» Radardetectie, detectoren, filters etc » Detectoren, GPS en laser apparatuur   

Pagina 1 van 1  [ 40 berichten ]
tetraberry
Nieuwkomer
 Bericht 

http://www.pythondetectors.com/

Blijkbaar een concurrent voor target blu eye. Bereik tot wel een kilometer:

http://www.pythondetectors.com/python-m ... mparisions

Hun detector kan je op de ruit met een zuignap bevestigen en werkt ook op een batterij die tot 2.5 uur meegaat, dus zoals een losse GPS.

Prijzen een kwart van target blijkbaar, vanaf 225 pond:

http://www.pythondetectors.com/store/pr ... hon-3825p1
http://www.pythondetectors.com/store/pr ... hon-3825p2

357kurt
Die hard
 Bericht 
Veelbelovend?

Zelfs met alle toeters en bellen nog niet de helft van de Target :honger:

Intimidator
Nieuwkomer
 Bericht 

Maandje terug ook gevonden en gevraagd op te sturen maar ze weigeren buiten UK te leveren. Heb het idee dat ze bang zijn in aanvaring te komen met target... Anyways, dus of zelf ophalen of ff via via laten leveren:-)

Sent from my XT1650 using Tapatalk

tetraberry
Nieuwkomer
 Bericht 

Spijtig dat ze niet shippen, voor wat het maar kost.
Target Blu Eye is gewoon veel te duur voor wat het is.

Verder is er in België een kans op inbeslagname in geval van Target Blu Eye, als we de pers mogen geloven.

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Interessant, ik heb wel een adres die betrouwbaar door kan sturen vanuit de UK.

Maar zit zelf nu in Kroatië, niet echt veel C2000 activiteit hier :roll: :D

wuttel
Respect
 Bericht 

Idem hier, via de UK.
Kom je uit op ong. 375 euro voor de P2.

Wellicht 5 laten komen?

Gr. Wuttel

speedfreak
Pro
 Bericht 

Mooi dat er een mobiele variant is van de Blu Eye. Vind de Blu Eye wel mooier.
Binnenkort misschien eens een vergelijkende test doen?

tetraberry schreef:
Verder is er in België een kans op inbeslagname in geval van Target Blu Eye, als we de pers mogen geloven.

Denk dat de kans groter is dat ze de Python in beslag nemen. De Blu Eye zit niet echt in het zicht en kan ook gezien worden als een display van weet ik veel. Deze Python zit wel in het zicht en een politie-agent gaat dit meteen (onterecht) als een RD categoriseren, wat je (ook al is het geen RD) niet echt verder helpt.

357kurt
Die hard
 Bericht 
Je kan de optionele antenne nemen dan het apparaat op een discrete locatie. Maar een kaartje oid zou mooier zijn.

Harold
FS Meldingen
 Bericht 
Ik ben wel benieuwd naar het vergelijk, want vind de Blu eye nog niet 100% waterdicht.

tetraberry
Nieuwkomer
 Bericht 

Harold schreef:
want vind de Blu eye nog niet 100% waterdicht

Wat maakt de target niet 100% waterdicht?

Wat ik mij afvraag is of ze bermtoeristen kunnen zien. In België staat er vaak zo'n flitscontainer of andere pakezel, en dan enkele meters tot wel tientallen meters verder een busje. Uiteraard ben ik benieuwd of de target de tetra sync uit die busjes ook ziet.

Zeker als je snel rijdt dan is een paar honderd meter detectieradius waardeloos als het meerdere seconden duurt voor de detector die sync ziet passeren.

Harold
FS Meldingen
 Bericht 
Ik heb nog nooit alarm gehad bij een regio snelheidscontrole door de Blu eye.

Dan hebben ze de mobilofoon uit staan of op een ander kanaal dat ie geen pulse signaal geeft?

En bij sommige opvallende politie auto's die ik tegen kom wel alarm, en sommigen niet. Bij de meeste ambu's wel.

tetraberry
Nieuwkomer
 Bericht 

Harold schreef:
Ik heb nog nooit alarm gehad bij een regio snelheidscontrole door de Blu eye.

Ik heb zelf al dikwijls gedacht om te stoppen met mijn open source scriptjes op de raspberry, en een blu eye te kopen, maar als deze niet alle politie kan spotten, .....

Op autostrade heb ik in België geen schrik: volgwagens zijn BMW's, die zijn vlot te spotten. De meeste mobielen flits controles staan op de twitter pagina van politie controles en via polcon op facebook, die ik volg. Maar waar ik wel schrik voor heb zijn de anonieme wagens van de lokale politie, daar is geen lijn in te trekken gezien elke politiezone vrije keuze heeft.

Enkel op de autostrade is er federale politie in België en die rijden of met volvo's + signalisatie (voor bvb ongevallen) en anonieme BMW's met het gekende astrid sprietje ipv de standaard BMW haaievin antenne.

speedfreak
Pro
 Bericht 

Ik heb al regelmatig snelheidscontroles gehad op de snelweg in België waar ik ook alarm bij kreeg met de Blu Eye. De ene keer op tijd, de andere keer niet. De anonieme BMW's geven altijd signaal op de Blu Eye.

Waarom je niet altijd signaal krijgt op de Blu Eye, is ook voor mij een raadsel. Waarschijnlijk staat de portofoon gewoon niet altijd aan.

Harold
FS Meldingen
 Bericht 
Volgens mij werken Belgie en Nederland anders. Volgens mij heb ik wel vaker gelezen dat men in BE de snelheidscontrole auto's meestal wel opmerkt. Weet niet wat de ervaringen zijn van andere Blu Eye rijders in NL?

357kurt
Die hard
 Bericht 
Gistern op de N351 hmp 10.5 (ri Wolvega) een Touran gemeld met een grijze VROS Audi er naast, had ik het mooi kunnen testen!

geenidee
Nieuwkomer
 Bericht 

Harold schreef:
Volgens mij werken Belgie en Nederland anders. Volgens mij heb ik wel vaker gelezen dat men in BE de snelheidscontrole auto's meestal wel opmerkt. Weet niet wat de ervaringen zijn van andere Blu Eye rijders in NL?

Bij mij hetzelfde, in België en Duitsland krijg ik altijd signaal als ik politie tegenkom.
In NL is het hit or miss, soms totaal geen signaal, soms na 15 seconden ofzo.

Harold
FS Meldingen
 Bericht 
Ik had idd ook het idee dat het in Duitsland beter werkt, heeft me nog een boete bespaard voor een Optospeed/Eso

speedfreak
Pro
 Bericht 

geenidee schreef:
Bij mij hetzelfde, in België en Duitsland krijg ik altijd signaal als ik politie tegenkom

Op de snelweg kan dit kloppen, maar lokaal ook? Ik kom regelmatig combi's tegen waar ik geen signaal van krijg.

geenidee
Nieuwkomer
 Bericht 

Dat kan kloppen, ik heb 99% van de tijd op de snelweg gereden in België.

Svenn
Nieuwkomer
 Bericht 

Het duurde even maar daar is ie dan...

2 min puntjes, de kleur is rood, zwart leveren ze niet & ik vind hem vrij groot.
Van het weekend maar even testen..

Afbeelding Afbeelding

wuttel
Respect
 Bericht 

Laat het ajb weten.

Mooi dat je dit aandurft om te kopen en te testen.

Gr. Wuttel

Harold
FS Meldingen
 Bericht 
Svenn schreef:
Van het weekend maar even testen..

Heb je zelf ook een Target Blu Eye om mee te vergelijken?

En welk model heb je? Ik zie op hun site dat ze 3 verschillende uitvoeringen hebben?

Svenn
Nieuwkomer
 Bericht 

Helaas heb ik zelf geen Blu Eye, eerst maar even kijken hoe de werking van de Python is, daarna kunnen we hem vast wel naast een Target testen..

ik heb de 3825/P2 met optionele antenne indien ik later dit ding nog in/op het dashboard plaatsen wil of niet tevreden ben over de detectie, deze schijnt de detectie met 50% te vergroten. ?!?
Er is trouwens ook een USB 'Power Booster Module', welke ik niet besteld heb.

Harold
FS Meldingen
 Bericht 
Al ervaringen opgedaan dan?

Svenn
Nieuwkomer
 Bericht 

Gister een paar hulp diensten opgezocht, 100% raak, alleen na 1 keer piepen hield deze ermee op, terwijl deze wel in de buurt was (voor me reed), daarna maar even de handleiding gelezen, en het apparaat op repeat modus gezet.

Na het weekend meer info.

Harold
FS Meldingen
 Bericht 
Ok ben erg benieuwd

Harold
FS Meldingen
 Bericht 
@Svenn, heb je hem rechtstreeks in de UK besteld of wel via een omweg?

En ben nog steeds benieuwd of je al meer ervaringen hebt, weet ook niet hoeveel kilometer je per dag rijdt om een goed beeld te krijgen.

Svenn
Nieuwkomer
 Bericht 

Helaas via een omweg en toen weer via een omweg,,, Rechtstreeks wil men niet leveren.

Ik rij om het weekend ongeveer 1000 km, door de weeks vrij weinig.

Ik had deze eerst op gevoelig staan, deze gaf toen best vaak een blauw lampje + piepje, zonder dat ik wat zag of uitsloeg naar 5 lampjes.
Nu heb ik hem op minder gevoelig staan, echter dan geeft de Python bij een tegemoet komend voertuig pas een signaal als deze direct naast mij is en niet al van te voren.

Indien ik op een voertuig afrijd dan detecteert deze wel, ook als een hulpvoertuig achter mij zit dan slaat hij netjes uit na 5 piepjes, nu alleen even kijken welke tijd frame / afstand deze detecteert, wordt dus vervolgd, als ik dit weekend tijd heb ga ik in de stad eventjes kijken of ik wat vinden en het apparaat goed kan afstellen.

Wat mij wel opvalt als er auto's langs de snelweg staan en deze Python op gevoelig staan dat hij deze meestal wel detecteert (ECHTER NIET ALTIJD) en als ik deze op minder gevoelig heb staan, deze pas detecteert als ik er al voorbij ben of helemaal niet..

Svenn
Nieuwkomer
 Bericht 

@ Harold, ik zie dat jij de Blu Eye hebt of had en in het verleden eigenlijk dezelfde waarnemingen had die ik nu met de Python heb.
Heb je de City stand nu nog steeds op de stand staan waar hij pas 'detecteert' bij lampje 3/5 en led 1 & 2 'uit' hebt staan?

Harold
FS Meldingen
 Bericht 
Ik heb de Blu Eye nog steeds en heb hem standaard op city stand staan, dat betekend dat er een drempel in zit dat ie pas boven de 2 (van de 5) lampjes gaat alarmeren. Doe ik dat niet dan heb ik vaak continu alarm. Heb het afgelopen week nog even uitgetest: mijn vrouw heeft ook 2x de auto mee gehad en beide keren stond de Blu Eye 's ochtends uit omdat ze gek werd van de piepjes.. 8)

Maar waar dat (vals) alarm wegkomt ben ik nog niet achter. Volgens de site van Target is er geen vals alarm, dus kan het zijn dat ie te gevoelig is (ik heb een externe bumper antenne ingebouwd).

Turbozeepkist
Nieuwkomer
 Bericht 
Harold schreef:
Maar waar dat (vals) alarm wegkomt ben ik nog niet achter. Volgens de site van Target is er geen vals alarm, dus kan het zijn dat ie te gevoelig is (ik heb een externe bumper antenne ingebouwd).

Het lijkt er meer op dat je bumperantenne op de gekozen locatie storingen van de auto-elektronica oppikt. Er kunnen dan twee dingen gebeuren:
1. je reikwijdte loopt terug omdat hulpdienstsignalen boven je stoorniveau uit moeten komen voordat je ze detecteert en,
2. tussen de veelheid van storingen (pulsen) kan er af en toe een zitten die zich als valide Tetra puls voordoet waardoor je soms een geisoleerde melding van 1 of 2 leds sterk krijgt.

Je kunt dit eenvoudig testen door even de Installer Mode firmware op je Blu Eye te installeren. Deze is bij "Mijn Blu Eye" van de website www.blu-eye.eu te downloaden. Het zou kunnen betekenen dat je je antenne iets moet verplaatsen. Op wat voor auto heb je je bumper antenne waar gemonteerd?

Harold
FS Meldingen
 Bericht 
BMW 320 (E91), antenne is verlijmd aan de bestuurdersbinnenkant van de bumper op het moment dat die er voor weg was bij de garage.

Turbozeepkist
Nieuwkomer
 Bericht 
An sich zou die locatie op jouw BMW goed moeten zijn. De enige spelbreker kan je xenonverlichting zijn. Die wordt bij BMW pulserend aangestuurd. Merk je verschil met verlichting aan of uit?
Een andere optie, maar daar gaan we gemakshalve maar even niet van uit, is dat de antenne niet goed verlijmd is en kan bewegen ten opzichte van de ondergrond. Daardoor ontstaat dan fading hetgeen ook af en toe een verdwaalde melding kan opleveren.

Harold
FS Meldingen
 Bericht 
Volgens mij is ie wel echt goed vast gezet, ik ga wel even testen met Xenon aan en uit, bedankt voor de tip.

Ik heb de verlichting op stand automatisch staan, zal hem eens handmatig uit zetten.

Svenn
Nieuwkomer
 Bericht 

Na het lezen van het bericht van Turbozeepkist = Target/ Track? even een Ringkern clip op de stroomkabel gezet en nu maar weer testen...

Harold
FS Meldingen
 Bericht 
Ik kan met de Xenon verlichting aan/uit nog niet zo veel regelmaat ontdekken dat ik nu al zoiets heb: daar zit het in.

@Svenn: waar heb je de (ferriet?)kern omheen gedaan? Bedrading van de verlichting of van de Python?

Svenn
Nieuwkomer
 Bericht 

Bij beide, maar op het eerste gezicht zit er geen vooruitgang in, mijn lijkt het ook dat ik het meer in in de afstelling van de Python moet zoeken en niet in de omliggende.
Nu weer testen en 'spelen' wordt vervolgd.

Turbozeepkist
Nieuwkomer
 Bericht 
Citaat:
Ik kan met de Xenon verlichting aan/uit nog niet zo veel regelmaat ontdekken dat ik nu al zoiets heb: daar zit het in.

Een ferrietkern kan sommige storingen in de voedingslijn afvangen maar niet de storingen die via de lucht (antenne) binnenkomen. Wat geeft je Blu Eye aan wanneer je Installer Mode draait? Het kan bijna niet anders dan dat je daar een te hoge waarde gaat zien.

Harold
FS Meldingen
 Bericht 
Installer mode moet ik nog proberen, nog geen tijd voor gehad, maar over 3 weken vakantie dus dan maar es kijken. Maar moet hem ook nog steeds opnieuw registreren omdat ik 2e eigenaar ben volgens mij.

Harold
FS Meldingen
 Bericht 
ok, krijg toch steeds meer het idee dat de Xenon verlichting wel invloed heeft. Als ik de verlichting op xenon heb, en ik heb dan 1 tot 2 ledjes alarm met de Blu Eye, en ik zet de verlichting op stadslicht, dan ben ik dat alarm eigenlijk direct kwijt.

Pagina 1 van 1 [ 40 berichten ]