» Flitsservice International » International Discussions   

Postingstijd interval gedetecteerd van 2125.5 dagen. Deze pagina bevat dus deels relatief oude berichten.

Pagina 1 van 1  [ 48 berichten ]
Sander
FS medewerker
 Bericht 
Een bekende heeft een briefje (van TNT) in de bus dat ze een pakketje (afzender de (een) Duitse overheid) ( :huh: ) bij hem willen bezorgen waarvoor moet worden getekend. Er is niets besteld, er is wel een recente motorvakantie geweest waar de maximum snelheden hier en daar wel fors zijn overschreden.

Wat kan dit zijn? Aankondiging boete? Dagvaarding? Nog iets anders?

Maar belangrijker: Wat te doen? Gewoon weigeren? Of in ontvangst nemen en niet reageren?

Graag wat advies :D

blightzor
Die hard
 Bericht 

Wat het kan zijn dat kan ik je helaas ook niet vertellen maar als je geen post is o.i.d verwacht dan ga ik er vanuit dat je iets van een boete te pakken hebt.

Staat het voertuig waarmee je gereden hebt op het adres waar je de post op hebt ontvangen?

Sander
FS medewerker
 Bericht 
Ik was het zelf niet hoor, ik heb niet eens een motor(rijbewijs) :[
Maar het is volgens mij gewoon het huisadres van de eigenaar/kentekenhouder ja.

blightzor
Die hard
 Bericht 

Oh haha ok dat is beter voor je ;)
Maar het rare vind ik dat hij meteen iets aangetekend krijgt dat is meestal pas nadat ze ZEKER weten dat jij de persoon in kwestie bent en niet reageert op eerdere post... Hij is niet staande gehouden ofwel?

Feitelijk
Master
 Bericht 
Sandeman schreef:

Wat kan dit zijn?

Mildvuur?

Sander
FS medewerker
 Bericht 
blightzor schreef:
Hij is niet staande gehouden ofwel?

Neen.
geelhoed schreef:
Mildvuur?

Is met een t en draagt niet echt bij aan de discussie heh...

blightzor
Die hard
 Bericht 

Ik zal es ff wat onderzoek voor je doen, maar mocht het serieus zijn dan kan je volgensmij net zo goed het pakketje ophalen anders sturen ze gewoon op den duur de NL politie bij je langs (als het pakketje al van de politie is)...

Feitelijk
Master
 Bericht 
Sandeman schreef:

Is met een t en draagt niet echt bij aan de discussie heh...

Met een t, werkelijk? Hmmm.

Welke discussie? Een aangetekende brief van de Duitse overheid, wat zou dat kunnen zijn? Misschien nog een verzoek om belasting te betalen over pensioen opgebouwd als dwangarbeider in 40-45?

Kiwi45
Master
 Bericht 
blightzor schreef:
anders sturen ze gewoon op den duur de NL politie bij je langs

Die biedt je koffie aan, en je verteld vervolgens dat je van niks weet.

blightzor
Die hard
 Bericht 

Wat staat er precies bij als afzender, een regio of het land?
Nordrhein-Westfalen (NRW) bv

Uwe Alzaligheid
Master
 Bericht 
Als er geen eerdere correspondentie geweest is en men stuurt hem meteen een aangetekende brief, dan gaat het niet om een kleinigheid (Bussgeld/Zeugenaussage), maar hebben ze hem serieus bij de testikelen. :o (Althans, dat denken ze). :roll:

Jouw vriend kan natuurlijk weigeren, maar de kans is zeer groot dat dan alsnog middels een rechtshulpverzoek de 'blauwe vrienden' met dezelfde correspondentie worden langsgestuurd. Daar lijkt mij geen 'winst' te behalen. :schudnee:

Dus maar ophalen, dan weet hij meteen waar het precies over gaat. En kan hij alsnog klagen over 'iech niech versjtehe Duitsch, biette lese 'Europäische Konvention zum Schutze der Menschenrechte und Grundfreiheiten (EMRK)', Artikel 6'.

Ach, en misschien heeft de Duitse overheid eindelijk de fiets van z'n opa gevonden. :[ Oké, flauw. :zzz:

Wens hem het beste ermee.

blightzor
Die hard
 Bericht 

Ja ik denk Anhorung...

Sander
FS medewerker
 Bericht 
Auch... Ok, zal het doorgeven... Ik vrees dat hij zich dan (als bekend is wat de vermeende overtreding is) misschien nog wel ff komt melden hier :x

S60
Master
 Bericht 
Ik denk dat het een Duitse Streepjes Pyjama is...

Fred :glaasje:

onewheeldrive
Master
 Bericht 
Sandeman schreef:
pakketje

Pakketje?
Echt?
Of aangetekende brief?

Aangetekende brief kan gelijk een uitnodiging tot hoorzitting zijn.
Een pakketje in de zin van een strafrechtelijk traject heb ik werkelijk nog nooit gehoord...

Figlio ideale
Master
 Bericht 
Hier gevalletje 42 te hard gehad, en na 3 e-mails te sturen in het nederlands niks meer van gehoord.

Sander
FS medewerker
 Bericht 
Mjah, ik denk eigenlijk ook een brief, maar het kan best zo'n standaard briefje (van TNT) zijn... Geen idee...

blightzor
Die hard
 Bericht 

Ja maar aangetekend vind ik het vreemde hieraan, dat hoort niet (of het moet iets nieuws zijn)

A4
Master
 Bericht 
Gewoon afhalen dat ding, dat is toch niet zo spannend?
Kijken wat het is. En heb je een mooie brief te pakken in het Duits (heel waarschijnlijk), dan ga je lekker etteren door in het Nederlands terug te schrijven (tijd rekken enz.).

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Vergeet het maar, dagvaardingen zijn gewoon onverbiddelijk. Kom je niet dan kan je het al helemaal schudden.

onewheeldrive
Master
 Bericht 
Brief of pakket staat volgens mij aangegeven op het afhaalbewijs van TNT.

Het verschijnen op een hoorzitting in DL is ook een verplichting. Niet verschijnen kan heel vervelende gevolgen hebben, zelfs een strafrechtelijke vervolging voor het niet verschijnen (naast de strafrechtelijke vervolging van het eerste feit).

Ik zou dus adviseren de brief wel op te halen.

Sander
FS medewerker
 Bericht 
A4 schreef:
Kijken wat het is. En heb je een mooie brief te pakken in het Duits (heel waarschijnlijk), dan ga je lekker etteren door in het Nederlands terug te schrijven (tijd rekken enz.).

Nou ja, het kan ook zo zijn dat ze het erbij laten zitten als je de brief weigert. Iets met kosten en baten..
onewheeldrive schreef:
Het verschijnen op een hoorzitting in DL is ook een verplichting. Niet verschijnen kan heel vervelende gevolgen hebben, zelfs een strafrechtelijke vervolging voor het niet verschijnen (naast de strafrechtelijke vervolging van het eerste feit).

Ok, dat zal ik dan ook even doorgeven :thumb:

Raymond
Master
 Bericht 
Ik denk dat jouw vriend even langs mag komen voor een verhoor. Gewoon doen, ervaring rijker.

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Sandeman schreef:
Nou ja, het kan ook zo zijn dat ze het erbij laten zitten als je de brief weigert.

:schudnee:

just me
Master
 Bericht 
Sandeman schreef:
Een bekende heeft een briefje (van TNT) in de bus dat ze een pakketje (afzender de (een) Duitse overheid) ( ) bij hem willen bezorgen waarvoor moet worden getekend. Er is niets besteld, er is wel een recente motorvakantie geweest waar de maximum snelheden hier en daar wel fors zijn overschreden.

Rijdt die bekende van je toevallig motor? Ik kom een gelijksoortig topic tegen op Motor-Forum.
Citaat:
Vandaag toevallig een stuk of 25(!) Handtekening retourkaarten uit italië, 7uit frankrijk, en 3 uit duitsland tegengekomen(en dat zijn allemaal snelheidsbekeuringen) @PostNL pakketten

Sander
FS medewerker
 Bericht 
just me schreef:
Rijdt die bekende van je toevallig motor? Ik kom een gelijksoortig topic tegen op Motor-Forum.

Da's hetzelfde verhaal ja :kniktja:

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
25 ook gewoon. :fp:

(Oh die meneer werkt bij de post ;) )

Sander
FS medewerker
 Bericht 
En het is zijn broertje ofzow... Boeit ook niet O:)

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Ohhkeeeeeee :x

regiorunner
Master
 Bericht 
Sandeman schreef:
Nou ja, het kan ook zo zijn dat ze het erbij laten zitten als je de brief weigert. Iets met kosten en baten..

"kosten/baten" brieven sturen ze zonder uitzondering gewoon per post.... Kan hij toevallig nog iets herinneren? Staandehouding oid..... :roll:

Dabien
Master
 Bericht 
Ik werk bij de post en bezorg regelmatig van die brieven. Voor zover ik weet zijn dat altijd bekeuringen. Het is overigens geen aangetekende brief, maar een brief met ontvangstbevestiging, waarvoor een handtekening nodig is. Komt bijna op hetzelfde neer, maar is niet hetzelfde.

Gianluca
Master
 Bericht 
Maak je dan de enveloppen open ??

Sander
FS medewerker
 Bericht 
Dabien schreef:
maar een brief met ontvangstbevestiging, waarvoor een handtekening nodig is. Komt bijna op hetzelfde neer, maar is niet hetzelfde

Dat zal het wel zijn inderdaad..

Dabien
Master
 Bericht 
Gianluca schreef:
Maak je dan de enveloppen open ??

Ja want ik ben de zingende postbode. Ik draag de brieven voor in de vorm van zang.

Maar serieus, ik maak ook wel eens een praatje met mijn klantjes...

Gianluca
Master
 Bericht 
:lol: Dat dacht ik al....

regiorunner
Master
 Bericht 
Dabien schreef:
Ik werk bij de post

In deze tijd? Lullig voor je :aai:

Wat wij hier aangetekend noemen is inderdaad een brief met ontvangstbevestiging. Is een term uit de tijd dat postbodes nog beleg op de boterham hadden :lol: . "gewone" bekeuringen uit Moffenland komen gewoon in de bus met een postzegel erop. We bedoelen dus te zeggen dat het ze wel menes is!

bruintje beer
Master
 Bericht 
Raymond schreef:
Ik denk dat jouw vriend even langs mag komen voor een verhoor. Gewoon doen, ervaring rijker.
Koffer met pyjama en tandenborstel meenemen? :[

Selma
Eendagsvlieg
 Bericht 
!!!!!!!!!!!!!!!!!! dringend !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

op 31.07.2017 heb ik 43 km/h te hard gereden in Köln. 143 km/h waar de geoorloofde snelheid 100 km/h was. Ik heb een Bußgeldbescheid gekregen. Ik heb dit forum te laat ontdekt. De boete van 188.50 euro is al betaald. Alleen werd verder ook nog een rijverbod van 1 maand opgelegd. Ik ging er eigenlijk van uit dat dit inging zodra de boete was betaald. Dit was iets te simpel gedacht. Ik heb een antwoordformulier moeten sturen wie er op dat moment reed (de auto staat op de naam van mijn vader). Deze heb ik verstuurd.
Nu wordt mijn brievenbus volgegooid met brieven uit Duitsland over het rijverbod (Fahrgebot). Ik ben hiermee naar de politie geweest in Venlo, daar kon niemand de brief ontcijferen. Ook in Roermond lukte ze het niet. Ik heb een oude Duits lerares van vroeger benaderd om te vragen wat er precies in de brief staat. Er staat in dat ik mijn rijbewijs moet opsturen naar het politiebureau uit Duitsland waar ik de brieven ook van ontvang. Opnieuw ben ik met de nieuwe informatie naar de politie in NL (Venlo en Roermond) geweest. Hier werd mij verteld dat zij weinig tot geen ervaring hadden hiermee en dat ik ZEKER NIET mijn rijbewijs moest opsturen omdat ik dan ook niet meer in NL kan rijden.
Weet iemand wat ik moet doen?
Ik heb meerdere keren vandaag proberen te bellen maar niemand neemt op of er is geen medewerker beschikbaar.

Fopspee(n)
Master
 Bericht 
vandaag is een feestdag in Dld. Alles is dicht en/of heeft vrij. Tag der Deutschen Einheit

DikkeDiesel
Master
 Bericht 
Volgens mij mág je het rijbewijs niet eens opsturen omdat het eigendom is van de Nederlandse Staat.

Selma
Eendagsvlieg
 Bericht 
Ja dat werd mij ook verteld op de politiebureaus. Maar heb echt geen idee wat ik nu moet.

Kwibus
Master
 Bericht 
Begin eens met het opsturen van een kopie en kijk welke reactie je terugkrijgt. Volgens mij moet er ergens een begindatum genoteerd zijn en als je in die periode niet in Duitsland wordt gecontroleerd is het verder prima. De periode gaat niet automatisch in als je hebt betaald.

Schrijf desnoods op je kopie welke periode jij wil dat de rijontzegging ingaat. Misschien vinden ze dat ook prima.

Dave
FS Webmaster
 Bericht 
Selma schreef:
Maar heb echt geen idee wat ik nu moet.

Nou, niets.. Wie zegt dat je iets moet?

Kami
Master
 Bericht 
inderdaad, niets moet, je hebt nog geen rijontzegging dus je mag er gewoon komen.
Zal alleen lastig worden als je staande gehouden wordt aldaar, dan zal er direct gehandeld worden vrees ik.

Piet_Piraat
Master
 Bericht 
Selma schreef:
Ja dat werd mij ook verteld op de politiebureaus. Maar heb echt geen idee wat ik nu moet.
Ik zou beginnen met rustig worden en niet zo hard roepen dat het dringend is. Ze staan niet met een leger voor je deur om je in te laden hoor.

Stuur die lui een briefje dat je plechtig belooft de hele maand november 2017 niet in Duitsland te rijden. Daarna is het klaar.

Spook
Master
 Bericht 
Ik zou niet eens reageren op post die niet in het Nederlands is geschreven.

Piet_Piraat
Master
 Bericht 
Maar dat is al een beetje laat als de boete al betaald is.

Ducantoni
Master
 Bericht 
Selma schreef:
daar kon niemand de brief ontcijferen. Ook in Roermond lukte ze het niet. Ik heb een oude Duits lerares van vroeger benaderd om te vragen wat er precies in de brief staat.

Spook schreef:
Ik zou niet eens reageren op post die niet in het Nederlands is geschreven.

Dat dus. Ik weet zo even niet welk artikel het precies is, maar dergelijke brieven horen gesteld te zijn in een taal die jij als ontvanger machtig bent.

Dit artikel dus:
Art 6 ERVM;
Citaat:
3. Een ieder tegen wie een vervolging is ingesteld, heeft in het bijzonder de volgende rechten: (a) onverwijld, in een taal die hij verstaat en in bijzonderheden, op de hoogte te worden gesteld van de aard en de reden van de tegen hem ingebrachte beschuldiging;

Pagina 1 van 1 [ 48 berichten ]