» Flitsservice International » International Discussions   

Postingstijd interval gedetecteerd van 128.6 dagen. Deze pagina bevat dus deels relatief oude berichten.

Pagina 1 van 1  [ 48 berichten ]
BOAGB
Pro
 Bericht 

Hallo Allen
Ik ben nu al twee weken terug van vakantie uit Spanje waar ik geweest ben met mijn auto voor het eerst,
Op de heen weg werd ik minstens 1 keer geflitst in Frankrijk maar 2 weken later (op de terug weg) werd ik echt een paar keer geflitst .
Mijn vraag aan jullie is, hoe groot is de kans dat ik toch een paar bekeuringen/1 bekeuring zal moeten betalen.
En bestaat er zo een soort uitwisseling van informatie tussen Nederland en Frankrijk en Spanje ?
Iemand ervaring hiermee!

Martijn
FS Webmaster
 Bericht 
Vrij klein, voor zover ik weet.

Groningen
Master
 Bericht 

Ooit komt het wel goed met de europese samenwerking; welke is nog een beetje onduidelijk.

Guppenklup
Master
 Bericht 
Frankrijk hoor je niks meer van, Spanje weet ik niet, ik dacht niet dat die al gegevens met het CJIB uitwisselden

ikkeke
Master
 Bericht 
Zolang Spanjaarden zelf bij een flitspaal nog ruim te hard overvliegen heb ik niet het idee dat je in Nederland bang hoeft te zijn dat je een bekeuring krijgt. Zelf heb ik het niet uitgeprobeerd dankzij een up-to-date POI...
Frankrijk hoor je inderdaad niets van, mijn recentste flits was februari 2011 op de A31 Dijon - Langres waar een nieuwe flitspaal voor de verandering eens niet werd voorafgegaan door een waarschuwingsbord en ook niet in de POI stond...

KanarieVW
Master
 Bericht 
Spanje en frankrijk hoor je niks van. vaak genoeg geflitst in beide landen.

Martijn
FS Webmaster
 Bericht 
Zwitserland wordt ander verhaal ;-)

Joost J.
Master
 Bericht 
Half jaar geleden 8x geflitst in Frankrijk en 2x in Spanje in 2 weken tijd. Nooit iets van gehoord (ook van andere jaren nooit fanmail gekregen).

Tnt2802
Respect
 Bericht 

Ga vaak naar Frankrijk voor de zaak, ben een keertje in 4 dagen 18 keer geflitst ( was in okt 2010 ). Dit jaar totaal 36 keer tot nu toe maar je hoort er ook nooit van. Daarom rem ik ook niet meer voor die kasten :roflol:

BOAGB
Pro
 Bericht 

Mooi zo jongens,
Ik heb gehoord van iemand dat de kans groot is als ik een keer in Frankrijk ben met de zelfde auto en ik word aan de kant gezet door de politie voor routinecontrole of om dat ik een overtreding heb begaan op dat moment dat ze kunnen zien dat ik ooit geflitst ben geweest daar , en dat ik alles in 1 keer moet dokken !
Kan dit kloppen?

Tnt2802
Respect
 Bericht 

BOAGB schreef:
Ik heb gehoord van iemand dat de kans groot is als ik een keer in Frankrijk ben met de zelfde auto en ik word aan de kant gezet door de politie voor routinecontrole of om dat ik een overtreding heb begaan op dat moment dat ze kunnen zien dat ik ooit geflitst ben geweest daar , en dat ik alles in 1 keer moet dokken !
Kan dit kloppen?

Ben in 2010 2 keer aangehouden met de laser, 2 x 90 euro moeten dokken, maar de rest echt niet.

De foto's worden digitaal ingelezen, buitenlandse kentekens kunnen dus niet ingelezen worden en worden dus ge-delete...

Dus geen paniek....

KanarieVW
Master
 Bericht 
BOAGB schreef:
Kan dit kloppen?

neen, dit klopt niet. bekende 'verjaardag verhalen'. en ook het verhaal dat ze gemiddelde kunnen nemen door de tijden die op je kaartje van de peage staat is onzin.

Nicholas
Nieuwkomer
 Bericht 

Ik heb nochtans iets anders gelezen. Sinds kort mag je de boetes wel verwachten.
http://www.autoblog.nl/archive/2011/07/ ... je-deurmat

Cweepz
Master
 Bericht 
ikkeke schreef:
mijn recentste flits was februari 2011 op de A31 Dijon - Langres waar een nieuwe flitspaal voor de verandering eens niet werd voorafgegaan door een waarschuwingsbord en ook niet in de POI stond...

Deze dus:
Link

Stond geen bord of niets van te voren :duh:
Tnt2802 schreef:
Ben in 2010 2 keer aangehouden met de laser, 2 x 90 euro moeten dokken, maar de rest echt niet.

Wat voor snelheden waren dat? Ben op de reis .fr maar 1 laser tegen gekomen en daar reden we niet te snel.

Mr.D
Die hard
 Bericht 

Cweepz schreef:
daar reden we niet te snel.

Maar wel over een doorgetrokken streep rijden. Foei! (f)

Superkoerier!
Master
 Bericht 
Zucht. Ben afgelopen vakantie ook 2 keer geflitst en een keer gelasert. De buurman op de camping vertelde dat je er ook niets van ging horen. Ik wacht dus af..

Wel geleerd dat als Fransen die opeens snelheid gaan verminderen in een treintje dat dat vaak komt door die flitsdingen. Ze zijn overigens niet allemaal gevuld, dat dan weer wel.

Ze gaan overigens de waarschuwingsborden voor die flitsers weghalen. In ieder geval die bij Thionville, maar dan ligt het voor de hand dat dat ook op andere plaatsen gaat gebeuren. De POI's worden dan dus steeds belangrijker. Als ik over 2 jaar vermoedelijk weer die kant op ga dan gaat er parallel aan de Becker iig ook een TomTom met de laatste POIs mee.

Tnt2802
Respect
 Bericht 

Cweepz schreef:
Wat voor snelheden waren dat? Ben op de reis .fr maar 1 laser tegen gekomen en daar reden we niet te snel.

Een keertje bij Thionville 120 waar je 90 mocht en een andere keer in normandie ook 120 waar je 90 mocht. Ik rij tegenwoordig 150 teler waar je 130 mag en dan laten ze je door rijden. Tis maar 45 euro als je moet stoppen...

BOAGB
Pro
 Bericht 

Ik had 180 waar ik 130 mocht

ikkeke
Master
 Bericht 
<30 te hard is €45
30-50 te hard €90
>50 wordt minder leuk

Voor Fransen geldt nog een systeem met strafpunten op puntenrijbewijs voor iedere trede van 10km/h te hard, maar buitenlanders hebben daar dus geen last van :)

Jammer dat ze die borden welke waarschuwen voor een flitser gaan verwijderen, ik vond het altijd wel netjes!
@Cweepz: nee dat is een andere denk ik; die ik bedoel stond rechts van de weg in de berm en flitste afgaand. Wel een mooi filmpje met duidelijke flitsss :)

Guppenklup
Master
 Bericht 
ikkeke schreef:
Jammer dat ze die borden welke waarschuwen voor een flitser gaan verwijderen, ik vond het altijd wel netjes!

Heeft niets met netheid te maken, maar alles met de verkeersveiligheid. Wat ze willen voorkomen zijn plotselinge remacties, waardoor gevaarlijke situaties kunnen ontstaan voor het achteropkomende verkeer. Kennelijk heeft ook in Frankrijk de graaizucht het inmiddels gewonnen van het gezonde verstand.

KanarieVW
Master
 Bericht 
ikkeke schreef:
>50 wordt minder leuk

dat mag je wel zeggen. helaas ervaring mee.

Nicholas schreef:
Ik heb nochtans iets anders gelezen. Sinds kort mag je de boetes wel verwachten.

Dit is ook een verhaal wat elke zomer weer terug komt. voorlopig geloof ik het niet totdat mijn deurmat het tegendeel bewijst.

Tnt2802
Respect
 Bericht 

KanarieVW schreef:
ikkeke schreef:
>50 wordt minder leuk

dat mag je wel zeggen. helaas ervaring mee.

Vertel. Ben benieuwd....

Schep
Master
 Bericht 
Tnt2802 schreef:
Vertel. Ben benieuwd....

Verder lopen of je passagier laten rijden en een flinke smak geld (meteen) betalen.
Dat was met 80 te hard op de Peage..

KanarieVW
Master
 Bericht 
Schep schreef:
nt2802 schreef:
Vertel. Ben benieuwd....

Verder lopen of je passagier laten rijden en een flinke smak geld (meteen) betalen.
Dat was met 80 te hard op de Peage..

Bijna goed. verhaal staat al ergens hier op het forum. ben gelaserd en staande gehouden met 170km/h op het moment dat het net licht begon te miezeren. Volgens de agent waren de condities echter al 'a plui' en dus was de VMax 110km/h. gecorrigeerd 57 te hard wat neer kwam op een geldboete van 750,- Euro en 3 maanden rijontzegging in france. daardoor moest ik dus 2 taxi's laten komen (was alleen). 1 chauffeur mijn auto de belgische grens over bracht (met mij er naast) en een taxi voor die man om terug te komen naar het gendarmerie kantoortje.

al met al waren de kosten rond de 1100,-euro.

Schep
Master
 Bericht 
Dat was mijn eigen ervaring overigens ;).
Idd 750 euro kwijt en die ontzegging.
Had nog mazzel dat het bij mij 'maar' 80 te hard was wat werd gemeten.

Gelukkig kon mijn passagier het stuur over nemen.

Guppenklup
Master
 Bericht 
Probleem met de peage is dat ze regelmatig staan te laseren of met een Optospeed staan te controleren. Buitenlanders worden meteen met motoren aan de kant gezet.

KanarieVW
Master
 Bericht 
Guppenklup schreef:
Probleem met de peage is dat ze regelmatig staan te laseren of met een Optospeed staan te controleren. Buitenlanders worden meteen met motoren aan de kant gezet.

Optospeed in Frankrijk?? kom die dingen alleen in duitsland tegen. In france zie ik regelmatig dat ze zo'n oude Mesta radar ergens verstoppen dat de buitenlanders een stukje verderop aan de kant zetten. heeft me 2x 90 euro gekost.

Schep
Master
 Bericht 
KanarieVW schreef:
In france zie ik regelmatig dat ze zo'n oude Mesta radar ergens verstoppen dat de buitenlanders een stukje verderop aan de kant zetten. heeft me 2x 90 euro gekost.

Dat en laseren op een van de viaducten vlak voor het einde van de peage.
Ik rij sindsdien niet meer dan 30 km/h te hard op de teller. € 45,- cash aftikken vind ik prima, maar meer doe ik niet meer.

Wel mooi om de agent die je rijbewijs invordert te horen vragen of ie even onder de motorkap mag kijken, en vervolgens lovende woorden horen spreken :lol:
Vriendin vond het ook totaal niet erg dat ik niet meer mocht rijden en zij het hele stuk 'moest' rijden :P

Harold
FS Meldingen
 Bericht 
Schep schreef:
Wel mooi om de agent die je rijbewijs invordert te horen vragen of ie even onder de motorkap mag kijken, en vervolgens lovende woorden horen spreken

Op zoek naar de radardetector :lol:

Tweebel
Master
 Bericht 
In Frankrijk kunnen ze dat soms best waarderen, hard rijden. Als je het niet te dol maakt willen ze nog weleens een beetje aanmoedigen (of alleen even boos in de auto kijken).

Schep
Master
 Bericht 
Tweebel schreef:
In Frankrijk kunnen ze dat soms best waarderen, hard rijden.

Het was in dit geval een Phaeton V10 TDI, daar kickten die gasten best op (en ik ook, want ik had hem geleend) :P
Ze vroegen ook of mijn vriendin het 'echt niet erg of eng vond' om in dat ding te rijden :lol:

Raaf
Master
 Bericht 
Flitsen in Frankrijk heb ik nooit terug gezien. Tot 180 km/h bij droog weer idd weinig consequenties voor een NLer. Daar zet ik hem dan maar op de cruise :wink:

Guppenklup
Master
 Bericht 
KanarieVW schreef:
Optospeed in Frankrijk??

Nou en of! :kniktja:

quick rik
Nieuwkomer
 Bericht 
bij mij staat een waarschuwingssignaal ingesteld bij overschrijding 180/u maar het is wel irritant als 'ie telkens af gaat. :fp:

357kurt
Die hard
 Bericht 
Inderdaad, cruise op 160 op de Peage, nooit wat aan de hand en nooit een flap in de bus.

Martijn
FS Webmaster
 Bericht 
Waar Optospeed in Frankrijk?? Nog nooit gezien, alleen Mesta, zowel nieuw als oud. Overigens een RD niet tegen radar in Frankrijk met dat soort snelheden

Piet_Piraat
Master
 Bericht 
Altijd onder de Vmax+40 blijven in Frankrijk, dan heb je weinig te vrezen en kom je er met tientjeswerk vanaf. En vooral de regenfactor serieus nemen, want da's de boeteverhoger aldaar.

Suomi
Respect
 Bericht 
Afgelopen zomer hebben we bij een péage snelweg in Zuid-Frankrijk 1 kaartje gekocht, en zijn met 2 motoren door het hekje gegaan. Ook nooit meer iets van gehoord. Die Fransen hun zaakjes meestal niet heel goed op orde.

raspatat
Respect
 Bericht 
ikkeke schreef:
<30 te hard is €45
30-50 te hard €90

Wat een koopje zeg :thumb:

WNS2.0D
Master
 Bericht 
raspatat schreef:
ikkeke schreef:
<30 te hard is €45
30-50 te hard €90

Wat een koopje zeg

Wat je een koopje noemt, is voor jou toch zeker 8 weken zakgeld.

Guppenklup
Master
 Bericht 
Martijn schreef:
Waar Optospeed in Frankrijk??

A20 tussen Limoges en Vierzon.

dabeetle
Master
 Bericht 
Actie die ik regelmatig heb gezien in Frankrijk... Tegen einde van Peage een flitser of laser, en bij de peage wordt je opgewacht en mag je gelijk mee naar de parkeerplaats erachter. Deze actie wordt door velen gezien als een bewijs van de gemiddelde snelheid meting op de Peage :lol:

Piet_Piraat
Master
 Bericht 
Daarom een km of vijf voor 't eind van de Peage rustig aan doen, dan valt 't verder meestal wel mee. Flitsboetes hoor je niks van, alleen laser.

RucphenNB
Master
 Bericht 
dabeetle schreef:
Actie die ik regelmatig heb gezien in Frankrijk... Tegen einde van Peage een flitser of laser, en bij de peage wordt je opgewacht en mag je gelijk mee naar de parkeerplaats erachter. Deze actie wordt door velen gezien als een bewijs van de gemiddelde snelheid meting op de Peage

Doen ze in Spanje ook, daar had iemand eind oktober geluk mee. O:) O:)

Zoef
Master
 Bericht 
ikkeke schreef:
<30 te hard is €45
30-50 te hard €90
>50 wordt minder leuk

Dus het maakt niet uit of je 31 km of 49 km te hard rijdt, kost evenveel? :o

Bij een vmax van 130 kun je dus ca. 185 op de teller rijden en je riskeert max 90 euro boete.
Plus dat je waarschijnlijk niks van die boete hoort....

just me
Master
 Bericht 
Wel wat gedateerd, maar in de laatste uitzending van 2009 van BoDW was de samenwerking van de NL KLPD en de Franse Gendarmerie te zien in Frankrijk. Op 10:55 > 167 @ 120 = 90 euro :lol: De bedragen zullen ondertussen wel wat veranderd zijn, maar het verschil met de bedragen hier zal nog wel erg groot zijn.

Guppenklup
Master
 Bericht 
Er zijn een paar landen in Europa waar de boetebedragen volledig los gegaan zijn, waaronder Nederland. De rest kent een normaal regime

A4
Master
 Bericht 
http://flitspaleninfrankrijk.nl/boetes.htm
Koopje idd daarzo. Boetes krijg je niet thuis en krijg je er eentje thuis dan maak je daar de tuinkachel mee aan.

Pagina 1 van 1 [ 48 berichten ]