» Radardetectie, detectoren, filters etc » Detectoren, GPS en laser apparatuur   

Pagina 1 van 47  [ 2328 berichten ]
Harold
FS Meldingen
 Bericht 
In dit topic kun je je gebruikers ervaring, vragen en opmerkingen over de Stinger DSI /Stinger Card kwijt.

snelle boer dk
Nieuwkomer
 Bericht 

ja het lukt allemaal bedankt

Kimono
Die hard
 Bericht 
Dit is het vervolg op Deel 1.

M4rk
Master
 Bericht 
Misschien een idee voor een topic start a la gathering of tweakers?

- (Beta firmwares)
- Werking?
- Inbouwtips?

mantaray
Nieuwkomer
 Bericht 

M4rk schreef:
Misschien een idee voor een topic start a la gathering of tweakers?

- (Beta firmwares)
- Werking?
- Inbouwtips?

Hoi,

Misschien wel interessant om de frequenties van verschillende radar sets en wat de dsi vermeld in een lijst te zetten.
Krijg je meteen een overzicht wat je afwijking eventueel is en dit is tevens een handig hulpmiddel om je bandbreedte in te stellen(indien dit wordt vrijgegeven door Stinger)
Ik krijg soms best wel verschillende frequenties op de 24GHz. :o

Rens
Master
 Bericht 

Doet de beta-software knop in de nieuwe stinger desktop al wat ? :) Werk hier onder linux, dus kan het niet even snel testen. Heb die frequentie-beperking nodig, wordt een beetje gestoord van al het alarm de laatste tijd.

Harold
FS Meldingen
 Bericht 
Volgens Stinger zit deze software er op kort termijn aan te komen. Dus misschien is deze inmiddels vrijgegeven?

boersma
Master
 Bericht 
Is er ook een soort overzicht van wat de beste instellingen zijn?
Dus bijv. op welke range stel je de dingen in als je in het buitenland de radarsoftware gebruikt (in NL gebruiken we die natuurlijk niet) en meer handige instellingen?
Als de mijne erin zit ga ik een avondje naar Martijn die precies weet wat handig en goed is, maar als je dat allemaal zelf uit moet vogelen... terwijl de ervaren gebruikers dat zo weten!

Edit: volgens mij bedoelen jullie boven mij een beetje hetzelfde.

Prosperot
Pro
 Bericht 
Harold schreef:
Volgens Stinger zit deze software er op kort termijn aan te komen. Dus misschien is deze inmiddels vrijgegeven?

Ik wil niet elke keer als een hangende plaat overkomen maarre op 5 oktober werd hier al gemeld dat er "schot in de zaak" zat... De huidige firmware is inmiddels al een jaar oud... Ik ben toch heel benieuwd wat er nu wèl gaat gebeuren... :glaasje:

DSI Driver
Respect
 Bericht 
Naar mijn idee zou er wel schot in de zaak moeten zitten, want ik ben als testrijder ruim een week geleden gebeld door Stinger dat de beta versie zeer binnenkort vrijgegeven wordt. Dit heeft voor de testrijders het gevolg dat ze de K band instellingen opnieuw bij langs moeten lopen omdat deze op de "default" instellingen komen te staan als je de software nog een keer laad.

Rens
Master
 Bericht 

Hoe zit het eigenlijk met de laser-dekking op het moment? Zijn aantal mensen die claimen dat niet alle guns in NL/DE goed herkend en gejammed worden, zie bijvoorbeeld: http://www.bmwe90forum.nl/viewtopic.php?f=3&t=1753

Heb een lt-400 op het moment, maar denk er over na om stinger laser box+kop te kopen om op de dsi aan te sluiten.

M4rk
Master
 Bericht 
Mijn ervaring is dat hij tot nu toe alle guns in Nederland herkent. Dit omdat de TruSpeed EU VPR en de TruCam nog niet in Nederland gebruikt worden.

Twee sensoren voor op de auto zijn genoeg (voor een A3) om hem helemaal af te dekken.

Rens
Master
 Bericht 

M4rk schreef:
Dit omdat de TruSpeed EU VPR en de TruCam nog niet in Nederland gebruikt worden.

Wel in DE toevallig? Is al zeker dat deze niet gejammed worden door de dsi anti-laser?

M4rk
Master
 Bericht 
Rens schreef:
Wel in DE toevallig? Is al zeker dat deze niet gejammed worden door de dsi anti-laser?

Volgens mij worden deze guns ook nog niet in .DE gebruikt. Verder weet ik bijna zeker dat deze guns nog niet gejammed worden.

Harold
FS Meldingen
 Bericht 
M4rk schreef:
Dit omdat de TruSpeed EU VPR en de TruCam nog niet in Nederland gebruikt worden.

Afbeelding

En ook de Traffipatrol XR is ruim een jaar geleden al gesignaleerd.

M4rk
Master
 Bericht 
Da's geen VPR.. Da's de normale TruSpeed.. die wordt gewoon gejammed.

Harold
FS Meldingen
 Bericht 
Heb je een tabel gekregen dan van Stinger wat ze er wel en niet in hebben staan?

M4rk
Master
 Bericht 
Was het maar zo.. in dit geval puur gebaseerd op eigen ervaring.

Harold
FS Meldingen
 Bericht 
ok, want naar mijn idee heeft Stinger dat niet echt inzichtelijk.

Krijg je dan ook de melding dat het een Truspeed betreft.

M4rk
Master
 Bericht 
Nee, hij geeft aan Prolaser III, maar in de desktop software geeft ie wel aan dat het met een TruSpeed is geweest.

Harold
FS Meldingen
 Bericht 
ok, want de prolaser 3 wordt volgens mij ook nog wel eens gebruikt. In meende in Overijssel en Noord Brabant

M4rk
Master
 Bericht 
Juh, weet ik (en dat zijn toevallig ook regio's waar ik regelmatig kom).. Maar dit was een TruSpeed 8)

Rens
Master
 Bericht 

Ik heb de vraag bij stinger neergelegd (m.b.t. truspeed EU en TruCam), eens kijken of men inhoudelijk gaat reageren :)

Kami
Master
 Bericht 
Ze hebben het druk om mijn analyzerbox te repareren ;-) Kan dus even duren, dit heeft prioriteit ;-)

Kimono
Die hard
 Bericht 
Rens schreef:
Ik heb de vraag bij stinger neergelegd (m.b.t. truspeed EU en TruCam), eens kijken of men inhoudelijk gaat reageren :)

Ik ben ook wel benieuwd naar de reactie. Er is al een tijd geen laser software update geweest dus het zal mij benieuwen of deze erin staan.

Dr. Dave
Respect
 Bericht 

Stinger ondersteunt in de software 4.2.0.0 geen enkele VPR gun, dus bij de Truspeed EU, Traffipatrol XR en de Riegl FG-21P ben je gewoon het haasje, ook geen alarm. Probleem zit hem denk ik in de detectie, aangezien een VPR signaal moeilijker te onderscheiden is van de normale ruis die je binnenkrijgt (o.a. zonlicht). Dan moet je gaan schipperen tussen optimale detectie en vals alarm.

De Truspeed EU is de jongste van de 3 en wordt nog niet heel veel gebruikt in Europa voor zover ik weet, de Traffipatrol is al wat langer in omloop en wordt o.a. in NL, Duitsland, Luxemburg, Noorwegen, Griekenland en diverse oostblok landen gebruikt. Neemt niet weg dat de TruSpeed van de marktleider in laserguns komt en dus snel in omloop zal komen.

De Riegl is in Duitsland erg populair maar wordt ook in Oostenrijk en Italië gebruikt. Deze gun is van all VPR guns het langst in omloop en de kans dat je die tegenkomt in de genoemde landen is dan ook vrij groot, zeker in Duitsland. Voor zover ik weet is de Laser Interceptor bestand tegen deze guns en natuurlijk de AL G9.

Rens
Master
 Bericht 

Dan wordt het dus voorlopig geen Stinger anti-laser :)

boersma
Master
 Bericht 
Als de dsi het niet doet als je hem in de auto op de houder hebt met de stekker in de houder, maar het wel doet als je hem op de houder hebt met de stekker in het display, is dan de houder stuk of ligt het ergens anders aan?

Het display geeft een klein blokje linksbovenin het scherm als ik hem op de houder heb met de stekker in de houder.
Als ik de stekker uit de houder haal en in het display doe dan doet hij het wel.

Of moet ik een stekker verwisselen in de computer? Want daar heb je twee mogelijkheden voor een stekker: kan in nummer 1 of in nummer 2.
Raymond wist dit zo ook niet dus misschien jullie?

Het gaat om deze houder waarvan ik twijfel of die het wel doet:
http://www.navtel.nl/index.php/Stinger/ ... ouder.html

Overigens weer veel te duur zo'n ding!

Rens
Master
 Bericht 

Kan het beste even met stinger technische dienst bellen. Lijkt me een probleem met de houder.

Alfa156Ti
Respect
 Bericht 

Ik heb het probleem dat wanneer ik 'm in de magnetische houder klik het scherm en de knoppen niet goed verlicht worden. Vroeger werkte dit altijd goed, heb er niet tegenaan gebeukt. Af en toe werkt het wel goed, af en toe niet. Overdag geen probleem, maar 's nachts zie je dus helemaal niets op het display omdat de verlichting uit staat. Hebben meer mensen dit? Moet er nog ff induiken hoor..

Chemical
Master
 Bericht 
Het is bijna altijd de verbinding pennetjes. Die je ziet wanneer je de display van de houder afhaald. Dan zie je 4 metalen veer pennetjes die de verbindingen moeten verzorgen. Bijna altijd zijn deze verbogen en maken deze geen goede verbinding.

Een optie kan zijn om deze voorzichtig bij te buigen. Dat wil vaak wel helpen.

Succes

EddyHH
Master
 Bericht 
boersma schreef:
Als de dsi het niet doet als je hem in de auto op de houder hebt met de stekker in de houder, maar het wel doet als je hem op de houder hebt met de stekker in het display, is dan de houder stuk of ligt het ergens anders aan?

Heb je wel de goede houder gebruikt? Als je de houder van de PC interface gebruikt krijg je dit namelijk. Ze lijken ogenschijnlijk hetzelfde maar zit wel verschil in.

Raymond
Master
 Bericht 
Da's een goeie ja :lol:

M4rk
Master
 Bericht 
De houder van de PC interface past niet in de DSI computer, zitten de metalen pennetjes waar de DSI interface contact mee maakt nog wel goed/recht?

boersma
Master
 Bericht 
ja wel de goede houder gebruikt, stekker van de pc interface krijg ik trouwens helemaal niet uit de houder daarvan (zit zo vast dat ik die maar zo laat zitten).
En de pc interface werkt prima met het display (alle downloads overgezet).
Ik kijk nog wel even naar de koperen pinnetjes/boogjes. Wellicht een contact probleempje.

Rens
Master
 Bericht 

Weet iemand of het mogelijk is om alle false-list plaatsen in 1x te deleten? Zie deze optie nergens (desktop/display). Ik heb na een tijdje de SA iets verplaatst waardoor het "ontvangst" veel beter is en daardoor krijg ik vaak 1-2 piepjes vervolgd door een muted by falselist.

Kimono
Die hard
 Bericht 
als je de radar software verwijderd (DSI uitschakel knop, dan WIS) dan is je false list helemaal weg.
Wel moet je dan je software er opnieuw opzetten. :wink:

Rens
Master
 Bericht 

Dat was mijn vermoeden al, thanks!

boersma
Master
 Bericht 
Ik zal mijn displayhouder anders wel eens omruilen met die van Martijn en dan kijken of hij het wel doet.
Wel handig ding, kan ik eindelijk mijn prive en zakelijke kilometers scheiden!

EddyHH
Master
 Bericht 
boersma schreef:
ja wel de goede houder gebruikt, stekker van de pc interface krijg ik trouwens helemaal niet uit de houder daarvan (zit zo vast dat ik die maar zo laat zitten).

Okee, daar zit inderdaad een extra randje aan. Reden dat ik het zei is dat mijn contactjes scheef zaten en heb geprobeerd de PC interface houder in de auto te zetten. Iets open geschroefd zodat de kabel van de PC eruit kon en die van de DSI computer erin. Toen ik dit had aangesloten kreeg ik dus het blokje in het display. Maar als jouw kabel van de PC interface in de houder zit is dit dus niet het probleem (f)

M4rk
Master
 Bericht 
boersma schreef:
Ik zal mijn displayhouder anders wel eens omruilen met die van Martijn en dan kijken of hij het wel doet.

Als je in Zwolle bent en het handiger vind om het vandaag hier te doen moet je even langskomen.

boersma
Master
 Bericht 
ik ben in zwolle maar stuur je wel even een pb

Hercules
Die hard
 Bericht 
Dat kabeltje van de DSI computer naar het display wil ook wel eens brak worden.

M4rk
Master
 Bericht 
Hercules schreef:
Dat kabeltje van de DSI computer naar het display wil ook wel eens brak worden.

De grap is dat Boersma aangeeft dat als hij het display rechtstreeks aansluit wel werkt.

Ik vermoed dat de pinnetjes brak zijn.

Harold
FS Meldingen
 Bericht 
Pinnetjes zijn brak denk ik, meestal buigen ze wat naar binnen, vergelijk maar eens met de houder die aan de PC zit. Pinnetjes voorzichtig uit elkaar buigen. Wel even zorgen dat er geen spanning op de display houder zit. Eventueel kun je nog iets tussen de pinnetjes monteren/plakken zodat de pinnetjes hun afstand bewaren.

Maar als je het display bijna nooit verwijderd: gewoon de kabel rechtstreeks op het display aansluiten.

PS: PC interface en display houder voor in de auto zijn niet uitwisselbaar...

boersma
Master
 Bericht 
...met schaamrood op de kaken zie ik nu dat ik wel de pc interface houder in de auto heb zitten.
MAARRR ik heb in huis OOK een pc interface usb houder.
Ofwel: Ik heb twee dsi pc interface houders.... en geen 1 autohouder.
Ik heb Fladder al even ge pbt dat hij waarschijnlijk een foutje gemaakt heeft met de houders... en tja ik had dat niet gezien, pas nu hij ingebouwd is.
Hoop dat hij nog die andere houder heeft voor me.

M4rk
Master
 Bericht 
Maar hoe doe je dat dan? Aangezien de PC interface van een platte USB aansluiting is voorzien, en de autointerface een vierkante heeft.

Harold
FS Meldingen
 Bericht 
Je kunt de stekker wel verwijderen aan de PC interface als je een beetje kracht zet, en dan kun je de stekker van de displayhouder er op aan sluiten. Alleen werkt dit dus niet. Want dan krijg je alleen een blokje in beeld.

boersma
Master
 Bericht 
Degene waar ik hem van heb heeft per ongeluk nu thuis nog twee display holders liggen haha
Hij stuurt mij daarvan 1 toe en ik stuur hem 1 pc holder toe.... en dan klopt het weer!
Foutje dus!

Fulcrum
Master
 Bericht 
Een alternatief "display" voor de DSI is in ontwikkeling.

Bestaat uit:
- DSI spectrum analyser
- Bluetooth interface
- HTC Desire of HTC Desire HD
- De benodigde Android Software
- (Eventueel) SIM met data/SMS abo.

Ik wil er verder nog niet veel meer over kwijt, behalve dan dat eea. rond de zomer beschikbaar moet komen.
nb: Dit is geen Stinger ontwikkeling.

Afbeelding

Pagina 1 van 47 [ 2328 berichten ]