» Radardetectie, detectoren, filters etc » Detectoren, GPS en laser apparatuur   

Pagina 1 van 4  [ 160 berichten ]
radardetector_freak
Weet de weg
 Bericht 

Interessante raamplakker op komst / inmiddels leverbaar: GENEVO ONE M.

Hieronder een filmpje op de Multanova CT die notabene in Nederland is opgenomen:

Link

Het is mij in dit filmpje niet echt duidelijk waar de camera/radar staat en of dit een afgaande meting is of niet.

Verder:
- Ingebouwde GPS (als het goed is ook geschikt om locaties valse meldingen op te slaan)
- Firmware updatable
- Schijnt niet 100% spectre proof te zijn, maar detectie op +/- 5m
- Prijs is redelijk pittig: Euro 799

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Op 22 sec, flitspaal middenberm.

Dit is Zwolle, ik herken het vliegtuig.
https://www.google.nl/maps/@52.5208716, ... 312!8i6656

radardetector_freak
Weet de weg
 Bericht 

Afgaand dus, nu zie ik het. Is vrij goede detectie toch?

Piet_Piraat
Master
 Bericht 
Dat ziet er qua detectie niet verkeerd uit. Daar heb je tenminste ook nog wat aan als je +40 doet.

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Is vrij goede detectie toch?

280 meter van kruising tot flitspaal.. Het is aardig maar ben niet ontzettend onder de indruk, voor die prijs. Heeft ook alle tijd om te analyseren met die lage snelheid. Verder blijft het een simpele raamplakker.

Maar, concurrentie is altijd goed voor de markt.

WimLex
Master
 Bericht 
is die flitspaal niet al jaren weg ?

radardetector_freak
Weet de weg
 Bericht 

Dave schreef:
280 meter van kruising tot flitspaal.. Het is aardig maar ben niet ontzettend onder de indruk, voor die prijs. Heeft ook alle tijd om te analyseren met die lage snelheid. Verder blijft het een simpele raamplakker.

Maar, concurrentie is altijd goed voor de markt.

Meer resultaten afwachten dus. En inderdaad een test met 120+ km/u op een afgaande meting zou de beste test zijn.
En de vraag is natuurlijk hoe consistent de detectie is: leuk als de detectie een keer goed is, maar het moet idealiter 90-98% van de keren goed zijn en niet af en toe, wat het geval toch wel een beetje is bij detectie van de Multaradar CT

In de VS heet de detector overigens: Radenso Pro SE M-edition
-> Er loopt een topic op rdforun over deze detector: https://www.rdforum.org/showthread.php?t=60845

Blaataap
Master
 Bericht 

WimLex schreef:

Nee, die flitspaal is recent nog gemoderniseerd zelfs.

M4rk
Master
 Bericht 
Interessante raamplakker op komst / inmiddels leverbaar: GENEVO ONE M.

Ze zijn leverbaar.. bij voldoende animo kunnen er best een paar naar NL komen.

Piet_Piraat schreef:
Dat ziet er qua detectie niet verkeerd uit. Daar heb je tenminste ook nog wat aan als je +40 doet.

Klopt.

En de vraag is natuurlijk hoe consistent de detectie is: leuk als de detectie een keer goed is, maar het moet idealiter 90-98% van de keren goed zijn en niet af en toe, wat het geval toch wel een beetje is bij detectie van de Multaradar CT

80% van de tijd is 't dit.. soms iets minder (100-150m tot aan de set), soms uitschieters op die lokatie van 5-600m.

Piet_Piraat
Master
 Bericht 
100-150m is wel weinig hoor. Dan heb je amper tijd om te kijken of het vals alarm is of dat je serieus in de ho-ijzers moet.

EddyHH
Master
 Bericht 
Piet_Piraat schreef:
Dan heb je amper tijd om te kijken of het vals alarm is

Dat hoeft gelukkig ook niet meer. Alarm is ankers uit. Pas 2x vals alarm gehad en in beide gevallen merkte ik aan de opbouw al dat het niet gek was dat ik niks in de berm zag. Dit is bij een Redline en niet bij de Genevo maar ga ervan uit dat deze op dezelfde frequenties scant.

Harold
FS Meldingen
 Bericht 
Dat is wel het voordeel, dat je gewoon minimaal vals alarm hebt. Dus idd alarm is remmen.

Vroeg op
Master
 Bericht 
WimLex schreef:

Nee. Als het goed is staan er nog strepen op de weg van mij. :x

Harold
FS Meldingen
 Bericht 
Die flitspaal staat er gewoon hoor.

Boralis
Master
 Bericht 

En was dit echt radar detectie? GPS + vaste flitspaal op tijd melden is niet het moeilijkste zeggggggg maaaaarrrrrrrrr ... :)

M4rk
Master
 Bericht 
:fp:

Harold
FS Meldingen
 Bericht 
Die test is wel betrouwbaar, daar hoef je je geen zorgen over te maken...

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Piet_Piraat schreef:
100-150m is wel weinig hoor. Dan heb je amper tijd om te kijken of het vals alarm is of dat je serieus in de ho-ijzers moet.

Dat is onder meer het verschil tussen uit stilstand optrekken en met 70-80 km/u aankomen. Dit filmpje is geen realistische test, daarom verkozen tot promotiemateriaal vermoed ik. :x

-> Er loopt een topic op rdforun over deze detector:

Conclusie daar ook, te duur. Beter een Redline kopen als je werkelijk aan de raamplakker wil

frits1972
Pro
 Bericht 

na genezing door dr M4rk haal ik ook bijzonder goede resultaten met mijn Redline. Vaste flitspalen 500-600 M
mobiel varieert van 150 m tot laatst een keer in de polder wel 700 m.

Nogmaals dank M4rk voor de super goede service !!

Harold
FS Meldingen
 Bericht 
Dave schreef:
Conclusie daar ook, te duur. Beter een Redline kopen als je werkelijk aan de raamplakker wil

Voordeel van de Genevo is wel dat ie voorzien is van GPS, dus dingen als speedsense, spotlist alarm en een Europese database voor flitspalen heeft ie dan weer wel, en heeft de Redline niet. Dus het is wel een beetje appels met peren vergelijken.

Schoenzool
Master
 Bericht 
Raamplakker ... hmmmz. Valt teveel op voor de gestreepte vrienden :roll: :huh:

Piet_Piraat
Master
 Bericht 
Ach welnee. Met de wildgroei aan navi's, telefoons en dashcams tegen de voorruit, valt zo'n raamplakker echt niet op.

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Ik zou het risico niet nemen, niet het hele politiekorps is achterlijk. Zeker niet als je gaat zitten rommelen, alcoholcontrole of een reguliere voertuigcontrole kan maar zo.

Ik hou twee knopjes ingedrukt "onder de tafel".

radardetector_freak
Weet de weg
 Bericht 

Er blijken 4 varianten van deze detector te komen:

1)
Raamplakker: Genevo ONE M, €530 -> https://www.genevo.com/es/genevo-one-m/

2)
Losse (bekabelde antenne): Genevo HDM, € 780 -> https://www.genevo.com/es/genevo-hdm/

3)
Draadloze antenne + GPS ontvanger, €995 -> https://www.genevo.com/es/genevo-hdm-gps/

4)
VIP uitvoering: bekabelde antenne + luxe display, €1395 -> https://www.genevo.com/es/genevo-vip/

Zie ook:
https://www.todoradares.com/foro/topic/ ... nevo-2017/

Toch wel heel benieuwd naar een vergelijking met de Stinger VIP en de Redline int. op de Multaradar CT !

Harold
FS Meldingen
 Bericht 
Denk dat die 530 euro niet klopt: dit staat namelijk op dezelfde site: https://www.genevo.com/en/portable-radar-detectors/

Harold
FS Meldingen
 Bericht 
Dave schreef:
Ik zou het risico niet nemen, niet het hele politiekorps is achterlijk. Zeker niet als je gaat zitten rommelen, alcoholcontrole of een reguliere voertuigcontrole kan maar zo.

Mwoah, dat is een gokje, maar je hoeft ze niet pontificaal met zuignappen aan de voorruit te hangen, dan zijn er nog wel andere opties.

radardetector_freak
Weet de weg
 Bericht 

Wat betreft de €530, op de site van todoradares staat ie ook voor die prijs:
https://www.todoradares.com/tienda-onli ... evo-one-m/

maar inderdaad, op andere sites voor €799 - wat denk ik een te hoge prijs zou zijn, aangezien de redline overal rond de 520 zit.

Dus misschien hebben ze de prijs naar beneden bijgesteld

Harold
FS Meldingen
 Bericht 
Lijkt me sterk omdat ie net gereleased is, dat je dan al 270 euro zakt. Klinkt mij niet logisch.

Ik ben benieuwd, opzich kun je hem wel in je winkelwagen toevoegen voor dat bedrag...

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Adviesprijzen kunnen wel eens afwijken.. Zoveel, ja, het is behoorlijk. Als iemand de gok wil wagen, ga je gang ;)

Harold
FS Meldingen
 Bericht 
Ik had al een poging gedaan maar kwam niet echt door de site heen mbt bestellen. Tis ook nog Pre-order.

M4rk
Master
 Bericht 
Ik kan ze al wel krijgen, maar inderdaad voor €799,-

Harold schreef:
Denk dat die 530 euro niet klopt: dit staat namelijk op dezelfde site: https://www.genevo.com/en/portable-radar-detectors/

Spaanse units hebben andere firmware, spreken alleen maar Spaans.

radardetector_freak
Weet de weg
 Bericht 

M4rk schreef:
Spaanse units hebben andere firmware, spreken alleen maar Spaans.

Is taal het enige verschil? Want dan vinden veel mensen het denk ik prima om voice uit te schakelen en uitsluitend op piepjes af te gaan.
Of is die setting niet mogelijk? Kan er in de manuals niks over vinden.

M4rk
Master
 Bericht 
D'r zit meer verschil in, maar het voornaamste is dat het menu en de spraak alleen Spaans is.

radardetector_freak
Weet de weg
 Bericht 

M4rk schreef:
D'r zit meer verschil in, maar het voornaamste is dat het menu en de spraak alleen Spaans is.

Voor 270 euro verschil kun je nog wel een keer een paar spaanse woordjes leren ;)

M4rk
Master
 Bericht 
Wat ik nou op de mat vond :)

Afbeelding

Jack.Ryan
FS Meldingen
 Bericht 
Benieuwd

HDO
Eendagsvlieg
 Bericht 

Ben benieuwd naar je bevindingen!!! Ik ben er nog steeds niet uit welke detector ik nu moet kiezen.

EddyHH
Master
 Bericht 
M4rk schreef:
Wat ik nou op de mat vond

:-D En? Zit ie er al in? :wink:

Harold
FS Meldingen
 Bericht 
Nice, dat is de Genevo VIP of niet? De remote versie.

M4rk
Master
 Bericht 
Link

EddyHH schreef:
En? Zit ie er al in? :wink:

Haha.. ik ben heel snel met dat soort dingen, maar ik kan helaas niet heksen. Vandaag hangt ie aan de voorruit, morgen gaat ie er netjes in.

HDO schreef:
Ben benieuwd naar je bevindingen!

Die komen snel.

Harold schreef:
De remote versie.

Yes :D
Link

frits1972
Pro
 Bericht 

En de resultaten van de raamplakker ? vergelijkbaar met de Redline ?

M4rk
Master
 Bericht 
frits1972 schreef:
vergelijkbaar met de Redline ?

Vergelijkbaar of beter + gps + eventueel lockouts. Maar daar is de prijs van 799,- ook naar.

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
En dit is een preproductiemodel waar nog geen prijs van bekend is, zo te zien?

Ziet er verder wel netjes uit allemaal.

M4rk
Master
 Bericht 
Dave schreef:
En dit is een preproductiemodel waar nog geen prijs van bekend is, zo te zien?

Dit is inderdaad een sample, voorafgaand aan productie. Ga voor de prijsstelling maar uit van 't prijspijl van een Stinger Card met HD antenne.

flexzor
Nieuwkomer
 Bericht 

Ben benieuwd. Blijkbaar gaan ze de mesta ook aanpakken binnenkort als ik correct gelezen heb..

Bouw jij hem naast de sti-r?

TommyGun
Master
 Bericht 
EddyHH schreef:
:-D En? Zit ie er al in? :wink:

:[

Harold
FS Meldingen
 Bericht 
Ik ben benieuwd Mark, ook of er nog verschil tussen de raamplakker en de remote versie zit.

M4rk
Master
 Bericht 
HDO schreef:
Ben benieuwd naar je bevindingen!!

Link

Link

Link

Link

Link

Link

Link

Link

Jack.Ryan
FS Meldingen
 Bericht 
Zover ik kon zien zijn dit allen vaste palen? Geen GPS-Spotlist?

M4rk
Master
 Bericht 
Hoe bedoel je dat? Gps spotlist hoor je zeggen: speedcam, limit 50. Daarna hoor je MultaRadar of Gatso, dat is wanneer hij daar de radar detecteert.

Voordeel is dat je meters tot de gps spot ziet, terwijl hij detecteert, dus je hebt een redelijk exacte afstand.

Mobiele controles ben ik nog niet tegengekomen. Maar dat kon ook bijna niet in deze korte periode.

Pagina 1 van 4 [ 160 berichten ]