» Radardetectie, detectoren, filters etc » Detectoren, GPS en laser apparatuur   

Postingstijd interval gedetecteerd van 402 dagen. Deze pagina bevat dus deels relatief oude berichten.

Pagina 1 van 3  [ 130 berichten ]
oost2400
Eendagsvlieg
 Bericht 

Graag verneem ik de ervaringen die jullie hebben met de Stinger DSI met de MPHD antenne.

Ik heb sins kort een nieuwe MPHD antenne geplaatst en vindt dit een wereld van verschil. :o
De valse alarmen zijn verleden tijd & er zit voor de low radar een ander geluid waardoor je makkelijk het onderscheid heb.

nu als de Stinger DSI afgaat is het alleen maar als er echt iets is :thumb:

voor de detectie van de low radar is het zo dat ik nu al 2x heb gemerkt dat dit vanaf 200 meter werkt.
hopelijk door iets te wijzigen aan de opstelling zal dit verbeteren.

nu is hij diagonaal ter hoogte van mijn kenteken.
ik rij met een Ford focus ST.

WimLex
Master
 Bericht 
1 posting en dan meteen zo'n posting, dat riekt naar reklame Afbeelding

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Ik zie hier nog niet echt reclame in maar eehh ik heb de poll wel even verwijderd.. Mensen gaan maar gewoon schrijven wat de bevindingen zijn, dat werkt beter.

Rens
Master
 Bericht 

He nog iemand ingehuurd.

Kimono
Die hard
 Bericht 
oost2400 schreef:
Ik heb sins kort een nieuwe MPHD antenne geplaatst en vindt dit een wereld van verschil.

Vergeleken met de SA is dat ook wel zo.

oost2400 schreef:
De valse alarmen zijn verleden tijd & er zit voor de low radar een ander geluid waardoor je makkelijk het onderscheid heb.

nu als de Stinger DSI afgaat is het alleen maar als er echt iets is

Vals alarm verleden tijd is wat overdreven... Ja, hij is stukken stiller geworden; vrijwel alle ACC's en andere meuk is er netjes uitgefilterd maar de schuifdeuren etc. zijn nog steeds wel aanwezig. (f)
Het aparte geluidje voor de low power is inderdaad ideaal. Toen dat nog niet zo was had je er niet veel aan op de snelweg.

oost2400 schreef:
voor de detectie van de low radar is het zo dat ik nu al 2x heb gemerkt dat dit vanaf 200 meter werkt.
hopelijk door iets te wijzigen aan de opstelling zal dit verbeteren.

Verschilt enorm per lokatie/set/wegsituatie.
Op de ene plek haal je steeds rond de 400 meter, op een andere plek steeds rond de 50 meter.... Dat is hetgeen ik nog jammer vind aan de DSI of VIP met MPHD; je kan er niet van op aan wat de minimale detectie afstand is die je haalt...

oost2400
Eendagsvlieg
 Bericht 

Dave schreef:

WimLex schreef:

Heren even voor de duidelijkheid,
Ik ben net geregistreerd omdat ik voor deze vraag niet echt een antwoord kon vinden alleen de vraag of het goed werkt.
Maar in mijn geval heb ik er goede ervaringen mee tot nu toe.
Ik heb de investering gegokt en help graag mensen te helpen met deze keuze.
Geen reclame.

oost2400
Eendagsvlieg
 Bericht 

Kimono schreef:

Mag ik vragen waar jij je antenne heb geplaatst en hoe horizontaal, verticaal, of diagonaal.

Ik heb hem 50cm boven de weg links vanaf voor gezien.
Heb je nog tips voor de plaatsing.

Kimono
Die hard
 Bericht 
Heb hem in/op beide voertuigen diagonaal hangen. Rechts (vanaf voor gezien) boven de mistlampen.

Bramdaman
Master
 Bericht 
Bump; heeft een DSI in deze configuratie ook een apart geluid voor low power zoals de VIP?

wuttel
Respect
 Bericht 

Ik rij nu tijdje rond met de hd antenne.
deuren etc. blijven gezien worden dus false list aanmaken blijft.
tot nu toe heerlijk rustig op de snelwegen. geen adaptievelingen gehoord.
de mrcd of ct nog niet tegen gekomen.

Wuttel

Bramdaman
Master
 Bericht 
weet je wel of er een apart geluid op zit toevallig?

Kimono
Die hard
 Bericht 
Ja, er zit een apart geluid op (low power).
Je kan hem ook instellen dat hij alleen low power radars doorgeeft. Heerlijk stil :thumb:

Bramdaman
Master
 Bericht 
Dan denk ik dat ik straks voor mijn nieuwe auto ook een nieuwe antenne haal. Laten we hopen dat ze niet binnen afzienbare tijd met weer een nieuwe komen

Harold
FS Meldingen
 Bericht 
Ik vind het zowieso al byzonder dat het KLPD binnen een jaar van MRCD naar MRCT geswitched is.

Harold
FS Meldingen
 Bericht 
Wat is nou precies het verschil tussen VIP met MPHD en DSI met MPHD, alleen het automatisch falselisten?

Kimono
Die hard
 Bericht 
VIP falselist automatisch.
VIP activeert en de-activeert zelf de juiste radar banden a.d.h.v. Je GPS positie (bij inrijden Belgie gaat Ka bijvoorbeeld aan, bij inrijden NL weer uit).
Qua detectie/ongewenst alarm durf ik niet met zekerheid te zeggen of er verschillen zijn (ik weet dat je de vraag eerder hebt gesteld). Daarvoor heb ik simpelweg te weinig met de DSI met MPHD gereden de laatste tijd.

Harold
FS Meldingen
 Bericht 
Ik ben benieuwd naar Wuttel zijn ervaringen, er zijn niet heel hier op het forum volgens mij die een DSI icm de MPHD antenne hebben volgens mij.

wuttel
Respect
 Bericht 

Harold, we kunnen wel een meeten weer in drachten. ff bij kletsen.
ben van de week even op het noord geweest. gatso t heeft nieuw geluidje.
bruikbaar? ja nee.
bij een vmax hoger dan 20 30kmh moet ik het nog eens zien.
even ter illustratie, laatste bus hokje krijg ik het bewuste alarm afgaan is dat voldoende. opkomend +- 100meter krap aan is dus echt te mager.
montage zoals stinger het voorschrijft voor multaradar cd.

Wuttel

Harold
FS Meldingen
 Bericht 
Ok, maar dat is een vaste flitspaal. Die Gatso T serie zit volgens mij alleen in vaste flitspalen, dus die worden wel afgedekt door de spotlist. Ik zal er binnenkort ook ff langsrijden, dan zal ik eens kijken hoe ik hem met de DSI detecteer. Weet je nog op welke frequentie die paal zit?

wuttel
Respect
 Bericht 

met de normale antenne gelijk ontvangst.
montage op de gatso manier*

alleen geen ander geluidje.
freq. weet ik niet meer, wel dat het er meerdere zijn en zodra lowpower alarm volle bak sterkte.
stukje sotware matig gok ik.
of extreem gebundelde radar die op het laatste moment wordt herkent.

valse alarmen over het algemeen is niets veranderd. dus valse listen..
mazdas etc. geen last meer van.
dus rust op snelwegen.

wuttel

Harold
FS Meldingen
 Bericht 
wuttel schreef:
valse alarmen over het algemeen is niets veranderd. dus valse listen..

Ok,

De vaste punten met false alarmen kun je inderdaad gewoon falselisten. Gaat mij inderdaad om de Adaptive cruise controls en dodehoek radars en al die ongein.

Is de frequentie uitlezing ook veranderd naar 4 decimalen?

wuttel
Respect
 Bericht 

nope, freq. uitlezing is hetzelfde gebleven.
misschien als ik hem uitlees op de computer niet, maar lijkt me stug.

adaptieve cruise etc. radars zijn wel gefilterd.

wuttel.

Harold
FS Meldingen
 Bericht 
Als je bij band instellingen kijkt kun je op de DSI dan de Low power band aan en uit schakelen, los van de gewone K band?

wuttel
Respect
 Bericht 

Ik heb inderdaad de optie lowpower only.
ook iets met bandbreedte van -5 tot 5.
standaard op 0.
wat ik met deze optie kan geen idee precies.

wuttel.

Harold
FS Meldingen
 Bericht 
Heb op dit moment een MPHD antenne te leen en zal hier mijn ervaringen ook even posten icm met de DSI CC03.

1: omdat de inbouw van de antenne diagonaal is leverde het voor mij toch wat meer problemen op met inbouwen dan een SA, maar is uiteindelijk wel gelukt.
2: ik vond de de DSI bij de eerste rit extreem rustig, had de K-band geselecteerd maar ook Low Power only aangezet.
Ik kreeg het idee als je Low Power only aanzet dat dat de K band selectie overruled, dus Low Power only is ook echt Low Power only. In de eerste rit van zo'n 80 kilometer totaal geen enkel (vals) alarm, maar dat komt schijnbaar omdat ie de rest van de K-band niet opmerkt (belooft wel wat als we alleen nog low-power radars hebben.
3 nadat ik Low power only heb uitgezet ook weer detectie bij andere vals alarm bronnen. Het valt me op dat ik de bandbreedte niet meer kan instellen zoals voorheen met de DSI icm de SA?? Dus geen onderband en bovenband die je kunt versmallen?
Dat resulteerde in valse alarmering bijvoorbeeld op de 24.022 (totaal overbodig lijkt me zo laag in de frequentie).

Het is mij nog niet duidelijk of ik de bandbreedte met de HD software kan aanpassen. Ik kan hier niets van vinden in de online handleidingen van Stinger. Je hebt een band selectie van +4 naar -4, maar wat voor effect dat heeft weet ik niet, want ik kreeg op geen enkele instelling het vals alarm weg op de 24.022, dus als iemand mij kan uitleggen hoe dat wel kan, dan graag.

Verder nog een instelling voor gevoeligheid op laag, normaal en hoog oid, wat het effect daarvan is heb ik nog niet kunnen merken, maar ik heb hem maar op de hoogste gevoeligheid gezet.

Verder nog iets met Dynamische gevoeligheid oid, wat dat voor effect heeft weet ik ook niet.

Beetje vaag dat ik daar niets over kan vinden in de online handleidingen op de Stinger site, dus als iemand wat meer weet over instellingen mbt gevoeligheid en bandbreedte instellingen hoor ik het graag.

gatso24
Die hard
 Bericht 
Dynamische gevoeligheid is een instelling waarbij de gevoeligheid minder wordt als de snelheid daalt. De gedachte is dat er sowieso meer remtijd is als je langzaam rijdt. Door de gevoeligheid wat te knijpen, reduceer je valse alarmen bij lage snelheden.

Harold
FS Meldingen
 Bericht 
gatso24 schreef:
Dynamische gevoeligheid is een instelling waarbij de gevoeligheid minder wordt als de snelheid daalt. De gedachte is dat er sowieso meer remtijd is als je langzaam rijdt. Door de gevoeligheid wat te knijpen, reduceer je valse alarmen bij lage snelheden.

Ok, zo'n vermoeden had ik al, dan laten we die gewoon aan staan.

Bramdaman
Master
 Bericht 
Harold schreef:
Heb op dit moment een MPHD antenne te leen en zal hier mijn ervaringen ook even posten icm met de DSI CC03.

Top dat je ons op de hoogte houdt. Ik krijg over een paar maanden een nieuwe auto en ik overweeg sterk om een MPHD te kopen

Harold
FS Meldingen
 Bericht 
Eerste bevindingen: Weinig vals alarm, maar krijg wel vals alarm wat ik met de DSI niet zou hebben gehad (bijvoorbeeld op de 24.000 ghz) Bij de DSI kon je de onderband versmallen, maar met de MPHD heb ik dit nog niet uitgevonden. Het vals alarm wat ik trouwens heb zijn redelijk korte zwakke signalen als het geen deuropeners oid betreft.

Nog geen controles gespot. Alleen getest op zo'n vaste paal met groene kast erop (weet niet wat voor merk dat is?) Daar had ik wel Low power alarm op, maar niet echt overtuigend. Een keer 100 meter ervoor, en er pal naast, de spotlist had hem eerder opgemerkt.

gatso24
Die hard
 Bericht 
Mphd is niet instelbaar , alleen de K band ex low power

Kimono
Die hard
 Bericht 
Harold schreef:
Nog geen controles gespot. Alleen getest op zo'n vaste paal met groene kast erop (weet niet wat voor merk dat is?) Daar had ik wel Low power alarm op, maar niet echt overtuigend. Een keer 100 meter ervoor, en er pal naast, de spotlist had hem eerder opgemerkt.

Die is vergelijkbaar met de mobiele Multaradar CT.
Detectie op 24.000 is wel erg laag? Lager dan 24.040 zou niet nodig moeten zijn..

gatso24
Die hard
 Bericht 
Citaat:
Mphd is niet instelbaar , alleen de K band ex low power

Staat er een beetje onduidelijk. Opnieuw; Het wijzigen van je bandbreedte en gevoeligheid heeft geen invloed op de detectie van lowpower met een MPHD antenne. Het signaal van een modulerende radar is dermate afwijkend dat de MPHD dat na detectie meteen vertaalt in "alarm" . Bij een regulier K signaal is dat anders; die gaat na ontvangst door een stuk software waarna de DSI/VIP "besluit" of er alarm volgt. Dat gedeelte is instelbaar, voor het functioneren op Low Power (en dus detectie van modulerende systemen) maakt het niks uit. Dat is (nu nog??) fixed.

Harold
FS Meldingen
 Bericht 
Wat zijn de instellingen die je kunt aanraden voor een DSI met MPHD? En ik begrijp dat er niets te doen valt aan de bandbreedte dekking? Bijvoorbeeld 24.040 tm 24.155 oid?

Harold
FS Meldingen
 Bericht 
Ik rij nu een paar weken rond met de DSI icm met de MPHD.

Tot dusver nog geen controle in het veld gespot... Ook niet na een paar rondjes langs vaste controle plekken hier in de regio. Maar goed, dat komt nog wel.

Vals alarm: in ieder geval een stuk minder als met de SA antenne. Adaptive cruise controls: bijna geen last van, alleen soms een heel zwak en kort signaal.
Wat naar mijn idee te voorkomen is: het meeste vals alarm komt bij mij niet verder dan signaal sterkte 7 (op schaal van 255).

Ik heb de gevoeligheidsinstelling staan op "minder". Het is mij nog niet helemaal duidelijk wat die instelling precies doet. Ik zou zelf zeggen dat de drempel wanneer de DSI daadwerkelijk alarm slaat dan hoger komt te liggen. Dus bijvoorbeeld bij instelling gevoeligheid op "minder" pas alarm bij signaalsterkte 25 of hoger. Maar bij instelling op minder krijg ik dus nu wel vals alarm met signaalsterkte "7" en dat vind ik een beetje vreemd.

Verder bandbreedte instellen werkt naar mijn idee ook niet goed: Je kunt de bandbreedte instellen van -4 naar +4

-4: frequentie bandbreedte is smaller, +4: bandbreedte is breder. De instelling + 4 werkt wel naar mijn idee, zelfs alarm onder de 24.000 ghz (23.9xx) wat naar mijn idee veel te breed is.

Maar als ik de instelling op -4 zet (krapste band instelling) heb ik nog steeds vals alarm op de 24.000 ghz, naar mijn idee zou -4 ergens bij 24.080 oid moeten beginnen.

Heb naar mijn idee dus nog vals alarm (ook al is het niet veel) wat dmv een signaal sterkte drempel grens of een frequentie versmalling nog te voorkomen is.

Bovenstaande bevindingen zijn ook gecommuniceerd naar fabrikant.

radar
Nieuwkomer
 Bericht 

Sinds een week heb ik weer een setup met cc-03 en een mphd. Een paar dagen geleden was er een controle aangetroffen tussen Surhuisterveen en Frieschepalen en dus alle redenen om ze eens ff gezellig op te zoeken. Als leuke bijkomstigheid heb ik sinds kort ook een target blue eye. De blue eye gaf helaas geen enkele melding zodat je er rekening mee moet houden dat radarpost detectie met slechts een blue eye onvoldoende is.
De controlerende auto betrof een grijze caddy. Eerst reed ik afgaand ( andere kant van de weg ) met alleen low power aan. Tot mijn verbazing kreeg ik pas melding toen ik de auto al gepasseerd was. (Antenne 45 graden gedraaid). Daarna teruggereden en opkomend zowel met low power on en off: "groot alarm". Daarna weer eens afgaand op de controlepost aangereden echter nu met volledige k band aan. Hier werd ik wel tijdig gewaarschuwd, vooral omdat de dsi tegelijk melding maakte van k-band en low power radar. Mijn conclusie tot nu toe is dat het beter is om de volledige k-band aan te zetten omdat het er op lijkt dat low power only nog onvoldoende werkt.

Harold
FS Meldingen
 Bericht 
radar schreef:
Mijn conclusie tot nu toe is dat het beter is om de volledige k-band aan te zetten omdat het er op lijkt dat low power only nog onvoldoende werkt.

Heb je al getest bij de nieuwe flitspaal in Drachten op het Noord. Heb ik inderdaad ook afwisselend Low power alarm en normaal K-band alarm.

Anders PB maar ff.

radar
Nieuwkomer
 Bericht 

Harold, privebericht kan ik helaas niet sturen waarschijnlijk omdat ik nog een eendagsvlieg ben! Ik werk in Drachten dus het lijkt mij een goed idee om die paal eens ff uit te meten. Maandag heb ik tijd dus dan zal ik mijn ervaring hier posten. Groet, Robert

radar
Nieuwkomer
 Bericht 

Harold schreef:
Heb je al getest bij de nieuwe flitspaal in Drachten op het Noord.

Deze keer heb ik getest met de volgende omstandigheden:
1. K band - afgaand
2. Low Power only - afgaand
3. K band - opkomend
4. Low Power only - opkomend

T.a.v. situatie 1 kan ik melden dat ik "afgaand" al op 400 meter een low power radar melding kreeg, in combinatie met K band melding. Nu is het zo dat ik elke rit die ik maak een radar K band melding krijg, sterkte 7 en slechts 2 "fluitjes". Het aangename is dat ik hier afgaand meteen een low power melding kreeg.

Situatie 2 gaf ook tijdig melding van low power radar.

Situatie 3. De paal staat voor een bocht zodat ik op ongeveer 100 meter afstand een melding kreeg, op het moment dat de antenne ook de radarbundel kon meten. I.v.m. de aanwezige bocht is deze meting niet echt representatief maar wel belangrijk. De reden vind je in situatie 4.

Situatie 4. Met alleen low power only aan zou je verwachten dat de detectie afstand vergelijkbaar is met situatie 3. Echter ik kreeg pas een melding op nog geen 10 meter van de paal.

Mede gezien mijn ervaring tijdens situatie 4 lijkt het mij onverstandig om met low power only rond te rijden. Het is extreem stil maar kan een situatie creëren dat je tot de conclusie komt dat een Stinger DSI met HD antenne een leuke waardeloze gadget is.
Stinger heeft nog een hoop werk te verzetten om eindelijk na zoveel jaren een betrouwbaar apparaat te maken die dan ook doet waarvoor hij in de markt is gezet.

gatso24
Die hard
 Bericht 
Citaat:
Stinger heeft nog een hoop werk te verzetten om eindelijk na zoveel jaren een betrouwbaar apparaat te maken die dan ook doet waarvoor hij in de markt is gezet.

Tuurlijk, de lowpowers voor de binnenweg zijn koud een half jaar oud ! Dat is inderdaad jaaaaaaaaren

radar
Nieuwkomer
 Bericht 

Toen ik ongeveer 6 jaar geleden mijn DSI kocht was dat met de slogan " De luxe van relaxed rijden". Ik was toen al bijna een psychiatrische patiënt geworden na mijn Stinger Ventura avontuur. Maar er was in die tijd geen beter apparaat te verkrijgen en dus nam ik al die valse meldingen op de koop toe. DSI was geavanceerder met een SA. Ook hier werd ik redelijk "gestoord" door de overdreven vele valse meldingen en deuropeners. Deze onvolkomenheden werden en worden nergens gemeld door Stinger. Hetgeen Stinger wel meldt is dit:
"En dankzij de intelligente en voor defensie-toepassingen gebruikte patch antennes ook nog eens met onovertroffen gevoeligheid en nauwkeurigheid."

Dus dan mag je eindelijk eens een tot in perfectie ontwikkeld product verwachten.

De lowpowers bestaan al enkele jaren en ik ga ervan uit dat Stinger radar-apparatuur koopt om hun producten te testen en verder te ontwikkelen. Ze zullen echt niet met autootjes langs de palen en radars rijden.

Ik denk dat wat Gatso24 bedoeld is dat deze lowpower radarpalen nog maar een half jaar langs onze wegen staan en dat is op zich zeker met de introductie van de mphd antenne irrelevant, want het product bestaat al veel langer dan de nieuwe mphd.

gatso24
Die hard
 Bericht 
Dat bedoel ik niet; je stelt dat het product niet ontwikkeld is, terwijl op een bestaand platform een hele nieuwe antenne ontwikkeld diende te worden. Dat is gedaan en binnen het jaar ruilt de KLPD zijn radars in voor de MRCT. Meer turbulentie kun je ongeveer niet hebben, want weer diende de software herschreven te worden. Ik rijd inmiddels met de zoveelste Beta rond om alle bugs eruit te krijgen, die op papier niet bestaan maar in de praktijk toch voorkomen. Maar, je hebt toch gewoon een werkend apparaat? Hij spoort de MRCT toch op? Ik weet niet of je de andere draadjes hier ook volgt maar er zijn merken die er allemaal meer moeite mee hebben.

radar
Nieuwkomer
 Bericht 

gatso24 schreef:
Ik rijd inmiddels met de zoveelste Beta rond om alle bugs eruit te krijgen, die op papier niet bestaan maar in de praktijk toch voorkomen.

Gatso24, je bent een held. En ik waardeer jouw inspanning om tot een beter product te komen. Als we allen een goedkope raamplakker gebruikten "so be it". Maar hier hebben we het over een duur apparaat. Marketing technisch schort het naar mijn mening nogal aan de informatie die Stinger verstrekt, bijna misleidend hoe het ook zij. Kleine lettertjes met een waarschuwing waar het product mogelijk afwijkt van de functionaliteit zou wenselijk zijn.

Maar, je hebt toch gewoon een werkend apparaat? Hij spoort de MRCT toch op?

gatso24, ik ben kritisch, niet ontevreden!

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Nee kijk uit, je mag niet ontevreden zijn over een product van 1000+ Euro.

Het is heel simpel in radarland... Mis je waarschuwingen dan heb je er helemaal niets aan, kan je net zo goed zonder rijden.

Harold
FS Meldingen
 Bericht 
radar schreef:
Nu is het zo dat ik elke rit die ik maak een radar K band melding krijg, sterkte 7 en slechts 2 "fluitjes".

Correct, heb ik Stinger ook al gemailt. 90% van het vals alarm heeft singnaalsterkte 7, dus denk ik met mijn boerenverstand: (variabele) drempelwaarde die boven de 7 is in te stellen en je bent het gros van het vals alarm kwijt.

wuttel
Respect
 Bericht 

Harold, ik heb het ook.
vaak vals alarm in dergelijk lage banden.
Ik moest gister even naar schiphol, en waarrempel kwam ik op het 100 stuk van de a6 een mrcd of mrct tegen? enfin ik reed zoals velen nog 120- 140 dus kon prima afremmen. detectie ong. 200meter.

Wuttel.

Harold
FS Meldingen
 Bericht 
Ik moet nog steeds geen radar controle tegen komen... Op mijn woon werk route wordt weinig gecontroleerd, en op de tijdstippen dat ik heen en weer rijd is het spits, dus dan wordt er ook niet zo veel gecontroleerd.

Maar 200 meter is niet zo raar op MRCT (zal geen MRCD geweest zijn, kun je wel zien trouwens aan de vorm en de kleur van de radarantenne, MRCT is vierkant wit blokje).

Jack.Ryan
FS Meldingen
 Bericht 
Harold schreef:
Ik moet nog steeds geen radar controle tegen komen... Op mijn woon werk route wordt weinig gecontroleerd, en op de tijdstippen dat ik heen en weer rijd is het spits, dus dan wordt er ook niet zo veel gecontroleerd.

Maar 200 meter is niet zo raar op MRCT (zal geen MRCD geweest zijn, kun je wel zien trouwens aan de vorm en de kleur van de radarantenne, MRCT is vierkant wit blokje).
Maar is de detectie van de MRCT beter dan de MRCD?

M4rk
Master
 Bericht 
Jack.Ryan schreef:
Maar is de detectie van de MRCT beter dan de MRCD?

N345, N50..

Jack.Ryan
FS Meldingen
 Bericht 
M4rk schreef:
N345, N50..
:roll: :roll: Ik heb nog niet zo'n ding.

M4rk
Master
 Bericht 
Jack.Ryan schreef:

N345, N50..
Ik heb nog niet zo'n ding.

Je mag wel een rondje mee ;-)

Pagina 1 van 3 [ 130 berichten ]