» Flitsservice International » International Discussions Reclamevrij? Log aub in, kost niets   

Pagina 1 van 1  [ 9 berichten ]
Liquid
Eendagsvlieg
 Bericht 

Heb sinds een paar weken een boete ontvangen vanuit Frankrijk. Deze werd aangetekend bezorgd, wat ik al raar vond. Nu keek ik in de brief die overigens helemaal in het frans is, en zie dat dit van september 2013 is. Wat ik vanuit de gok uit de brief kan halen (spreek namelijk geen frans) is dat dit al de tweede aanmaling is en gaat ondertussen om een zeer hoog bedrag. Heb de eerste twee boetes helemaal nooit ontvangen. Hoe kan ik nu het beste te werk gaan, want weet dat er een of andere Europese wet is dat ze verplicht zijn om de boete in je moedertaal te sturen als je daarom vraagt. Weet alleen niet welke dit is of waar ik deze kan vinden.

Hoe kan ik dit nu het beste aanpakken om te proberen onder de boete uit te komen?

Sherlock
Master
 Bericht 

Liquid schreef:
Europese wet

Artikel 6 van het Europees Verdrag voor de Rechten van de Mens.

Liquid
Eendagsvlieg
 Bericht 

Bedankt, alleen kan ik in dit artikel niks vinden over correspondentie in je moedertaal.

ikkeke
Master
 Bericht 
Liquid
Eendagsvlieg
 Bericht 

Klopt Ikkeke, die heb ik ook helemaal doorgespit maar kan daar niks over het artikel van de Europese wetgeving vinden. Vandaar dat ik een nieuw topic aan maakte.

Guppenklup
Master
 Bericht 
Ik denk dat ze in Frankrijk de eenzijdige uitwisseling van kentekengegevens misbruikt hebben om de post "Oninbaar Buitenland" eens stevig op te schonen. Als dit bewust gedaan is kunnen tienduizenden Nederlanders dergelijke post tegemoet zien. Stuur anders even een bedankbriefje aan Sander de Rouwe, CDA, 2e kamer. Hij is een van de initiatiefnemers om kentekens uit te wisselen met andere schurkenstaten bevriende landen

Sherlock
Master
 Bericht 

Liquid schreef:
edankt, alleen kan ik in dit artikel niks vinden over correspondentie in je moedertaal.

Hejje't met de oog'n?

lid 3 sub a (en sub e)
Citaat:
Een ieder tegen wie een vervolging is ingesteld, heeft in het bijzonder de volgende rechten:
a. onverwijld, in een taal die hij verstaat en in bijzonderheden, op de hoogte te worden gesteld van de aard en de reden van de tegen hem ingebrachte beschuldiging;
(...)
(e. zich kosteloos te doen bijstaan door een tolk, indien hij de taal die ter terechtzitting wordt gebezigd niet verstaat of niet spreekt.)

VTEC_Driver
Master
 Bericht 
Hoe snel is "onverwijld" ?

Boete is van September 2013 en in september 2014 ontvang je daar bericht van. Dat is een jaar later, dat is toch niet onverwijld?

fl
Master
 Bericht 

VTEC_Driver schreef:
Dat is een jaar later, dat is toch niet onverwijld?

En de twee eerdere boetes waar niet op gereageerd is?

Pagina 1 van 1 [ 9 berichten ]