» Flitsservice International » International Discussions   

Postingstijd interval gedetecteerd van 314.6 dagen. Deze pagina bevat dus deels relatief oude berichten.

Pagina 1 van 1  [ 15 berichten ]
Zaka
Eendagsvlieg
 Bericht 

In maart een brief ontvangen van de openbare ministerie (IRC) dat ik een snelheidsovertreding zou zijn begaan in België. Moest wat formulieren invullen over de bestuurder etc. Tevens hebben zij een proces-verbaal toegevoegd, waarin staat aangegeven MAx toegestane sneldheid 120 km/u - Gemeten snelheid 175 km/u en na correctie 164 km/. A1-E19 geflitst door onbemande camera.

Besloten om het niet te reageren en maar af te wachten of ik een boete zou ontvangen. Nu 3 maanden later krijg ik aangetekende brief Weyns & De Troij gerechtsdeurwaarderskantoor te Antwerpen met een dagvaarding. In de brief staat aangegeven dat ik moet voorkomen voor het volgende; binnen een bebouwde kom de maximum toegestane snelheid van 50km/u te hebben overschreden, te weten een snelheid van 164.50 km/u (vastgestelde snelheid; 175km/u)

Zijn er mensen bij wie dit eerder is voorgekomen, mensen met tips? Dit is volgens mij een vormfout, maar dat betekent vrij weinig in België. Mijn idee is om een kopie van de eerder ontvangen proces-verbaal te verzenden naar de gerechtsdeurwaarder en aangeven dat zij een fout gemaakt hebben in het dossier.

Alvast bedankt voor de hulp!

bx gek
Master
 Bericht 
Je kan beter een topic op www.flitsservice.be openen.

Feitelijk
Master
 Bericht 
Ohhhh, een boete. :nocheer:

Ik dacht dat ze 165 als nieuwe limiet in de wegcode wilden opnemen.

flaskk
Master
 Bericht 
125km/u te hard langs een flitspaal? netjes!

Sherlock
Master
 Bericht 

Voor de duidelijkheid:

Het ging oorspronkelijk om 164@120, maar de post van het gerechtsdeurwaarderskantoor rept ten onrechte over 164@50.

Zaka
Eendagsvlieg
 Bericht 

Jaa klopt er is dus iets verkeerd gegaan in de administratie.

Dion
FS medewerker
 Bericht 

Waar mag je 120 km/h bibeko?

Sherlock
Master
 Bericht 

Zaka, je kunt beter even de titel en je bericht aanpassen zodat het wat duidelijker wordt, want dit wordt niks.

Feitelijk
Master
 Bericht 
Dion schreef:
Waar mag je 120 km/h bibeko?

Begin van de A44 in Wassenaar

Zaka
Eendagsvlieg
 Bericht 

Hoe kan ik de titel wijzigen?

Ik ben geflitst op de A1-E19 Richting Antwerpen/Breda KMP 22,9

Dion
FS medewerker
 Bericht 

Bedoelde in België..

makila
Master
 Bericht 

Zaka schreef:
Zijn er mensen bij wie dit eerder is voorgekomen, mensen met tips? Dit is volgens mij een vormfout, maar dat betekent vrij weinig in België. Mijn idee is om een kopie van de eerder ontvangen proces-verbaal te verzenden naar de gerechtsdeurwaarder en aangeven dat zij een fout gemaakt hebben in het dossier.
Zinloos. 45km/u is zowiezo rechtbank. Ik zou zoveel mogelijk data verzamelen waaruit blijkt dat er een fout in het dossier geslopen is. De rechter zal je dan gewoon bestraffen voor 45km/u. Ik zou wijselijk wel persoonlijk naar de zitting gaan, want voor hetzelfde geld neemt de rechter de vormfout anders gewoon mee in zijn dossier en krijg je een véél zwaardere (onterechte) boete.

svdongen
Master
 Bericht 

Wat als je niets doet?

exroosje
Pro
 Bericht 

Aangetekende brief je bent dus al geïdentificeerd en kan niet meer aangeven dat je van niets wist. Een eventuele veroordeling die in NL verhaald gaat worden kun je dan beter obv 120 dan obv 50 hebben....

Scaniafan
Master
 Bericht 
Wat Makila al aangeeft. Doen alsof je van niets weet werkt niet. Je hebt voor een aangetekende brief getekend, anders had de postbode 'm niet gegeven.

Ga je niet, zal de rechter waarschijnlijk niet eens de fout in de toegestane snelheid opmerken, dan wordt het een hamerstuk.

Pagina 1 van 1 [ 15 berichten ]