» Radardetectie, detectoren, filters etc » Detectoren, GPS en laser apparatuur   

Pagina 45 van 47  [ 2328 berichten ]
drimmel
Nieuwkomer
 Bericht 

dank, oplossing was laser aanzetten

VW
Laat zich horen
 Bericht 

SpotList update voor Card & DSI op de Stingersite.
Dus waarschijnlijk ook voor VIP

Bramdaman
Master
 Bericht 
Ben benieuwd of de a10 geupdate is.

SSG786
Nieuwkomer
 Bericht 

Vandaag mrcd tegen gekomen opkomend zeer slecht 100-150m met nieuwe software voorheen rond de 500-600m afgaand rond de 150m voorheen op deze locatie 0 meter met oude software

Link

Link

gatso24
Die hard
 Bericht 
Opkomend met gescheiden rijbanen maakt niks uit.

Harold
FS Meldingen
 Bericht 
ik zie op beide filmpjes geen radar set...

M4rk
Master
 Bericht 
Harold schreef:
ik zie op beide filmpjes geen radar set...

Hij staat op het tweede filmpje bij 10 seconden, na de ANWB paal.

Harold
FS Meldingen
 Bericht 
Citaat:
Card - Card Software - versie 2.1.20 - 29 april 2014
DSI - Stinger Operating System - versie 2.7.10 - 29 april 2014
(geschikt voor gebruik met MPHD en SA Antenne, voor gebruikers
met Computer Center-01 en -02 blijft de meest recente software 2.3.00)

http://www.stinger.com/nl/service/downloads/

M4rk
Master
 Bericht 
Citaat:
ATTENTION: This update is recommended for use on all Stinger DSI systems that have an HD antenna and requires HD firmware version 5.5.0 to be installed. (The version is compatible with DSI SA systems as well, but due to technical limitations of the older SA antenna will not offer most of the improvements.) The software brings many improvements for DSI HD systems and includes*:

Improved signal scanning, processing and analysis.
Improved Ka-band performance.
Fixes for several small bugs, as well as code optimization.
* To comply with diverse national legislations, not all functionalities are available in every country.

Date: April 29, 2014
Language: English, Dutch, German, Spanish, French, Czech and Slovak
Including Radar Alert, Laser Alert and LaserShield® functionality

Harold
FS Meldingen
 Bericht 
Het kan aan mij liggen, maar heb het idee dat er na boven vermelde update minder vals alarm is op adaptive cruise controles etc. Iemand ook die ervaring?

SSG786
Nieuwkomer
 Bericht 

Inderdaad veel stller is hij wel maar de detecti op de mesta in belgie is op -10 meter nu voorheen met de voorlaatste had ik toch wel 200m tot nu nog geen mrcd tegengekomen maar hij is echt stil nu soms ff checken of hij nog wel aan staat :honger:

Alexander-
Die hard
 Bericht 
SSG786 schreef:
Inderdaad veel stller is hij wel maar de detecti op de mesta in belgie is op -10 meter nu voorheen met de voorlaatste had ik toch wel 200m tot nu nog geen mrcd tegengekomen maar hij is echt stil nu soms ff checken of hij nog wel aan staat :honger:

Jij had als het goed is toch een HD-antenne op de DSI? Die zou geen enkele moeite mogen hebben met de Mesta. Minstens rond de 250m alarm zowel op de vaste installaties in Frankrijk als het veel gebruikte statief in België moet zeker haalbaar zijn.

gatso24
Die hard
 Bericht 
Ik ben in december door Belgie naar Champagne gereden. Je hebt een DSI met mphd antenne? De mesta 210c werd toen door de VIP opgepikt. Ik was alleen niet onder de indruk van de signaalopbouw. Wellicht kan de Mesta hetzelfde signaal krijgen als de MRCD?

Geen detectie is dus of iets met je inbouw (zit je antenne diagnonaal) of stond de radar wel aan? Het zijn lage kasten die dicht bij de grond staan en dus gevoeliger voor vandalisme? Niet alle kasten zijn gevuld. Ik neem aan dat je dat wist?

SSG786
Nieuwkomer
 Bericht 

Idd heb de HD+Card op de vaste installaties hier in belgie geen probleem minimum 250-300m soms 500m meter detectie maar gisteren op de mesta 210c pas signaal voorbij de set voorheen op de zelfde locatie kreeg in toch al bij 200 meter een signaal mischien hebben ze weer aan de gevoeligheid gezeten ofzo

gatso24
Die hard
 Bericht 
Dat is erg bijzonder. Wil je t in de gaten houden en ons blijven informeren?

SSG786
Nieuwkomer
 Bericht 

antenne zit diagonaal denk niet dat die verkeerd zit kan natuurlijk altijd hoor maar had laast mer de vorige sw toch dikke 400m op de mrcd op de A2

Alexander-
Die hard
 Bericht 
Aan de filtering zou het eigenlijk niet mogen liggen want die heeft geen invloed op de gevoeligheid van de antenne.
Je overige resultaten op zowel de Mesta als de 400m op de MRCD die je noemt zijn in ieder geval erg goed, dus ben benieuwd naar je verdere Mesta ervaringen met deze software versie.

wuttel
Respect
 Bericht 

Hmm, ik wil graag mijn ritten uitlezen maar ineens ziet de stinger desktop mijn display niet meer.
onlangs wel een update gedaan van stinger desktop.

gebruik win 8 en ben op de hoogte van de driver nader te installeren..

helaas geen resultaat.

wie helpt?

Wuttel

edit: vals alarm> display had geen goed contact.

Bramdaman
Master
 Bericht 
spotlist 2014v5 staat erop

mjvv
Die hard
 Bericht 
Rij nu een week rond met een Card met HD antenne rond. Wat een verademing zeg vanaf de DSI, vals alarm komt eigenlijk niet meer voor. Afgelopen maandag avond op de A12 een MPHD tegen gekomen, opkomend rond de 400 meter, afgaand ongeveer 250 meter.
Gatso nog niet gezien.

Tot op heden in ieder geval erg blij met de Card. Keuze ging tussen de sti en de card, maar voor de Card gekozen.

De komende weken veel op pad dus laat andere ervaringen wel weten.

Harold
FS Meldingen
 Bericht 
mjvv schreef:
Afgelopen maandag avond op de A12 een MPHD tegen gekomen

MRCD gedetecteerd met je nieuwe MPHD denk ik 8)

mjvv
Die hard
 Bericht 
Card - Card Software - version 2.1.22 - June 23rd, 2014
Nieuwe firmware voor de Card.
Tot nu toe erg tevreden over de Card, ben benieuwd wat verschil is na de nieuwe update. Ben tot nu toe erg tevreden, vals alarm is minimaal en detectie op mcrd minimaal 250 mtr, maar heb ook al ruim 400 meter gehad. Gekke was wel bij die 400 meter, dat hij na het alarm even wegviel en daarna bij 250mtr weer alarm gaf.

Harold
FS Meldingen
 Bericht 
Dus weinig last meer van adaptive cruise controls en andere gekkigheden?

mjvv
Die hard
 Bericht 
Bijna geen false alarm meer van adaptieve cruise controls inderdaad, het is eigenlijk weer zoals met de DSI in de goede jaren. Nu ongeveer 6000 km gereden met de Card en de rust bevalt goed! Met de nieuwe software sinds dinsdag nog geen mcrd tegengekomen, wat me wel opviel is dat ik gisteren op de A4 2x kortstondig mcrd alarm had, dat heb ik voor de update niet gehad.

VW
Laat zich horen
 Bericht 

De SpotList voor deze maand is beschikbaar via de Stinger site voor DSI en Card; als VIP gebruiker kreeg ik vorige maand nog een email met de nieuwe SpotList , deze keer nog niks.

Bramdaman
Master
 Bericht 
vip mailtje is er ook.

wuttel
Respect
 Bericht 

Hi,

Momenteel verblijf ik even in zweden, prachtig land natuurlijk!
los van om de reden om dan niet te snel te gaan rijden, wil ik toch even jullie informeren over het feit dat het k-band filter open moet staan.

De flitspaal freq. vliegt alle kanten op (onder en boven banden).

De palen worden trouwens prima met een bord aangegeven, maar bij een noodgang ga je er niet tegen remmen.

Mvg, Wuttel vanuit Zweden.

ps. wat voor merk palen zijn dit?

Harold
FS Meldingen
 Bericht 
Zijn het vaste flitspalen of mobiele sets? Vaste flitspalen zou je via een spotlist kunnen afvangen. Weet niet of Stinger deze in de europa database heeft staan?

wuttel
Respect
 Bericht 

Vaste palen Harold.

ze worden netjes van te voren aangegeven.
de freq. is niet echt vast te noemen bij de palen.

2 fotootjes kunnen maken die upload ik ff later.

ik zal de antenne eens draaien, wellicht beter ontvangst wat die is vaak ook erg magertjes.

Wuttel

ricoman911
Respect
 Bericht 
SOS update 2.7.16

ATTENTION: This update is recommended for use on all Stinger DSI systems that have an HD antenna and requires HD firmware version 5.6.3 to be installed. (The version is compatible with DSI SA systems as well, but due to technical limitations of the older SA antenna will not offer most of the improvements.) The software brings many improvements for DSI HD systems and includes*:
Improved signal scanning, processing and analysis.
Fixes for several small bugs, as well as code optimization.
* To comply with diverse national legislations, not all functionalities are available in every country.
Date: July 18, 2014
Language: English, Dutch, German, Spanish, French, Czech and Slovak
Including Radar Alert, Laser Alert and LaserShield® functionality

basset
Nieuwkomer
 Bericht 

is dit een goede plek voor een HD antenne ?
https://dl.dropboxusercontent.com/u/51849620/a4-af1.jpg

collega heeft net zelf een nieuwe hd antenne aangesloten, hij zit achter een plastic kapje met wat honinggraat plastic ribbeltjes erop.
ik dacht dat ie iets juist iets hoger moest en niet achter grilletjes voor de beste detectie ?

Harold
FS Meldingen
 Bericht 
Ik zou het grilletje op de foto vervangen door een egaal stukje plastic op de plek van de HD antenne. In het verleden is gebleken dat roostertjes vaak een negatieve invloed hebben.

Ik test het meestal op een vaste flitspaal hier in het dorp. Op een tijdstip wat er weinig verkeer rijdt (want die zorgen weer voor reflecties, en heb je geen goed beeld). Je kunt het dan bijvoorbeeld testen door de HD antenne op de plek in te bouwen en dan ga je zo ver van de paal afstaan dat nog net detectie hebt, en dan het roostertje er weer voor, dan merk je wel of dat invloed heeft.

ricoman911
Respect
 Bericht 
basset schreef:
collega heeft net zelf een nieuwe hd antenne aangesloten

Ik ben erg benieuwd of jullie dezelfde resultaten halen als de VIP met een mrcd.

Ik twijfel nog steeds om mijn DSI te upgraden met een HD antenne a 1.000,- of een Bel Stir aan te schaffen. Ik gebruik de DSI hoofdzakelijk voor mn km registratie wat de Bel weer niet heeft.

basset
Nieuwkomer
 Bericht 

ok, is de hoogte wel goed ? hij zit op een hoek van 45, detectors staan meestal langs de weg, is het dan niet handig om hem een paar % naar binnen te draaien richting berm ?

blij dat hij hem eerst test :) km registratie is voor mij ook een must, qua detectie zijn de dsi/stir net zo slecht volgens mij +/- 200meter :x
met de stir heb je weer een extra toeter nodig voor een beter signaal, en de resultaten wat ik hier gezien/gelezen heb zijn redelijk gelijk/slecht

slechter kan het niet worden denk ik, maar wie weet dat ze met firmware betere resultaten kunnen krijgen, ik denk van niet maar je weet het nooit

display met overzicht van o.a. traject controles vind ik ook wel fijn van de dsi

gatso24
Die hard
 Bericht 
Citaat:
Ik gebruik de DSI hoofdzakelijk voor mn km registratie wat de Bel weer niet heeft.

Dan heb je t antwoord toch? En ritreg en mphd en 550,- euro in je zak houden. Stir + antennetoeter = 1545 euro

ricoman911
Respect
 Bericht 
gatso24 schreef:
Dan heb je t antwoord toch?

Klopt, in theorie, maar ik heb nog geen knappe filmpjes gezien van een DSI icm MPHD, dus geen zekerheid. In de Bel Stir (en VIP)-topic zie ik acceptabele resultaten. Ik dan liever 550,- meer uit als de DSI/MPHD niet goed werkt.

Het liefst zou ik een mphd antenne eerst willen testen op mijn DSI, maar tot nu toe geen Stinger retailer kunnen vinden die er een hebben liggen voor testdoeleinden.

Ik zal 1 van de DSI/mphd gebruikers op dit forum vragen of ik een keer mee mag rijden.... :D

basset
Nieuwkomer
 Bericht 

kimodo heeft toch een paar filmpjes gepost ?
ik zie weinig verschil tussen de stir en vip(dsi met hd zou net zo goed/slecht moeten zijn als de vip )

we gaan vandaag even testen, woont in Haarlem mocht je in de buurt zijn dan kan je mee rijden.
als die bevalt bestel ik hem ook.

weet iemand nog een winkel die ze met korting aanbied? vraag me af wat de marges zijn op die dingen, 30 a 40% voor een dealer ?

ricoman911
Respect
 Bericht 
basset schreef:
we gaan vandaag even testen, woont in Haarlem mocht je in de buurt zijn dan kan je mee rijden

Top! Ik stuur je zo een PB (ik hoop dat je al PB's kan ontvangen en versturen). Je hebt mazzel, er staat als het goed is een mrcd op de A44 hmp 6.6, niet zo ver van Haarlem.

basset schreef:
weet iemand nog een winkel die ze met korting aanbied?

Volgens mij verkoopt geenbekeuring.nl ze voor 900,- ex inbouw

basset
Nieuwkomer
 Bericht 

ik ben nog een (40jarige) newbie, die mag volgens mij nog niet PBen :) zit nog in de luier fase

zaterdag wel getest maar de antenne zit op de verkeerde plek, slecht ontvangst.
Van de week komt ie achter de bumper.

heb je een direct linkje van geenbekeuring? ik kan hem niet vinden op hun website voor 900

basset
Nieuwkomer
 Bericht 

antenne zit nu achter de bumper, detectie is erg wisselend van 50m tot 400m mrcd op de zelfde locatie op en af.
elke keer een melding gehad, 1 keer met veel verkeer ruim 400m gehaald, maar ook een keer zonder verkeer waar we niet verder dan 100m haalde :huh:

rondje amsterdam zit duidelijk verschil in vergeleken met de SA ik krijg echt veel false meldingen bij hem amper wat gehoord.
als ik hem ergens voor een nette prijs kan vinden koop ik hem ook

gatso24
Die hard
 Bericht 
Als je 400 m afgaand haalt, is dat een zeer keurig resultaat. Het ontvangen van radarsignaal is afhankelijk van weer, verkeer en nog heel veel meer andere factoren. Er is dus geen gouden standaard.

Kimono
Die hard
 Bericht 
basset schreef:
kimodo heeft toch een paar filmpjes gepost ?

Ik heb wel een DSI met MPHD antenne, echter alleen op de motor en daarbij is filmen wat lastiger.. filmen gaat dan nog wel maar geluid van de DSI zal je dan sowieso niet horen.

basset schreef:
antenne zit nu achter de bumper, detectie is erg wisselend van 50m tot 400m mrcd op de zelfde locatie op en af.

Dat is ook mijn ervaring op de MRCD radar; elke keer sterk wisselende detectie als je er voorbij rijdt. Zowel met de DSI, VIP als Sti-R..

gatso24
Die hard
 Bericht 
Gemoduleerde radar...

ricoman911
Respect
 Bericht 
basset schreef:
als ik hem ergens voor een nette prijs kan vinden koop ik hem ook

Ik kan de MPHD antenne krijgen voor 900,- incl btw als er 2 of meer worden afgenomen. Gewoon met factuur en garantie ed. Zonder inbouw!

Kami
Master
 Bericht 
Misschien wel interessant voor me, kan hem zakelijk boeken...
Ik heb namelijk nog een Card liggen die ik al twee jaar niet meer gebruik, wat wisselingen gehad in auto's en geen zin in al het werk voor in en uit bouw.

Aan de andere kant, in die twee jaar ook maar één boete gehad van 160 euro..
Maar goed, zonder detector flink doorrijden is als vreemdgaan zonder condoom, achteraf bestaat de mogelikheid dat je er spijt van gaar krijgen.

Harold
FS Meldingen
 Bericht 
@ Kami, zit er een CC-03 bij de Card?

Kimono
Die hard
 Bericht 
Mphd werkt op alle cards.

basset
Nieuwkomer
 Bericht 

ricoman911 schreef:

ik doe mee .. als het nog kan

collega is er wel blij mee geloof ik, had alleen nog wel last van ford en mazada, worden die alleen met de vip gefilterd ?
dacht dat ik ergens filmpje had gezien van een Mazda die gefilterd werd

ricoman911
Respect
 Bericht 
basset schreef:
alleen met de vip

Dat is dus de reden waarom ik twijfel een MPHD aan te schaffen voor mijn DSI. In theorie zijn de VIP en DSI hetzelfde (op fancy display en automatisch falselist na, zegt men), maar de praktijk is vaak anders...

basset
Nieuwkomer
 Bericht 

worden de mazda's en ford's misschien door de auto falselist eruit gehaald bij de VIP ?

de keren dat ik mee heb gereden vond ik hem aardig stil, groot verschil met de SA en betere detectie, mocht je toch besluiten zet mij dan op het lijstje aub 900 heb ik er wel voor over :[

Pagina 45 van 47 [ 2328 berichten ]