» Flitsservice International » International Discussions   

Pagina 1 van 1  [ 19 berichten ]
liquid_force
Master
 Bericht 
http://www.20min.ch/schweiz/zentralschw ... t-23151416

korte vertaling: Busje rijdt 40kmh, automobiliste haalt met 75kmh in, ander busje geeft gas, ze haalt dus nog 2 busjes in, deels over een doorgetrokken streep.

27'000CHF Geldstraf, 1'000CHF boete en de gerechtskosten van 5'000CHF moet ze ook betalen. totaal dus 33'000CHF (28'315€) te voldoen.

*oeps*

DidbeZ
Master
 Bericht 
au!

WNS2.0D
Master
 Bericht 
Geldstraf en boete?

Best een beetje duur, is het geen optie om de toerekeningsvatbaarheid van die rechter te laten onderzoeken?

Superkoe
Master
 Bericht 
liquid_force schreef:
korte vertaling: Busje rijdt 40kmh, automobiliste haalt met 75kmh in, ander busje geeft gas, ze haalt dus nog 2 busjes in, deels over een doorgetrokken streep.

De max snelheid was 60 km/u. Welke dus werd overschreden met 15 km/u.

Spook
Master
 Bericht 
Inkomensgekoppeld?

een apostrof als komma of punt gebruiken is irritant

zadkine
Master
 Bericht 
Losgeslagen daar in Zwitserland. Er is hier een duidelijke uitlokker , vooral omdat ie gas bijgaf.
En dat is de hoofdreden waarschijnlijk dat ze te maken kreeg met die doorgetrokken streep.

Rechter had deze boete moeten opleggen aan het busje dat bij het inhalen ineens wel het gaspedaal wist te vinden.

En een boete voor 75 @ 60 is vzv ik weet nog niet inkomens afhankelijk....minder dan 20 km/h te hard.

Of geldt die grens van +20 alleen op snelwegen . Liquid Force?

liquid_force
Master
 Bericht 
onder de "raser" wetgeving (Via Sicura) worden zulke situaties als 1 grote overtreding gezien, en niet als 3 verschillende overtredingen ... daardoor is de straf en boete zo hoog.

zadkine
Master
 Bericht 
Dus had de automobiliste beter (goedkoper) :[ de versnellende bus van de weg kunnen tikken door weer naar rechts te gaan.....versnellen tijdens ingehaald worden is in veel landen ook strafbaar .

(Wat ik in Polen overigens 1 keer bijna gedaan heb......een truttende bestuurder die er niet tegen kon dat mijn vroegere 65PK dieseltje er langs wilde en het gas indrukte....En ik had geen zin in tegenliggers als iemand me moedwillig blokkeert....
de ingehaalde koos eieren voor zijn geld toen ik gewoon weer naar rechts stuurde met claxon ingedrukt.)

shootme
Master
 Bericht 
WNS2.0D schreef:
Geldstraf en boete?

Volgens mij gebruikt hij google translate. Hij is Pools als ik me niet vergis. Dus dan kun je bepaalde verwarringen krijgen.

liquid_force
Master
 Bericht 
shootme schreef:
Hij is Pools als ik me niet vergis.

ik Pools??? nee hoor, geboren en getogen Groninger ... alleen al 18 jaar weg uit NL ... maar ik gebruik geen Google Translate hoor ;)

WNS2.0D schreef:
Geldstraf en boete?

ja inderdaad, geldstraf en boete, zo werkt dat in CH.

snovvdog
Master
 Bericht 
Stomme Zwitsers :loco: . Ik vind het zonde zo'n mooi land, maar ik boycott autohaters.

Dikke Dakduif
Master
 Bericht 
snovvdog schreef:
Stomme Zwitsers :loco: . Ik vind het zonde zo'n mooi land, maar ik boycott autohaters.
Heel veel dingen zijn oneindig veel beter in Zwitserland dan in de EU maar die gestapo praktijken richting de automobilist zijn een afknapper eerste klas :thumb_d:

Piet_Piraat
Master
 Bericht 
Het zal je gebeuren doordat zo'n hufter uitlokt inderdaad.

Kami
Master
 Bericht 
Weer een bevestiging waarom ik met de motor Zwitserland altijd vermijd.

EDIT : Oja, er moest ook een tegenligger uitwijken naar de berm, inhaalactie vond ook plaats in een onoverzichtelijke bocht.

RAH
Master
 Bericht 
Inderdaad ja, als je het artikel leest is niet zozeer de inhaalactie ansich het probleem. Meer het feit dat ze bleef inhalen waar in inhaal verbod geld wegens een bocht en heuvel waar het zicht op tegemoetkomend verkeer nihil is. Er kwam dus een tegenligger en die is in een reflex uitgeweken naar de berm. Dankzij de uitwijkmanoeuvre van de tegenligger is dus een frontale aanrijding voorkomen. Dit maakt één en ander wel wat genuanceerder. Al is het nog steeds een bijzonder hoge boete/geldstraf.

HypHyper
Master
 Bericht 
Dikke Dakduif schreef:
Heel veel dingen zijn oneindig veel beter in Zwitserland dan in de EU maar die gestapo praktijken richting de automobilist zijn een afknapper eerste klas :thumb_d:

Het zal vast toeval en persoonlijk of de verkeerde regio (Appenzell) zijn geweest, maar in 3 weken vakantie ben ik voornamelijk lompe en norse Zwitsers tegengekomen. Daardoor kreeg ik de indruk dat ze het niet zo op buitenlanders hebben. Ik heb dat veel andere landen niet zozeer, (tegenovergestelde vaak) dus dat hóeft niet aan mij gelegen te hebben. :P

liquid_force
Master
 Bericht 
3 weken in Appenzeller land ... daar tref je inderdaad niet de meest vriendelijke mensen, hoewel ze juist vriendelijk zouden moeten zijn ivm het toerisme :)

Dikke Dakduif
Master
 Bericht 
HypHyper schreef:
maar in 3 weken vakantie ben ik voornamelijk lompe en norse Zwitsers tegengekomen.
Ik doel meer op het democratisch gehalte, hoge levensstandaard, properheid, veiligheid en een gezonde, gereserveerde, houding tov intrusieve culturen.

aapje
Master
 Bericht 
Met zulke boetes zet je toch alles op alles om onder strafvervolging uit te komen mij dunkt.

Pagina 1 van 1 [ 19 berichten ] 

Wie zijn er online

Leden op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast