» Radardetectie, detectoren, filters etc » Detectoren, GPS en laser apparatuur   

Postingstijd interval gedetecteerd van 427.2 dagen. Deze pagina bevat dus deels relatief oude berichten.

Pagina 3 van 3  [ 130 berichten ]
Harold
FS Meldingen
 Bericht 
Bramdaman schreef:
Hoe heb jij de dynamic nogwat ingesteld? (Zelfde menu als de gevoeligheid)

Overigens vind ik hem wel wat traag met het verwijderen van palen uit de spotlist.

Dynamisch is dat ie het alarmeringsgedrag aanpast aan de snelheid: dus hogere snelheid, sneller alarm en lagere snelheid wat later alarm (volgens mij werkt het zo) ik heb dat wel ingeschakeld.

Ik heb geen problemen met het verwijderen van vaste palen, alleen dat je ze wel vanuit beide rijrichtingen moet verwijderen, maar dat is logisch.

Bramdaman
Master
 Bericht 
ik kies verwijderen en JA/OK en dan komt het woesch geluid pas als de pilot al weer voorstaat. Laatst de hele software verwijderd maar dat hielp niks. Ik heb wel meer dan alleen benelux in de lijst.

Harold
FS Meldingen
 Bericht 
Bramdaman schreef:
ik kies verwijderen en JA/OK en dan komt het woesch geluid pas als de pilot al weer voorstaat. Laatst de hele software verwijderd maar dat hielp niks. Ik heb wel meer dan alleen benelux in de lijst.

Heb je ook problemen met falselisten? Dat dit niet onthouden wordt? Heb dit zelf namelijk in een ver verleden gehad, dat het geheugen van de DSI vol zat oid. Hij is toen bij Stinger volgens mij helemaal leeg gehaald, dus niet alleen software deleten en opnieuw installeren.

Bramdaman
Master
 Bericht 
Kan je low power false listen? Indien ja, dan heb ik problemen

Harold
FS Meldingen
 Bericht 
Bramdaman schreef:
Kan je low power false listen? Indien ja, dan heb ik problemen

Geen flauw idee, nog niet geprobeerd, maar dan kun je ze ook weer uit de false list halen?

Bramdaman
Master
 Bericht 
ik kan palen wel uit de falselist halen ja.

Harold
FS Meldingen
 Bericht 
Nog gebruikers ervaringen?

Ik ben nog niet zo positief.

Bramdaman
Master
 Bericht 
ik reed laatst langs een flitser op de A8 ri zaanstad. Geen enkel piepje. Op de heenweg wel dus ik heb maar aangenomen dat ze hem al uit hadden gezet :roll:

radar
Nieuwkomer
 Bericht 

Harold schreef:
Nog gebruikers ervaringen?

Ik ben nog niet zo positief.

Vanochtend kreeg ik eindelijk voor het eerst op de A7 een "radar low power" waarschuwing op mijn dsi. Ik rijd momenteel alleen met de instelling low power only rond. De melding kreeg ik toen ik afrit de A7 naar deN358 richting Surhuisterveen nam. Mijn eerste gedachte ging uit naar een opstelling langs de A7. Maar de radarpost bleek een bestelauto te zijn die na de rotonde ongeveer 100 meter voor de afslag dierencrematorium stond geparkeerd. Het betreft een opkomend signaal. De DSI bleef waarschuwen totdat ik de auto gepasseerd was. Helaas had ik geen tijd om de opstelling afgaand te testen, maar ik ben tevreden.

Harold
FS Meldingen
 Bericht 
radar schreef:
Vanochtend kreeg ik eindelijk voor het eerst op de A7 een "radar low power" waarschuwing op mijn dsi. Ik rijd momenteel alleen met de instelling low power only rond. De melding kreeg ik toen ik afrit de A7 naar deN358 richting Surhuisterveen nam. Mijn eerste gedachte ging uit naar een opstelling langs de A7. Maar de radarpost bleek een bestelauto te zijn die na de rotonde ongeveer 100 meter voor de afslag dierencrematorium stond geparkeerd. Het betreft een opkomend signaal. De DSI bleef waarschuwen totdat ik de auto gepasseerd was. Helaas had ik geen tijd om de opstelling afgaand te testen, maar ik ben tevreden.

Weet je nog welke auto dat was?

Ik kwam een week geleden op hetzelfde stuk een vw Caddy tegen (tussen tankstation en rotonde ri Surhuisterveen) ongveer thv de zandafgraving. Ik had zowel opkomend als afgaand minimaal signaal.

radar
Nieuwkomer
 Bericht 

Harold schreef:
Weet je nog welke auto dat was?

het was zo'n grijze caddy met de neus richting Surhuisterveen.

Harold
FS Meldingen
 Bericht 
radar schreef:
het was zo'n grijze caddy met de neus richting Surhuisterveen.

Ok, bij mij dus ook, alleen toen met neus richting Frieschepalen volgens mij.

Bramdaman
Master
 Bericht 
ik heb vandaag een DSI met MPHD geupdate en nu is het hele ding super langzaam. Het selecteren van menu items duurt >30 seconden.
Iemand enig idee, ik namelijk niet.

Harold
FS Meldingen
 Bericht 
Wat heb je geupdate? Kan het zijn dat er 1 onderdeel niet de laatste software heeft, en dat ze daardoor een conflict hebben?

Bramdaman
Master
 Bericht 
Het lijkt erop alsof het aan de kabel ligt die aan de displayhouder zit. Die lijkt rot. Als je eraan rommelt, wordt hij weer snel.

Harold
FS Meldingen
 Bericht 
Als je de kabel uit de houder haalt en rechtstreeks aansluit op het display, lost dat het probleem op?

Bramdaman
Master
 Bericht 
het ligt waarschijnlijk aan het stukje kabel wat voor het stekkertje zit.

Harold
FS Meldingen
 Bericht 
Bramdaman schreef:
het ligt waarschijnlijk aan het stukje kabel wat voor het stekkertje zit.

Ik zal es kijken of ik nog 1 heb liggen

Bramdaman
Master
 Bericht 
Er is al een nieuwe besteld. Bedankt voor het kijken

Harold
FS Meldingen
 Bericht 
Ik zal aankomende week eens weer gaan testen, heb een week vakantie. Vanochtend nog weer een regio MRCT opkomend tegengekomen. Eerste alarm was al voor een heuvel, dus de Transporter was nog niet in zicht. Ik krijg dan direct Low power (gesproken alarm, gevolgd door de Low power alarmering). Vervolgens gaat het alarm over op K band alarm, weer gevolgd door Low power alarm, op dat moment ben ik zo'n 200/100 meter voor de bus, die met de achterklep naar me toe staat, dus vol in de antenne straalt, en vervolgens blijft het stil, tot dat ik vlak bij de bus ben, en krijg ik weer Low Power alarm.

Vooral het afwisselen van Low Power naar K band alarm en het wegvallen van detectie vind ik wat vreemd, vooral als ik dichtbij de radarbron ben.

Ik heb het idee dat het te maken heeft met het herkennen van patronen (dus het ontcijferen van het signaal) door de antenne wat schijnbaar toch nog moeite oplevert. Het kan niet te maken hebben met signaal sterkte lijkt me, want hoe dichter bij de radarbron, hoe sterker het signaal.

Als ik alleen Low Power aan zet dan krijg ik dus maar een paar keer signaal, gevolgd door een stilte (waar ik nu dus K band alarm tussendoor heb, omdat ik die ook weer aangezet heb).

Ik heb een plastic beschermplaatje voor mijn MPHD antenne (van materiaal waarvan ik weet dat het in het verleden geen invloed had bij Gatso en Multanova 6F). Ik ga dit plaatje toch nog een keer verwijderen, en dan weer testen om te zien of dit toch invloed heeft.

Bramdaman
Master
 Bericht 
Harold, kom je ook door een trajectcontrole? Kun je dan eens testen of jouw DSI nog een waarschuwingsgeluid maakt als je in de controle harder gaat dan toegestaan?

Harold
FS Meldingen
 Bericht 
Bramdaman schreef:
Harold, kom je ook door een trajectcontrole? Kun je dan eens testen of jouw DSI nog een waarschuwingsgeluid maakt als je in de controle harder gaat dan toegestaan?

Haha, nee die hebben we hier in het hoge noorden niet meer. Wel gehad (N919 bij Veenhuizen en N381 bij Wijnjewoude)

En door de andere trajectcontroles kom ik eigenlijks nooit.

radar
Nieuwkomer
 Bericht 

Harold schreef:
Eerste alarm was al voor een heuvel, dus de Transporter was nog niet in zicht. Ik krijg dan direct Low power (gesproken alarm, gevolgd door de Low power alarmering). Vervolgens gaat het alarm over op K band alarm, weer gevolgd door Low power alarm, op dat moment ben ik zo'n 200/100 meter voor de bus, die met de achterklep naar me toe staat, dus vol in de antenne straalt, en vervolgens blijft het stil, tot dat ik vlak bij de bus ben, en krijg ik weer Low Power alarm.

Je kunt inmiddels concluderen dat de waarschuwing tijdig is. Op zich hebben we geen opeenvolgende reeks alarmeringen nodig zoals voorheen. Met de diverse andere signalen die op de volledige k-band leidden tot alarmering zoals deuropeners etc zou ik durven stellen dat slechts 1 tijdige waarschuwing "low power" genoeg is om van een snelheidscontrole uit te gaan, en dan daar op te gaan anticiperen. Daar hebben we die apparatuur toch voor? Ik zelf heb geen behoefte aan een opeenvolgende reeks van waarschuwingen, 't is nog geen oorlog. Volgens mij heeft nog niemand een "false positive" ervaring gehad uitgaande van een afwijkend signaal die de low power waarschuwing initieerde.

Harold
FS Meldingen
 Bericht 
radar schreef:
Je kunt inmiddels concluderen dat de waarschuwing tijdig is. Op zich hebben we geen opeenvolgende reeks alarmeringen nodig zoals voorheen.

Ben ik het niet met je eens, als het eerste alarm een low-power alarm is dan wel, maar als het eerste alarm een K band alarm is, en op het laatste moment (of niet) een Low power alarm dan wordt het nog allemaal krap, vooral als je de detectie alleen op Low Power zet, want dan mis je dus de eerste K band alarmen.

radar schreef:
Volgens mij heeft nog niemand een "false positive" ervaring gehad uitgaande van een afwijkend signaal die de low power waarschuwing initieerde.

Vals alarm wel gehad, alleen is het wel te verwaarlozen, tot dusver volgens mij 1x in een paar maand tijd.

Harold
FS Meldingen
 Bericht 
Harold schreef:
Vooral het afwisselen van Low Power naar K band alarm en het wegvallen van detectie vind ik wat vreemd, vooral als ik dichtbij de radarbron ben.

Ik heb het idee dat het te maken heeft met het herkennen van patronen (dus het ontcijferen van het signaal) door de antenne wat schijnbaar toch nog moeite oplevert. Het kan niet te maken hebben met signaal sterkte lijkt me, want hoe dichter bij de radarbron, hoe sterker het signaal.

Als ik alleen Low Power aan zet dan krijg ik dus maar een paar keer signaal, gevolgd door een stilte (waar ik nu dus K band alarm tussendoor heb, omdat ik die ook weer aangezet heb).

Vanmiddag weer een poosje aan het testen geweest bij een regio controle. Op de parallelweg meerdere keren opkomend en afgaand getest.

Instellingen:
-bandbreedte vol open (+4) alleen heb niet het idee dat dat invloed heeft op low-power detectie?
-Gevoeligheid: meer
-Low power detectie alleen aan.

Nog steeds kan ik de logica niet echt ontdekken in de detectie.

Meerdere keren iets van 600/700 meter opkomend het eerste alarm. Met de ouderwetse detectie op bijvoorbeeld Gatso, dan was het: hoe dichter bij de radarbron des te meer detectie signaal.

Dat is bij Low-power detectie op de DSI niet het geval: je hebt direct volle bak signaal (255). Vervolgens rijd ik naar de controle toe, parkeer mijn auto zo'n 100 meter er vanaf, en dan klinkt af en toe het low-power alarm, maar kan het zo ook weer een halve minuut stil zijn. Het kan dan niet met de signaalsterkte te maken hebben, maar meer met het ontcijferen/vertalen van het signaal.

Afgaand detectie ongeveer 200 meter: 1x gesproken melding: Low power, vervolgens geen alarm, tot net na de controle. Dus afgaand levert zowieso meer moeite op.

Ik ben erg benieuwd hoe het met een VIP gaat, want heb zelf wel het idee dat een Stinger DSI met MPHD toch weer anders detecteert dan een VIP

Heb trouwens tijdens de test het plastic beschermplaatje die ik voor de antenne heb even verwijderd, zodat de antenne vrij zicht heeft omdat ik toch het idee had dat dat invloed had op de detectie, maar ik heb geen verschil kunnen bemerken.

M4rk
Master
 Bericht 
Harold schreef:
Afgaand detectie ongeveer 200 meter: 1x gesproken melding: Low power, vervolgens geen alarm, tot net na de controle. Dus afgaand levert zowieso meer moeite op.

Ik rij zelf alweer een tijdje met de Card, mijn ervaringen zijn hetzelfde. Echter is de ervaring welke ik met de VIP heb niet anders. Het lijkt er op dat ze een deel van het signaal detecteren, en daarop alarm geven. Wie weet hebben ze een "uniek" sprongetje gevonden in de FSK, of doen ze omwille processing snelheid alleen maar kijken naar een deel van het patroon.

Harold
FS Meldingen
 Bericht 
Het zal inderdaad te maken hebben met het ontcijferen van het radar patroon, en daaruit moet de Stinger de conclusie trekken of het vals alarm is of een Low-power alarm, en dat lijkt nog niet zo makkelijk te zijn.

wuttel
Respect
 Bericht 

Ik heb donderdag eindelijk weer een regionale flitser gespot. Op 1,5 km opkomend alarm. Daarna stil...
Vervolgens op 200 meter alarm en weer stil.
Het is niet optimaal te noemen.
Het lijkt een zeer dun bundeltje te zijn. Hetzij waarbij beide freq. Bijelkaar zitten.
(Lowpower only).

Wuttel

Harold
FS Meldingen
 Bericht 
wuttel schreef:
Ik heb donderdag eindelijk weer een regionale flitser gespot. Op 1,5 km opkomend alarm. Daarna stil...
Vervolgens op 200 meter alarm en weer stil.

Ik heb het idee dat de DSI niet een probleem heeft met de detectie en de sterkte van het signaal, maar dat die in de 1300 meter wat er tussen zit geen herkenbaar patroon kan ontdekken in het ontvangen signaal, en daarom geen alarm geeft?

Ik heb het ook wel gehad dat ik op de parallelweg redelijk dicht naast de radarbron stond, maar geen alarm had. Dus dan moet het naar mijn idee wel te maken hebben met het ontcijferen van het signaal.

Harold
FS Meldingen
 Bericht 
Vanaf vandaag wil ik eens testen of de voice melding invloed heeft op de detectie:

Ik heb met de DSI icm de HD antenne op MRCT vaak dat ik als eerste een voice alert krijg met "radar low power" daarna is het vaak stil, waarna ik met intervallen het detectie geluid heb, maar soms ook tussenpozen zonder alarmering.

Ik wil eens testen of het uitschakelen van de voice alert invloed heeft op het gewone detectie signaal.

Pagina 3 van 3 [ 130 berichten ]