» Flitsservice International » International Discussions Reclamevrij? Log aub in, kost niets   

Pagina 1 van 1  [ 14 berichten ]
S60
Master
 Bericht 
Het lijkt me dat dit Topic in Juridisch moet, maar dat mag ik niet...

Na vele jaren eindelijk weer een Bekeuring, dit keer uit Oostenrijk. Het gaat om afstand houden (mijn smoes: rij net in een nieuwe auto met een langere motorkap...).
Wat te doen? Betalen? Brief terug ("Ich habe es nicht gewusst")? Of op z'n beloop laten. De auto staat op naam van mijn Bedrijf (daaraan is de correspondentie ook gericht). Ik denk dat ik wel weet wie er gereden heeft... O:)

Afbeelding

Afbeelding

Fred :glaasje:

Hideyoshi
Master
 Bericht 
Niets doen?

Olds 76
Die hard
 Bericht 
0,62 sekunden ist auch nicht viel.....

pr0mo
Master
 Bericht 
Aber 70euro ist billig.

Ik zou de Duitse tactiek hanteren, dus een brief in het Nederlands schrijven dat je er geen chocola van kan maken en of ze je in het Nederlands willen aanschrijven. En vermelden dat je schrijft namens het bedrijf.

regiorunner
Master
 Bericht 
Olds 76 schreef:
0,62 sekunden ist auch nicht viel.....
In 0031 niet eens verbaalrijp.... :o

Hideyoshi
Master
 Bericht 
Of gewoon de hele handel retour afzender.

Martijn
FS Webmaster
 Bericht 
Wat promo zegt. Antwoorden dat je er neits van snapt

nano
Nieuwkomer
 Bericht 

Hello Fred!

You got caught by a video system called VKS 3.0, which measures your speed and safety distance from a bridge.

Just for your information, as the paper states, if you don't pay the fine until 4 weeks an "ordentliches Strafverfahren" will be established. This means the administration wants to know who the driver was and then a "Strafverfügung" will be followed (it will be more expensive than 70€).

Since both Austria and the Netherlands have implemented the "Council Framework Decision 2005/214/JHA of 24 February 2005 on the application of the principle of mutual recognition to financial penalties", the file will be transferred to your local administration and then they want your money.

For more information: http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/Lex ... 14:NL:HTML

S60
Master
 Bericht 
Hi nano,
Thanks for your answer! I saw a system like the one you described, but not sure if it ‘caught’ me…
My car is registered on a company, that’s why they offered me an Anonymverfügung…
If I don’t pay, do you know their next steps? Asking for the Driver? (I know him very good O:) ). Is there a time within they have to find the Driver’s name?
To wrap up: Pay or be quiet…?

A4
Master
 Bericht 
Openhaard mee aanmaken. Reageren betekent in ieder geval dat het aan is gekomen. Ik zou me compleet van de domme houden. Er gaat wel eens iets mis bij de TNT/PostNL.

Wil je dan persee reageren:

Hallo,

Ik heb post van jullie ontvangen, maar ik begrijp er niets van. Waar is dit van en waar gaat dit over?

Mvg,

S60 a.k.a. :glaasje:

Robin2
Master
 Bericht 

Hallo,

Ik begrijp dat jullie mij 70 euro willen betalen. Erg vriendelijk! Jullie kunnen het gewoon contant opsturen, jullie hebben het juiste adres.

Groet,
S60

nano
Nieuwkomer
 Bericht 

Citaat:
Thanks for your answer! I saw a system like the one you described, but not sure if it ‘caught’ me…

http://www.oeamtc.at/gallery/Abstandsme ... ruecke.jpg

Citaat:
My car is registered on a company, that’s why they offered me an Anonymverfügung…

They offered you an Anonymverfügung, because your offence was not that serious and furthermore the administration is not interested in the driver.

Citaat:
If I don’t pay, do you know their next steps? Asking for the Driver? (I know him very good O:) ). Is there a time within they have to find the Driver’s name?

After the 4 weeks deadline an "ordentliches Strafverfahren" will be established. This means the Anonymverfügung will be invalid and the administration will send you a form to aks for the driver. If you name the driver, a "Strafverfügung" follows. The fine will be much higher, because the administration has more work and you will be registered in the Austrian data base. If you don't name the driver, the owner of the car will get a fine for not naming the driver. Normally this fine is twice as high as the original penalty.

The period is 6 months. In this time the administration has to file an "action" against the actual driver.

Citaat:
To wrap up: Pay or be quiet…?

It is hard to say. Since both Austria and the Netherland have implemented the EU-law it is much likely that Austria will send your file to your local administration and they will continue. Because the local administration of the driver is allowed to keep the money, it's much likely that they annoy you.

RAH
Master
 Bericht 
Ik heb een paar jaar geleden een snelheidsbekeuring uit Oostenrijk gekregen. Daar zat een soort acceptgiro aan waar iets op stond wat lijkt op hypotheek. Hypobank of zo iets. Stukken terug gestuurd met een briefje in het Nederlands er bij dat ik er niet veel van snap maar in ieder geval geen interesse heb in een hypotheek en mocht ik een hypotheek willen dat ik dan een Nederlandse aanbieder zal zoeken en niet gecharmeerd ben van reclame post.

Ze hebben het vervolgens nog wel 2 of 3 keer geprobeerd maar telkens de boel weer terug gezonden (zonder te frankeren uiteraard). De laatste keer zelfs zonder begeleidend schrijven. :dag: Nu al geruime tijd niets meer van gehoord.

S60
Master
 Bericht 
nano schreef:
After the 4 weeks deadline an "ordentliches Strafverfahren" will be established. This means the Anonymverfügung will be invalid and the administration will send you a form to aks for the driver. If you name the driver, a "Strafverfügung" follows. The fine will be much higher, because the administration has more work and you will be registered in the Austrian data base. If you don't name the driver, the owner of the car will get a fine for not naming the driver. Normally this fine is twice as high as the original penalty.

The period is 6 months. In this time the administration has to file an "action" against the actual driver.

Thanks!
I suggest that you live in Austria :-)
I remember the name of the Driver, it is my nephew, living in S. Korea, address:
100-813 서울특별시
중구 태평로 1가 24-2번지
하나 아파트 9층 912호
박민호 선생님

Pagina 1 van 1 [ 14 berichten ]