» Flitsservice International » International Discussions   

Postingstijd interval gedetecteerd van 233.9 dagen. Deze pagina bevat dus deels relatief oude berichten.

Pagina 1 van 1  [ 22 berichten ]
C046
Eendagsvlieg
 Bericht 

Hallo,

Ik ben afgelopen Zaterdag met mijn vader naar Essen Motorshow geweest, mijn moeder was nog thuis en er werd ongeveer 45minuten nadat wij weg waren aan de deur gebeld. Wat blijkt nu, er stonden 2 politieagenten in vol ornaat en met politiebus voor de deur. Mijn moeder wist niet waarvoor zij kwamen en had een slecht gevoel. Zij vroegen of ik thuis was, nee die is net weg met zijn vader zei mijn moeder. Toen mijn moeder vroeg waar het over ging zeiden ze we hebben een brief voor c... is dat uw zoon. Ja antwoordde mijn moeder. Waar gaat de brief over, ja dat kunnen we niet aan de deur zeggen deelde deze mede. Mijn moeder zei dan kom maar binnen en vertel het maar.

Hierop werd medegedeeld dat het een verkeersovertreding betrof vanuit België. Mijn moeder kreeg 2 pagina's overhandigd en wat blijkt. Het gaat om een snelheidsovertreding van 25-10-2014 te Dilsen-Stokkem: ik reed 81km/h op een 70km/h weg, Gecorrigeerde snelheid 75km/h.

Mijn moeder vroeg toen waarom zij deze persoonlijk kwamen overhandigen en of dat gebruikelijk was. De politie deelde mede dat dat gebruikelijk was en zei dat ze nog 5 andere adressen in de buurt moesten bezoeken. Ook deelde zij mede dat ik het Antwoordformulier bij verkeersinbreuk moest invullen en binnen 15 dagen na 3 december geretourneerd moest hebben bij Politie PZ Maasland. Hierop zijn zij vertrokken.

Nu vind ik de hele handelswijze van het persoonlijk uitreiken door de politie van de overtreding zeer merkwaardig. Zeker aangezien het om een geringe overtreding gaat in mijn ogen. Ik kan ook verder geen berichten vinden of dit inderdaad gebruikelijk is.

Dus is het gebruikelijk dat de politie persoonlijk boetes overhandigd uit het buitenland (BE)? Ben ik verplicht het bijgeleverde formulier in te leveren of moet ik gewoon wachten todat ik een brief krijg van het parket met het boetebedrag? Het betreffen namelijk 2 pagina's zonder verdere uitleg over hoe het verder gaat.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Alexander_B
Master
 Bericht 
Buitenlandse bonnen worden inderdaad nog al eens doorgestuurd via de CJIB als ze je vanuit het buitenland niet kunnen vinden wie je bent en/of je alle aanmaningen negeert.

Dat ze 'm dan persoonlijk komen brengen is voor mij ook nieuw ja..

Gelukkig is het België, daar zijn de boetes niet zo heel duur heb ik 't idee..

C046
Eendagsvlieg
 Bericht 

Wat ik zo gelezen heb 50 euro tot 10km/h overschrijding. Maar daar gaat het niet om haha.

Ik vind het vreemd dat ze hem inderdaad persoonlijk komen overhandigen. Ik zou graag de beweegreden willen weten en of ik nu verplicht ben om dat formulier op te sturen of gewoon een brief met een boetebedrag krijg toegestuurd.

Ik heb niks op mijn geweten, geen criminele feiten, schulden, boetes etc.. ik heb ook maar 1 adres, mijn auto is 100% in orde. Ik kom geregeld in België misschien wel 3 a 4 keer per maand. Heb er familie wonen en er zelf 10 jaar gewoond tot mijn 14e.

Ik ga vrijdag wel anders even langs bij het politiebureau en hoor dan wel hoe het verder gaat. vind de manier waarop het gedaan wordt zeer omslachtig, belastingverspilling en onduidelijk.

Alexander_B
Master
 Bericht 
Ze hebben daar geen wet mulder, dus wellicht dat het daaraan ligt dat je vantevoren al een kans krijgt om bezwaar te maken of juist schuld te bekennen? :)

C046 schreef:
zeer omslachtig, belastingverspilling en onduidelijk.

Allemaal kenmerken van België toch? :lol:

uniclio
Die hard
 Bericht 

Lichte snelheidsovertreding
Voorstel tot onmiddellijike inning en minelijke schikking

Bij een lichte snelheidsovertreding volgt meestal een voorstel tot betaling van een geldsom
Indien het voorstel afkomstig is van het parket (Openbaar Ministerie) dan spreekt men van een minnelijke shcikking.
Door betaling van de minnelijke schikking zal er geen rechtszaak meer violgen.

U betwist de overtreding en dus ook het voorstel tot betalen van een geldsom

Wanneer u niet akkoord gaat met de minnelijke schikking, u de geldsom niet (tijdig) betaalt, dan zal u worden gedagvaard om te verschijnen voor de politierechter.
U bent misschien van oordeel dat er verzachtende omstandigheden of andere verweermiddelen aanwezig zijn die u een strafvermindering of zelfs vrijspraak kunnen opleveren.

ikkeke
Master
 Bericht 
Datum 25/10/2014 dus nog niet zo veel kans gehad om allerlei brieven en termijnen te negeren.
Bijzonder dat de NL politie wordt ingeschakeld voor dit soort futiliteiten :roll:
Als het nou een inningstraject bij weigerende veroordeelden ofzo was, kan ik er nog begrip voor opbrengen, maar dit is gewoon verspilling. Stuur eerst eens gewoon een brief :boos:

Kiwi45
Master
 Bericht 
Ooit, toen FS nog niet bestond en de TTC groot was heb ik zo ook eens agenten aan de deur gehad met een Belgische bon. Ik heb daar verder nooit meer op gereageerd, had toch een andere leaseauto inmiddels, en ook nooit last van gehad. Terwijl ik toch ook een paar maal vanaf Zaventem gevlogen heb.
Maar goed, dat was in de tijd dat een Pentium 166 nog als snelle processor gezien werd, de kans bestaat dat ze in België inmiddels ook computers hebben.

Feitelijk
Master
 Bericht 
laagvlieger schreef:
Terwijl ik toch ook een paar maal vanaf Zaventem gevlogen heb.

En wat was je in Zaventem gaan doen?

Harrievdvvrt
Die hard
 Bericht 

ikkeke schreef:
Bijzonder dat de NL politie wordt ingeschakeld voor dit soort futiliteiten

Mee eens.

C046
Eendagsvlieg
 Bericht 

Ben net even gaan navragen in Maaseik wat nu de bedoeling is.

Wat blijkt nu, het betreft een fout van de belgische politie, deze hebben verschillende stukken gestuurd naar de nederlandse politie waaronder ook diverse verkeersboetes van afgelopen tijd. Of het landelijk of plaatselijk gebeurt is konden ze mij niet zeggen.

Het is dus geen normale handelswijze dat belgische boetes worden uitgereikt door de nederlandse politie.

Ik hoef het formulier niet per se in te vullen en ik krijg een boetebedrag in de brievenbus met acceptgiro.

Ik ben benieuwd haha, wat een circus voor een geringe overtreding. :schudnee:

Kwibus
Master
 Bericht 
Kortom, de politie heeft even voor postbode gespeeld. Waarschijnlijk om jou de gelegenheid te bieden dit niet op te laten lopen tot incasso/strafrechtelijke maatregelen (ongeacht of België daadwerkelijk zover zou gaan). Mooie actie toch :thumb:

Wat niet onverlet laat dat de politie het spul ook gewoon retour had kunnen sturen :lol:

Scaniafan
Master
 Bericht 
C046 schreef:
Ben net even gaan navragen in Maaseik wat nu de bedoeling is.

Aardige mensen daar hè (f)

Happy Go Lucky
Die hard
 Bericht 

Ik ben geen expert in het Belgisch strafrecht, maar het volgende lijkt mij waarschijnlijk: In Duitsland dienen boetes via een "Postzustellungsurkunde" te worden uitgereikt.

Het zou kunnen dat er in België een vergelijkbare regeling bestaat en dat de politie in Tongeren zeker wou stellen dat het schrijven je bereikt.

Pita
Master
 Bericht 

Is wel gebruikelijk hoor, brief van de Belgische Procureur des Konings wordt op hun verzoek via de Nederlandse politie persoonlijk uitgereikt.

Pas als het vonnis definitief is, wordt het CJIB ingeschakeld, vaak is de boete dan vervijfvoudigd.

Toontje
Pro
 Bericht 

Dat in een brief van de Belgische Procureur des Konings gebruik wordt gemaakt van koninklijk meervoud zou ik begrijpen, maar de brief die TS laat zien is geschreven en ondertekend door Verhoeven Linda, Agent van politie.........

Scaniafan
Master
 Bericht 
Standaard macro, waar eventueel meerdere namen onder te voorschijn kunnen komen.

NoCashCow
Master
 Bericht 

Ze hebben zeker geen ambtenaar 04040 daar :-)

Wel toeval dat ik iets soortgelijks daar heb mogen aftikken. Heb de antwoordbrief in Maaseik in de bus geduwd en de bon gekregen (en al lang betaald).

WimLex
Master
 Bericht 
NoCashCow schreef:
Ze hebben zeker geen ambtenaar 04040 daar :-)

ook geen Agent 327 :schudnee:

Scaniafan
Master
 Bericht 
NoCashCow schreef:
Wel toeval dat ik iets soortgelijks daar heb mogen aftikken. Heb de antwoordbrief in Maaseik in de bus geduwd en de bon gekregen (en al lang betaald).

Mja, waarom rijden jullie dan ook uitgerekend daar te hard... daar schijnen ze wekelijks te staan :[

Wegsituatie daar vraagt ook eigenlijk om een 90 km/h snelheidslimiet, maar goed :[

NoCashCow
Master
 Bericht 

Nou, als ze er wekelijk staan, dan had ik wel vaker fanmail gehad.
Verder is het weer typisch een geval van even wat minder attent door een huilend en ziek kind in de auto. Dan rij je iets meer op gevoel (90 kan daar prima na de verbouwing met een middenstrookafscheiding) en wat minder op de portemonnee...

Signum
Master
 Bericht 
Heeft nou niemand door dat dit onderwerp van december 2014 is?

NoCashCow
Master
 Bericht 

Er was sinds 1 aug weer leven in het topic. Dus waarom niet?

Pagina 1 van 1 [ 22 berichten ]