» Flitsservice International » International Discussions   

Pagina 1 van 1  [ 5 berichten ]
jvdk
Eendagsvlieg
 Bericht 

Op maandag 17 oktober kreeg ik een aangetekende brief ( gedateerd 13 oktober en verstuurd 14 oktober )aangeboden met een Bussgeldbescheid en een te betalen boete van 103,50 euro vanuit de Kreis Meissen ( omgeving Wittenberg/Dresden )
Ik zou geflitst zijn op 24 juli binnen een bebouwde kom met een snelheid van 75 ( overtreding van 25 km ).
Er staat verder vermeld: Beweismittel : Foto, geeichtes Messverfahren Traffipax Filmnr.1103210 Bild 61 Zeuge: stationaere Anlage

Op uw site zag ik dat een chauffeur binnen 3 maanden getraceerd moet zijn wil het tot vervolging kunnen komen.
Het is ondertussen 27 oktober en ik heb in de afgelopen weken verder niets vernomen.

Bovendien is de te naamstelling niet geheel correct.
Mijn voorletter is weliswaar J. en mijn voornaam Jan, maar ik ben niet de geadresseerde zoals in de aanhef: Jan J. ( en dan volgt de achternaam )

Wat raadt u mij aan te doen?

pr0mo
Master
 Bericht 
Netjes een briefje terug sturen in het Nederlands met de volgende strekking:

Beste....

Ik heb een brief van u ontvangen met daarin een foto. Van dergelijke reclame ben ik niet bediend en de persoon op de foto ken ik niet.

Kortom maak er een leuk verhaal van in het Nederlands en vraag ze om je in het Nederlands aan te schrijven in plaats van het Duits. Uiteraard kan je geen Duits en snap je er geen hout van. Niet bekennen ieder geval!

Hideyoshi
Master
 Bericht 
Ik zou inderdaad zoals prOmo al aangeeft reageren. In het Nederlands dus. Of je stuurt de hele handel retour afzender.

Vermoedelijk hoor je dan niets meer.

Hideyoshi
Master
 Bericht 
jvdk schreef:
Op uw site zag ik dat een chauffeur binnen 3 maanden getraceerd moet zijn wil het tot vervolging kunnen komen.
Het is ondertussen 27 oktober en ik heb in de afgelopen weken verder niets vernomen.

Dit is een heel ander verhaal en kan je niet zomaar gebruiken voor een buitenlandse situatie.

onewheeldrive
Master
 Bericht 
helmond32 schreef:
Dit is een heel ander verhaal

Helemaal waar en al te vaak verkeerd begrepen. Een opsporing mag niet langer dan drie maanden stilliggen, want als dat gebeurt wordt de zaak gestopt.

Dus op de dag van overtreding start de timer en binnen drie maanden moet men beginnen met opsporen.
Er gaat een brief uit naar de kentkenhouder (opsporingshandeling): de 3-maands timer start opnieuw.
Er komt een Nederlandstalig Ik Begrijp U Niet briefje binnnen bij de opsporingsinstantie: de 3-maands timer start opnieuw.
Ze sturen een slechte google vertaling: de 3-maands timer start opnieuw.

Enzovoort enzovoort. Tot maximaal 24 maanden!

Pagina 1 van 1 [ 5 berichten ]