» Radardetectie, detectoren, filters etc » Detectoren, GPS en laser apparatuur Reclamevrij? Log aub in, kost niets   

Postingstijd interval gedetecteerd van 42 dagen. Deze pagina bevat dus deels relatief oude berichten.

Pagina 9 van 11  [ 534 berichten ]
Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Ik had het bij de achterruit gemaakt denk ik. Kost wel wat meer aan kabellengte, weet niet hoe gevoelig het is (meer kabel is meer demping)..

Harold
FS Meldingen
 Bericht 
Dave schreef:
Ik had het bij de achterruit gemaakt denk ik.

Heb je de kans dat de lijnen van de achterruitverwarming zorgen voor demping.

M_L
Respect
 Bericht 
Ik vraag me af hoe je die kabel netjes dan ook wil wegwerken

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Zelfde als hoe mn camera achter nu zit, kabel komt bij derde remlicht onder de hemel vandaan. Stuk netter dan die hele meuk voor in het zicht hebben.

https://www.youtube.com/watch?v=0g00hX7TxJg

Achterruitverwarming hhmm.. zou kunnen, als de boel in de lengte gepositioneerd moet worden.

speedfreak
Pro
 Bericht 

Als je de antenne achter de spiegel kleeft, kan je de kabel toch ook van onder de dakhemel laten komen?

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Ja dat kan ja maar polies pak je liever van achterop de auto op in plaats van voor omdat je toch veelal wil weten wat er achter aan de hand is.

Maarrem... Het beste is denk ik nog een sprietje op het dak, ik heb al een sharkie. :roll:

450-470 Mhz is gewoon de 70 cm band (ietsje hoger). Kan ik mn zendapparatuur ook weer inbouwen als een ekte Pool. :D ..
Zoiets; http://www.hamradioshop.nl/index.php?ro ... uct_id=494 .. Sticker achterop, de mijne is 31 centimeter!

Heb een hele tijd (jaren) met een DVB antenne op de hoedenplank rondgereden, dat werkte ook wel aardig. Toevallig dezelfde frequentieband als Tetra :D
Deze dildo om precies te zijn; http://www.allekabels.nl/dvb-t-digitenn ... tenne.html ;)

Toch +2.5 dBi in de pocket in tegenstelling tot die raamplak dipool.

Misschien zouden we een Youtube video kunnen maken met bouwinstructies? Dat zou wel een hit kunnen worden denk ik. Alles voor het hobbyisme. :lief:

classpool
Master
 Bericht 
Nog even over de plaatsing van de antenne.
De polarisatie van de te ontvangen portofoons en mobilofoons is volgens mij voornamelijk verticaal en de ontvangstantenne zal dus ook verticaal geplaatst moeten worden. Dat gaat niet leuk onder de binnenspiegel toch? Op de foto van M_L zie ik de antenne ook aan de zijkant van het raam, daar kan hij wel verticaal.
Afbeelding
Een antenne op het dak zal wel de beste prestaties opleveren en helemaal de varianten met dB-versterking. Mooi dat die dvb-t antennes in het goede gebied werken, daar is wel het een en ander voor te krijgen :thumb:

S60
Master
 Bericht 
Classpool: Ik heb ooit een (lang geleden) een artikel gelezen over de Polarisatie van FM-ontvangst in de Auto. Toen (en nu?) straalden de TV-torens Horizontaal, terwijl de antennes op de auto's (telescoop) toen Verticaal stonden. Het bleek dat in de buurt van een Dakstijl dit de beste ontvangst opleverde...

Overigens lijkt mij de plek van de Antenne een non-issue. Op afstanden<1Km is het signaal dermate sterk dat de antenne en de positie ervan niet uitmaken. Om geen discussie met Ome Agent te krijgen is het handig de antenne onzichtbaar te maken. Ook achter de (Voor)Bumper lijkt me een goede plek.

Fred :glaasje:

classpool
Master
 Bericht 
@S60: Vroeger werd in Nederland op de fm-band horizontaal gepolariseerd uitgezonden (in duitsland nog steeds) voor de antennes op de huizen. Tegenwoordig wordt in Nederland op de fm-band vertikaal gepolariseerd uitgezonden omdat er bijna geen antennes meer op de daken staan en voornamelijk in de auto geluisterd wordt.
En over de plek van de antenne denk ik toch anders. Op de snelweg wil ik ook wel signalen van 2km of verder ontangen als dat mogelijk is. In de stad zou ik dan een draaiknop willen hebben waarmee ik de zwakkere signalen naar eigen inzicht kan wegfilteren, net zoiets als de squelch-knop op bakkies vroeger. Dat zou ideaal zijn. Dan wil je op de snelweg de antenne wel op de ideale plek hebben. Die eventuele discussie om een dvb-t antenne zal mij worst zijn. O:)

WimLex
Master
 Bericht 
classpool schreef:
Vroeger werd in Nederland op de fm-band horizontaal gepolariseerd uitgezonden (in duitsland nog steeds) voor de antennes op de huizen.

Analoog is idd (nog steeds) horizontaal
DVB-T is vertikaal (ch.21 - ch.59 UHF)
DVB-T bevat zowel radio als TV via de TV-band.

Vanuit Enschede pak ik met een "matje" met analoog filter, echter een kwartslag gedraaid tov analoog, 92 DVB-T TV zenders (waaronder 45 duits) en 28 radio zenders.

classpool
Master
 Bericht 
Analoog is vertikaal in NL

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
classpool schreef:
Die eventuele discussie om een dvb-t antenne zal mij worst zijn.

Hoezo dan? Een antenne is ongeveer het meest belangrijke van deze hele ongein. Onder water kun je ook lastiger mensen verstaan als ze iets tegen je zeggen.

Daarnaast heb ik al een DVB-T antenne, voor op de hoedenplank.. Achter een hoofdsteun zie ik 'm niet eens.. :koffie: ... Zal toch echt beter werken dan zo'n raamplak dipool.. Raam is ook niet vertikaal hah.

cocodee
Master
 Bericht 
What's new, nog nieuwe dreigbrieven rond gegaan? 8)
Zeepkist was op 6-3 jl. het laatst actief, wss. hard bezig met de doorstart. :D

flozzy
Die hard
 Bericht 

Dave schreef:
Kan ik mn zendapparatuur ook weer inbouwen als een ekte Pool. ..

Kom maar op, kunnen we ff de 11m onveilig maken. Ik zet deze in:
145cm:
Afbeelding

:colaatje:

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Nee niet 11 meter, 70 cm. Ik heb nog steeds deze baas;

Afbeelding

En licentie (inactief though).

POQ
Eendagsvlieg
 Bericht 
Zit me ook een beetje op dit verhaal te oriënteren, heb laatst zo'n tuner blikkie opgedaan. Is het niet mogelijk om de antenne te splitsen? Eentje voor, eentje achter?

Aantal antennes die mn zoektocht opleverde:
Fin: http://www.ebay.nl/itm/3-in-1-ANTENNA-A ... 5afad95901
Bovengenoemde dildo: http://www.ebay.nl/itm/Truck-Boat-Campe ... 416ddb5d13
Zuignappies, makkelijk te verplaatsen voor testen: http://www.ebay.nl/itm/Zorro-F-Type-12V ... 2ede5ba6a5

classpool
Master
 Bericht 
Freddy schreef:
enerby schreef:
Gewoon scannen tussen 380 en 385 Mhz, dit is de mobile frequentie, boven de 385 Mhz zijn de basisposten.
Ik heb een tijd rond gereden met een spectrum analyser en een bi-quad uhf antenne, politie ed is redelijk makkelijk op te sporen.
Koop een bijv. een DVB stick, gebruik SDR software.

Ging even teruglezen en dan lees ik weer een andere frequentie, wie weet het zeker?

Denman
Master
 Bericht 

Citaat:
Voor T2000 zijn de frequentiebanden 380,000 MHz - 385,000 MHz (mobiel) en 390,000 MHz - 395,000 MHz (vast) in gebruik.

http://nl.wikipedia.org/wiki/C2000

speedfreak
Pro
 Bericht 

Scannen de Blu Eye en de S2K ook de vaste frequenties?

classpool
Master
 Bericht 
Je bedoelt de frequenties van de basisstations?
Dan is het antwoord "Nee"

cocodee
Master
 Bericht 
classpool schreef:
"Nee"

Als je de firmware aanpast, dan kan het wel hoor. :kniktja:

classpool
Master
 Bericht 
Het kan wel, maar waarom zou je dat willen?

cocodee
Master
 Bericht 
Je wilt het ook niet willen, maar SF was denk ik meer in de veronderstelling dat het het geval was. :koffie:

speedfreak
Pro
 Bericht 

cocodee schreef:
Je wilt het ook niet willen, maar SF was denk ik meer in de veronderstelling dat het het geval was.

Inderdaad. ;)

enerby
Master
 Bericht 
Regenpak schreef:
Omdat-ie bij Cocodee en mij een handlanger had langsgestuurd die er eentje heeft gekocht...

M4rk schreef:
Ik vind het wel bijzonder dat je zo hard schopt tegen patentbescherming, terwijl flitsservice al die tijd zo hard aan het vechten is geweest op het gebied van copyright. Dit zijn gewoon de regeltjes die we (inter)nationaal hebben afgesproken, net als copyright.

Heb jij (of je baas) dat ding voor Jan gehaald?

Mazda323
Die hard
 Bericht 

Hier nog wat bevindingen van een goede bekende die met zo'n ding rondrijdt;
'Het is geen vervanger voor een Stinger, maar het apparaatje werkt prima. Antenne op de voorruit monteren+aansluiten op de detector en je wordt gewaarschuwd als er "hulpdiensten" in de buurt zijn. Mate van detectie is afhankelijk van hoeveel C2000-verkeer er wordt gegenereerd, maar in ieder geval krijg je om de 4 seconden een sync-signaal door als er "hulpdiensten" in de buurt zijn . De treshold is zelf in te stellen, dus geen overbodig gepiep"

WimLex
Master
 Bericht 
Met een analoge scanner werkt het ook, vanmorgen even snel getest (al fietsend)

Hoe dichter je bij de auto komt, hoe meer ruis je krijgt (hoe meer hij uit de "squelch" loopt)

Harold
FS Meldingen
 Bericht 
Tussen welke 2 frequenties laat je hem zoeken? Heb hier ook nog wel een aantal scanners op zolder liggen...

WimLex
Master
 Bericht 
Harold schreef:
Tussen welke 2 frequenties laat je hem zoeken? Heb hier ook nog wel een aantal scanners op zolder liggen...

380 - 385 MHz
met 25 kHz stappen
WFM modulatie

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Zat laatst nog te denken aan dat zogenaamde Flitsservice copyright heh... Als ik de zeepkisten filosofie zou moeten volgen dan zou ik een kindertekening dienen te maken van een persoon (of radio ontvanger) die een radarcontrole spot, dat doorbelt of doorsmst naar een centrale en dan een tekening van een telefoon met een app of website.. En dat is dan patent. Ja hoor.

cocodee
Master
 Bericht 
Dave schreef:
Zat laatst nog te denken

Zoiets, zeg_maar?
Afbeelding

Darth_Android
Die hard
 Bericht 
Dave schreef:
Als ik de zeepkisten filosofie zou moeten volgen dan zou ik een kindertekening dienen te maken van een persoon (of radio ontvanger) die een radarcontrole spot, dat doorbelt of doorsmst naar een centrale en dan een tekening van een telefoon met een app of website.. En dat is dan patent. Ja hoor.

Dan pas maar op dat Flitsmeister je niet voor is. :dag:

Overigens ben ik in de lijst met meldingen er wel eens een op de Cornelis Prullaan in Duckstad tegengekomen. Zeker om te checken of die ook door anderen overgenomen werd? :lol:

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Al eens een baan bij de AIVD overwogen, je hebt talenten (f)

Affijn toepassing van techniek is iets anders dan vernieuwde techniek uitvinden.

WimLex
Master
 Bericht 
Darth_Android schreef:
Overigens ben ik in de lijst met meldingen er wel eens een op de Cornelis Prullaan in Duckstad tegengekomen. Zeker om te checken of die ook door anderen overgenomen werd? :lol:

Er wordt ook nog wel eens een nieuwigheid getest, of een "testmelding" gedaan om nieuwe verwerkers wegwijs te maken hoe het allemaal werkt :biertje:

M_L
Respect
 Bericht 
4 seconden een sync-signaal in NL is echt niet waar. We hebben het getest met de S2k en de Blueye naast elkaar met een c2000 portofoon. Ze reageren beide als er spraakverkeer is oid, maar het sync signaal was er niet. De s2k heeft een lichte vertraging(gok een kleine seconde) maar reageert net zo goed als de BluEye.

Het grappige is dat de c2000 portfoon in direct modus wel werd opgemerkt door de Blueye en de S2k.

WimLex
Master
 Bericht 
WimLex schreef:
380 - 385 MHz
met 25 kHz stappen
WFM modulatie

Ik kwam trouwens een document tegen die aangaf dat 380-384 MHz ook voldoende zou zijn, en dat de modulatie (N)FM zou moeten zijn.
Qua kanaalscheiding ben ik er nog niet helemaal over uit wat het zou moeten zijn, 10kHz, 25kHz maar ook 8 en 12,5 kHz werden genoemd ...

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
M_L schreef:
Ze reageren beide als er spraakverkeer is oid, maar het sync signaal was er niet.

Dus.. Je hebt er alleen wat aan als ze aan het praten zijn? "Hhmm".

M_L
Respect
 Bericht 
Klopt, in Nederland weet ik dat echt 100 procent. Ik maak het wel bijna iedere dag mee dat ik achter een politie auto aanrijd of bij het stoplicht sta. Het schijnt dat in Belgie de 4 sec puls er wel is,volgens een Blueye gebruiker. Dit heb ik zelf niet uitvoerig getest.

Wel grappig dat Target uitvoerig de 4 sec puls promoot.

viske
Respect
 Bericht 
België is constant om de 4sec. Mogen bij wet zelfs hun radio nooit afleggen.

M_L
Respect
 Bericht 
Heb jij een Blueye?

viske
Respect
 Bericht 
Nee, wel kennissen bij de politie [WHITE SMILING FACE]

Kimono
Die hard
 Bericht 
M_L schreef:
4 seconden een sync-signaal in NL is echt niet waar.

M_L schreef:
Klopt, in Nederland weet ik dat echt 100 procent. Ik maak het wel bijna iedere dag mee dat ik achter een politie auto aanrijd of bij het stoplicht sta. Het schijnt dat in Belgie de 4 sec puls er wel is,volgens een Blueye gebruiker.

Dan heb je niet uitvoerig getest...
De 4sec puls is er wel degelijk, alleen hangt het van een aantal factoren af. Bepaalde apparatuur van de politie lijkt soms wat pulsen over te slaan maar dan nog heb je binnen max 30 seconde altijd wel detectie. Als een porto in DMO modus (= onderling communiceren, zonder van en naar een C2000 mast te gaan) staat dan heb je alleen detectie indien er spraak is.

M_L
Respect
 Bericht 
Dat van die 30 sec bij politieauto's zou kunnen, dit is echter meer regel dan uitzondering.
Wat ik wel heb gemerkt is dat bij de Brandweerauto's die puls er wel is. (of ze nou wel of geen sirene aan hebben)

cocodee
Master
 Bericht 
M_L schreef:
Wat ik wel heb gemerkt is dat bij de Brandweerauto's die puls er wel is.

Correct, had mijn vossejachtontvanger aan staan met een summiere buitenatenne, en opeens bliep -21-22-23-24-bliep, etc.
Ook 4 lampjes uitslag.
En dat duurde wel ff, dus ik de scope eraan, en ja hoor, een syncpuls! :D
Dat ging nog ff een poos door met dezelfde veldsterkte. Daar moest ik dus het mijne van weten, en ging door de wijk cruisen, toen ik het bijna voor gezien had gehouden, nam de veldsterkte toe, en toen de lampjes rood werden, spotte ik een busje van een spuitgast.
2 uur later stond hij er blijkbaar nog, want het signaal was nog steeds aanwezig met dezelfde sterkte.

De brandende vraag is echter nog steeds, waarom de plisie schijnbaar out of sync is. :huh:

Afbeelding

radar
Nieuwkomer
 Bericht 

Het lijkt mij een uitdaging dit apparaat ook na te bouwen. Maar voorzover ik het kan zien zijn de waarden van R1t/m R9 niet vermeld. Weet iemand de waarden?

cocodee
Master
 Bericht 
Die weerstanden tussen de PIC en de leds zijn zo rond de 300.

radar
Nieuwkomer
 Bericht 

Hartelijk dank! :-D

pa3hfu
Respect
 Bericht 

Al enige weken geen berichten meer hier... Is het project gestopt??

frankram
Master
 Bericht 
pa3hfu schreef:
Al enige weken geen berichten meer hier... Is het project gestopt??

:kniktja: :kniktja: :kniktja:
Linkje

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Wat hij bedoelt is denk ik de personen die aan de hand van de bouwtekeningen zelf aan de slag zijn gegaan.

Pagina 9 van 11 [ 534 berichten ]