» Flitsservice International » International Discussions   

Pagina 1 van 1  [ 15 berichten ]
alfafrank
Eendagsvlieg
 Bericht 

In augustus 2012 ben ik geflitst op de ring brussel bij Zaventem.
Ik heb hier vandaag een brief over ontvangen van de belgische wegpolitie dat ik ben gesignaleerd met het verzoek een antwoordbrief terug te sturen.
Nu heb ik gelezen dat het bewijs in belgië na 3 maanden niet meer geldig is.
Ook stond er laatst in de krant dat er geen verdrag is met belgië waardoor de boete kan worden opgelegd.

Wie kan hier iets zinnigs over zeggen?
Ik moet het antwoordformulier terugsturen, moet ik hierop invullen dat ik wel wil betalen?

Martijn
FS Webmaster
 Bericht 
Misschien dat je dat beter kan vragen aan de collega's op www.flitsservice.be hoe dat werkt

alfafrank
Eendagsvlieg
 Bericht 

goeie tip, dankjewel. Ik ga daar even kijken. Wellicht weet nog iemand hier hoe dat zit met dat verdrag dat niet meer gebruikt mag worden.

Braaf
Die hard
 Bericht 

alfafrank schreef:
goeie tip, dankjewel. Ik ga daar even kijken. Wellicht weet nog iemand hier hoe dat zit met dat verdrag dat niet meer gebruikt mag worden.

Gezien het feit je de boete op je bureau hebt liggen, kan je er al gevoegelijk van uit gaan dat ze aan je gegevens hebben mogen komen. Vorig jaar is er een korte periode geweest waarin dit niet zo makkelijk konden.

Onhandige_Jaap
Nieuwkomer
 Bericht 

Ah kijk, ik heb toevallig hetzelfde, ook een boete van 21 augustus 2012 voor 21 te hard bij werkzaamheden, die volgens de brief duidelijk aangegeven zouden zijn.

Ik kan me er serieus niets meer van voor de geest halen en
Tevens vind ik dat formuliertje met die vragen ook wel erg apart..
De auto is onderhand niet meer van mij, dus het jeukt ook wel erg om al die vragen ook enorm blond te gaan invullen, zeker als ze zo beschuldigend overkomen.

Tips? :)

appie1969
Eendagsvlieg
 Bericht 

Was benieuwd hoe het is verlopen bij alfafrank! Hebe je je formulier nog terug gestuurd of niet en heb je al bericht gehad vanuit belgie?

Ik heb afgelopen weekend ook zo'n brief ontvangen, ben nu opzoek naar ervaringen van mensen die wel of niet hebben ingestuurd en hoe het is afgelopen!

Lees weinig hoe zaken afgehandeld zijn...

Onhandige_Jaap
Nieuwkomer
 Bericht 

Ik heb tot op heden niet gereageerd, met de hoop dat de boete gewoon verjaard na een jaar.
De auto is allang verkocht, dus daar kunnen ze al weinig mee dus ik wacht het maar gewoon even af...

Pita
Master
 Bericht 

Na de definitieve veroordeling door de Rechtbank blijft de boete nog 5 jaar in het opsporingsregister staan.
Het is dus niet te hopen, dat je nog een vlucht omgeleid krijgt via Zaventem of Charleroi, of dat er is een keer een algemene verkeerscontrole in België is.
En die boete staat gewoon op naam hoor, niet op het kenteken van de auto

RucphenNB
Master
 Bericht 
Kan je 5 jaar hopen niet weer een overtreding te maken in België, uit ervaring kan ik je melden dat een nacht in de cel niet zo pretje is in België. Dus gratis tip: Neem ruim voldoende contant geld mee als je dat wil voorkomen, credit card accepteren ze niet.

Scaniafan
Master
 Bericht 
Ik heb tot op heden niet gereageerd, met de hoop dat de boete gewoon verjaard na een jaar.

De boete verjaard niet, ze hebben jou nou eenmaal gevonden als overtreder. Wat Pita en RucphenNB al aangeven, een jaar of 5 niet in België komen of hopen dat je niet op een andere manier je naam aan de instanties moet geven. :thumb:

dakterras
Laat zich horen
 Bericht 
Ik heb in 2008-Jan ook een boete gehad uit Belgie. Nooit betaald en was wekelijks in Belgie en ook 2x staande gehouden. Wel kreeg ik een brief van de NLe politie om even langs te komen, ben naar de bureau gegaan en gezegd dat ik niet in Belgie ben geweest en mijn auto ook niet, dus dat ik eerst bewijzen wou zien, anders zou ik niet betalen.

Nooit meer wat van gehoord.. :wink: Laat je niet bang maken door gasten als Scaniafan!!

Scaniafan
Master
 Bericht 
dakterras schreef:
Laat je niet bang maken door gasten als Scaniafan!!

"Gasten" als Scaniafan wonen misschien in België en hebben zelf die ervaring al eens gehad toen ze nog in Nederland woonde en ieder weekend op en neer reden naar hun als vriendin... Moet zeggen dat het bureau van Wetteren wel een mooi interieur heeft en dat ik de cel niet gezien heb, maar het was daar betalen of wel de cel zien. En dat was een kleine 3 jaar terug (f)

RucphenNB
Master
 Bericht 
dakterras schreef:
Ik heb in 2008-Jan ook een boete gehad uit Belgie. Nooit betaald en was wekelijks in Belgie en ook 2x staande gehouden. Wel kreeg ik een brief van de NLe politie om even langs te komen, ben naar de bureau gegaan en gezegd dat ik niet in Belgie ben geweest en mijn auto ook niet, dus dat ik eerst bewijzen wou zien, anders zou ik niet betalen.

Bullshit, laat anders maar eens bewijzen zien.
dakterras schreef:
Laat je niet bang maken door gasten als Scaniafan!!

Ik woon erg dicht bij de grens en ik dacht er over om maar niet te betalen. Na een avond stappen in Hoogstraten en een controle aldaar mocht ik overnachten in de cel aldaar. De volgende ochtend kon mijn vader met het contante geld naar het bureau komen en mocht ik vertrekken.

Onhandige_Jaap
Nieuwkomer
 Bericht 

Moet ik niet eerst voorkomen dan? Of krijg ik daar geen uitnodiging meer van... Ik had met 22 te hard bij werkzaamheden namelijk geen transactievoorstel, alleen die brief.
Ik dacht 'r wel een dagje België aan wijden om 't dan af te handelen, maar ik begrijp dat dat nu te laat is?
Of zal ik een maand na dato die brief alsnog proberen in te sturen met een soort van excuus erbij? Ik vrees dat dit iets met mosterd en na de maaltijd is niet?

Vreemd overigens dat ze dit dan met onaangetekende post verzenden, tenminste ik moet dit even bij m'n ouders verifiëren maar ik dacht dat er niet voor getekend was?

Kan ik nu nog iets doen of ben ik al de l*l?

TTT242
Die hard
 Bericht 
Je dossier gaat naar het parket of OM. Meestal sturen die nog een minnelijke schikking met transactiebedrag. Bij geen reactie gaat dossier naar politierechter voor rechtszaak op politierechtbank. Normaal krijg je/eigenaar van de wagen daar uitnodiging van. Als je niet naar zitting gaat zal je vonnis naar NL opgestuurd worden.
En dat jaar voor verjaring. Maak daar maar een jaar na de laatste handeling in het dossier van. Telkens er "iets" gebeurd met je dossier zal de termijn van een jaar opnieuw beginnen lopen.
Tot voor enkele maanden geleden kreeg de belgische politie geen gegevens uit NL, maar dat is sinds kort (1 decemver 2012) dus weer verholpen. Van de hele stapels overtredingen door Nl'ders gaan ze enkel deze van de laatste 6 maand vervolgen, vanaf 01/07/2012.

Pagina 1 van 1 [ 15 berichten ]