
 Bericht 
Sommelier schreef:
I hadn't seen it on the website.

You mean this one, right? https://www.genevo.com/en/genevo-hd/

M4rk
Master
 Bericht 
Disq schreef:
You mean this one, right?

Nope.. the video's I posted show the results of the new HDM+ antenna combined with the Genevo Assist/VIP. It's not for public sale (yet).

Sommelier
Nieuwkomer
 Bericht 
Disq schreef:
You mean this one, right? https://www.genevo.com/en/genevo-hd/

That's the regular HD+ antenna. The M version is coming with low power (MRCT/MRCD) features. Like the One M but remote.

Disq
Master
 Bericht 
I guess I'll wait then for the Genevo HD M+, though I think NL is the only one with MRCT/MRCD in Europe now, right? As I drive once a year in NL, I don't really need the MRCT/MRCD feature.

Is there a known difference already between HD+ and HD M+ apart from the MRCT/MRCD features?

Sommelier
Nieuwkomer
 Bericht 
Hopefully, the MRCD version could detect Mesta 210c but Genevo themselves don't know that.

Harold
FS Meldingen
 Bericht 
Disq schreef:
though I think NL is the only one with MRCT/MRCD in Europe now, right?

No, in former eastern-European country's also (MRCD)

Disq
Master
 Bericht 
Harold schreef:

Well, damn, that's exactly where I live. I'll wait then for the HD M+ version. Any idea when that'll be released?

Also, I read here that the Genevo One M and Genevo VIP can detect MRCD/MRCT and Gatso RT3.

https://www.genevo.com/en/new-genevo-pr ... cd-and-ct/

But both of them are not RDD immune. Would you recommend RDD immune or not?

M4rk
Master
 Bericht 
Harold schreef:

- Slovakia
- Austria
- Poland
- Netherlands
- Spain
- Portugal
- Lithuania
- Belgium
- Australia
- New Zealand
- Hong Kong
- USA
- Canada

All use either a new Gatso solution or a MultaRadar solution (or in our case, both).

Disq schreef:
But both of them are not RDD immune. Would you recommend RDD immune or not?

Link

RDD immunity is not something you need in Holland (anymore), but might be useful in other countries.

Sommelier schreef:
Hopefully, the MRCD version could detect Mesta 210c but Genevo themselves don't know that.

They asked me to check that later this year. But to be honest, the Belgian users on this forum are not supplying a lot of info. I asked for locations with fixed setups near the dutch boarder a while back, got nothing useful out of that. So it has no priority for me at this moment.

Next to that, any documentation on the Mesta (like the cetecom tests of 2004 and 2009) or any other technical documentation would be helpful. All I received were complaints, there was no real action taken to help me get my hands on those documents.

Disq
Master
 Bericht 
Do you have an idea when the Genevo HD M+ and the Genevo VIP will be available to the public? According to their description, I am not sure what's in the box of the Genevo VIP either. As I read it, it only contains the console and the box, but no cameras. Even if it comes with 1, it would require another one to be placed horizontally to detect MRCD/MRCT and Gatso 3, which will bring the price up to €1800.

For all the info here though, The Genevo One M looks to be also really interesting, it's just a window sticker which I kinda wanted to avoid. But if the difference is minimal, but the price is €1100 more, then investment wise would be better to take the Genevo One M, also as it's available.

Sommelier
Nieuwkomer
 Bericht 
M4rk schreef:
They asked me to check that later this year. But to be honest, the Belgian users on this forum are not supplying a lot of info. I asked for locations with fixed setups near the dutch boarder a while back, got nothing useful out of that. So it has no priority for me at this moment.

Next to that, any documentation on the Mesta (like the cetecom tests of 2004 and 2009) or any other technical documentation would be helpful. All I received were complaints, there was no real action taken to help me get my hands on those documents.

I offered them to be their beta tester (pro bono) but they wanted me to buy a One M.

I could dig up data if you want. Might be in French but I could do my best to find stuff in English. What do you need?

M4rk
Master
 Bericht 
Sommelier schreef:
What do you need?

Basically anything. I have user manuals, but i'd love to have more in depth info on patterns, frequencies and waveforms. Cetecom has got a good reputation on having that in their reports.

speedfreak
Pro
 Bericht 

M4rk schreef:
But to be honest, the Belgian users on this forum are not supplying a lot of info. I asked for locations with fixed setups near the dutch boarder a while back, got nothing useful out of that. So it has no priority for me at this moment.

There are no installations next to the Dutch border, as the fixed setup is only being used in Wallonia. In Flanders they are only used in mobile setup.
Maybe you can find a fixed installation near Maastricht, but it will always be in Wallonia.

Sommelier
Nieuwkomer
 Bericht 
M4rk schreef:
I have user manuals, but i'd love to have more in depth info on patterns, frequencies and waveforms.

This could be useful to you, then.
http://www.erodocdb.dk/docs/doc98/offic ... Rep134.pdf

They analyse the impact of in-board radars on the functioning of the Mesta 210c, thus describing in length the Mesta 210c. Bonus, it's in English :thumb:

Disq
Master
 Bericht 
Genevo replied back to my e-mail about the Genevo VIP. They have limited quantity, but it's still in development right now.

In the box you can find:
Main unit
Antenna
USB stick
Display
Dock
Speaker
Cable harness
Holders
GPS Antenna
Manual
----------------------------------------
You can buy VIP with HD+ antenna or without. It´s up to you.

Now the Antenna is the interesting part. There will be 10 versions of the VIP, all with different antennas (and different prices). You can also specify without laser protection, with front only laser protection or front and back. If you already have a Genevo HD+, the VIP will be an upgrade and therefore cheaper.

I'm not sure if I can show the prices or not as it's also still in development. But let's say that if you go for the full package, the price is about on par with a Stinger VIP+Laser. The fact that it's modular and you reduce the price if you don't want all that makes it interesting for me.

Currently no release date given though.

Pagina 2 van 2 [ 82 berichten ]