» Radardetectie, detectoren, filters etc » Detectoren, GPS en laser apparatuur   

Postingstijd interval gedetecteerd van 35.5 dagen. Deze pagina bevat dus deels relatief oude berichten.

Pagina 39 van 41  [ 2028 berichten ]
9-3
Respect
 Bericht 
Is de Laser HD fiber behalve kleiner, ook beter? Ik zie de oude square en round ook niet meer op de website staan...

Harold
FS Meldingen
 Bericht 
9-3 schreef:
Is de Laser HD fiber behalve kleiner, ook beter? Ik zie de oude square en round ook niet meer op de website staan...

Er zal ongetwijfeld door ontwikkeld zijn, dus ik neem aan dat ie beter is.

stingerdriver
Respect
 Bericht 

Hallo ja mensen ik ben heel hard aan het twijfelen ofdat ik volgende maand de vip zou bestellen wel de vip gps only omdat er in mijn wagen al een mphd antenne geinstaleerd is samen met de dsi
Wat zouden jullie doen de dsi behouden of toch overstappen naar de vip
Ik zou gewoon overstappen omdat stinger me vertelt heeft dat de vip geen probleem meer mag hebben met de mesta 210c hier in belgie mijn dsi doet er gewoon niks mee naast de set of juist 50 meter voor de set
En ik altijd maar gehoord dat de dsi met mphd juist het zelfste detectie heeft als de vip
En hoe zou de antenne moeten staan volgens jullie voor de mesta hier in belgie hebben we geen mrcd of de mrct. Nu staat de antenne bij mij onder 45 graden en toch doet hij niks op de mesta zelfs de multanova 6f is het redelijk erg ongeveer 150 meter maximum
Dus is de vip zijn geld waard en is de comptercenter van de vip anders zodat hij anders reageert of sneller als de cc03

Harold
FS Meldingen
 Bericht 
stingerdriver schreef:
Dus is de vip zijn geld waard en is de comptercenter van de vip anders zodat hij anders reageert of sneller als de cc03

Ik zelf heb het vermoeden dat er wel degelijk verschil zit in de CC van de DSI en die van de VIP.

Ben zelf gisteren nog aan het testen geweest, ben op een redelijke afstand gaan staan van een MRCT en daar de auto geparkeerd, had op best wel een afstand detectie, maar het is niet constant, kan zo weer een minuut stil zijn en daarna weer detectie. Dus ben zelf ook wel erg benieuwd naar het verschil tussen de VIP en de DSI met MPHD.

Voordeel van de DSI met Low power only setting is dat je geen vals alarm meer hebt, dus als je alarm hebt dan weet je ook direct dat het raak is.

stingerdriver
Respect
 Bericht 

Low power radars hebben we niet in belgie de mesta is ook wel redelijk low power maar daar zegt hij alleen k band 24.125 dat is echt mijn probleem die verdomde mesta voor de rest doet hij wat hij moet doen verleden jaar de dsi gekocht met de mphd dus wil nu wel 100 % zeker zijn dat de vip het echt wel doet op de mesta iedereen zegt van wel maar op dit moment geloof ik er gewoon niks van

Harold
FS Meldingen
 Bericht 
Niemand op forum van Flitsservice.be die je meer kan vertellen?

stingerdriver
Respect
 Bericht 

Neen alles al afgegaan niks gevonden heb naar viske een prive mail gestuurd hij heeft een vip en ik wou zijn bevindingen is weten kwa detectie voor de mesta en hij is ook van belgie

9-3
Respect
 Bericht 
Spotlist 2016v5 is beschikbaar.

Kasteel
Eendagsvlieg
 Bericht 

Kasteel schreef:
We hebben recent 2 x VIP aangeschaft en beide auto's hebben het probleem heel erg veel foutieve meldingen te geven. Dit is op te lossen met de false-list, maar op een traject van Amsterdam naar Bilthoven is er geen hele km zonder melding :( . Beide auto's zijn voorzien van ACC, maar werd op dat moment iig geen gebruik van gemaakt. Ik ga zodadelijk terug naar de het inbouwstation om te kijken hoe dit op te lossen, maar wellicht dat jullie op voorhand alvast een richting kunnen geven.
Als de false-meldingen gemarkeerd zijn, gaat het daarna overigens wel goed, maar heel NL door om de false-meldingen te wissen, lijkt me wat ver gaan ;) .

Voordat ik nog weer een nieuwe vraag plaats, wil ik graag bovenstaande nog even updaten.
Ik ben teruggegaan naar inbouwstation (waar ik tevreden over ben :)) en die konden het niet 1-2-3 oplossen bij 1 van de 2 auto's (bij de ander was update voldoende :$)
- hij zag flitsers nooit
- ging vaak false af
- vaak moeizaam gps (wat ook groot effect op false-list)

Uiteindelijk afspraak gemaakt bij Stinger is Lisse, bleek dat antenne niet 100% functioneerde + plek ondanks juiste afwegingen toch niet perfect was. Na wat vervangen en wat aanpassen nu volledig goed en prima werkend :).

(S-klasse MY2015)

9-3
Respect
 Bericht 
bedankt voor de update Kasteel!

Ik heb recent mijn VIP laten overbouwen in mijn nieuwe auto. Merk eerdere detectie door betere plaatsing dan mijn vorige auto (toen enigzins achter een rooster, nu achter vlak kunstof). ik merk dit aan een melding op de schuifdeuren en portalen kort voordat ie de faselist mute ingaat. Nog geen MR-CD ontmoet dus houd jullie op de hoogte van de resultaten/afstanden.

Harold
FS Meldingen
 Bericht 
Als je in Nederland rijdt dan zou ik de VIP op Low power only zetten, zover ik weet zijn er geen Gatso radars meer, alleen nog Low power (Multaradar CT radars). Volgens mij zijn alle Multaradar C's en Multaradar CD's ook vervangen door CT's?

maarten22
Master
 Bericht 
Kasteel schreef:
Voordat ik nog weer een nieuwe vraag plaats, wil ik graag bovenstaande nog even updaten.
Ik ben teruggegaan naar inbouwstation (waar ik tevreden over ben :) ) en die konden het niet 1-2-3 oplossen bij 1 van de 2 auto's (bij de ander was update voldoende :$)
- hij zag flitsers nooit
- ging vaak false af
- vaak moeizaam gps (wat ook groot effect op false-list)

Uiteindelijk afspraak gemaakt bij Stinger is Lisse, bleek dat antenne niet 100% functioneerde + plek ondanks juiste afwegingen toch niet perfect was. Na wat vervangen en wat aanpassen nu volledig goed en prima werkend :) .

(S-klasse MY2015)

Hoi Kasteel,

We komen beide bij hetzelfde inbouwstation. Wat hebben ze in Lisse nog aangepast aan de antenne? Was dat de locatie, of ook de hoek van de antenne?

9-3
Respect
 Bericht 
Spotlist 2016v7 is uit.

Harold
FS Meldingen
 Bericht 
9-3 schreef:
Spotlist 2016v7 is uit.

Ik heb net 2016V6 erop gezet. maar die loopt volgens mij ook ver achter... Het afmelden van palen heb ik in een ver verleden ook wel gedaan, maar sinds dat er heel veel palen verdwenen zijn is dat geen doen meer bij Stinger, veel te omslachtig. Dus ik verwijder elke keer handmatig maar de palen uit de spotlist bij iedere update.

Wordt tijd dat Stinger de vaste palen lijst uit Flitsnav over neemt, een stuk actueler, en wordt dagelijks bijgewerkt...

Op dit forum krijgen we schijnbaar veel meer input dan via de Stinger site, is allemaal wat laagdrempeliger..

9-3
Respect
 Bericht 
Police check vraag:
Ik ben heen en terug op de A2 rond HM 72.8 langs een Multaradar CT gereden. Enkele HM paaltjes ervoor al melding. Echter, ik kom beide controles NIET tegen in mijn police check. Ik kan mij niet herinneren of ik toen K-band aan of uit had staan.
Iemand ervaring hiermee of in de gelegenheid deze eens terug te kijken in de log??

Mariton
Eendagsvlieg
 Bericht 

Hi there and sorry guys for not being able to speak/write Dutch! :x

I am looking into the Stinger VIP for a use in Europe but it seems stingerdriver's experience is pretty bad with low powered Mestas :schudnee:
Is there anyone else here who can share his/her experience on Mestas?

(By the way, do you know how to send private messages? Is that because I am new?)

9-3
Respect
 Bericht 
Hi Mariton and welcome,

Not much experience with Mesta but I think our Belgian members do.

And yes no pm because you're new...;-)

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Mariton schreef:
but it seems stingerdriver's experience is pretty bad with low powered Mestas :schudnee:

His experience is about the DSI with MPHD antenna. The DSI is an earlier model where you can also use a "VIP" antenna but the DSI computer doesn't seem to have enough processing power to alert quickly enough. So he is thinking about buying a VIP and hopes to get better results on Mesta.

stingerdriver
Respect
 Bericht 

Sorry dave maar heb de dsi omgeruild voor de vip en de vip doet juist het zelfste als de dsi alleen volle detectie naast de set. De vip is wel gevoeiliger als de dsi. Stinger heeft de mesta nog niet onder de knie. Dus kom ik nu een mesta tegen dan moet ik van stinger het log bestand doormailen. In mijn ogen is de mesta moeilijker als de mrcd waar ik toch minnemum 250 meter heb.

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Aha dat bericht had ik dan gemist. :x

stingerdriver
Respect
 Bericht 

Kan geen kwaad hoor. Ik heb hem nog ma pas 5 weken. Ik heb hem nog ni voluit getest maar de mesta ben ik al een paar keer tegen gekomen. En dat is ronduit om te huilen zo slechte detectie

Mariton
Eendagsvlieg
 Bericht 

Thanks for the feedback :) Let's see if Stinger comes back with a proper solution for Mestas...

9-3
Respect
 Bericht 
Ik wilde eens testen met de K-band uit met VIP op de snelweg. Vandaag 2x getest op A2; rond HM 38 stonden ze weer.
Resultaat: K-band uit: 2x zowel opkomend als afgaand NUL detectie.
Bij K-band aan: opkomend enkele honderden meters, afgaand 2x detectie bij krap 1 HM paaltje voor de set. Meting vanaf de meest linker strook, set stond rechts dus maximale afstand van de rijstrook waar ik op reed. Niet ruim, maar voldoende bij snel reageren. Bovendien meten ze enige afstand (schuin) voor de radar. Dus de afstand om je snelheid aan te passen is circa 200 mtr schat ik in.

Frequenties: in ieder geval 24.039 en 24.048.

K-band uit op snelweg (zag ik in andere thread) dus niet doen...

Harold
FS Meldingen
 Bericht 
Maar heb je dan ook veel last van vals alarm op de K band? En schakelt de VIP dus ook over van (gesproken) K band waarschuwing naar Low power?

Want ik ervaar met de DSI met MPHD hetzelfde probleem: als ik hem op Low power only zet dan mis ik een gedeelte van de alarm op bouw die ik wel heb als ik Low power only uitzet, en dus ook op de reguliere K band alarm heb. Dan heb ik eerder detectie en die wordt afgewisseld met K band alarm en Low power. Het lijkt erop op dat de Stinger DSI met MPHD niet alle signaalopbouw aanziet als Low Power alarm en daardoor niet alarmeert.

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
9-3 schreef:
K-band uit op snelweg (zag ik in andere thread) dus niet doen...

Welke thread bedoel je..? STIR toevallig? Dat is een andere detector, ander merk zelfs, met een specifieke MRCT detectie. Daar kan >de rest< van de K-band in NL gerust uit.

9-3
Respect
 Bericht 
Harold schreef:
Maar heb je dan ook veel last van vals alarm op de K band? En schakelt de VIP dus ook over van (gesproken) K band waarschuwing naar Low power?

Want ik ervaar met de DSI met MPHD hetzelfde probleem: als ik hem op Low power only zet dan mis ik een gedeelte van de alarm op bouw die ik wel heb als ik Low power only uitzet, en dus ook op de reguliere K band alarm heb. Dan heb ik eerder detectie en die wordt afgewisseld met K band alarm en Low power. Het lijkt erop op dat de Stinger DSI met MPHD niet alle signaalopbouw aanziet als Low Power alarm en daardoor niet alarmeert.

Ik heb geen gesproken tekst aanstaan, dus met k-band aan is signalering meteen 100% aan bij detectie van de MRCD radar. Dan is er geen overgang van verschillende type signalering en gaat de VIP meteen volle bak af.

Mbt "vals alarm": ja, bij nieuwe, niet in de falselist opgeslagen locaties hoor ik de normale, niet MRCD, signalering afgaan. Dit is bijv in een industriewijkje of portalen op de snelweg. Soms ook heel even bij een nieuwe mazda, rangerover of jaguar.

@ Dave: ik had dat gelezen in het STIR thread, dus is inderdaad niet van toepassing op de VIP, dit heb ik verkeerd geinterpreteerd, dus k-band aanlaten op de VIP :oops:

9-3
Respect
 Bericht 
op de website van Stinger valt te lezen:

"update Stinger Desktop 2.3.10

Windows
version 2.3.10
download

August, 2015
Taal: Nederlands, Engels, Spaans en Duits
Systeemvereisten: Windows XP SP3, Vista, 7, 8 en 10.

Deze update bevat belangrijke verbeteringen en 'bug fixes'. Wij adviseren deze update aan alle gebruikers van oudere versies van Stinger Desktop op zowel Mac als PC."

Harold
FS Meldingen
 Bericht 
Dat is een update van een jaar geleden? Die heb ik er al een jaar opzitten.

stingerdriver
Respect
 Bericht 

Ben benieuwd wanneer er nog eens een nieuwe update komt want het werkt nog niet hellemaal feilloos toch hier in belgie niet.
Straks het log bestandje door mailen naar stinger zodat ze eens aan de mesta kunnen gaan werken om da op punt te zetten. Meer geen detectie dan wel

Harold
FS Meldingen
 Bericht 
Stinger DSI met MPHD ondersteunen ze ook niet meer helaas.

stingerdriver
Respect
 Bericht 

Vond ik ook spijtig maar ze laten wel de mensen die toch nog een dsi hebben een antenne van rond de 1000 euro kopen maar helaas krijgen die mensen geen nieuwe updates meer. Niet iedereen is bereid om een vip te kopen als ze tevreden zijn met hun dsi.
Bij mij was de redene voor de aankoop van de vip was dat stinger zei dat de vip de mesta beter zou pakken maar helaas is het niet waar even slecht als de dsi.

9-3
Respect
 Bericht 
Ach, mijn fout. Is idd van een jaar geleden. Moest alles opnieuw installeren en had geen vergelijkingsmateriaal. Niks nieuws dus!;-)

Harold
FS Meldingen
 Bericht 
9-3 schreef:
Niks nieuws dus!;-)

Duhh :lol:

stingerdriver
Respect
 Bericht 

Weet er iemand wanneer we nog een update mogen verwachten voor de vip?

Harold
FS Meldingen
 Bericht 
Het is aardig rustig op het Stinger front moet ik zeggen...

viske
Respect
 Bericht 
Enorm rustig....
Grootse plannen op komst?
Toestel die perfect werkt op 1000m? [SEE-NO-EVIL MONKEY]

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

M4rk
Master
 Bericht 
Een lang verhaal, maar de Amerikaanse gebruikers zijn net zo tevreden over de VIP als dat wij dat waren/zijn: https://www.rdforum.org/showthread.php?t=56177

Harold
FS Meldingen
 Bericht 
Ja, ook in Amerika zijn ze inmiddels tot dezelfde conclusies gekomen mbt updates etc.

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Die laatste vraag; wij zijn de beste natuurlijk. Met een nog kritischer personage hier die over het algemeen aan korte verhaaltjes doet :x :lol:

stingerdriver
Respect
 Bericht 

Ze moeten echte nog eens een update brengen is nu wel al een tijdje geleden vind ik .

Harold
FS Meldingen
 Bericht 
Wat betreft de benodigde updates zijn ze het in Amerika met je eens...

https://www.rdforum.org/showthread.php?t=56177

Kimono
Die hard
 Bericht 
In Australië heeft men er ook wat over te zeggen;
http://radarandlaserforum.com/showthrea ... -Australia

Kami
Master
 Bericht 
Je zou toch wel wat anders mogen verwachten van Stinger......
Zat al te twijfelen om weer eens te gaan investeren, maar denk dat ik ga uitwijken naar alternatieven (voor laser iig).

maarten22
Master
 Bericht 
Voor laser zou ik sowieso voor de ALP gaan.

dayfly
Nieuwkomer
 Bericht 

ik heb een andere auto en wil de VIP weer inbouwen maar loop een beetje vast op de locatie ervan :cry:

erg weinig ruimte, maakt het tegenwoordig nog uit als die achter een plastic gril zit ?
Iemand ervaring met een A6 uit 2010?

Afbeelding

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Ja het maakt uit want de grille is niet puur plastic, zit een koolstof in wat het extra hard maakt. Probeer een grille maar eens doormidden te zagen dan zie je wat ik bedoel. De bumper zelf is puur kunststof (meestal) dus dat is beter.

Het gedeelte onder de koplampen dus cq sproei installatie voor de koplampen.

M4rk
Master
 Bericht 
Ik zou kijken of er bij 1 of 2 plaats is. En anders aan de andere kant.

Afbeelding

Mocht dat echt niet passen zou je nog midden onder de kentekenplaat kunnen doen, maar dat bevorderd de afstanden niet.

dayfly
Nieuwkomer
 Bericht 

Dank, hij zit op plek 2 maar ik vind hem niet echt goed werken vergeleken met mijn oude auto, soms pakt ie ruim van te voren een vaste paal maar soms pas op het moment dat ik er net voorbij ben.

M4rk
Master
 Bericht 
Wat je nog zou kunnen doen is een stukje uit de grille midden onder je kenteken wegfrezen, 'm daarin zetten met een donker pespex plaatje ervoor.

dayfly
Nieuwkomer
 Bericht 

Daar zit helaas al de sensor van de ACC

Afbeelding

Pagina 39 van 41 [ 2028 berichten ]