» Flitsservice International » International Discussions   

Pagina 1 van 1  [ 37 berichten ]
Onhandige_Jaap
Nieuwkomer
 Bericht 

Ik hoop dat ik hier in het goede forum zit, maar het lijkt er wel op ;)

In 2010 heb ik al backpacker een jaartje geweldig reizen gehad door Australië, hier en daar wat gewerkt, vriendin ontmoet alles super.
Ik heb daar tijdens een werkervaring een boete mogen ontvangen voor het rijden zonder gordel in de staat West-Australië.
Gezien de boete $500 was en ik op een gegeven moment het boetepapiertje kwijt was en de aanmaning maar niet kwam (op het adres van de boer), ben ik maar vertrokken en even later al snel besloten dat ik die $500 toch beter kon besteden aan het reizen.
Dat de boer later belde dat hij de aanmaning had, was ik de staat al uit en zou in principe ook geen problemen meer hebben.

Goed nu 4 jaar verder zit ik toch weer plannen te maken om weer terug te gaan en nu begint het geweten een beetje op te spelen.

De agent heeft destijds het adres van de boer via het kenteken opgenomen en mijn volledige naam, geboortedatum en rijbewijsnummer genoteerd. De boer zou alles wel ontkennen voor me, omdat ik er toch zwart werkte.
Na de 2e aanmaning zou er 2 dagen celstraf opgelegd worden geloof ik, dus ze namen het wel als een serieus delict op.

Nu zie ik zelf eigenlijk de volgende opties:
1: Geen slapende honden wakker maken, gewoon gaan en als ik binnenkom verbaasd zijn (ik dacht destijds ook echt ff dat het een grap was met die 500 dollar), maar uiteindelijk toegeven en betalen met als groot risico dat ze me mogelijk de toegang weigeren omdat het een strafblad is.
2: De politiestaat aanschrijven waar de boete is uitgeschreven, vragen of ik de boete op afstand kan betalen en mijn naam kan klaren. Hier hangt nog misschien het risico aan dat er nog wel een strafblad blijft bestaan?
3: Proberen uit te vogelen of ik uberhaupt ergens geregistreerd sta, maar welke instantie moet ik dan aanschrijven?
4: Gewoon niet meer naar Australië gaan, maar dat vind ik nu net geen optie :p

Nou wie kan me adviseren?

zadkine
Master
 Bericht 
Extra mogelijkheid:
5:Weigeren van visum door Australie als je op een zwarte lijst staat. (Heb je vzv ik weet wel nodig..althans, mijn zoon heeft die aanvraag moeten regelen. Maar dat was niet zuiver toeristisch)

Diango
Master
 Bericht 
Ze zijn echt streng daar en bijten zicht als een pitbull vast in zwart-werk zaken. Als ze al bij die boer zijn wezen informeren maar jij hebt daar hoenaamd niet gewerkt, zullen ze zich afvragen waarom jij wel op dat adres bekend bent (geweest).

Als je daar voor zwart werk geweest bent loop je bijna een 100% kans geweigerd te worden aan de grens, en da's toch een dure vliegreis voor niks.

Broadie
Master
 Bericht 
Ik heb die online-visumaanvraag enkele maanden geleden ook gedaan (nee, niet die waarvoor je bij een online-bureautje moet betalen, zodat zij in jouw taal de formulieren invullen, maar direct en gratis bij de grote-mensen-autoriteiten) en, als ik me goed herinner, binnen enkele minuten als e-mail gekregen. Is wel toeristisch, maar ik vermoed dat men achter de schermen wel een check gepleegd heeft of men iets op de kerfstok heeft dat het Australische daglicht niet zou verdragen.

Onhandige_Jaap
Nieuwkomer
 Bericht 

Nu zijn mijn plannen niet echt concreet, dus dan zou ik 'm moeten aanvragen en dan laten verlopen, puur om te checken of er stront aan de knikker is?

Onhandige_Jaap
Nieuwkomer
 Bericht 

Diango schreef:

Nouja dat zwartwerken kun je nog wel onderuit komen denk ik, ik zou ook gewoon op een WOOF-basis geholpen kunnen hebben, dat wil zeggen gewoon geholpen tegen kost en inwoning. Daar is met die boer misschien wel een verhaal van te maken.

Ik zat overigens wel netjes onder een working holiday visa.

Broadie schreef:

Zo'n visumaanvraag is vrij simpel, heb ik vorige keer ook zelf geregeld en is inderdaad gratis als je 'm via Evisitor zou doen. Maar is dat ook echt een garantie dat je erin komt?
Toch zit ik me af te vragen of er niet een andere manier is om te checken of ik daar werkelijk wat aan m'n kerfstok heb?

Pita
Master
 Bericht 

Volgens mij mag je gewoon daar naar toe gaan en verplichten ze je dan op het vliegveld eerst die boete te betalen en wordt je daarna terug op het vliegtuig het land uitgezet.
Het zijn niet voor niets allemaal nazaten van engelse criminelen, dat is erfelijk hoor.

voorg
Pro
 Bericht 

Even informeren bij de australische ambasade mits je die 500 dollars nog wilt betalen?

Onhandige_Jaap
Nieuwkomer
 Bericht 

Ja zo gaat dat met die border security ook altijd, dus daarom geloof ik niet zo in de 'zekerheid' van 'n visum, bij de visum aanvraag staat ook dit:

Criminal convictions:
If you have had one or more criminal convictions (in any country) for which the sentence or sentences (whether served or not) total 12 months or more you will not be permitted entry to Australia whilst holding an eVisitor. If you have had any criminal conviction in any country, a more appropriate visa for you to apply for may be a Visitor visa (subclass 600), rather than an eVisitor.

Debts to the Australian Government:
You must have no outstanding debts to the Australian Government or have arranged to repay any outstanding debts to the Australian Government before this visa can be granted.

Meer op:
http://www.immi.gov.au/Visas/Pages/651. ... -this-visa

Daar doen ze er nogal mild over als je het zo leest, maar de shit begint pas als je op 't vliegveld staat. Overigens ben ik 1,5-2 maanden na het 'delict' het land uitgegaan, zonder problemen.

Kijk de wereld vergaat niet als ik er niet meer inkom, tis m'n eigen stommiteit geweest toen, maar als er nog een mogelijkheid is tot rechtzetten sta ik daarvoor open O:)

NoCashCow
Master
 Bericht 

Grote kans dat ze daar ook wel eens de archieven opschonen. Zeker na zoveel jaar is de kans groot dat het als oninbaar verdwenen is. Zou zelf geen slapende honden wakker maken. Mochten ze er aan de grens moeilijk over doen, dan moet je maar even aftikken. Je verhaal is dat je van niks weet omdat je van locatie naar locatie bent getrokken. Zorg wel voor een goed gevulde credit card.

Diango
Master
 Bericht 
Nouja dat zwartwerken kun je nog wel onderuit komen denk ik, ik zou ook gewoon op een WOOF-basis geholpen kunnen hebben, dat wil zeggen gewoon geholpen tegen kost en inwoning. Daar is met die boer misschien wel een verhaal van te maken.

Hate to burst your bubble, maar nee. Zelfs mensen die daar aantoonbaar gratis hebben gewerkt (bijvoorbeeld voor familie, zelfs iemand die een zieke tante kwam verplegen) worden aangemerkt als te hebben gewerkt in dat land, of dat tegen welke vergoeding dan ook is of niet doet niet ter zake.

Ik zou als ik jou was echt een officieel working visa aanvragen via de officiele manier en kijken of dat allemaal goedgekeurd word voordat je vertrekt.

Tweebel
Master
 Bericht 
Als ik zoek op het statue of limitations voor boetes in australie, krijg ik vooral veel hits dat eenmaal uitgeschreven boetes gelden als "schuld aan de staat" en nooit verjaren...

bert65
Master
 Bericht 
Diango schreef:
Ze zijn echt streng daar

:kniktja:
Pita schreef:
Volgens mij mag je gewoon daar naar toe gaan en verplichten ze je dan op het vliegveld eerst die boete te betalen en wordt je daarna terug op het vliegtuig het land uitgezet.

Ik ben ook bang dat Tweebel het bij het rechte eind heeft.

Bramdaman
Master
 Bericht 
Ik zet in op: "er gebeurt niks". Maar ik houd graag van een gokje wagen :honger:

Piet_Piraat
Master
 Bericht 
Het zou me niets verbazen als het nog op jouw naam staat en je er gezeik mee krijgt. Vooral, omdat het dus niet bij een geldboete blijft maar ze dat omzetten in twee dagen hechtenis. Dat wordt niet zomaar weggestreept.

Elwood
Master
 Bericht 
Zou een tegenvaller worden als je er weer heen zou gaan en je komt er niet in.

Zou je de gok durven wagen?

Ch1nnY
Master
 Bericht 
We zullen het over een tijdje wel zien, op border security of ie er in kwam. :lol:

Brave Hendrik
Master
 Bericht 
Nou wie kan me adviseren?

Maak er een poll van.

Pita
Master
 Bericht 

Als je ziet hoe streng ze zijn bij Border Security dan denk ik ook, waar bemoeien ze zich mee en allerlei prive vragen stellen.
Maar ja, zo de waard is, vertrouwd hij zijn gasten.

Sherlock
Master
 Bericht 

Waarom vlieg je niet naar Papoea-Nieuw-Guinea en zwem je het laatste stukje?

Onhandige_Jaap
Nieuwkomer
 Bericht 

Tweebel schreef:
Als ik zoek op het statue of limitations voor boetes in australie, krijg ik vooral veel hits dat eenmaal uitgeschreven boetes gelden als "schuld aan de staat" en nooit verjaren...

Correct

Piet_Piraat schreef:
Het zou me niets verbazen als het nog op jouw naam staat en je er gezeik mee krijgt. Vooral, omdat het dus niet bij een geldboete blijft maar ze dat omzetten in twee dagen hechtenis. Dat wordt niet zomaar weggestreept.

Van wat ik me herinner stond dat inderdaad ook op het briefje, dat er zou 1x een aanmaning komen en daarna zou het omgezet worden in 2 dagen celstraf.

Dus in de basis ben ik gewoon dom geweest en kom er zoals het er nu uitziet niet meer in.
Maar toch vreemd, ik wil op zich wel betalen nu, maar dan wil ik ook zekerheid dat ik erin kom natuurlijk, dus hoe vind je dat nu uit?

Verder zou ik, als ik de gok zou wagen, dit alleen vanuit Nieuw-Zeeland doen, maar toch zou ik dan toch eerst kijken of ik de slapende hond kan wakker maken.

Sherlock
Master
 Bericht 

Als de kans echt zo groot lijkt dat je er via de normale weg niet inkomt als je het gewoon op z'n beloop laat, zou ik wel proberen het vanuit hier te regelen, maar dan alleen op voorwaarde dat ze je verzekeren dat het een inreis niet belemmert.

Piet_Piraat
Master
 Bericht 
En als je nou eens anoniem mailt? Hotmailadresje is zo gemaakt en je legt contact met de ambassade? Waarbij je aangeeft dat je schoon schip wil maken maar wel het land in wil kunnen, welke opties zij zien?

Onhandige_Jaap
Nieuwkomer
 Bericht 

Ja dat is ook wel iets wat in m'n hoofd spookt, maar is er niet een normalere weg dan het zo 'sneaky' te doen?

tks
Respect
 Bericht 

Ik zou vanaf hier proberen die boete te zuiveren. Als er geen op je naam staat / verjaard / verlopen / gewist of wat dan ook valt er ook niks te zuiveren in het systeem.
Ik zou dan ook gewoon bellen met de court of wat dan ook dat je dat bonnetje tegen kwam op zolder en dat je graag even afrekent. Je hoort dan vanzelf wel wat de opties zijn en of je nog moet zitten of niet. Misschien is het wel beter om het vanaf hier te doen omdat je wellicht een vinkje krijgt van afgehandeld zonder te zitten. In plaats van aan de grens in de kraag worden gevat en moeten dokken en moeten zitten! Zullen weinig overheden meemaken dat iemand opbelt om te betalen uit geweten!

Je verteld ze natuurlijk niet dat je nog plannen hebt om te komen (die heb je nu niet!).
Informeer natuurlijk wel naar exacte gevolgen van betalen! Mag je Australie na betaling weer in??

Ik zie alleen kans dat je er door glipt als je ondertussen nieuw paspoort hebt (ander nummer) en nieuw rijbewijs hebt (ander nummer). Dan zou je kunnen stellen misschien dat hun niet meer weten wie je bent (ook al zouden ze misschien je sofinummer vergelijken van je paspoort destijds, die gekoppeld is via je rijbewijs gegevens van destijds!

m.a.w. ik geef je een zeer kleine kans < 15% dat die boete niet bij de grens iemand triggert!

Brave Hendrik
Master
 Bericht 
Australië heeft het met de grens beter voor elkaar dan wij hier.
Soms is het om jaloers op te worden.

Brul(tm)
Master
 Bericht 
Brave Hendrik schreef:
Australië heeft het met de grens beter voor elkaar dan wij hier.

Goh, wat raar :roll:

Brave Hendrik
Master
 Bericht 
Schreef ik ergens dat het raar was? :aai:

Brul(tm)
Master
 Bericht 
Op zich niet, maar als je alleen kunt invliegen is het vele male makkelijker dan als je omringende landen hebt en geen grensposten + schengen :thumb:

Was meer sarcastisch bedoeld :thumb:

Brave Hendrik
Master
 Bericht 
Brul(tm) schreef:
maar als je alleen kunt invliegen

Zwemmen en met de boot kan ook.
Wel een beetje rare jongens en meisjes daar. Mocht niet eens een elektrische vliegenmepper van zo'n 2,50 euro het land in brengen. :lol:

Fpsdoug
Master
 Bericht 
Er zaten nog stukjes vlieg op?

Onhandige_Jaap
Nieuwkomer
 Bericht 

tks schreef:
Ik zou vanaf hier proberen die boete te zuiveren. Als er geen op je naam staat / verjaard / verlopen / gewist of wat dan ook valt er ook niks te zuiveren in het systeem.
Ik zou dan ook gewoon bellen met de court of wat dan ook dat je dat bonnetje tegen kwam op zolder en dat je graag even afrekent. Je hoort dan vanzelf wel wat de opties zijn en of je nog moet zitten of niet. Misschien is het wel beter om het vanaf hier te doen omdat je wellicht een vinkje krijgt van afgehandeld zonder te zitten. In plaats van aan de grens in de kraag worden gevat en moeten dokken en moeten zitten! Zullen weinig overheden meemaken dat iemand opbelt om te betalen uit geweten!

Je verteld ze natuurlijk niet dat je nog plannen hebt om te komen (die heb je nu niet!).
Informeer natuurlijk wel naar exacte gevolgen van betalen! Mag je Australie na betaling weer in??

Ik zie alleen kans dat je er door glipt als je ondertussen nieuw paspoort hebt (ander nummer) en nieuw rijbewijs hebt (ander nummer). Dan zou je kunnen stellen misschien dat hun niet meer weten wie je bent (ook al zouden ze misschien je sofinummer vergelijken van je paspoort destijds, die gekoppeld is via je rijbewijs gegevens van destijds!

m.a.w. ik geef je een zeer kleine kans < 15% dat die boete niet bij de grens iemand triggert!

Ja ik denk dat dat de weg moet zijn, al zou ik het proberen in een mail te doen denk ik, dan kan ik mezelf wat beter verwoorden.

Nog iemand die mijn mail (juridisch) kan en wil beoordelen tzt?

scriba
Pro
 Bericht 
Proberen uit te vogelen of ik uberhaupt ergens geregistreerd sta, maar welke instantie moet ik dan aanschrijven?

Gewoon even ambassade bellen, je zal versteld staan wat ze allemaal (al) van je weten... :kniktja: :kniktja:

Carnegielaan 4, 2517 KH Den Haag Telefoon:070 310 8200

Brave Hendrik
Master
 Bericht 
scriba schreef:
je zal versteld staan wat ze allemaal (al) van je weten... :kniktja: :kniktja:

En je banksaldo vragen ze wel op bij de Amerikanen. :lol:

scriba
Pro
 Bericht 
Brave Hendrik schreef:
En je banksaldo vragen ze wel op bij de Amerikanen

Klopt, Australie heeft, sinds 01 july dit jaar, een FACTA agreement ( Foreign Account Tax Compliance Act), waar ze o.a het klimaat vereenvoudigen voor nieuwe investeringen in de US. :o :o

Onhandige_Jaap
Nieuwkomer
 Bericht 

Staat de ambassade dan aan mijn zijde of die van de 'andere kant', niet dat je opbelt en morgen al de rekening op de mat heb liggen zonder melding?

Voor het aanvragen van visa claimen ze dat je naar Berlijn moet en dat Den-Haag je daar verder niet in kan voorzien, volgens de Australische Immigratiedienst.

tks
Respect
 Bericht 

Jaap, als je moet dokken en bereid bent om te dokken wat is dan het verschil?
Als je uitgangspunt is dokken kun je beter dat gelijk regelen want stel dat er tijden gaan lopen lopen ze tenminste. En je belt naar de ambasade van Australie aan wiens kant gaan die staan? Daar werken Australiërs!

Als ze je boete niet kunnen vinden hoef je je echt niet druk te maken dat ze hem alsnog gaan inkloppen hoor.

Kan best dat ze helemaal niet in zulke systemen kunnen kijken en gewoon zeggen vlieg er maar heen, zoek het bij de grens uit. Op je visum, staat daar geen vraag van: heeft u nog openstaande schulden in Australië? (in dezelfde trend als met dat eten en zo...)

Pagina 1 van 1 [ 37 berichten ]